سئو یا SEO چیست؟

کد خبر: 1125464

 

سئو مخفف سه کلمه‌ Search Engine Optimization است و در زبان فارسی به سئو معروف شده است، در زبان انگلیسی اس‌ای‌او تللظ می‌شود و به معنی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است، در واقع مجموعه‌ای از عملیات‌های پیوسته که منجر می‌شوند یک سایت برای کلمه‌کلیدی هدف رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کند را سئو می‌گویند.

این کلمه انگلیسی زمانی ساخته شد که فرآیند رسیدن یک سایت به رتبه‌های اول گوگل تبدیل به عملیاتی شد که می‌توان با اجرای آن رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کرد.

می‌توان گفت سئو، راهکاری برای افزایش ترافیک وب سایت و کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجوی گوگل است که با رعایت دستورالعمل‌ها و تکنیک‌هایی که در بخش فنی سایت و تولید محتوا و همچنین عملیاتی که خارج از سایت بر روی آن انجام می‌شود به افزایش آمار بازدید سایت و درنتیجه فروش سایت کمک می‌کند.

رفتار کاربران چه تاثیری بر سئو دارد؟

الگوریتم‌های مختلفی مانند RankBrain در گوگل، تلاش می‌کنند تا رفتار کاربر را در هنگام جستجو، تجزیه و تحلیل کنند و متناسب با همان، رتبه بندی نتایج را انجام دهند. زمانی که کاربر عبارتی را در گوگل جستجو کند، یک یا چند نتیجه‌ای که به او نمایش داده می‌شود را، بازدید خواهد کرد و موتور جستجو به وسیله آنالیز انتخاب کاربران، درک می‌کند که آن‌ها بیشتر به دنبال چه چیزهایی هستند. این الگوریتم گوگل، زمانی نقش پررنگی به خود می‌گیرد که به عنوان مثال افراد زیادی بر روی وبسایتی که در رده‌های پایین قرار دارد، کلیک کنند. بدین صورت گوگل متوجه می‌شود که آن وبسایت مورد توجه کاربران است و این گونه رتبه سایت موردنظر را ارتقا می‌دهد.

از دیگر رفتارهای کاربران که می‌تواند در سئو سایت تاثیرگذار باشد، مدت زمان حضور آن ها در وبسایت است. به همین دلیل است که مدیران سایت تلاش می‌کنند بهترین محتوا را در وبسایت خود ارائه دهند تا بدین وسیله بتوانند نظر مخاطب را جلب کرده و مدت زمان حضور او در وبسایت خود را طولانی‌تر کنند. در صورتی که سایت شما نیاز به بهبود جایگاه داشته باشد می توانید با سئو سایت لینک 1 به جایگاه صفحه اول گوگل برسید.

انواع روش‌ های سئو چیست؟

برای این که کاملا درک کنید سئو سایت یعنی چه ،  باید ابتدا روش‌‌های آن را بشناسید. سئو را می‌توان با روش‌های مختلفی انجام داد: کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری. گول این اسامی بامزه را نخورید. هر کدام پیچیدگی‌های عجیب و غریبی دارند!

سئو کلاه سفید چیست؟

شنیده‌اید که بار کج به منزل نمی‌رسد؟ کل حرف سئوی کلاه سفید همین است.

سئو کلاه سفید یا سئوی اخلاقی به مجموعه روش‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که خود موتورهای جست‌وجو برای بالا بردن رتبه سایت‌ها معرفی کرده‌اند. این روش‌ها رتبه سایت را به صورت طبیعی و قانونی بالا می‌برند.

بهترین مورد از انواع روش های سئو همین کلاه سفید است. البته سخت‌ترین و طولانی‌ترین روش هم هست. برای داشتن سئوی کلاه سفید باید صبور باشید، مدام بر وب سایت‌تان نظارت کنید و تکنیک‌ها را به درستی به کار بگیرید. در عوض پیش گوگل آبرو و اعتبار به دست می‌آورید و جایگاه‌تان تثبیت می‌شود.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه یعنی دور زدن قانون و فریب دادن گوگل.

کسانی که می‌خواهند فورا به رتبه‌های بالا برسند یک سری روش‌های تقلب و راه‌های میان‌بر پیدا کرده‌اند تا گوگل را گول بزنند. مبارزه سختی بین سئوکاران کلاه سیاه و و گوگل جریان دارد. هر روش تقلبی که پیدا می‌کنند، گوگل راه تشخیص آن را پیدا می‌کند. این فرایند باعث شده که گوگل هر روز هوشمندتر بشود.

با استفاده از این مورد از انواع روش های سئو ممکن است بتوانید چند روزی در رتبه‌های اول باشید اما مطمئنا گیر می‌افتید و سقوط می‌کنید. ضمن این که عزت و اعتبار خود را هم پیش گوگل از دست می‌دهید. خلاصه این کارها آخر و عاقبت ندارد!

بهینه سازی خارجی سایت:

هنگام همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، یکی از خدمات آن‌ها باید شامل بهینه سازی خارجی سایت باشد. در سئو خارجی به عوامل بهینه سازی خارج از وب سایت شما اشاره می‌کند که بر رتبه شما در نتایج جستجو تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، بک لینک سایت شما می‌تواند رتبه شما را در نتایج جستجو افزایش دهد. بک لینک شما به عنوان مرجع، به کمیت و کیفیت وب‌سایت‌هایی که به سایت شما لینک می‌دهند اشاره دارد. مثلا لینک سازی در شبکه های اجتماعی به صورت حرفه ای و حساب شده.

ما به عنوان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ که در حوزه سئو سایت به صورت تخصصی کار می کنیم در سئو خارجی خود موارد زیر را داریم:

    تولید محتوای یونیک در وبلاگ های با اعتبار زیاد.

    لینک سازی در شبکه های اجتماعی مطرح شده.

    بهینه سازی نتیجه SERP برای کسب و کا رشما

 

اگر نمی‌دانید که سئوی خارجی چیست و چه کاربردی دارد می توانید به صفحه آموزش سئو مراجعه کنید و اطلاعات کاملتری را به دست آورید.

یکی از نمونه کارهایی که توسط سایت لینک 1 در زمینه تورهای مسافرتی به شهرههای مختلف ترکیه و دبی و ... انجام شده است ، عبارت قیمت تور استانبول از تهران است که در رتبه مناسبی در گوگل قرار دارد که با سرچ در گوگل مشاهده خواهدی کرد.

بهینه سازی داخلی سایت:

 

بهینه سازی داخلی سایت یکی دیگر از اجزای مهم خدمات سئو سایت است. با این بهینه سازی، سایت شما برای موتور های جستجو مثل گوگل جذاب خواهد بود رتبه وبسایت شما را بهبود خواهند داد.

 

چند نمونه از خدمات قابل ارائه SEO داخلی عبارتند از:

 

    بروز رسانی برچسب‌های عنوان، توضیحات متا و تگ‌های H1 و H2 برای جستجو

    بررسی اطلاعات وب سایت شما، ریدایرکت ها و ساختار لینک داخلی

    ایجاد نقشه سایت

    بهینه سازی تصاویر سایت بر اساس بهترین شیوه‌ها

    تحقیق و بهینه سازی وب سایت با کلمات کلیدی ارزشمند و مرتبط

    تجزیه و تحلیل قابلیت استفاده، سرعت و طراحی سایت شما

 

در اکثر مواقع، بهینه سازی داخلی سایت بخش قابل توجهی از خدمات سئو را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل، اگر شرکت seo مدنظر شما سئو داخلی را جز خدمات خود ارائه نمی‌کند شما باید آژانس دیجیتال مارکتینگ دیگری که این خدمات را دارد پیدا کنید.

 

با افتخار تیم دیجیتال مارکتینگ ویگور به صورت حرفه ای تمام موارد مربوط به سئو داخلی سایت را  انجام می هد.

موارد مهم و ضروری در سئوی محتوا چیست؟

 

سئوی محتوا زیرمجموعه ای از سئوی داخلی سایت است و با کیفیت محتوا و نحوه بهبود آن مرتبط است. از آنجا که محتوا یکی از فاکتورهای بسیار مهم موفقیت در سئو می باشد، بسیاری از متخصصات سئو آن را یکی از انواع سئو می دانند.

 

انتشار یک محتوای بدون نقص که کاربران آن را دوست داشته باشند و موتورهای جستجو بتوانند آن را بیابند، ضامن موفقیت هر سایتی می باشد.

 

برای رسیدن به این هدف، می توانید از این دستورالعمل ها پیروی کنید:

 

    فرایند تولید محتوا  با تحقیق درباره کلمات کلیدی آغاز می شود. انتخاب درست کلمات کلیدی باعث افزایش رتبه سایت و قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل می شود.

    یک گام پیش تر بروید و به دنبال کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords) و کلمات کلیدی مرتبط از نظر معنایی  (LSI) باشید و آن ها را به عناوین، سرفصل ها و محتوای اصلی خود اضافه کنید.

    مطالب را به طور کامل و طولانی منتشر کنید تا کاربران بتوانند آنچه را که می خواهند به دست آورند و موتورهای جستجو سرنخ کافی برای درک زمینه محتوای شما داشته باشند.

    به سایر وب سایت های با کیفیت (در صورت منطقی بودن و ترجیحاً مرتبط با موضوع صفحه سایت شما) و سایر صفحات وب سایت خودتان لینک بدهید تا به کاربران کمک کنید تا درباره یک موضوع بیشتر مطالعه کنند. اینکار باعث افزایش رتبه سایت شما در گوگل می شود.

    از طرح ها، رنگ ها و برجسته کردن متن برای مشخص کردن بخش های مهم محتوای خود در موتورهای جستجو استفاده کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها