5 کاربرد مهم قفل دیجیتال شیشه سکوریت درب درساختمان سازی

کد خبر: 1168730
5 کاربرد مهم قفل دیجیتال شیشه سکوریت درب درساختمان سازی

 

با وجود پیشرفت‌های چند دهه اخیر، ورود محصولات بسیار هوشمند به بازار نباید شما را غافلگیر کند. هر روز که سری به بازار فروش محصولات دیجیتال و هوشمند بزنید؛ قطعا می‌توانید کالایی را پیدا کنید که می‌تواند با ویژگی‌های فنی و عملکردی خود شما را شگفت زده کند. یکی از صنایعی که بسیار تحت تاثیر این پیشرفت‌ها بوده، صنعت تولید یراق‌آلات به خصوص قفل است. در این صنعت شما می‌توانید ابزارها و محصولاتی را پیدا کنید که با ویژگی‌های خاص خود می‌توانند فضای هر ساختمانی را ایمن‌تر کنند. به همین خاطر ما در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که قفل‌های دیجیتال شیشه سکوریت درب در صنعت ساختمان‌سازی چه کاربردی دارند؟ برای این منظور اول باید بدانیم که قفل دیجیتال چیست، مزایای استفاده از آن کدام است و این قفل‌ها چگونه می‌توانند امنیت کسب و کار یا محیط زندگی شما را بهبود ببخشند؟

قفل دیجیتال درب چیست؟

قفل دیجیتالی درب، یک راه‌حل امنیتی کم هزینه است که با نصب آسان خود، فضای ساختمان را به مکانی کاملا ایمن تبدیل می‌کند. این مدل از قفل‌ها در واقع وسیله‌ای مطمئن برای افرادی هستند که به دلیل کاربری ساختمان، نیاز به کنترل دسترسی و ورودها و خروج‌ها دارند. گاهی به دلیل حجم ورود و خروج افراد در ساختمان، تخصیص کلید برای هر کدام از این افراد غیرممکن است. بنابراین استفاده از یک قفل دیجیتال شیشه سکوریت درب می‌تواند راه‌حل منطقی و عملی باشد.

کاربردهای مهم قفل‌های دیجیتال درب سکوریت

قفل‌های الکترونیکی درب که این روزها بیشتر با نام قفل دیجیتال شناخته می‌شوند؛ به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما و صنعت ساختمان‌سازی تبدیل شده‌اند. آنها به شما این امکان را می‌دهند که مشکلات مربوط به حمل دسته کلیدهای حجیم و سنگین و گم کردن آن را فراموش کنید؛ دسترسی به بخش‌های خصوصی ساختمان را محدود سازید یا کنترل دسترسی را در یک ساختمان اداری به دلخواه خود تنظیم کنید. ضمن اینکه اگر از این مدل قفل‌ها برای درب سکوریت اماکن عمومی مانند هتل‌ها و باشگاه‌های ورزشی استفاده کنید؛ می‌توانید سبک مدیریت خود را دچار تحول کرده و مجموعه را به شیوه بهتر و خلاقانه‌تری رهبری کنید.

6

قفل‌های دیجیتالی مدرن بسیار راحت‌تر و کارآمدتر از قفل‌های مکانیکی قدیمی هستند. شما می‌توانید درب شیشه‌ای که به چنین قفلی تجهیز شده است را با یک کلید ساده و به روشی راحت‌تر باز کنید. فاکتور بازکننده این مدل از قفل‌ها، بسته به مدل، می‌تواند کارت مغناطیسی، بارکد، اثر انگشت یا پین کد اختصاصی باشد که روی صفحه کلید دستگاه وارد می‌شود.

قفل‌های الکترونیکی، به خصوص در ساختمان‌های اداری، به عنوان یک سیستم کنترل دسترسی کاربرد دارند. از این محصولات بیشتر روی درب ورودی شیشه‌ای شرکت‌های مختلف، مراکز آموزشی، مراکز تفریحی و ورزشی و اماکنی از این دست استفاده می‌شود. امکانات ارائه شده توسط این نوع قفل‌ها، بسیار گسترده‌تر از قفل‌های معمولی است. ضمنا شما می‌توانید امنیت و زیبایی در کنار هم با قفل های هوشمند را تجربه کنید.

جالب است بدانید که استفاده از این مدل قفل‌ها، روی درب سکوریتی ساختمان‌های اداری، به شما این امکان را می‌دهد که عملیات حسابداری محاسه حقوق و دستمرد را بر اساس داده‌های دریافت شده از قفل انجام دهید. در واقع علاوه بر عملکرد باز و قفل کردن درب‌ها، قفل‌های دیجیتال، کاربردهای دیگری نیز در ساختمان دارند. به عنوان مثال امکان پیگیری ساعات کاری را برای کارفرما فراهم می‌کنند. هنگامی که کارمندان از یک تگ RFID برای باز کردن قفل استفاده می‌کنند؛ سیستم سیگنال باز شدن درب را دریافت کرده و زمان ورود و خروج آنها را ثبت می‌کند. بنابراین خروجی این داده‌ها، ابزار مناسبی برای محاسبه میزان حقوق و دستمزد کارکنان است.

اصلی‌ترین مزایای قفل‌های دیجیتال

قفل‌های دیجیتال تنها با فشار دادن انگشت روی سنسور قفل یا نشان دادن کلید کارتی به کارتخوان و یا ورود پین کد به صفحه کلید، درب را برای شما باز می‌کنند. در ابتدا این قفل‌ها فقط در صنعت خودروسازی کاربرد داشتند؛ اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امکان استفاده از آنها روی انواع درب، به خصوص درب شیشه سکوریت واحدهای اداری نیز فراهم شد. در ادامه با 10 ویژگی مهم  قفل دیجیتال درب آشنا شوید.

7

  1. نیازی به حمل کلید ندارند. مزیت اصلی قفل‌های دیجیتال این است که نیازی به حمل کلید برای باز کردن آنها نیست.
  2. می‌توان این قفل‌ها را برای رفع نیازهای ساختمان، بر اساس کاربری آن شخصی‌سازی کرد. قفل‌های دیجیتال تنوع بالایی دارند و می‌توان از مدل‌های مختلف آن که متناسب با نیاز مشتری وکاربری ساختمان است استفاده کرد.
  3. استفاده از این قفل موجب بهبود امنیت ساختمان‌هایی می‌شود که درب ورودی آنها از جنس شیشه سکوریت است. یکی دیگر از مزایای مهم قفل‌های دیجیتال این است که از آنها می‌توان برای افزایش امنیت ساختمان استفاده کرد. حالت رمزگذاری دیجیتالی این قفل‌ها، امکان کپی‌برداری از کلید و هک کردن قفل را غیرممکن ساخته است. قفل دیجیتال به مالک ساختمان این اختیار را می‌دهد که تصمیم بگیرد چه کسی و در چه ساعتی وارد بنا شود.
  4. با استفاده از گوشی هوشمند نیز می‌توان این مدل از قفل‌ها را مدیریت و کنترل کرد. یکی دیگر از مزایای قفل‌های دیجیتال این است که می‌توان آنها را به یک اپلیکیشن مخصوص نصب شده روی گوشی هوشمند متصل کرد. فقط باید برنامه‌ای که در زمان خرید محصول به شما پیشنهاد داده می‌شود را از وب‌سایت رسمی شرکت سازنده دانلود کنید. بعد از نصب این نرم‌افزار، گوشی هوشمند شما می‌تواند درب را از راه دور باز و بسته کند. بنابراین اگر همیشه یادتان می‌رود که بعد از خروج، درب را قفل کنید؛ این امکان به کارتان می‌آید.
  5. می‌توانید به چندین نفر به طور همزمان مجوز دسترسی به داخل ساختمان را بدهید. قفل‌های دیجیتال به کاربر اجازه می‌دهند تا با دادن کدهای دسترسی موقف و مختلف، به چندین نفر مجوز دهد که از درب شیشه‌ای سکوریت عبور کنند.
  6. این قفل‌ها برای افراد کم توان جسمی و سالمندان بسیار مناسب است. از آنجایی که قفل‌های دیجیتال را می‌توان با استفاده از گوشی هوشمند یا ابزارهای ساده‌ای مانند کلید کارتی کنترل کرد؛ بنابراین اگر از این مدل قفل‌ها روی درب ورودی ساختمان استفاده کنید؛ ورود افراد مسن و ناتوان جسمی تسهیل می‌شود. زیرا دیگر آنها مجبور نیستند برای قفل یا باز کردن درب از کلید استفاده کنند.
  7. تنظیم مجدد قفل‌های هوشمند بسیار ساده است. قفل‌های دیجیتال را می‌توان به راحتی با تغییر کدهای دسترسی بازتنظیم کرد. این کار به افزایش امنیت ساختمان، به خصوص اگر از نوع عمومی و اداری باشد کمک می‌کند. حتی اگر به فردی در گذشته امکان دسترسی به داخل ساختمان را داده‌اید؛ می‌توانید به راحتی کد دسترسی او را تغییر دهید و در نتیجه از ورود او به داخل ساختمان جلوگیری کنید.

8

  1. با امنیت بالایی که توسط قفل‌های دیجیتالی روی ساختمان حاکم می‌شود؛ امکان وقوع سرقت به شدت کاهش می‌یابد. از طرفی از آنجایی که این قفل‌ها نیازی به استفاده از کلید ندارند؛ پس خبری هم از گم شدن کلیدها و صرف هزینه برای ساخت کلید جدید نیست.
  2. قفل‌های دیجیتال امکان اتصال به دیگر قفل‌ها و سایر دستگاه‌های هوشمند مانند دزدگیر، دوربین‌های مداربسته و چشمی دیجیتال را دارند. بنابراین بهتر می‌توانید فضای ساختمان را مدیریت کنید.
  3. از آنجایی که قفل‌های دیجیتال برای باز و بسته کردن درب، نیازی به کلید ندارند؛ بنابراین هیچ کلیدی وجود ندارد که آن را گم یا فراموش کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها