قیمت شستشوی فرش در تهران

کد خبر: 1181377
قیمت شستشوی فرش در تهران

قالیشویی را باید از پرکاربردترین خدمات نظافتی در تهران دانست. دیگر از آن سال‌ها که کار شستشوی فرش در حیاط خانه و حتی روی بام‌ها انجام می‌شود؛ کاملا عبور کرده‌ایم. امروزه به دلایل مختلف از جمله نبود وقت، به‌صرفه نبودن، ارزشمند بودن فرش‌ها و تخصصی شدن مسئله شستشوی فرش، بهترین روش برای داشتن فرش‌هایی تمیز و سالم، شستن دوره‌ای آنها توسط یک قالیشویی معتبر است.

در این میان، مانند هر خدمت دیگریف، تعرفه و قیمت شستشوی فرش از اهمیت بالایی برای مشتریان برخوردار است. قیمت شستشوی فرش در تهران علاوه بر موارد ثابت مانند هزینه مواد شوینده، به موارد دیگری نیز مرتبط است. به هر طریق اگر در شهر تهران می‌خواهید از منطقی و منصفانه بودن قیمت قالیشویی خود مطمئن شوید؛ در این نوشته درباره این موضوع و عوامل موثر بر قیمت توضیحات کاملی ارائه داده‌ایم.

عوامل موثر بر قیمت و تعرفه قالیشویی

شاید بیش از اطلاع از قیمت و تعرفه قالیشویی‌ها، بهتر باشد به‌طور خلاصه با عوامل موثر بر قیمت آنها آشنا شوید. در ادامه لیستی از این عوامل را آورده‌ایم:

قیمت شستشوی موکت

  • هزینه مواد شوینده. طبیعتا استفاده از مواد شوینده باکیفیت‌تر، شوینده‌های خارجی و لکه‌برهای تخصصی می‌تواند بر قیمت نهایی تاثیرگذار باشد. دقت کنید که کیفیت شوینده‌ها بیش از نتیجه اولیه کار، یعنی تمیز شدن فرش، اثری عمیق بر حفظ سلامت فرش شما دارند. در واقع شستشوی فرش با مواد شوینده ارزان و غیر استاندارد، به مرور می‌تواند موجب کاهش کیفیت و دوام فرش شما شود. موضوعی که به‌خصوص در فرش‌های دست‌باف بسیار مهم است.
  • هزینه کارگر. اگرچه این هزینه برای همه موسسات قالیشویی وجود دارد؛ اما معمولا هزینه کارگر در تهران در مقایسه اغلب شهرها بیشتر است. یکی از دلایل گران‌تر بودن قیمت شستشوی فرش در تهران نیز همین مورد است.
  • هزینه اجاره فضا. این موضوع هم بنابر شهر و محل فعالیت می‌تواند روی قیمت قالیشویی موثر باشد.
  • هزینه حمل و نقل موضوع دیگری است که به‌خصوص در شهر بزرگی مانند تهران روی تعرفه قالیشویی اثر می‌گذارد.
  • هزینه تعمیر و نگهداری ماشین آلات، هزینه آب مصرفی و سایر هزینه‌های جزئی نیز از دیگر موارد موثر در این زمینه هستند.

با این وجود در حال حاضر در هر شهری قالیشویی‌ها دارای اتحادیه بوده و این اتحادیه علاوه بر فعالیت‌های مختلف حمایت‌کننده از موسسه قالیشویی و مشتریان آنها، سالانه تعرفه شستشوی فرش را اعلام می‌کنند؛ و همه قالیشویی‌ها موظف هستند تا طبق این تعرفه‌ها خدمات خود را به مشتریان‌شان ارائه کنند. در شهر تهران نیز اتحادیه قالیشویان این وظیفه را برعهده داشته و تعرفه این خدمات را بر اساس جزئیات مختلف ارائه می‌دهد.

قیمت شستشوی فرش دست‌باف

شستشوی فرش دست‌باف معمولا از حساسیت بسیار بیشتری برخوردار است. طبیعتا این حساسیت ناشی از ارزش مادی و معنوی فرش دست‌باف و همچنین ظرافت آن است. در واقع شستشوی فرش دست‌‍باف، به‌خصوص مدل‌های که از ابریشم بافته شده‌اند؛ نیازمند تخصص، دقت و رعایت جزئیات بیشتری است. به عنوان مثال اغلب این فرش‌ها را نمی‌توان به ماشین شستشوی فرش سپرد؛ و باید همه مراحل شستشوی آن به‌صورت دستی انجام شود. همچنین بنابر جنس الیاف این فرش‌ها، استفاده از هر ماده شوینده‌ای جایز نیست؛ در نتیجه نوع و میزان استفاده از شوینده‌ها نیز در این زمینه متفاوت است. همه این موارد باعث می‌شود تا تعرفه شستشوی این فرش‌ها با فرش‌های ماشینی متفاوت باشد.

قیمت شستشوی فرش در تهران

در حال حاضر، یعنی در سال 1401 و بنابر تعرفه اتحادیه قالیشویان، قیمت شستشوی فرش در تهران برای فرش دست‌باف معمولی متری 40 هزار تومان، برای فرش دست‌باف گل ابریشم متری 50 هزار تومان و برای فرش دست‌باف ابریشم اعلا متری 60 هزار تومان است. البته توجه کنید که این اعداد حدودی است؛ و هر موسسه قالیشویی با توجه به جنس فرش، نو یا کهنه بودن آن، میزان ارزشمندی آن و جزئیات دیگر، ممکن است قیمت دیگری را برای یک فرش خاص اعلام کند. همچنین این اعداد تعرفه خام شستشوی یک فرش است. در نتیجه به این تعرفه بنابر هزینه‌های حمل و نقل، خدمات جانبی، مثل رفو، رنگ بری، لکه بری و... و همچنین درصد مالیات بر ارزش افزوده، مبالغ دیگری نیز اضافه می‌شود.

نکته پایانی در مورد شستشوی فرش دست‌باف اینکه انجام این کار را تنها بر عهده موسسات قالیشویی معتبر و باسابقه بگذارید. فراموش نکنید که فرش‌های دست‌باف محصولاتی ارزشمند از نظر مادی و معنوی بوده و به‌نوعی اثر هنری محسوب می‌شوند؛ بنابراین هزینه کردن شما برای شستشوی صحیح آن، به‌نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

قیمت شستشوی فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی امروزی با فرش‌های ماشینی چند دهه پیش تفاوت‌های بسیاری دارند. امروزه فرش‌های ماشینی از هر نظر، کیفیت بسیار بالاتری را ارائه داده و نمونه‌های باکیفیت آنها، حداقل از نظر ظاهری، قابلیت رقابت با مدل‌های دستی را دارند. بالاتر رفتن رج شمار این فرش‌ها، استفاده از ابریشم مصنوعی در آنها، ظرافت بیشتر آنها، جزئیات بیشتر در نقشه و نداشتن غلط‌های ماشینی در طراحی، همه و همه موجب شده است که امروزه فرش‌های ماشینی نیز محصولات گران‌قیمت و ارزشمندی محسوب شوند. به همین دلیل نیز شستشوی آنها هم باید به شکل اصولی و با کیفیت مناسب انجام شود.

قیمت شستشوی فرش در تهران

بر همین اساس در حال حاضر تعرفه پایه برای شستشوی هر متر مربع فرش ماشینی 15 هزار تومان است. این عدد برای یک شستشوی ساده است؛ و بر اساس جنس و رنگ فرش شما می‌تواند تا 30 هزار تومان هم افزایش پیدا کند. بنابراین سبک شستشو، مانند اعلا شویی و... بر تعرفه نهایی شستشوی هر متر مربع فرش ماشینی اثر می‌گذارد. از سویی سایر موارد گفته شده در مورد فرش دست‌باف، مانند هزینه حمل و نقل و... نیز، در اینجا باید محاسبه شود.

قیمت شستشوی موکت

در نهایت موکت‌ها ارزان‌ترین تعرفه را برای شستشو دارند. در حال حاضر تعرفه شستشوی ساده هر متر مربع موکت در تهران 12 هزار تومان است. البته در اینجا نیز باید همه موارد گفته شده موثر بر تعرفه نهایی را در نظر بگیرید؛ و گمان نکنید که مبلغ نهایی و پرداختی شما همین عدد است.

چند نکته مهم برای استفاده از خدمات قالیشویی

هنگام انتخاب یک قالیشویی بر شستشوی فرش‌های‌تان، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. همان‌طور که گفتیم تعرفه‌های قالیشویی اگرچه قیمت پایه مشخصی دارند؛ اما بر اساس فاکتورهای مختلف می‌توانند بسیار متفاوت باشند. بنابراین از کارشناس موسسه قالیشویی مربوطه بخواهید در این مورد با شفافیت کامل و جزئیات دقیق، عدد نهایی تعرفه را برای فرش‌های شما اعلام کند. در واقع تنها راه درک دقیق قیمت شستشوی فرش در تهران استعلام آن از چند قالیشویی مختلف است.
  2. موسسه‌ای را انتخاب کنید که عضو اتحادیه قالیشویان باشد. این ویژگی کمک می‌کند تا در هر شرایطی بتوانید خواسته خود را از این اتحادیه پیگیری کنید. همچنین چنین موسساتی طبیعتا از اعتبار و صلاحیت بالاتری برخوردار هستند.
  3. فرش‌های ماشینی و دست‌باف متداول معمولا از استحکام بالایی برخوردار هستند. اما در مورد فرش‌های دست‌باف ظریف و قدیمی بهتر است بیش از سایر موارد جانب احتیاط را رعایت کرده و حتما در مورد جزئیات انجام کار با موسسه قالیشویی مدنظر صحبت کرده و شرایط دریافت خدمات را بسنجید.
  4. در نهایت یک موسسه قالیشویی خوب نشانه‌هایی دارد. قدمت و سابقه فعالیت، تعدد شعبات، شفافیت در اعلام تعرفه، خوش‌قولی و ضمانت نتیجه کار، از جمله این موارد است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها