لاریجانی می‌‌آید؟!

کد خبر: 1065357

اصلاح‌طلبان از ورود لاریجانی به انتخابات خبر می‌دهند.

لاریجانی می‌‌آید؟!

گروه سیاست سایت فردا - ثبت نام نامزدهای انتخاباتی از فردا شروع می‌شود و هنوز هم خیلی چیزها مبهم است. مثلا همچنان درباره آمدن و نیامدن علی لاریجانی حرف‌ها ضدونقیضی زده می‌شود. از یک سو تحلیل می‌شود که با جدی شدن بحث کاندیداتوری ابراهیم رئیسی، لاریجانی و خیلی دیگر از چهره‌های شاخص تمایلی به ورود نداشته باشند. از سوی دیگر شاهدیم که اخباری درباره جدی بودن آنان می‌رسد.

مثلا همین امروز روزنامه اصلاح‌طلب «اعتماد» گزارشی دارد با عنوان «لاریجانی می‌آید» ! اشاره‌اش البته به اظهارات دیروز کمالدین پیرموذن است که گفته بود: «اطلاع موثق یافتم که دکتر لاریجانی باتوجه به درخواست گروه‌های مرجع و بزرگان دین و ملت، کاندیداتوری ریاست‌جمهوری را قبول کرده و به ‌منظور کمک به منافع نظام و کیان و ملک و ملت مجدانه وارد این عرصه خطیر شده است.» این چهره سیاسی معتقد است: «با حضور لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰همگان شاهد رقابت جانانه او با سایر کاندیداهای جریانات فکری جامعه در مناظرات انتخاباتی و تبلیغاتی خواهند بود.» جالب آنکه پیرموذن در ادامه گفته است: «بی‌تردید به نتیجه رسیدن توافق ایران با 1+5 در توفیق لاریجانی و کاندیداهای جریانات اصلاحات میسر خواهد بود.»

آنچه که این گفته پیرموذن را برای اعتماد باور پذیرتر کرده البته اظهارات حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی نیز است. او  روز گذشته به «تسنیم» گفته بود: «بین اصولگرایان تیپ‌هایی مثل ناطق‌نوری، باهنر و پورمحمدی طرفدار لاریجانی هستند و تا امروز در شورای وحدت نتوانسته‌اند آقای لاریجانی را به عنوان کاندیدا جای بیندازند ولی در جبهه اصلاحات هیچ امکانی برای همکاری با آقای لاریجانی وجود ندارد.»

اینکه بخشی از اصلاح‌طلبان این روزها و همزمان با تضعیف احتمال کاندیداتوری و موفقیت ظریف یا گزینه‌هایی مثل تاجزاده سراغ لاریجانی بروند قابل باور است اما اینکه لاریجانی در شرایط موجود که اصولگرایان اصرار دارند، حول محور رئیسی اجماع کنند، وارد میدان شود قدری بعید به نظر می‌رسد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها