انعقاد تفاهمنامه؛ اولین گام در اقتصاد دانش بنیان

کد خبر: 1149446

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در نشست انعقاد تفاهمنامه همکاری با موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر و معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری گفت: راهی جز بازنگری در متد و شیوه های کسب و کار و نوسازی سبک کار تولیدی و اقتصادی با معیار علم و دانش نیست.

انعقاد تفاهمنامه؛ اولین گام در اقتصاد دانش بنیان

شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر امروز همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر تفاهمنامه همکاری میان هلدینگ کشاورزی کوثر، موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر و معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری در دفتر مرکزی هلدینگ به امضاء رسید.

موضوعاتی مانند افزایش درآمد ها از طریق متد نوین علمی، گسترش کمی و کیفی تولیدات، توسعه کارآفرینی، افزایش ضریب بهره وری، کاهش هزینه های تولید و انطباق با شرایط اقلیمی در تفاهمنامه مورد اشاره قرار گرفته است.

محمدصادق واعظی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کوثر با تاکید بر ضرورت تحقق مفاد تفاهمنامه اظهار داشت: متد دانش بنیان گره های کور عرصه تولید را می گشاید و قطعا انعقاد تفاهمنامه اولین گام توسعه علم و دانش در کسب و کار ماست. وی در ادامه افزود: گاهی رفع یک اشکال عادی میلیارد ها تومان عایدی نصیب یک شرکت اقتصادی می کند بنابراین عمل به محتوای تفاهمنامه انگیزه انعقاد آن را تشکیل می دهد.

وی در توصیف هلدینگ کشاورزی کوثر گفت: هلدینگ کشاورزی کوثر به دلیل فعالیت در هفت حوزه کسب و کار متنوع ترین و به علت بورسی بودن بزرگترین هلدینگ کشاورزی کوثر به شمار می رود.

در ادامه علی رضا یوزباشی مدیرعامل موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر با اشاره به تحول راهبردی و رویکردی در فعالیت های این موسسه خاطرنشان ساخت: موسسه کسب و کار رویش کوثر از سال ۹۸ فعالیت خود را شروع کرد و در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در ماموریت های خود بازنگری کرد و بیشتر فعالیت خود را بر توانمندسازی و بخشی را نیز بر امور دانش بنیان متمرکز کرده است.

وی اظهار داشت: اولین کار این موسسه بازنگری سند چشم انداز این موسسه بوده است که بر اساس آن موسسه کسب و کار رویش، به یک موسسه دانش بنیان و پیشران سازمان اقتصادی کوثر تغییر ماهیت داد.

یوزباشی بیان کرد:‌ در این مسیر به دنبال شناخت مسئله و دغدغه های شرکت ها بوده ایم و اینکه چطور می‌توان از احصای چالش ها و سپس توسعه فناوری به راه حل این دغدغه ها دست یافت.

در ادامه رضا اسدی فرد رئیس مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با گلایه از وضعیت شرکت های اقتصادی گفت: شرکت های دانش بنیان اگرچه در برخی حوزه ها وارد شده اند اما بخش های مهم دیگر مانند شرکت های خودرویی و نفتی و صنعتی و حتی کشاورزی که نود درصد اقتصاد کشور را تشکیل میدهد رضایت بخش نیست.

و در نهایت گفت: ما در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به وصف دانش بنیان در تولید و اقتصاد نام نهادند با تمام توان در این صحنه نقش آفرینی خواهیم کرد و دنبال ایجاد تحول و عملگرایی هستیم

در این نشست با امضا و تبادل اسناد تفاهمنامه به پایان رسید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها