مزایا و معایب تحلیل Technical جهت خرید ارز دیجیتال

کد خبر: 1179200
مزایا و معایب تحلیل Technical جهت خرید ارز دیجیتال

فرصت‌های درآمدزایی در اطراف وجود دارد. اما باید توانایی دیدن و استفاده از آن را داشته باشیم. یکی از همین فرصت‌ها خرید ارز دیجیتال با کمترین قیمت ممکن و فروش آن در بالاترین قیمت ممکن است. به همین روند خرید و فروش ترید کردن یا نوسانگیری می‌گویند. اما کف و سقف قیمت را چطور متوجه شویم؟ یکی از روش‌های تشخیص کف و سقف قیمت تحلیل تکنیکال است. در این مقاله می‌خواهیم به اتفاق به بررسی تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال بپردازیم. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز رمزنگاری شده یک رشته داده رمزگذاری شده است که یک واحد پول را نشان می‌دهد. این رشته داده در یک شبکه همتا به همتا به نام بلاک چین نظارت و سازماندهی می‌شود. بلاک چین همچنین به عنوان دفتر کل امن تمام تراکنش‌ها عمل می‌کند. تراکنش‌هایی مثل خرید، فروش و انتقال. برخلاف پول فیزیکی یا ارزهای فیات، ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است. به این معنی که توسط دولت‌ها یا سایر موسسات مالی صادر و پشتیبانی نمی‌شوند.

رمزارزها از طریق الگوریتم‌های رمزنگاری ایجاد، ایمن و در فرآیندی به نام ماینینگ نگهداری و تأیید می‌شوند. رایانه‌ها یا سخت‌افزارهای تخصصی مانند مدارهای مجتمع برنامه (ASIC) در شبکه بلاک چین تراکنش‌ها را پردازش و تأیید می‌کنند. این فرآیند به استخراج‌ کنندگان یا همان رایانه‌های در شبکه انگیزه استخراج می‌دهد. بیت کوین، اتر، لایت کوین و مونرو ارز دیجیتال محبوب هستند. شما می‌توانید جهت خرید ارز دیجیتال به صرافی ارز دیجیتال Wallex مانند Binance مراجعه کنید. با این مزیت که سرمایه شما در خطر تحریم‌ها نیست و از سمتی امنیت بالای صرافی والکس باعث می شود تا خیال شما از بابت امنیت این صرافی راحت باشد.

اصول تحلیل تکنیکال در معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟

2

تحلیل تکنیکال در معاملات ارزهای دیجیتال، مطالعه و بررسی حرکت قیمت ارز دیجیتال در بازار است که امکان پیش‌بینی نوسانات در نرخ را فراهم می‌کند. تاجران ژاپنی برنج از چندین قرن پیش شروع به استفاده از این روش کردند. بعدها در اوایل قرن بیستم چارلز داو (DOE) روزنامه نگار آمریکایی و متخصص در امور مالی، مجموعه‌ای از مقالات را منتشر کرد. مقالاتی که در آن الگوهای رشد و کاهش در بازار اوراق بهادار را شرح داده شده بود. سالها بعد از آثار او اصول اولیه‌ای استخراج شد که اساس تحلیل تکنیکال را تشکیل می‌داد. این اساس به نام "نظریه داو" شناخته شد. تئوری داو در ارتباط با عمل تحلیل تکنیکال اجازه تعیین سه اصل تحلیل تکنیکال را می‌دهد. این اصول جهانی هستند و به طور کامل در بازار ارز دیجیتال قابل اجرا هستند:

  • هیچ تصادفی وجود ندارد. هر تغییر قیمت در بازار ناشی از یک رویداد است. اگر دلیل را شناسایی کنید، می‌توانید در صورت مشاهده دلیل مشابه، حرکت قیمت را پیش بینی کنید.
  • تاریخ دوباره تکرار می‌شود. آنچه قبلاً در بازار اتفاق افتاده است می‌تواند برای بار دوم رخ دهد. عواقب نیز احتمالاً یکسان هستند.
  • الگوها عملی هستند. روند و بردار حرکت قیمت‌ها تمایل به حفظ جهت دارد. فقط چیزی که از نظر قدرت با آن بردار قابل مقایسه باشد می‌تواند بر روی آن تاثیر بگذارد. عوامل ضعیف‌تر منجر به نوسان موقت (اصلاح بازار ارزهای دیجیتال) می‌شود. اما نمی‌توانند روند را معکوس کنند.

در زمان داو، تحلیل تکنیکال به صورت دستی با استفاده از جداول و نقشه‌ها انجام می‌شد. اما امروزه در عصر رایانه‌ها، تجزیه و تحلیل فنی بسیار آسان‌تر شده است. برخی از برنامه‌ها نمودارهای دوره‌ای ساخته شدند که به مرور زمان ابزارهای تجزیه و تحلیل فنی و سایر شاخص‌ها و… به آنها اضافه شد. امروزه، این نمودارها در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا از جمله والکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال والکس در کمترین زمان ممکن با کمک تیم پشتیبانی قوی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

مزایای تحلیل تکنیکال:

از مزایای تحلیل تکنیکال می‌توان به ویژگی‌های زیر اشاره کرد:

  • در تحلیل تکنیکال، تمام داده‌های خام دقیق هستند. داده‌های مورد استفاده در سایر روش‌های پیش‌بینی در حوزه رمزنگاری قابل اعتماد نیستند: اظهارات رسمی قابل اعتماد کم و "یک کلاغ چهل کلاغ‌های" بسیاری وجود دارد. کیفیت نیز می‌تواند به دلخواه مترجم باشد. ترجمه‌های نادرست و بازگویی‌های تحریف شده بسیارند. بنابراین به راحتی می‌توان اطلاعات را نادرست تفسیر کرد.
  • در تحلیل تکنیکال، تمام داده‌ها بر اساس نمودارهای لحظه‌ای دریافت می‌شوند. بنابراین معامله گر می‌تواند در سریع ترین زمان ممکن عکس العمل نشان دهد. اخبار مربوط به بازار کریپتو بسیار دیرتر پخش می‌شوند. بنابراین نمی‌توان برای داشتن رفتار مناسب منتظر اخبار ماند.
  • تجزیه و تحلیل تکنیکال بر اساس همان اصول اولیه خود برای تمام ارزهای دیجیتال کار می‌کند.
  • در تحلیل فاندامنتال، یک معامله گر باید لایه‌های مختلف اطلاعات در مورد ویژگی‌های هر ارز دیجیتال را مطالعه کند. اما تجزیه و تحلیل تکنیکال داده‌های کافی برای کار با ارزهای کمتر شناخته شده را نیز فراهم می‌کند.
  • معامله گر می‌تواند راحت ترین ابزارها را انتخاب کند. اعداد خاص خود را در یک بازه زمانی محدود طبق فرمولی که شخصاً تهیه کرده است محاسبه کند و چندین مزایای دیگر.

معایب تحلیل تکنیکال:

از جمله معایب تحلیل تکنیکال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیگنال‌های دیرهنگام تحلیل تکنیکال، به ما اجازه نمی‌دهد که اولین نشانه‌های تغییر روند را ببینیم. وضعیتی را نشان می‌دهد که پس از پیش نیازهای تغییر، شکل می‌گیرد.
  • ناکارآمدی در مداخله عوامل شخص ثالث از دیگر معایب تحلیل تکنیکال است. چرا که تحلیل تکنیکال کاملاً بر پایه ریاضیات بوده و محاسبات برای موقعیت‌های خاص دقیق هستند. اما مشکل اینجاست که شرایط کاملاً یکسان در بازار عملاً اتفاق نمی‌افتد. اغلب عوامل خارجی دخالت جزئی دارند که در نتایج محاسبات ریاضی می‌تواند نتایج مختلفی را رقم بزنند و همه پیش بینی‌ها را خراب کنند.
  • تحلیل تکنیکال در بازار ارزهای دیجیتال کارایی کمتری دارد. در مقایسه با بازار سنتی، شاخص‌های ارزهای دیجیتال سریع‌تر تغییر می‌کنند و حتی کاربران با تجربه همیشه زمان لازم برای حرکت مناسب در چنین حجمی از اطلاعات را ندارند.

کلام آخر: آیا تحلیل تکنیکال برای مبتدیان مناسب است؟

علاوه بر معایب ذکر شده، معامله گران تازه کار در هنگام استفاده از تحلیل تکنیکال برای خرید ارز دیجیتال با مشکلاتی روبرو می‌شوند:

در تئوری تحلیل تکنیکال همه چیز بدیهی است. اما در عمل، ارقام محاسبه شده به سختی به دست می‌آیند و نتایج تجزیه و تحلیل بسیار دور از واقعیت است. افراد تازه کار در استفاده از تحلیل تکنیکال نتایج متفاوتی به دست می‌آورند. علاوه بر این، معامله گران بی‌تجربه نیز می‌توانند دو پیش بینی متفاوت را بر اساس یک نمودار انجام دهند و آنها را با محاسبات منطقی تأیید کنند. اما گاهی نمی‌توان تشخیص داد که احتمال صحت کدام یک از آنها بیشتر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها