انتخاب گزینه نهایی پشت درهای بسته؟!

کد خبر: 1064956

سازوکار انتخاباتی جریان اصلاحات درحالی مشغول بررسی برنامه نامزدها است که انتقاداتی نسبت به عدم شفافیت در این مرحله وجود دارد.

انتخاب گزینه نهایی پشت درهای بسته؟!

گروه سیاست سایت فردا – اصلاح‌طلبان با آن همه ادعا در زمینه مردمی بودن و روراستی با مردم این روزها با چالشی جدی مواجه هستند. چالشی که در پی سازوکار و برنامه‌ریزی آنان برای رسیدن به نامزد نهایی بروز و ظهور یافته است. طبقه برنامه اعلامی 14 نامزد پیشنهادی از سوی اعضای جبهه اصلاحات معرفی شده و وقت آن است که برنامه این چهارده نفر دریافت شود . گذشته از اینکه کدام یک از این افراد گزینه‌های جدی‌تری هستند و شانس بیشتری دارد، اکنون این موضوع مورد توجه و نقد قرار گرفته که چرا محتوای جلسات مورد اشاره با نامزدهای احتمالی به اطلاع مردم و بدنه اجتماعی نمی‌رسد؟!

نامزدهای احتمالی در این جریان برنامه خود را در جلساتی فشرده و پشت درهای بسته ارائه می‌کنند و این همان موضوعی است که مورد نقد قرار گرفته است. بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی این رویه را نپسندیده و اعتراض دارند. شاهد آنکه عبدالله مومنی، چهره سیاسی اصلاح‌طلب در صفحه توییتر خود نوشته بود :«جبهه اصلاحات اگر می‌خواهد  التزام خود به شفافیت‬ را نشان دهد باید ترتیبی اتخاذ کند که  همگان به‌ویژه بدنه اصلاح‌طلبان به‌طور زنده در جریان جلسات ارایه برنامه۱۴کاندیدا باشند.» پیشنهاد او البته با استقبال صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرنیان که خودش هم آخرین نفر در لیست چهارده نفره بود، همراه شد. خرازی در پاسخ به عبدالله مومنی نوشت: «آمادگی خودم را برای ارایه برنامه به صورت زنده اعلام می‌کنم. چنانچه هیات رییسه محترم جبهه اصلاحات ایران شرایط آن را فراهم آورند، سپاسگزار خواهم شد.»

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد اما اگرچه به چالش ساز شدن بحث شفافیت در سازوکار انتخاباتی این جریان اعتراف دارد، اما معتقد است که « تا اینجای کار امکان پخش زنده جلسات «جبهه اصلاحات ایران» با محوریت ارایه برنامه کاندیداها فراهم نبوده و باتوجه به آنکه تعدادی از کاندیداها برنامه‌های‌شان را اعلام کرده‌اند، قاعدتا امکان تغییر رویه در ادامه راه دست‌کم در این مرحله فراهم نخواهد بود.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها