ایمپلنت دندان بدون جراحی با تکنیک پانچ

کد خبر: 1061962

39qHhAG2lSLO

امروزه افراد زیادی بنا به دلایل مختلف ممکن است دندان های خود را از دست بدهند و این مسئله می تواند ظاهر دندان ها و همچنین سلامت لثه را به خطر بیاندازد. از دست دادن برخی از دندان ها کیفیت سخن گفتن را کاهش می دهد و می تواند در اعتماد به نفس فرد نیز تاثیر منفی بگذارد. از همین روست که بسیاری از افراد به دنبال راهی هستند تا به کمک آن بتوانند دندان از دست رفته خود را بدست آورند. یکی از روش های پر کردن جای خالی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است که امروزه با استفاده از تکنولوژی و با تکنیک دندانپزشکی دیجیتال دندان می توان بدون جراحی و با تکنیک پانچ به آن دست پیدا کرد.

پایان جراحی ایمپلنت به کمک تکنولوژی

امروزه به کمک تکنولوژی امکان انجام عمل ایمپلنت دندان بدون نیاز به برش زدن لثه و همچنین بخیه کردن آن برای بیماران و دندانپزشکان فراهم شده است. در این صورت فرد نیازی به سپری کردن دوره نقاهت طولانی مدت نخواهد داشت. بسیاری از افراد برای این که بتوانند یک متخصص کاشت ایمپلنت را پیدا کنند ناچار هستند که از شهری به شهر دیگری سفر کنند، اما انجام ایمپلنت دندان با روش سنتی نیازمند مراجعات پیاپی و طولانی مدت به کلینیک دندانپزشکی است. این مشکل نیز با کمک ایمپلنت دندان بدون جراحی برطرف شده است.

جراحی ایمپلنت دیجیتال دندان به کمک تکنولوژی به دندانپزشک کمک می کند تا قبل از انجام عمل جراحی شبیه ساز آن را به کمک رایانه انجام دهد تا بتواند از این طریق با سهولت بیش تری کار خود را به پایان برساند و ایمپلنت ها با موفقیت بیشتری کاشته شوند. مهم ترین مزیت این روش عدم نیاز به برش دادن لثه و انجام بخیه است و این امر سبب کاهش درد بیمار و همچنین کاهش طول مدت درمان می شود.6HALjpEhlOiA

ایمپلنت دندان بدون جراحی چیست؟

جراحی ایمپلنت دندان بدون جراحی یا ایمپلنت دیجیتال را می توان یک شبیه ساز کامپیوتری دانست که آنالیز دقیقی از وضعیت استخوان فک و اعصاب در اختیار شما قرار می دهد. زمانی که کلیه اطلاعات در اختیار دندانپزشک قرار گرفت او می تواند عمل جراحی را به صورت دیجیتالی طراحی کند و با کمترین میزان برش آن را به پایان برساند.

زمانی که دندانپزشک از این روش درمانی استفاده کند، یک راهنما برای بررسی شرایط محل جراحی همواره وجود خواهد داشت که میزان آسیب وارد شده به اعصاب و استخوان فک را به حداقل می رساند. به کمک این روش دندانپزشک دیگر نیازی به استفاده از بخیه برای درمان بیمار نخواهد داشت و از برش های کمتری استفاده می کند و در نتیجه میزان تورم و خونریزی نیز به حداقل خواهد رسید و در نهایت سبب آرامش بیش تر بیمار و بهبودی ساده تر او خواهد شد.

در ایملنت دیجیتالی، همه چیز به فناوری سپرده می شود و انحراف کاشت نیز به حداقل می رسد. تحقیقات نشان می دهد که انحراف ایمپلنت دیجیتالی تنها 0.9 درجه است در حالی که در ایمپلنت به روش سنتی این انحراف می تواند 2.5 تا 4.9 درجه باشد. هر چه این انحراف درجه کم تر باشد، در نهایت دوام ایمپلنت دندانی افزایش پیدا می کند و به همین دلیل است که ایمپلنت دیجیتالی توصیه می شود.

ایمپلنت دندان بدون جراحی با تکنیک پانچ می تواند برای سال های طولانی دوام داشته باشد و فرد می تواند به کمک آن هر خوراکی را مصرف کند. البته برای چکاپ های پزشکی، فرد باید هر 6 ماه یک بار به دندانپزشک خود مراجعه کند تا بتواند از سلامت دندان های خود نیز اطمینان حاصل کند. دندان ایمپلنت شده نیز همچون یک دندان عادی بوده و نیازمند رسیدگی های بهداشتی نظیر مسواک زدن و استفاده از نخ دندان است.قبل و بعد از ایمپلنت دندان با پانچ بیمار دکتر نوشین نصیری

مزایای استفاده از ایمپلنت دندان بدون جراحی

روش درمانی دیجیتال مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • افزایش دقت درمان و بالاتر رفتن سطح ایمنی و قابل پیش بینی شدن آن
  • کاهش زمان انجام عمل کاشت
  • کاهش درد پس از عمل
  • زمان بهبودی کوتاه تر
  • عدم نیاز به برش لثه و در نتیجه آسودگی خاطر بیش تر بیمار

پروسه انجام ایمپلنت دندان بدون جراحی

زمانی که دندان خود را از دست داده اید، یا مشکلی برای آن بوجود آمده است که باید آن را بکشید، بهتر است با یک متخصص در رابطه با انجام عمل کاشت مشورت کنید. دندانپزشک باید شرایط استخوان فک شما را مورد بررسی قرار دهد. سلامت و همچنین تراکم استخوانی فک شما باید توسط دندانپزشک مورد بررسی قرار گیرد و جایگاه اعصاب شما نیز مشخص شود. دندانپزشک حرفه ای پس از انجام آنالیز کامل فک شما می تواند به شما اعلام کند که آیا انجام عمل ایمپلنت برای شما مناسب است یا خیر.

در صورتی که استخوان لثه شما به هر دلیلی تراکم کافی را نداشته باشد یا سلامت آن تایید نشود، امکان کاشت ایمپلنت به روش های سنتی برای شما وجود نخواهد داشت و باید عمل های اضافه مانند پیوند استخوان و لیفت سینوس برای شما انجام گیرد. شرایط کلی فک توسط تصویر برداری های سه بعدی انجام می گیرد که اطلاعات دقیقی را در رابطه با شرایط استخوانی در اختیار دندانپزشک قرار می دهد.

دندانپزشک این امکان را دارد که در یک بازه زمانی کوتاه تاج دندان شما را متصل سازد و از این طریق لبخند جدید و زیبایی را به شما ببخشد. پروسه درمان شما ممکن است یک ساعت طول بکشد ضمن آنکه شانس موفقیت این نوع کاشت 98% گزارش شده است.

زمانی که فردی ایمپلنت دندانی را برای درمان جای خالی دندان خود انتخاب می کند، بهتر است از روش دیجیتالی استفاده کند چرا که دقت بسیار بیش تری در این زمینه وجود دارد و طول درمان نیز بسیار کوتاه تر است. در روش درمان سنتی، متقاضی باید پیش از انجام درمان چندین بار به پزشک معالج خود مراجعه کند تا بتواند لثه خود را برای درمان آماده کند. به محض شروع درمان نیز دندانپزشک ناچار است تا لثه را ببرد تا بتواند شرایط استخوان را به خوبی بررسی کند و همین مسئله می تواند سبب التهاب لثه شود و نیازمند گذر زمان برای بهبودی اولیه است در حالی که در دندانپزشکی دیجیتال چنین اتفاقی رخ نمی دهد.برای اطلاعات بیشتر به وبسایت کلینیک دندانپشکی دکتر نصیری https://dr-nassiriclinic.com/ مراجعه کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها