در گفتگو با فردا مطرح شد؛

4 اهرم اصلی اصلاحات برای جمع‌آوری رأی

کد خبر: 1062843

اصلاح طلبان با استفاده از 4 اهرم می خواهند برای نامزد خود شانس رأی آوری ایجاد کنند، یعنی این طور نیست که در حال حاضر نامزدشان مشخص باشد و ناگهان بخواهند نام او را اعلام کنند.

4 اهرم اصلی اصلاحات برای جمع‌آوری رأی

گروه سیاسی فردا؛ این روزها اصلاح طلبان سر و صدای آنچنانی ندارند و بیشتر در حال رصد فضای سیاسی کشور هستند. یعنی آنقدر که در رسانه های شان درباره نامزد جریان رقیب سخن می گویند درباره نامزد خودشان حرفی نمی زنند، غلامحسین کرباسچی در اظهارنظری گفته «ما نامزدمان را در دقیقه 90 اعلام می کنیم». در حالیکه بسیاری از تحلیلگران سیاسی همچون ناصر ایمانی این حرف را جدی نمی گیرند.

ناصر ایمانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره نامزد اصلی جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: بلوف است که می گویند ما در لحظه آخر نامزد خود را اعلام می کنیم. نامزدهای جریان اصلاحات همین آقایان علی مطهری، مسعود پزشکیان، محمدرضا عارف و محمدجواد ظریف هستند و فرد دیگری وجود ندارد. البته آقای لاریجانی هم به عنوان نامزد اجاره ای نامش در این جریان مطرح است.

وی با بیان اینکه اسحاق جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی شود، افزود: اگر او در نهایت تصمیم بگیرد که به صحنه بیاید و نام نویسی کند شانس خیلی کمی خواهد داشت. نتیجه نظرسنجی ها نشان می دهد و عقل و منطق هم می گوید در بین نامزدهای جریان اصلاحات آقای محمدجواد ظریف شانس بیشتری دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: جریان اصلاحات در مقطع کنونی خیلی نگاه به مصداق نمی کند بلکه بر این متمرکز است که با چه اهرم هایی می شود برای آن نامزد رأی جمع کرد. یکی از آن اهرم ها تخریب نامزد جریان رقیب است، آنها همیشه از این اهرم در بالاترین شکل ممکن استفاده می کنند.

وی افزود: اهرم دیگر استفاده از سیاست خارجی است که اگر در این حوزه تا آستانه انتخابات اتفاقی بیفتد بتوان از آن به نفع کاندیدای اصلاحات بهره برداری کرد. به این معنا که اصلاح طلبان می خواهند با استفاده از این اهرم آرای خاکستری را پای صندوق رأی بیاورند و به این تریب کاندیدای آنها ناگهان رأی بیاورد.

ایمانی بیان کرد: اهرم دیگر جریان اصلاحات استفاده از کاندیدای اجاره ای است که کاندیدای اصلی خودشان نیاید و کس دیگری را مثل آقای دکتر لاریجانی به میدان بیاورند تا بتوانند برای او رأی جمع کنند. اهرم چهارم استفاده از تجمیع رأی است، یعنی 2 یا 3 نفر را روی صحنه بیاورند و وقتی با تحرکات آنها زمینه رأیی فراهم شد، نامزد اصلی بماند و بقیه کنار بکشند تا همه آرا به سبد نامزدی ریخته شود که در فضای تبلیغات انتخابات گُل می کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اصلاح طلبان با استفاده از 4 اهرم یادشده می خواهند برای نامزد خود شانس رأی آوری ایجاد کنند، یعنی این طور نیست که در حال حاضر نامزدشان مشخص باشد و ناگهان بخواهند نام او را اعلام کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها