قیمت هر واحد ایمپلنت چقدر است؟

کد خبر: 1172760
قیمت هر واحد ایمپلنت چقدر است؟

شایع‌ترین سوال که از هر دندانپزشکی پرسیده می‌شود این است که هزینه ایمپلنت دندان من چقدر می‌شود؟ در واقع آیتم‌های مختلف بر هزینه‌ی دندانپزشکی شما تاثیرگذار هستند.

ما در این مقاله سعی می‌کنیم تک تک این موارد را بررسی کنیم و به شما در انتخاب روشی اقتصادی و کارآمد برای انجام این عمل جراحی سرنوشت ساز کمک کنیم.

دانستن قیمت ایمپلنت دندان خیلی به شما کمک خواهد کرد که هنگام مراجعه به پزشک اولاً برآوردی با میزان بودجه‌تان داشته باشید و ثانیاً از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

ایمپلنت دندان چیست و انجام این جراحی چه اهمیتی دارد؟

ایمپلنت یا کاشت دندان یک عمل جراحی است که طی انجام آن یک ریشه از جنس موارد سازگار با بدن انسان جایگزین ریشه طبیعی دندان شده و یک دندان دائمی، قوی و ثابت جایگزین دندان فعلی شما خواهد شد.

اما این عمل جراحی به روش‌های گوناگون انجام می‌شود که خیلی بستگی به شرایط فعلی فک و دندان‌های شما دارد که نیاز است حتماً با پزشک متخصص این حوزه مشورت کنید. اما نوع جراحی و انواع آن خیلی مورد بحث ما در این مقاله نیست و ما در ادامه فقط به بررسی هزینه‌ها و قیمت هر واحد ایمپلنت می‌پردازیم.

چه مواردی در قیمت هر واحد ایمپلنت اثرگذار است؟

عوامل متعدد و گوناگونی در قیمت ایمپلنت دندان تاثیر می‌گذارند که در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد. شما با علم به شرایط موجود خودتان و بودجه‌ای که برای این عمل جراحی خیلی مهم در نظر گرفته‌اید می‌توانید به پزشک مورد نظرتان مراجعه کنید.

درمانگر شما چه کسی است؟

اولین نکته که در قیمت تمام شده ایمپلنت موثر است این است که دندانپزشک شما چه کسی است؟ آیا یک پزشک عمومی بوده یا متخصص است؟ چه میزان تجربه در این زمینه دارد و نمونه عمل‌های جراحی قبلی او چگونه بوده است؟ و میزان رضایت مراجعه کننده‌های قبلی نسبت به این پزشک چقدر است؟ همه‌ی این عوامل در هزینه‌ی دندانپزشکی شما و قیمت هر واحد ایمپلنت شما اثرگذار هستند.

سعی کنید با مراجعه به پروفایل این پزشک در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های معرفی پرشکان و نوبت دهی نظرات سایرین و بیمارانی که به پرشک مدنظر شما مراجعه کرده‌اند را جویا شوید و بهترین و اقتصادی‌ترین  پزشک مدنظرتان را به این ترتیب انتخاب کنید.

میزان پیچیدگی درمانی که دریافت می‌کنید چقدر است؟

دومین گزینه‌ای که در قیمت هر واحد ایمپلنت شما اثرگذار است میزان پیچیدگی درمان شماست. ممکن است شرایط فک شما به نحوی باشد که با یک عصب کشی و جایگذاری ایمپلنت‌ها مشکلتان برطرف شود.

اما زمانی هم وجود دارد که شما نیازمند پیوند استخوان هستید و باید برایتان کاشت پل انجام شود. همه‌ی این موارد و میزان پیچیدگی‌های موجود با قیمت ایمپلنت دندان شما رابطه‌ی مستقیم دارند. و پس از مراجعه به پزشک می‌توانید این موارد را تخمین بزنید.

اگر شما دچار ناهنجاری فک باشید قطعاً قیمت تمام شده با کسی که این مشکل را نداشته باشد متفاوت خواهد بود. همه‌ی این‌ها زمانی مشخص خواهد شد که به پزشک مراجعه کنید. پس طبیعتاً ناهنجاری شما به لحاظ پیچیدگی درمانتان بر هزینه ایمپلنت دندان و طول درمان تاثیرگذار است.

از چه موادی برای عمل ایمپلنت دندان شما استفاده می‌شود؟

جنس مواد استفاده شده و به‌روز بودن یا نبودن ابزار پزشکی نیز در قیمت هر واحد ایمپلنت شما تاثیرگذار هستند. اگر پزشک شما از جنس و مواد خوب برای ایمپلنت شما استفاده کند قطعاً ماندگاری عمل جراحی زیاد خواهد شد و این خود سبب می‌شود که هزینه‌های دندانپزشکی افزایش پیدا کند.

 

قیمت هر واحد ایمپلنت دندان

درمان شما در کجا صورت می‌گیرد؟

نکته سومی که بسیار اهمیت دارد و بسیار در قیمت تمام شده ایمپلنت شما تغییر ایجاد خواهد کرد این است که عمل جراحی‌تان را در چه مکانی انجام می‌دهید؟ در یک مطب خیریه یا یک مطب خصوصی انجام می‌شود؟ عمل ایمپلنت شما در بالای شهر یا پایین شهر انجام می‌شود؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم باید بپذیریم که این موارد در قیمت هر واحد ایمپلنت شما تعیین کننده هستند و هزینه دندانپزشکی شما را بالا و یا پایین می‌برند.

میزان پیگیری بعد از عمل جراحی چقدر است؟

نکته‌‌ای که شاید بسیار مغفول مانده و معمولاً بیماران به آن توجهی نمی‌کنند میزان پیگیری و فالو پزشک و مجموعه‌ای است که بعد از عمل جراحی برای بیمار انجام می‌دهند.

این که تا چه میزان بعد از عمل جراحی از ساپورت و پشتیبانی پزشک و مجموعه درمانی موردنظر بهره‌مند می‌شوید رابطه مستقیمی با میزان هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید دارد. بنابراین قبل از عمل جراحی در مورد این گزینه بررسی‌های لازم را انجام دهید. چون همه‌ی این‌ها خیلی در نتیجه و حفظ نتیجه‌ی درمان به دست آمده تعیین کننده خواهند بود و قیمت هر واحد ایمپلنت شما را افزایش و یا کاهش می‌دهند.

خدمات دندانپزشکی خوب را از کجا دریافت کنم؟

سوالی که اکثر کسانی که به دنبال جراحی و کاشت دندان هستند همین است و مهم‌تر از اینکه بدانند قیمت هر واحد ایمپلنت چقدر است، برایشان مهم است که خدمات خوب را از کجا دریافت کنند.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر مانند گذشته نیست که پزشکان خوب و زُبده شناخته شده نباشند. با رشد شبکه‌های اجتماعی و جریان آزاد اطلاعات پیدا کردن یک پزشک خوب دیگر کار سختی نخواهد بود.

کافی است با یک جستجو ساده در بین هزاران سایت پزشکان خوب محل زندگی‌تان را پیدا کنید.

یکی از آیتم‌های مثبتی که این سایت‌ها دارند این است که شما می‌توانید نظر سایر دریافت کنندگان درمان از این پزشکان را مشاهده کنید و با مقایسه و مشاهده نظرات بقیه انتخابی آگاهانه و هوشمندانه داشته باشید.

روش های کاهش هزینه ایمپلنت دندان

برای کاهش هزینه ایمپلنت دندان می‌توانید از برندهای ارزان‌تر استفاده کنید. برندهای ایرانی و برخی برندهای کره‌ای به نسبت ارزان‌تر هستند. سعی کنید از چند دندانپزشک هزینه ایمپلنت دندان را بپرسید. هر دندان‌پزشکی با‌توجه‌به میزان تجربه و محل کلینیک قیمت متفاوتی دارد.

البته اگر شانس با شما یار باشد و هزینه‌های جانبی ایمپلنت دندان مثل کشیدن دندان، جراحی لثه و جراحی استخوان را نداشته باشید، از هزینه ایمپلنت شما کاسته می‌شود. اگر بیمه‌ی پایه و یا تکمیلی شما، برخی از هزینه‌ها را تقبل می‌کند؛ حتما از بیمه استفاده کنید.

بعضی از دندانپزشکان هم تخفیف‌ و شرایط پرداخت اقساطی را برای مراجعه کنندگان درنظر می‌گیرند، بنابراین درباره‌ی شیوه پرداخت و قیمت ایمپلنت دندان با پزشک خود صحبت کنید.

در آخر اگر باز هم هزینه‌ ایمپلنت دندان برای شما بالا بود، می‌توانید از روش‌های ارزانتر مثل دندان مصنوعی استفاده کنید.

 روش های کاهش هزینه ایمپلنت دندان

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی قیمت هر واحد ایمپلنت و موارد تاثیرگذار در آن پرداختیم. همچنین روش‌های دریافت بهترین خدمات را به تفصیل شرح دادیم. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید برای ما بنویسید که از نظر شما چه ویژگی‌های دیگری در قیمت ایمپلنت دندان تاثیر دارند. همچنین آموختیم که قبل از مراجعه به پزشک در مورد شرایط فعلی‌مان آگاهی داشته باشیم و با مشاهده نظرات سایرین پزشک خوب را انتخاب کنیم. تا انتخابی درست، اقتصادی و هوشمندانه داشته باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها