بوم گردی های چابهار، راهنمای سفر به بندر همیشه بهار

کد خبر: 1176405
بوم گردی های چابهار، راهنمای سفر به بندر همیشه بهار

 

چابهار بندری واقع در استان سیستان و بلوچستان، در جنوب شرقی ایران است. اینجا تنها بندر ایران در ساحل دریای عمان است که به دلیل قرار گرفتن در شاهراه اقیانوس هند، به منطقه‌ آزاد اقتصادی تبدیل شده است. به همین دلیل، علاوه بر این که چابهار دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی بی‎نظیری است، برای خرید نیز مقصد بسیار خوبی به شمار می‌آید.

چابهار را به بندر همیشه بهار می‌شناسند. اینجا شهر و بندری است که هوایش همیشه معتدل است و برای یک سفر پر ماجرا در تمامی فصول مقصد مناسبی است. جاهای دیدنی این شهر بندری و اطرافش به اندازه‌ای عجیب و ناشناخته است که گردشگران را به سفری هیجان‌انگیز در بخشی کمتر شناخته شده در ایران عزیزمان می‌برد و از آنجا راهی کوه‌های مریخ و یا شهر اجنه می‌کند. اگر به چابهار سفر می‌کنید، بهتر است که در بوم گردی‌های آن اقامت کنید تا بتوانید سفرتان را به تمامی در فضایی محلی و سنتی تجربه کنید. در مقاله بوم گردی های چابهار، راهنمای سفر به بندر همیشه بهار را مطالعه کنید.

با اقامتگاه های چابهار آشنا شوید

از آن جا که بندر چابهار یک مکان توریستی و تجاری است، دارای اقامتگاه های مناسبی اعم از هتل، مسافرخانه، ویلا و بوم گردی است که مسافران را در خود جای می‌دهد. در چابهار بیش از ده هتل پذیرای گردشگران عزیز هستند. علاوه بر این اقامتگاه های بوم گردی دربلوچ و آژ، دو نمونه از معروف‌ترین اقامتگاه های بندر همیشه بهار هستند که با شیوه پذیرایی سنتی خود، هیجان و ماجراجویی سفر شما را بیشتر می‎کنند.

اقامتگاه بومگردی آژ در روستای ساحلی گواتر واقع شده است و در جنوب شرقی‌ترین خشکی ایران قرار دارد. در این اقامتگاه سنتی از تخت خواب، سرویس بهداشتی اختصاصی و حمام خصوصی خبری نیست و همه چیز به صورت بومی و محلی ارائه می‌شود. برای رزرو این اقامتگاه و سایر بوم گردی ها در چابهار به جاباما چابهار: منبع رزرو بوم گردی در بندر همیشه بهار سر بزنید تا به راحتی مکان مورد نظر خود را برای زمان مناسب انتخاب کنید.

اقامتگاه دربلوچ چابهار

اگر در جستجوی یک اقامتگاه بزرگ با امکانات مناسب و گزینه‌های متنوع در چابهار هستید، اینجا جایی است که می‌توانید با اطمینان آن را برگزینید. این اقامتگاه بوم گردی دارای واحدهای اقامتی زیادی به صورت کپر است. البته اصلا فکر نکنید چون نام این واحدها کپر است، امکانات کمی دارند. داخل این کپرها برای گردشگران امکانات زیادی تعبیه شده است که آنها را به جاهایی دنج و امن برای اقامت تبدیل می‌کنند.  

شما می‌توانید در اقامتگاه دربلوچ چابهار در کپرهای گرد و یا مستطیل اقامت کنید. این اقامتگاه دارای ۲۶ کپر سنتی است بنابراین اگر به صورت گروهی و یا تور به بندر همیشه بهار سفر کنید، می‌توانید با خیال راحت در کپرهای این اقامتگاه، مستقر شوید و برای گشت‌وگذار در مناطق دیدنی و هیجان‌انگیز چابهار، خود را آماده کنید.

از امکانات و ویژگی‌های اقامتگاه دربلوچ این است که مساحت فضایی که کپرها در آن قرار دارند، به 5000 متر مربع می‌رسد. کپرها دارای سرویس خواب به صورت کف خواب هستند و در آنها تختخواب وجود ندارد. سرویس بهداشتی کپرها به صورت فرنگی است و در آنها یخچال، حمام اختصاصی، گاز و کولر گازی وجود دارد. مجموعه دارای پارکینگ برای مهمانان است و صبحانه به صورت سلف سرویس و رایگان ارائه می‌شود.

5

چرا باید به چابهار سفر کنیم؟

بندر همیشه بهار دارای دیدنی‌های فراوانی است که سفر به آن فراتر از یک مسافرت ساده است. وقتی شما به چابهار سفر می‌کنید، به راحتی می‌توانید خود را در مریخ تصور کنید زیرا یکی از دیدنی‌های حیرت‌انگیز در محیط طبیعی اطراف چابهار، کوه‌های مریخی یا مینیاتوری است که با شکل و شمایل عجیبشان شبیه به سطح مریخ هستند و شما به راحتی با سفر به چابهار، به مریخ سفر کرده‎اید.

پیش از بیرون رفتن از شهر چابهار، در مجتمع تجاری تیس خرید کنید که در آنجا انواع و اقسام کالاهای چینی با قیمت مناسب به فروش می‌رسد. موزه چابهار نیز با نمایش آثاری از زمان‌های پیشا تاریخی، تاریخی و معاصر برای علاقمندان به باستان‌شناسی و تاریخ مناسب است. به علاوه بخش مردم‌شناسی، گردشگران را با آداب و رسوم منطقه آشنا کرده و در بخش حیات وحش، شما می‌توانید اطلاعات مناسبی در مورد حیوانات و طبیعت دریایی این بخش از کشورمان را به دست آورید.

تیس یکی از روستاهای اطراف چابهار است که جاذبه‌های آن بسیار جالب و دیدنی است. یکی از چیزهایی که از مسیر چابهار به تیس می‌توان دید قلعه تیس است که عمری بیش از دو هزار سال دارد و یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های ایران است. این قلعه که بعدتر بازسازی شده است، به قلعه پرتغالی‌ها نیز معروف است. پس از بازدید از این قلعه شما می‌توانید به روستای تیس با قدمت دو هزار و پانصد سال بروید و قبرستانی مرموز با سنگ قبرهای عجیب را روی صخره‌ها ببینید که به قبرستان جنی معروف است. قلعه‌ پیروز گت که روی تپه‌ای قرار دارد و متعلق به دوران اشکانیان و ساسانیان است، یکی دیگر از دیدنی‌های منطقه است. مسجد جامع تیس نیز با مناره و گنبدهای رنگارنگ و شیشه‌کاری‌های رنگی بسیار جالب توجه است. پس از این گشت‎و گذار مفصل به پلاژ ساحلی تیس بروید و در آب‌های شور دریای عمان شنا کنید.

حراها، درختانی هستند که ریشه‌های آنها در آب قرار دارد و جنگل‌ حرا، جنگلی در درون آب است. تعداد جنگل‌های حرا در جهان کمتر از انگشتان دست است و چابهار هم صاحب یکی از این جنگل‌های زیبا و دیدنی است که باید از آن دیدن کرد. یکی دیگر از جاهایی که بازدید از آنجا واجب است، تالاب لیپار است که تنها سه همزاد دیگر در جهان دارد. آب این تالاب که لابلای کوه‎های مریخی قرار گرفته یکی از شورترین آب‌های جهان است و رنگ صورتی آن به حدی زیبا و دیدنی است که به جرات می‌توان گفت تا به حال چنین پدیده طبیعی زیبایی را مشاهده نکرده‌اید. پرندگان زیادی بر بالای تالاب پرواز می‌کنند و به زیبایی محیط می‌افزایند.

6

گشت‌وگذار در اطراف چابهار بسیار هیجان‌انگیز و ماجراجویانه است به ویژه اگر برای دیدن کوه‌های گل افشان به نزدیکی کنارک بروید که در فاصله‌ حدود ۱۰۰ کیلومتری چابهار قرار دارد. قله این کوه‌های عجیب دارای چاله‌هایی هستند که از آنها گل‌های قهوه‌ای و سیاه قُل قُل‌کنان به بیرون می‎جهند و همزمان صدای ترکیدن حباب نیز می‌دهند. این زیبایی طبیعی پدیده‌ای منحصربه‌فرد و نادر در جهان است که بازدید از آن در سفر به چابهار ضروری است.

علاوه بر موارد یاد شده هنگام سفر به بندر همیشه بهار می‌توانید از جاهای دیگری نظیر غارهای بان مسیتی دیدن کنید که در پنج کیلومتری روستای تیس شده‌اند. در سفر به چابهار بازدید از منطقه حفاظت شده گاندو را، که زیستگاه تمساح ایرانی است، نیز در برنامه خود بگذارید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها