سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه [با پاسپورت ترکیه کجا میشه رفت]

کد خبر: 1178651
سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه [با پاسپورت ترکیه کجا میشه رفت]

 

سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه یکی از مزایای گرفتن شهروندی ترکیه و داشتن پاسپورت این کشور است. در حال حاضر امکان سفر به ۷۲ کشور جهان با استفاده از پاسپورت ترکیه وجود دارد. ۴۶ کشور دیگر نیز این امکان را فراهم کرده‌اند که با استفاده از پاسپورت ترکیه بدون ویزا به این کشورها سفر کنید و به‌محض اینکه وارد کشور مقصد شدید به سرعت ویزای آن کشور را دریافت کنید. مجموعاً با استفاده از پاسپورت ترکیه می‌توان به ۱۱۸ کشور جهان سفر کرد.

اگرچه دریافت پاسپورت ترکیه با چالش‌ها و سختی‌های زیادی همراه است، اما در سال‌های اخیر افراد بسیاری برای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک اقدام نموده‌اند تا بتوانند با دریافت پاسپورت ترکیه به سایر کشورهای جهان سفر کنند. درست است که قوانین کشور ترکیه برای خرید ملک و صدور پاسپورت این کشور تنها با خرید ملک در این کشور امکان‌پذیر شده، اما افرادی که بدون آگاهی و استفاده از مشاوره کارشناسان مهاجرتی اقدام به اخذ اقامت ترکیه و شهروندی این کشور را نموده‌اند، دچار مشکل می‌شوند.

 آژانس گردشگری آیشم یکی از موسسه‌های مهاجرتی است که در سال‌های اخیر در زمینه اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه به هم‌وطنان عزیز خدمت‌رسانی می کند. چنانچه شما هم قصد دریافت پاسپورت ترکیه را دارید و این سوال برای شما پیش آمده که با پاسپورت ترکیه کجا میشه رفت، می‌توانید از طریق تماس با شماره های مجموعه گردشگری آیشم از مشاوره و راهنمایی کارشناسان این مجموعه استفاده کنید.

 سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه

ارزش پاسپورت ترکیه باعث شده تا سفر به اروپا با پاسپورت ترکیه آسان‌تر شود. همانطور که می دانید در سال های اخیر کشورهای اروپایی به سختی برای ایرانیان ویزا صادر می کنند و بسیاری از افراد مهاجر که قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارند از طریق کشور ترکیه یا سایر کشورهای همسایه اقدام به درخواست ویزا می کنند. بهتر است قبل از اشاره به کشور هایی که می‌توان با استفاده از پاسپورت ترکیه به آن ها سفر کرد، کمی درباره ارزش پاسپورت ترکیه، مزایای دریافت پاسپورت ترکیه و دلایل ارزشمند بودن پاسپورت این کشور صحبت کنیم.

اعتبار بین المللی و ارزش پاسپورت ترکیه به دلیل شرایط اقتصادی این کشور نیست و ارزش این پاسپورت بیشتر به این دلیل است که کشور ترکیه با کشورهای جهان روابط سیاسی و بین‌المللی مناسبی دارد. ارزش و اعتبار پاسپورت کشورهای جهان توسط موسسه های معتبر در دنیا تعیین می‌شود. یکی از موسسه های بین المللی که اخبار مربوط به ارزش و قدرت پاسپورت کشورهای دنیا را منتشر می کند، موسسه هیلی و شرکا است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط این شرکت پاسپورت ترکیه در رتبه ۵۳ سومین پاسپورت قدرتمند جهان قرار دارد. دلایل بسیاری مانند اقتصاد روبه رشد ترکیه، موقعیت جغرافیایی و استراتژیک این کشور و سایر موارد دیگر هستند که روی ارزش پاسپورت ترکیه تاثیر دارند و باعث شده تا در سال‌های اخیر پاسپورت این کشور در میان پاسپورت های ارزشمند و قدرتمند دنیا قرار بگیرد.

 با پاسپورت ترکیه کجا میشه رفت؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که ذهن همه افراد متقاضی دریافت پاسپورت ترکیه را درگیر می کند، این است که با پاسپورت ترکیه کجا میشه رفت و آیا امکان خرید و سفر با تور اروپا و تور اسپانیا با استفاده از پاسپورت ترکیه وجود دارد یا نه؟ ما در مجموعه گردشگری آیشم با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزا برای کشورهای اروپایی و اخذ اقامت و شهروندی ترکیه برای هموطنان عزیز می‌توانیم به تمام سوالات شما پاسخ دهیم.

آژانس خدمات مسافرتی آیشم با کادری مجرب و تیم مشترک متشکل از کارمندان خبر و مسلط با اجرای تورهای اروپایی و اخذ ویزا برای کشورهای خارجی در خدمت هموطنان عزیز بوده است. در صورتی که هرگونه سوال درباره دریافت پاسپورت ترکیه و امکان سفر به کشورهای اروپایی از طریق دریافت پاسپورت این کشور دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه گردشگری آیشم تماس بگیرید. برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی، آسیایی، آفریقایی و اقیانوسیه بدون دریافت ویزا به دارندگان پاسپورت ترکیه اجازه ورود به خاک کشورشان را می‌دهند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

 لیست کشورهای اروپایی که با استفاده از پاسپورت ترکیه می‌توان به آن ها سفر کرد

 لیست کشورهای اروپایی که با استفاده از پاسپورت ترکیه می‌توان به آن ها سفر کرد

لیست کشورهای اروپایی که با استفاده از پاسپورت ترکیه می‌توان به آن ها سفر کرد در ادامه آمده است؛ اما برخی از این کشورها دارای شرایط خاصی هستند و برای سفر به برخی از کشورها مدت زمان اقامت متفاوت است. به عنوان مثال استفاده از پاسپورت ترکیه امکان سفر به کشور آلبانی وجود دارد و شهروندان ترکیه که دارای پاسپورت این کشور باشند، می‌توانند بدون ویزا به آلبانی سفر کنند، اما تنها ۹۰ روز باید در این کشور اقامت داشته باشند.

 یکی دیگر از کشورهایی که اجازه سفر به دارندگان پاسپورت ترکیه را بدون ویزا صادر می کند، کشور بوسنی و هرزگوین است. افرادی که پاسپورت ترکیه را داشته باشند، می‌توانند در یک دوره شش ماهه و به مدت ۹۰ روز در بوسنی هرزگوین اقامت داشته باشند.

کشور گرجستان و یونان یکی دیگر از کشورهایی هستند که امکان سفر دارندگان پاسپورت ترکیه را برای دوازده ماه با اهداف توریستی و راه اندازی کسب و کار صادر می کند. بنابر این قوانین هر یک از کشورها متفاوت است اما تمام کشورهایی که به آن ها اشاره می کنیم برای دارندگان پاسپورت ترکیه نیازی به ویزا ندارند، اما مدت زمان اقامت در این کشور ها متفاوت است. همچنین شما می توانید برای خرید انواع تور های اروپایی اعم از تور یونان از طریق سایت آیشم اقدام به مشاهده قیمت ها و ثبت نهایی سفارش خود فرمایید.

  • کشور آلبانی

افرادی که پاسپورت ترکیه را داشته باشند، برای ورود به کشور آلبانی نیازی به ویزا ندارند و می‌توانند ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند.

  • کشور بلاروس

دارندگان پاسپورت ترکیه بدون ویزا به کشور بلاروس سفر می کنند و می‌توانند به مدت ۳۰ روز برای راه اندازی کسب و کار یا انجام فعالیت های توریستی در این کشور اقامت داشته باشند.

  • کشور بوسنی و هرزگوین

افرادی که پاسپورت ترکیه را دارند می‌توانند به مدت ۹۰ روز در یک بازه زمانی ۶ ماه در کشور بوسنی و هرزگوین بمانند.

  • کشور گرجستان

دارندگان پاسپورت ترکیه با ارائه کارت شناسایی معتبر می‌توانند به مدت یک سال با اهداف توریستی و برای راه اندازی کسب و کار در کشور گرجستان بمانند.

  • کشور کوزوو

افرادی که پاسپورت ترکیه را داشته باشند بدون نیاز به ویزا به کشور کوزوو، وارد می شوند و اقامت ۹۰ روزه دریافت می کنند.

  • کشور مولداوی

سفر به کشور مولداوی برای دارندگان پاسپورت ترکیه به مدت ۹۰ روز در یک دوره زمانی ۶ ماهه امکان پذیر است.

  • کشور مونته نگرو

اقامت ۹۰ روزه و وارد شدن به کشور مونته نگرو بدون ویزا برای دارندگان پاسپورت ترکیه بامقاصد گردشگری فراهم شده است.

  • کشور مقدونیه شمالی

کشور مقدونیه شمالی نیز یکی دیگر از کشورهایی است که به دارندگان پاسپورت کشور ترکیه اجازه ورود بدون ویزا می دهد.

  • کشور صربستان

امکان سفر بدون ویزا به کشور صربستان برای دارندگان پاسپورت ترکیه به مدت ۹۰ روز وجود دارد.

  • کشور اوکراین

کشور اوکراین نیز یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که به دارندگان پاسپورت ترکیه اجازه می‌دهد تا به مدت ۹۰ روز در یک بازه زمانی ۶ ماهه وارد این کشور شوند.

لیست کشورهای آمریکایی که با استفاده از پاسپورت ترکیه می‌توان با آن ها سفر کرد

برخی از کشورهای آمریکایی نیز به دلیل ارزش پاسپورت ترکیه به دارندگان این پاسپورت اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به دریافت ویزا برای اقامت ۹۰ روز وارد این کشورها شوند. از جمله کشورهایی که به دارندگان پاسپورت ترکیه اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به ویزا به کشور آن ها سفر کنند، می‌توان به آرژانتین، شیلی، بولیوی، بلیز، کلمبیا، اکوادور، کاستاریکا، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، اروگوئه، پاراگوئه، پاناما، نیکاراگوئه و برزیل اشاره کرد. کشور مکزیک نیز به دارندگان پاسپورت ترکیه اجازه ورود بدون ویزا را می دهد اما افراد باید دارای مجوز الکترونیکی سفر باشند.

 لیست کشورهای آسیایی که دارندگان پاسپورت ترکیه می‌توانند به این کشورها سفر کنند

تعداد کشورهای آسیایی که بدون دریافت ویزا به دارندگان پاسپورت ترکیه اجازه ورود می دهند بسیار زیاد است؛ اما هر یک از این کشورها شرایط خاص خود را دارند. به عنوان مثال برخی از این کشورها بعد از ورود به کشور دارندگان پاسپورت ترکیه را ملزم به دریافت ویزا می کنند. برخی دیگر از کشورها نیز نیاز به مجوز الکترونیکی سفر دارند. در ادامه به برخی از کشورهای آسیایی که اجازه ورود اتباع ترکیه با استفاده از پاسپورت این کشور را می دهند اشاره می کنیم.

کشورهایی نظیر آذربایجان، برونئی، کامبوج، اندونزی، ایران، ژاپن، اردن، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، لبنان، لائوس، ماکائو، مالزی، مالدیو، مغولستان، سنگاپور، قطر، سریلانکا، سوریه، تایوان، ازبکستان و ... با شرایط خاصی اجازه ورود به دارندگان پاسپورت ترکیه می دهند.

 لیست کشورهای آفریقایی و اقیانوسیه که به دارندگان پاسپورت ترکیه اجازه ورود بدون ویزا می دهند

کشور های زیادی در قاره آفریقا، اقیانوسیه و مناطق کارایب و سایر جزایر سراسر جهان هستند که به دارندگان پاسپورت ترکیه بدون نیاز به دریافت ویزا، اجازه ورود می دهند. از کشورهای آفریقایی می‌توان به جزایر کیپ ورد، گابن، گامبیا، کنیا، ماداگاسکار، سنگال، سومالی، اوگاندا و بسیاری دیگر از کشورهای آفریقایی اشاره کرد.

کشورهایی که در اقیانوسیه قرار دارند مانند میکرونزی، جزیره پالائو، ساموا و چندین کشور دیگر نیز هستند که به شهروندان ترکیه دارای پاسپورت، اجازه ورود بدون ویزا می‌دهند؛ اما برخی از این کشورها قوانین خاصی دارند و مسافران هنگام ورود به خاک کشور آن ها باید ویزا دریافت کنند.

تمامی کشورهای جزایر کارائیب این امکان را به دارندگان پاسپورت ترکیه می دهند که بدون دریافت ویزا وارد این کشورها شوند. برخی از جزایر مانند جزایر بریتیش، ویرجین، هنگ‌کنگ و ... نیز هستند که نیازی به دریافت ویزا ندارند و افرادی که پاسپورت ترکیه را داشته باشند می‌توانند به این کشورها سفر کنند.

 روش های دریافت پاسپورت ترکیه

تا این قسمت از مقاله درباره ارزش و قدرت پاسپورت ترکیه صحبت کردیم و لیست کشورهایی که با استفاده از پاسپورت ترکیه می‌توان به آن ها سفر کرد را نیز برشمردیم. در این قسمت بهتر است کمی درباره روش های دریافت پاسپورت ترکیه و مزایای این پاسپورت صحبت کنیم. مزایای دریافت پاسپورت ترکیه همانطور که مشاهده کردید امکان سفر به کشورهای اروپایی آمریکایی و ... بدون ویزا است؛ اما روش های دریافت پاسپورت ترکیه شامل موارد زیر می شود.

 اخذ پاسپورت ترکیه از طریق کار

یکی از روش های دریافت پاسپورت ترکیه از طریق کار است. افرادی که بتوانند به مدت ۵ تا ۸ سال در کشور ترکیه کار کنند، می‌توانند اقامت دائم و شهروندی این کشور را بگیرند و پاسپورت ترکیه را دریافت کنند. با توجه به اینکه امکان ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کشور ترکیه وجود دارد، از طریق سرمایه گذاری و اشتغال زایی نیز امکان دریافت پاسپورت این کشور وجود دارد.

 اخذ پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج

ازدواج با یک تبعه ترکیه در صورتی که ازدواج به صورت رسمی ثبت شود، امکان دریافت پاسپورت این کشور را برای شهروندان خارجی فراهم می کند.

 اخذ پاسپورت ترکیه با سرمایه گذاری و خرید ملک

یکی از محبوب ترین روش های دریافت پاسپورت ترکیه خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور است. افرادی که بتوانند ۲۵۰ هزار دلار در بخش املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنند، می‌توانند شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه را دریافت نمایند.

 شرایط دریافت پاسپورت ترکیه

شهروندان خارجی که قصد دارند با استفاده از پاسپورت ترکیه به کشورهای اروپایی سفر کنند، باید شرایط زیر را داشته باشند.

اتباع خارجی باید در ابتدا بتوانند با استفاده از یکی از روش های دریافت پاسپورت ترکیه اقامت این کشور را بگیرند و به مدت ۵ تا ۸ سال در این کشور زندگی کنند. البته خروج از کشور به مدت ۶ ماه موردی ندارد.

 یکی دیگر از شرایطی که دریافت کنندگان پاسپورت ترکیه باید داشته باشند این است که ملکی با ارزش ۲۵۰ هزار دلار در ترکیه خریداری کنند و یا مبلغ ۵۰۰ هزار دلار در این کشور سرمایه گذاری نموده و ۵۰ نیروی کار ترک استخدام کنند.

عدم سوء پیشینه، احترام به قوانین کشور ترکیه و داشتن رفتار مناسب در طول مدت اقامت روی دریافت پاسپورت این کشور تاثیر دارد.

متقاضیان دریافت پاسپورت ترکیه باید درآمد کافی داشته باشند و توانایی صحبت به زبان ترکی استانبولی داشته باشند و هیچ گونه بیماری واگیرداری نداشته باشند. در این صورت می‌توانند پاسپورت ترکیه را بگیرند و با استفاده از آن به کشورهای اروپایی سفر کنند.

 

برچسب ها : پاسپورت ترکیه,ترکیه,سفر,گردشگری,تور خارجی

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها