بیت کوین بخریم یا اتریوم یا هیچ‌کدام؟

کد خبر: 1187992

اگر بین خرید بیت کوین و خرید بیت کوین سردرگم شدید، در این مطلب مزایای این دو ارز را نام می‌بریم تا برای سرمایه‌گذاری روی آن‌ها بهتر تصمیم بگیرید.

بیت کوین بخریم یا اتریوم یا هیچ‌کدام؟

بسیاری از سرمایه‌گذاران نسل جدید به ارزهای دیجیتال علاقه نشان می‌دهند. در این بین توجه به خرید بیت کوین یا خرید اتریوم بیشتر از سایر ارزها بوده است. چون این دو ارز بیشترین مارکت کپ را دارند و توانسته‌اند نظر مثبت بیشتر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند.

بین این دو اتریوم ارز جدیدتری است که سال 2016 معرفی شد. بلاک چین این شبکه بسیار کاربردی است و افراد زیادی به استفاده از این فناوری جدید و خرید اتریوم علاقه نشان دادند. اما بین بیت کوین و اتریوم باید کدام یک را انتخاب کنید؟ یا بهتر بپرسیم چرا این دو ارز برای سرمایه‌گذاری گزینه‌ای منطقی‌تر هستند؟

در این مطلب تا انتها همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را بدهیم.

دلایل مهم خرید اتریوم

اگر برای خرید این ارز هنوز مردد هستید، در ادامه به 5 دلیل اشاره می‌کنیم که چرا باید هرچه‌ زودتر اتریوم را نیز به سبد ارزهای خود اضافه کنید.

1) اتریوم می‌تواند یک کامپیوتر جهانی باشد

دلیل محبوبیت بسیار اتریوم این است که تقریبا در ژوئن 2017 توانست به علت توانایی اجرای قراردادهای هوشمند، از نظر مارکت کپ از بیت کوین پیشی بگیرد.

بخواهیم مثال بزنیم، کاربران به کمک قراردادهای هوشمند می‌توانتد به خرید و فروش خانه، آثار هنری، ماشین‌های لوکس و کالاهای دیگر بپردازند. قراردادهای هوشمند اتریوم مالکیت این کالاها را تضمین می‌کنند.

سرمایه‌گذاران خارجی و افراد در نقاط مختلف جهان برای مالکیت یک خانه یا اثر هنری در یک کشور دیگر نیاز به مراجعه به سازمان‌های خارجی واسطه یا کاغذبازی پندارند. آن‌ها می‌توانند یک قرارداد هوشمند را روی اتریوم بسازند و هزینه خرید کالای مورد نظرشان را نیز با این ارز پرداخت کنند.

خود این موضوع یکی از دلایل توجه به خرید اتریوم است. به لطف اینترنت تمام جهان با یکدیگر در ارتباط قرار گرفتند اما اتریوم سطح جدیدی از ارتباط‌های تازه و بهتر را به کسب‌وکارها و کاربران جهان نشان داده است. بنابراین چشم بسته می‌توانید برای خرید اتریوم اقدام کنید.

2) اتریوم امکان توکن‌سازی را فراهم می‌کند

براساس ارزیابی و تحقیق انجمن اقتصاد جهانی (WEF)، تا 10 درصد تولید ناخالص داخلی در جهان تا سال 2025 با کمک فناوری بلاک چین ذخیره و معامله خواهد شد که دلیل دیگری برای تاکید به خرید اتریوم یا خرید بیت کوین است.

به عبارت دیگر به گفته این سازمان، هر کشوری در جهان از فناوری بلاک چین برای ذخیره و معامله 10 درصد از تولید ناخالص داخلی خود استفاده خواهد کرد. بنابراین قابلیت توکن‌سازی شبکه اتریوم و کاربردهای دیگری که دارد، آن را به ارز آینده تبدیل می‌کند و مهر تاییدی بر خرید اتریوم و ارزش روزافزون آن می‌زند.

3) اتریوم می‌تواند اپلیکیشن‌های غیرقابل سانسور را اجرا کند

سانسور در دنیای مدرن واقعا یک مشکل اساسی است. فیسبوک، توئیتر، یوتیوب، اینستاگرام و تمام شرکت‌های دیگر این حق را برای خود قائل می‌شوند که محتوای کاربران را پاک کنند، تغییر دهند یا مخفی کنند. گرچه اغلب این کار را انجام می‌دهند.

اتریوم به علت ماهیت غیرمتمرکزی که دارد می‌تواند به شکل‌گیری یک جهان آزاد و آگاه کمک کند. اطلاعات ذخیره‌شده در بلاک چین اتریوم (داده‌ها، قراردادهای هوشمند و dApps) را هیچ دولت یا سازمانی نمی‌تواند متوقف کند و تا زمانی که اتریوم باشد، آن‌ها نیز باقی خواهند ماند.

پس با توجه چنین کاربردهایی خرید اتریوم نسبت به خرید بیت کوین برای توسعه‌دهندگان منطقی‌تر است. چون این ارز می‌تواند پایانی برای سانسور در دنیا باشد.

4) اتریوم میزبان نوآوری است

اتریوم پس از ترکیدن حباب کریپتو در سال 2017 تقریبا 84 درصد از ارزش خود را از دست داد اما همچنان با قدرت ادامه می‌دهد. درست مانند اینترنت که از حباب اینترنت در دهه 90 جان سالم به در برد، اتریوم انرژی بیشتری برای حرکت به جلو پیدا کرده است.

امروزه پروژه‌های جدید و شگفت‌انگیزی روی اتریوم ساخته می‌شوند که کاربردهایی متعددی در زمینه رهن خانه، ثبت سوابق پزشکی، پایگاه‌های شارژ برای خودروهای الکترونیکی و موارد دیگر دارند.

پس خرید اتریوم اقدامی هوشمندانه می‌تواند باشد و با توجه به سیکل بازار خرسی که در حال حاضر داخل آن قرار داریم، بهترین فرصت برای خرید این ارز است.

5) متنوع کردن سبد دارایی

فناوری اتریوم و هدف آن از بیت کوین متفاوت است. بدون شک خرید بیت کوین سرمایه‌گذاری منطقی است اما آیا اتریوم می‌تواند حتی بهتر باشد؟

هدف از خلق بیت کوین این بود که یک ارز دیجیتال باشد. اما اتریوم متفاوت است و یک پلتفرم برای قراردادهای هوشمند محسوب می‌شود. شما با خرید بیت کوین می‌توانید ارزش پول خود را حفظ کرده و از آن برای پرداخت هزینه‌های مختلف استفاده کنید. اما اتریوم می‌تواند قراردادهای هوشمند را اجرا کند، اجازه به ساخت توکن‌های مختلف دهد و کاربردهای متعدد دیگر.

از طرف دیگر اتریوم نیز یک سیستم پرداخت مناسب است. البته در حد بیت کوین شناخته شده نیست و محدودیت عرضه بیت کوین را ندارد. همین تعداد محدود بیت کوین (21 میلیون کوین) باعث شده است افراد آن را یک دارایی ضد تورم بدانند که در طول زمان به علت تقاضای زیاد و نایابی، قیمت بسیار زیادی خواهد داشت.

با این‌حال خرید اتریوم می‌تواند سبد دارایی شما را متنوع کند و در کنار بیت کوین، روی بهترین ارز بازار سرمایه‌گذاری کرده باشید.

2

مزایای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارزشمند

عملکرد فوق‌العاده بیت کوین به‌عنوان یک ارز و سرمایه‌گذاری، نظر موسسه‌‌های سرمایه‌گذاری و سازمان‌ها و کاربران عادی را به خود جلب کرده است. اما چرا خرید بیت کوین این همه طرفدار دارد؟ منصفانه پاسخ دهیم، خرید این ارز در مقایسه با روش‌های سنتی سرمایه‌گذاری، مزایای زیادی دارد. از جمله آن‌ها به چند مورد زیر اشاره می‌کنیم:

نقدینگی

بیت کوین بدون تردید بیشتر از هر دارایی دیگری قابلیت نقدشدگی دارد که علت آن را باید امکان خرید و فروش آن در انواع پلتفرم‌های معامله ارزهای دیجیتال، صرافی‌ها و بروکرهای آنلاین بدانیم.

شما به‌راحتی می‌توانید بیت کوین را به پول نقد یا دارایی‌هایی مانند طلا با پرداخت کارمزد بسیار پایین، تبدیل کنید. چنین ویژگی نقدینگی بالا باعث می‌شود خرید بیت کوین یک سرمایه‌گذاری عالی برای سود کوتاه مدت و حتی بلندمدت باشد.

ریسک پایین تورم

برخلاف ارزهای فیات که کنترل آن‌ها را دولت‌ها بر عهده دارند، بیت کوین از تورم در امان است. سیستم بلاک چین محدودیت ندارد و نیازی نیست با خرید بیت کوین نگران کاهش ارزش آن باشید. بدون شک نوسان قیمتی همیشه وجود داشته است اما این موضوع ذات بازارهای مالی است و بیت کوین از زمان خلق خود همچنان سوددهی بالایی برای خریداران خود داشته است.

فرصت‌های جدید

با وجود قدمت بیت کوین، خرید و فروش ارزهای دیجیتال موضوعی جدید است و روزبه‌روز ارزهای بیشتری وارد این بازار می‌شوند. چنین تازگی باعث نوسان‌های قیمتی غیرقابل پیش‌بینی می‌شود و فرصت‌های متعددی برای کسب سودهای هنگفت شکل می‌گیرد.

خرید و فروش ساده

برای خرید و فروش سهام نیاز به مجوز دارید و برای معامله سهام یک شرکت باید از طریق بروکر اقدام کنید. اما خرید بیت کوین یا فروش آن بسیار ساده است. این کار را می‌توانید در تمام صرافی‌های معتبر دنیا انجام دهید و سپس بیت کوین را به ولت خود بفرستید.

حتی با توجه به این‌که اغلب صرافی‌های ارزهای دیجیتال فرآیند احراز هویت را اجباری کردند، می‌توانید از صرافی‌های غیرمتمرکز مانند پنکیک سوآپ یا یونی سوآپ استفاده کنید. از طرف دیگر تراکنش‌های بیت کوین تقریبا فوری هستند، برخلاف پر شدن سفارش خرید یا فروش سهام که ممکن است روزها یا هفته‌ها طول بکشد.

3

آیا آینده به بیت کوین تعلق دارد؟

با توجه به علاقه موسسه‌های بزرگ دنیا به خرید بیت کوین و اضافه کردن آن به تراز مالی خود و این‌که کشور الساوادور نیز رسما بیت کوین را یک ارز واقعی اعلام کرده است، باید بیت کوین را آینده دنیای مالی بدانیم.

گرچه، با توجه به نوسان بسیار بالای بازار ارزهای دیجیتال و ریسک‌گریز بودن سرمایه‌گذارانی که هنوز برای خرید بیت کوین مردد هستند، پذیرش گسترده بیت کوین طول می‌کشد.

چون بیت کوین را هیچ نهاد مرکزی کنترل نمی‌کند، سیاست پولی آن به مراتب شفاف‌تر و صادقانه‌تر از هر دولتی است. یکی از کارشناسان ارزهای دیجیتال در توصیف بیت کوین از جمله «قوانین براساس سیستم پولی» یاد می‌کند، چون سیاست پولی بیت کوین را پارامترهای کد تعیین می‌کنند.

با توجه به این‌که دولت‌ها در دوران همه‌گیری کرونا در مقایسه با گذشته پول بیشتری را چاپ کردند، سرمایه‌گذاران برای در امان ماندن از مشکلاتی مانند تورم به خرید بیت کوین یا خرید اتریوم رو آوردند.

سخن نهایی

آیا با توجه به توضیحاتی که در بالا دادیم، خرید بیت کوین یا خرید اتریوم سرمایه‌گذاری منطقی است؟ جواب بله است. اما با توجه به این‌که هر فردی باید کنترل دارایی خود را داشته باشد، پیش از اقدام بهتر است تحقیقات خود را انجام دهید.

چون خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کنار مزایایی که در بالا دارد، بدون عیب نیست. به‌عنوان مثال آمار مربوط به کلاهبرداری در دنیای کریپتوکارنسی بسیار زیاد است یا بسیاری از بلاک چین‌های جدید ممکن است هک شوند.

از طرف دیگر هیچ فردی نباید تمام سرمایه خود را صرف خرید بیت کوین یا خرید اتریوم کند، چون این دو ارز نوسان قیمتی دارند و باید بدانید چه زمانی آن‌ها را بخرید یا بفروشید. پس سرمایه‌ای را وارد این کار کنید که از عهده ضرر آن برآیید. اما یکی از وبسایت‌ها برای خرید این 2 ارز دیجیتال، وبسایت اکسبیتو است. اکسبیتو یک صرافی ارز دیجیتال همتا به همتا است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها