بازار ارز دیجیتال چیست؟ پول آینده!

کد خبر: 1175672
بازار ارز دیجیتال چیست؟ پول آینده!

آیا هیچ‌گاه فکرش را می‌کردید که یک بازار سرمایه‌گذاری ایجاد شده با بنیان‌گذار ناشناس، ظرف مدت کوتاهی افراد بسیاری را به‌خود جذب کند؟ بازار ارز دیجیتال یا Cryptocurrency با خالق گم‌نام خود (ساتوشی ناکاموتو) به اصلی‌ترین رقیب بازارهای سنتی تبدیل شده است. پول‌های کاغذی رایج در دنیا کم‌کم جای خود را به ارزهای دیجیتالی می‌دهند که قابلیت دیدن و ماهیت فیزیکی ندارند. همین موضوع اهمیت بازار ارز دیجیتال را نشان می‌دهد. در نوشته پیش‌رو توضیح خواهیم داد که: بازار ارز دیجیتال چیست، چه ارزشی دارد، ارزهای معتبر آن کدام‌اند و چطور می‌توان در این بازار جدید سرمایه‌گذاری کرد. برای بالا بردن اطلاعات خود، حتما تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مفهوم ارزش بازار ارز دیجیتال به زبان ساده

صاحب‌نظران بازار دیجیتال عقیده دارند که اعتبار رمز ارزها تحت تأثیر عواملی از قبیل عرضه، تقاضا، در دسترس بودن، احساسات سرمایه‌گذار و ارزهای دیجیتال رقیب بالا یا پایین می‌رود. آیا این موارد برای شما آشنا نیستند؟ ارزش‌گذاری رمز ارزها یکی از موارد مشترک در بازار سنتی و بازار کریپتو مشترک است. در دوره‌های آموزش ارز دیجیتال توضیح دادیم که ارزش این بازار را ۶ عامل تعیین می‌کنند: کم‌یاب بودن، قابلیت حمل آسان، دوام، غیرقابل‌جعل بودن، تأیید توسط کشورهای دیگر و قابلیت تقسیم‌پذیری. این شش مورد ارزش بازار کریپتو و بازار سنتی را تعیین می کنند.

از تفاوت‌های این دو مارکت نیز می‌توان به حذف شدن واسطه‌ها در معاملات کریپتو اشاره کنیم. امنیت بالای کریپتو کوین‌ها (به‌دلیل رمزگذاری‌های پیچیده)، روش آسان انتقال پول از هر کشوری به کشور دیگر و عدم نیاز به پرداخت مالیات هنگام انجام معاملات از ویژگی‌های بازار Digital و تفاوت عمده آن با بازار سنتی است.

20

انواع ارز دیجیتال؛ معرفی رمز ارزهای موجود در بازار کریپتو

برای آشنایی با ارزهای دیجیتال باید اول تفاوت کوین و توکن را بدانیم. همان‌طور که در آموزش حرفه ای ترید ارز دیجیتال نیز اشاره کردیم، کوین‌ها برای خریدوفروش در دنیای دیجیتال استفاده می‌شوند و در شبکه‌های بلاک چین‌های مخصوص، هدف خاصی را دنبال می‌کنند. توکن‌ها نیز حکم سهام شرکت‌ها را دارند و در Blockchainهای هوشمند مشغول فعالیت هستند. بیت کوین، لایت کوین، ریپل و دوج کوین از جمله کوین‌های مشهور و ارزشمند Digital world محسوب می‌شوند. اتریوم نیز از مشهورترین تولیدکنندگان توکن‌های ارزشمند است.

استیبل کوین‌ها که ارزهای ثابت نیز شناخته می‌شوند، پشتوانه‌های نقدی و فیزیکی در دنیای غیر دیجیتال دارند. نفت، دلار، طلا و یورو از ارزشمندترین مواردی هستند که به Stablecoin ها اعتبار می‌بخشند. تتر که مارکت کپ بالایی دارد، یک استیبل کوین باارزش است.

پرایوسی کوین‌ها یکی دیگر از انواع ارز دیجیتال هستند که باعث ناشناس ماندن هویت افراد در هنگام معامله می‌شوند. تراکنش‌های غیرقابل ردیابی با Privacycoin ها انجام می‌شود.

NFT ها یکی دیگر از ارزهای دیجیتال مشهور در بازار کریپتو هستند که می‌توان با آن‌ها سرمایه‌گذاری دیجیتال انجام داد. این توکن‌های غیرقابل‌معاوضه، برای هرگونه دارایی دیجیتال یک مالکیت غیرتکراری و محافظت شده صادر می‌کنند. خالقان آثار هنری، از طریق ان اف تی‌ها احراز هویت غیرقابل‌جعل می‌شوند.

روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال چیست؟

در دنیای کریپتوکارنسی هر تریدر براساس نیاز، علاقه و صلاح‌دید خود سرمایه‌گذاری می‌کند. برخی افراد که نمی‌دانند خرید و فروش ارز دیجیتال چیست، ترجیح می‌دهند در بازار سنتی به خرید فلزات گران‌بها روی بیاورند؛ اما کسانی که با اهمیت دنیای Crypto آشنا شده‌اند، شیوه‌های پس‌انداز دیجیتال را ترجیح می‌دهند. مراجعه به سایت Coin market cap یکی از بهترین روش‌ها برای آشنایی با ارزش هر رمز ارز محسوب می‌شود. اگر نمی‌دانید کوین مارکت کپ چیست، باید بگوییم که سایتی معتبر و کارآمد برای بررسی قیمت‌های لحظه‌ای کریپتوکارنسی‌ها است. 

چنانچه ترجیح می‌دهید که از طریق خرید یا فروش رمز ارزها، در این بازار سرمایه‌گذاری کنید، لازم است با صرافی‌های مهمی هم‌چون بایینس، کوکوین، کوین بیس و کراکن آشنا باشید. اطلاع از ارزش و قیمت لحظه‌ای کوین و توکن موردنظر شما نیز در کوین مارکت کپ به‌خوبی قابل بررسی است.

چنانچه از آن دسته افرادی هستید که علاقه‌ای به استرس‌های بازار دیجیتال ندارید، بهترین گزینه برای شما ذخیره رمز ارزها است. برای این کار، خرید یک کیف پول دیجیتال به شدت لازم و ضروری است. کیف پول‌های نرم افزاری، سخت افزاری، کاغذی و صرافی از جمله مواردی هستند که هر تریدر با توجه به نیاز و بودجه خود، آن را خریداری می‌کند. هنگام خرید کیف پول‌های دیجیتال، حتما از پشتیبانی شدن کریپتوکارنسی خود توسط آن مطمئن شوید.

21

 

آموزش‌های حرفه‌ای داجکس؛ نبض بازار ارزهای دیجیتال را به‌دست بگیرید

در این مقاله توضیح دادیم که بازار ارز دیجیتال چیست و چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با بازار سنتی دارد. سپس درباره انواع رمز ارزهای دیجیتال، کوین‌ها و توکن‌های موجود صحبت کردیم. فرقی نمی‌کند که بیت‌کوین بخرید یا مالک یک NFT شوید! در هر صورت یک سرمایه‌گذاری دیجیتال انجام داده‌اید. 

 برای تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار متخصص در بازار ارزهای دیجیتال، آموزش و یادگیری حرف اول را می‌زند. مبتدی بودن یا نبودن شما فرقی نمی کند! در هر شرایطی باید علم خود را مطابق با دانش روز دنیا آپدیت کنید؛ در غیر این‌صورت محکوم به شکست و ازدست‌دادن سرمایه‌تان خواهید بود. دوره‌های داجکس یکی از مهم‌ترین راه‌های تبدیل شدن به یک تریدر موفق است. برای آشنایی بیشتر با کلاس‌های داجکس و اطلاع از نحوه ثبت‌نام و خرید آن‌ها، به سایت dogex.ae مراجعه کنید. با کمک اساتید داجکس در کمترین زمان به یک سرمایه‌گذار مطرح در بازار کریپتو تبدیل خواهید شد. با آموزش‌های حرفه‌ای داجکس در کنار آشنایی با سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو به‌راحتی نحوه انجام این کار را نیز خواهید آموخت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها