ویتالیک بوترین: روی فناوری تمرکز کنید، نه قیمت ارز دیجیتال

کد خبر: 1191974
ویتالیک بوترین: روی فناوری تمرکز کنید، نه قیمت ارز دیجیتال

ویتالیک بوترین یکی از بنیانگذاران اتریوم به سرمایه گذاران کریپتو و افرادی که قصد دارند اقدام به خرید ارز دیجیتال کنند توصیه کرده است که از بررسی قیمت دوری کنند و به جای آن بر فناوری مورد استفاده توسط اکوسیستم ها تمرکز کنند.

ویتالیک بوترین، توصیه‌های عاقلانه‌ای را برای معامله‌گرانی که در بازار نزولی ارزهای دیجیتال تقریبا ناامید شده اند به اشتراک گذاشته است: به جای قیمت ارزهای دیجیتال، بر روی فناوری آنها تمرکز کنید.

بوترین این توصیه را در پاسخ به پست 3 دسامبر از سوی سرمایه‌گذار رمزارز به نام کوین مامبا CoinMamba ارائه کرد، که بازتاب آن چیزی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران کریپتو در حال حاضر احساس می‌کنند.

کوین مامبا گفت: "بعد از 9 سال فعالیت در بازار کریپتو، می توان گفت خسته شده ام. می خواهم از این مرحله از زندگی ام عبور کرده و کاری متفاوت در زندگی خود انجام دهم. از این همه کلاهبردار و متقلب خسته شده ام."

صنعت کریپتو از زمان فروپاشی صرافی رمزارز اف تی اکس FTX و احساسات منفی ناشی از آن در بازار، که اخیراً صرافی بلاکفای BlockFi مطرح کرد، همچنان با اخبار ناخوشایند بمباران شده است.

پروتکل امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) مبتنی بر زنجیره BNB Ankr اخیراً تأیید کرد که در 1 دسامبر هدف سوء استفاده چند میلیون دلاری قرار گرفته است.

بر اساس آمار شرکت امنیتی بلاک چین پکشیلد PeckShield، حتی قبل از آن، هکرها مسئول سرقت بیش از 2.98 میلیارد دلار دارایی دیجیتال در سال 2022 بودند.

بخش بزرگی از این مبلغ مربوط به سوء استفاده از پل رونین (Ronin Bridge) بود که منجر به سرقت 625 میلیون دلار از دارایی های دیجیتال در ماه مارس شد. طبق گزارشات موجود، گروه لازاروس و APT38، دو گروه هکر سایبری مرتبط با جمهوری دموکراتیک خلق کره، مسئول سرقت 620 میلیون دلاری اتریوم گزارش شده در 29 مارس 2022 بوده اند. هک پروژه بلاک چین رونین یکی از بزرگ ‌ترین هک ‌ها در تاریخ دنیای ارزهای دیجیتال بوده که نگرانی ‌های جدی را در مورد امنیت این بخش ایجاد کرده بود.

با این حال، بوترین به عنوان ابزاری برای مبارزه با احساسات منفی‌، پیشنهاد دور شدن از محافل معامله/سرمایه‌گذاری و در عوض تمرکز بر «اکوسیستم فناوری و برنامه کاربردی» را مطرح کرد.

او گفت: "من توصیه می کنم فاصله خود را از محافل معامله/سرمایه گذاری افزایش دهید و به اکوسیستم فناوری و برنامه نزدیک تر شوید."

او افزود: "درباره ZK-SNARK ها بیاموزید، از یک جلسه در آمریکای لاتین بازدید کنید، به تصمیمات All Core Devs توجه کنید و یادداشت ها را بخوانید تا زمانی که تمام اعداد EIP را به خاطر بسپارید...".

آنتونی ساسانو (Anthony Sassano) سرمایه گذار اتر و مجری برنامه The Daily Gwei نیز با این نظر موافق بود و گفت که بازار نزولی "زمانی عالی" برای دور شدن از تماشای بازار و کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری های موجود در آن است. وی گفت در حال حاضر سیگنال های مفید بسیار بیشتر از نویزها هستند و همچنین افزود به هر حال بخش فناوری بسیار هیجان‌انگیزتر از بازارها است. بنابرین در صورتی که علاقه مند به مطالب آموزشی و و فناوری‌های جدید در حوزه ارز‌های دیجیتال هستید می توانید از سایت نیپوتو برای کسب اطلاعات بیشتر نیز استفاده کنید.

اتریوم با تکمیل به روزرسانی مورد انتظار در 15 سپتامبر، که طی آن شاهد تغییر شبکه از اجماع اثبات کار به اجماع اثبات سهام (PoS) بودیم، به سرمایه گذاران فرصت زیادی برای تمرکز روی فناوری داده است. با این به‌روز رسانی، انرژی مصرفی شبکه اتریوم حدود ۹۹٪ کاهش یافت. این به معنای پایان کار ماینرها برای استخراج اتر ETH است.

 

در این رویداد، شبکه گواه اثبات کار اتریوم که با نام لایه اجرا از آن یاد می‌شود، با شبکه بیکن چین (لایه اجماع) ادغام شده است. فعالان حوزه بلاکچین برای این روز لحظه شماری می‌کردند تا شاهد این دستاورد مهم باشند.

اتریوم 2 نسخه جدیدی از بلاک چین اتریوم است که به جای اثبات کار، از مکانیسم اجماع اثبات سهام برای تأیید تراکنش ها از طریق سهام استفاده می کند. مکانیسم سهامداری اتریوم 2 جایگزین مدل اثبات کار خواهد شد. در اثبات کار، استخراج‌ کنندگان ارزهای دیجیتال از رایانه‌ های پرقدرت برای تکمیل توابع پیچیده ریاضی معروف به هش استفاده می‌ کنند. فرآیند ماینینگ به مقدار روزافزونی برق نیاز دارد تا تراکنش‌ های اتریوم قبل از ثبت در بلاک چین عمومی تأیید شوند. سیستم های اثبات کار مقدار زیادی برق را می بلعند. به عنوان مثال، استخراج بیت کوین در حال حاضر برق را با نرخ سالانه 127 تراوات ساعت (TWh) مصرف می کند. این در حال حاضر بیشتر از مصرف برق کل کشور نروژ است.

بوترین پس از این به روز رسانی دسته جدیدی از نقاط عطف را به نقشه راه فنی اتریوم اضافه کرد که هدف آن بهبود مقاومت در برابر سانسور و تمرکززدایی شبکه اتریوم است.

بوترین در پست اخیر خود در توییتر گفت: در حال حاضر حضور در بازار به منظور دنبال کردن فناوری های جدید نسبت به اینکه فقط به بررسی تغییرات قیمت ها بپردازیم یک تغییر نگرش مهم و مثبت است».

در ماه نوامبر، بوترین به بلومبرگ گفت که فروپاشی صرافی رمزارز اف تی اکس FTX درس هایی برای کل اکوسیستم کریپتو به همراه داشت.

او سقوط اف تی اکس FTX را یک "تراژدی بزرگ" خواند اما همچنین خاطرنشان کرد که درواقع مقصر این مشکل اشخاص هستند، نه فناوری های مورد استفاده در اکوسیستم ها، و افزود که لطمه ای به ثبات اساسی دفتر کل توزیع‌شده و فناوری که نیروبخش اقتصاد دارایی‌های کریپتو است وارد نشده است.

صرافی اف تی اکس FTX به کاربران و شرکت‌ها اجازه می‌داد که ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنند و میلیاردها دلار سپرده مشتریان را در اختیار داشت. سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، بنیانگذار صرافی FTX، همچنین یک صندوق سرمایه‌گذاری به نام آلامدا ریسرچ (Alameda Research) را ایجاد کرد که ارزهای دیجیتال را معامله می‌کرد. قرار بود کسب‌وکار این دو شرکت از هم جدا باشد، اما در سال جاری آلامدا ریسرچ به پول نقد نیاز داشت و به بخش‌هایی از سپرده‌های مشتریان صرافی FTX دست برد. در ماه جاری، مشتریان صرافی FTX نگران سپرده‌های خود شدند و برای برداشت اقدام کردند و با این اقدام صرافی FTX را به سمت ورشکستگی سوق دادند.

منبع: نیپوتو

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها