در گفتگو با فردا مطرح شد؛

کوشکی: اصلاح‌طلبان سیدحسن را فقط برای گرم‌کردن تنور انتخاباتی می‌خواستند/ قصد دارند ظریف را پیش پای نامزد اصلی اصلاحات قربانی کنند/ آب ظریف و اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه در یک جوی نرفته

کد خبر: 1061161

یک تحلیلگر مسائل سیاسی درباره شیفت اصلاحات بر کاندیداتوری محمدجواد ظریف گفت: ظریف نامزد اصلی جریان اصلاحات نیست، اصلاح طلبان می خواهند نقشی را که عارف در سال 92 بازی کرد این دوره ظریف برای نامزد اصلی آنها ایفا کند. در واقع قصد دارند ظریف تنور انتخابات را گرم و بدنه اجتماعی اصلاحات را از سکون و انجماد خارج کند و سپس او را پیش پای نامزد اصلی شان قربانی کنند.

کوشکی: اصلاح‌طلبان سیدحسن را فقط برای گرم‌کردن تنور انتخاباتی می‌خواستند/ قصد دارند ظریف را پیش پای نامزد اصلی اصلاحات قربانی کنند/ آب ظریف و اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه در یک جوی نرفته

گروه سیاسی فردا: اصلاح طلبان پلن چندلایه ای را برای انتخابات ریاست جمهوری طراحی کردند و به نظر می رسد متناسب با مقتضیات زمان می خواهند آن را پیش ببرند. از روزی که کاندیداتوری سیدحسن خمینی منتفی شد، برجسته سازی کاندیداتوری ظریف در دستور کار آنها قرار دارد.

محمدصادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار فردانیوز درباره سناریوی انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: آنها یک فریب انتخاباتی را در دستورکار داشتند و می خواستند از سیدحسن خمینی به عنوان هیزم برای گرم کردن تنور انتخاباتی خود استفاده کند. اصلاح طلبان به هیچ عنوان او را نامزد اصلی خود در انتخابات ریاست جمهوری قرار نمی دادند.

وی با اشاره به استفاده ابزاری اصلاح طلبان از سیدحسن خمینی افزود: نام خمینی روی سیدحسن آقا است و اصلاح طلبان برنامه داشتند تا از این موضوع کمال استفاده ابزاری خود را ببرند حال آنکه در عمل هیچ گاه آنها سیدحسن آقای خمینی را جدی نمی گرفتند و نمی گیرند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره شیفت اصلاحات بر کاندیداتوری محمدجواد ظریف بیان کرد: ظریف نامزد اصلی جریان اصلاحات نیست، اصلاح طلبان می خواهند نقشی را که عارف در سال 92 بازی کرد این دوره ظریف برای نامزد اصلی آنها ایفا کند. در واقع قصد دارند ظریف تنور انتخابات را گرم و بدنه اجتماعی اصلاحات را از سکون و انجماد خارج کند و سپس او را پیش پای نامزد اصلی شان قربانی کنند.

وی افزود: آب ظریف هیچ گاه با اصلاح طلبان در یک جوی نمی رود، این واقعیتی است که در خاطرات آقای ظریف می بینیم. او در دولت اصلاحات همواره با طیف جبهه مشارکت مشکل و تنش جدی داشت. اصلاح طلبان همان طور که عارف را پیش پای حسن روحانی قربانی کردند، می خواهند ظریف را پیش پای نامزد اصلی که به نظرم آقای لاریجانی است، قربانی کنند.

این استاد دانشگاه درباره انتخاب شدن سیدابراهیم رئیسی به عنوان نامزد اول شورای وحدت، اظهار کرد: اگر بخواهیم آقای رئیسی را از قوه قضائیه بیاوریم و برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کنیم، واقعیتش آن است که روند مقابله با فساد در قوه قضائیه به خطر می افتد چون در واقع این روند تعطیل خواهد شد. آقای رئیسی در طول 2 سال اخیر روند بازسازی قوه قضائیه و مبارزه با فساد را شروع کرده و عملا الان سوار کار است، به طوریکه تازه دارد ثمرات کارها و اقدامات آقای رئیسی خودش را نشان می دهد.

وی افزود: اگر آقای رئیسی از قوه قضائیه خارج شود و در عرصه ریاست جمهوری قرار بگیرد، این خطر قطعی وجود دارد که کس دیگری نتواند راه او را ادامه دهد و عملا روند بازسازی قوه قضائیه متوقف خواهد شد بنابراین حضور او در قوه قضائیه بسیار مفیدتر و ضروری تر برای نظام اسلامی خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: دوستانی که می گویند آقای رئیسی را به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بیاوریم، مثل کسی است که یک ستون محکم خانه را خراب می کند تا یک ستون جدید دیگری بسازد. براساس سنت رایج آقای رئیسی 8 سال فرصت دارد تا برنامه خود را به طور کامل در قوه قضائیه پیاده کند و در حال حاضر کسی بهتر از او برای بازسازی قوه قضائیه نداریم. حال آنکه هستند دوستانی که بحث ریاست جمهوری را بتوانند دنبال کنند، به همین دلیل بهتر است آقای رئیسی قوه قضائیه باقی بماند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها