بلاتکلیفی جهانگیری، عارف و ظریف

کد خبر: 1065586

رسولی گفت: جهانگیری حضور کوتاه مدتی در مجمع داشتند و بنا بر این شد که اگر، تصمیم ایشان قطعی شد بیایند و برنامه خود را ارائه بدهند. ظریف و عارف تصمیم قطعی برای حضور نگرفته اند.

بلاتکلیفی جهانگیری، عارف و ظریف

گروه سیاست سایت فردا - داوطلبان برای ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری از امروز صبح ثبت نام را شروع کرده‌اند اما هنوز هم بسیاری از نیروهای سیاسی اثرگذار و شاخص به تصمیم قطعی نرسیده و بلاتکلیف مانده‌اند. این مساله البته تازگی ندارد و در همه ادوار گذشته نیز روز آخر ثبت‌نام‌ها و به خصوص ساعات اخر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است چرا که تصمیمات مهم و شاید هم غیرمنتظره در آن موقع گرفته می‌شود. 

در آخرین دقایق است که برخی به اصرارها تن داده و احساس تکلیف می‌کنند یا اینکه برعکس با توجه به هشدارها و پیغام و پسغام‌ها از کاندیداتوری صرف نظر می‌کنند. 

این بلاتکلیفی‌ها نیز تا پایان روز شنبه 25 اردیبهشت تمام خواهد شد. اسحاق جهانگیری، محمد جواد ظریف و محمدرضا عارف اما سه نفری هستند که تصمیم گیری را احتمالا به همان وقت موکول کرده‌اند. جهانگیری و عارف که با توجه به تعداد پیشنهادها در جبهه اصلاحات از جمله گزینه‌های اصلی‌تر به شمار می‌رفتند هنوز برنامه خود را ارائه نکرده و این تصور را ایجاد کرده‌اند که قصد کاندیداتوری ندارد. این امر درباره ظریف البته قطعی‌تر است و اصلاح‌طلبان به آمدن جهانگیری امید بیشتری دارند. محمدرضا عارف نیز اگرچه با استقبال کمتری نسبت به آنان مواجه بود اما توانست سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان را با کسب 21 را شگفت زده کند. تمایل او به کاندیداتوری که در ماه های اخیر به وضوح مشخص بود نیز این تصور را ایجاد کرد که حتما نامزد می‌شود، منتها او هم هنوز برنامه خود را ارائه نداد و مردد است. البته شاید هم فکر می‌کند که با این کارها و ایجاد ابهام‌ها خود را هم‌ردیف نامزدها تعیین‌کننده تر قرار می‌دهد.

به هرحال ، حسن رسولی که از چهره های نزدیک به عارف و عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طبان است، امروز در مصاحبه‌ای می‌گوید: «جهانگیری حضور کوتاه مدتی در مجمع داشتند و بنا بر این شد که اگر، تصمیم ایشان قطعی شد بیایند و برنامه خود را ارائه بدهند. ظریف و عارف تصمیم قطعی برای حضور نگرفته اند.»

رسولی همچنین گفت:خانم ها هم اعلام برنامه کرده اند و اتفاقا هر دو این بزرگواران برنامه بسیار خوبی ارائه کردند بخصوص خانم دکتر شجاعی به صورت مبسوط و مشروح برنامه عملیاتی برای اداره کشور ارائه کرده است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها