درخواست اصلاح‌طلبان از عارف برای کاندیداتوری

کد خبر: 1054853

اعضای حقیقی جبهه اصلاح طلبان ایران از عارف خواسته‌اند که زمینه حضور خودش و پزشکیان را در انتخابات 1400 فراهم کند.

درخواست اصلاح‌طلبان از عارف برای کاندیداتوری

گروه سیاست سایت فردا – به نظر می‌رسید که محمدرضا عارف با توجه به انتقاداتی که به واسطه عملکردش در مجلس دهم، فراکسیون امید و شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان به وی وارد بود، گزینه مورد حمایت اصلاح‌طلبان نباشد. استعفای وی از شورای عالی و عدم حضورش در نهاد اجماع ساز جدید نیز این گمانه را تقویت کرد. 

در همین حین از مواضع و سخنان عارف اینطور برداشت شد که اراده وی برای کاندیداتوری در این انتخابات جدی است و قصد کوتاه آمدن ندارد لذا برخی این گمانه را مطرح کردند ممکن است عارف جدای از اصلاح‌طلبان و به صورت مستقل وارد میدان شود.

دیروز اما اعضای حقیقی جبهه اصلاح طلبان ایران در دیدار با عارف اعلام کردند که با توجه به شرایط کشور حضور عارف نه تنها در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ بلکه به عنوان رهبری یک جبهه سراسری همچون جبهه اصلاح طلبان ایران با کادر سازی و انجام کار تشکیلاتی در جهت ایجاد یک حزب سراسری لازم است و از عارف در خواست کردند تا زمینه حضور شخص خودشان و هم دکتر پزشکیان به عنوان دو کاندیدای اصلی اصلاح طلبان در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ بوجود بیاورند.

به این ترتیب گمانه ورود مستقل عارف در این انتخابات کم رنگ می‌شود اما این قطعا به معنای تبدیل شدن عارف به گزینه مورد اجماع اصلاح‌طلبان نیز نیست لذا می‌توان اینطور برداشت که این راه حل اصلاح طلبان برای جلوگیری از ایشاد تفرقه در این جریان سیاسی و تلاشی برای مدیریت کردن اوضاع است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها