اشباح رنگارنگ، در آسمان روسیه

کد خبر: 1195535
اشباح رنگارنگ، در آسمان روسیه

شفق قطبی از پدیده‌های جذاب طبیعت است که مانند اشباحی ماورایی و رنگارنگ، تنها در بخش‌های خاصی از زمین دیده می‌شود. به همین دلیل هر ساله، گردشگرانی که عاشق آسمان و رخدادهای جذابش هستند، بار سفر می‌بندند و راهی مکان‌های توریستی مشخصی می‌شوند، تا بتوانند شفق قطبی را ببینند. فرصت دیدن شفق‌ قطبی محدود است. در نتیجه اگر در زمان درست به مکان درستی سفر نکنید، ممکن است علی رغم صرف هزینه و زمان بسیار، نتوانید اشباح رنگارنگ را ببینید.

چگونه می‌توانیم ریسک سفرمان را کاهش دهیم و با هزینه مناسب، فرصت دیدن شفق قطبی را داشته باشیم؟ برای پیدا کردن جواب این سوال به سراغ آژانس گردشگری دالاهو مجری تخصصی تورهای طبیعتگردی رفته‌ایم. دالاهو از اولین آژانس‌هایی است که تور شفق قطبی را برگزار می‌کند و سالانه، مسافران بسیاری با این آژانس، مسافر تور شفق قطبی هستند. در اینجا بیشتر درباره این سفر، بهترین زمان برای دیدن شفق قطبی، هزینه تور شفق قطبی و وسایل مهمی گفته‌ایم که در این سفر، بهتر است همراه‌تان باشد.

چرا شفق قطبی پرطرفدار است؟

آژانس گردشگری دالاهو که مجری مستقیم تورهای شفق قطبی است، دلایل مختلفی را برای پرطرفدار بودن تورهای شفق قطبی، برمی‌شمارد. مثلا اینکه، این پدیده فقط در چند منطقه خاص جهان از جمله شمال روسیه، قابل رویت است. از سوی دیگر، شفق قطبی در تمام روزهای سال، اتفاق نمی‌افتد و برای دیدن آن باید از قبل برنامه‌ ریزی کنید. نکته تاثیر گذار دیگر، میزبانی و تدارکاتی است که در برخی مناطق برای دیدن شفق قطبی در نظر گرفته شده است. مثلا فضاهایی برای عکاسی حرفه‌ای از آسمان شب یا هتل‌هایی شبیه به خانه اسکیموها که با سقف‌های شیشه‌ای، پذیرای توریست‌های تور شفق قطبی هستند. تمام این‌ها به علاوه دیگر جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی که در تور شفق قطبی انتظارتان را می‌کشد، از دلایلی است که تورهای شفق قطبی را دوست داشتنی و پرطرفدار کرده است.

بهترین زمان تور شفق قطبی

شفق قطبی پدیده‌ای نجومی است که از برخورد الکترون‌هایی که از لکه‌ها و بادهای خورشیدی به سمت زمین آمده‌اند، ایجاد می‌شود. این ذرات خورشیدی با گازهای رقیق اطراف زمین برخورد می‌کنند و از خود نورهایی را به جا می‌گذارند. این نورها در اکثر مواقع در قطب‌ها که مغناطیس قوی وجود دارد، دیده می‌شوند. رنگ نورها معمولا قرمز و سبز است که به ترتیب به دلیل سوخته شدن نیتروژن و اکسیژن، شکل گرفته‌اند.

2

دیدن شفق قطبی، مستقیما به فعالیت‌های خورشید مرتبط است. هرچقدر خورشید فعال‌تر باشد، آسمان، شفق‌های رنگارنگ و زیباتری را به خود خواهد دید. به گفته دالاهو، ما اکنون در دوره مهمی از فعالیت‌های خورشید هستیم. در نتیجه اگر در همین سال‌ها برای دیدن شفق قطبی اقدام کنید، شانس‌تان در دیدن شفق‌های جذاب‌تر، بیشتر از کسانی که سال‌های بعد، به تور شفق قطبی می‌روند.

یکی از بهترین زمان‌ها برای دیدن شفق قطبی، در ماه بهمن امسال است. آژانس گردشگری دالاهو نیز با دو تور ویژه در تاریخ‌های 20 بهمن و 27 بهمن، پذیرای علاقه‌مندانی است که می‌خواهند یک سفر جذاب و رویایی را داشته باشند. اگر به دنبال مقصدهای خاص هستید، می‌خواهید یک ماه عسل جذاب و به یادماندنی بروید یا عاشق سفرهای متفاوتید، تور شفق قطبی دالاهو را از دست ندهید.

کجا شفق قطبی ببینید؟

تور شفق قطبی بیشتر در مناطق نزدیک به قطب شمال برگزار می‌شود. مثلا کشورهای حوزه اسکاندیناوی، شمال کانادا، بخش‌هایی از آمریکا و البته روسیه. در بین لین کشورها و مقاصد، روسیه، یکی از بهترین سرزمین‌ها برای دیدن شفق قطبی است. تور شفق قطبی دالاهو نیز به همین مقصد برگزار می‌شود. روسیه یک مقصد نزدیک برای ایرانیان است. زیرساخت‌های گردشگری مناسبی دارد و به عنوان یک کشور سردسیر، می‌داند که با کاهش برودت شدید هوا، چه کند. در نتیجه اگر در طول تور شفق قطبی دالاهو، هوا خیلی سرد شود یا تغییرات اتفاق بیافتد، این سفر دچار آشفتگی نخواهد بود.

3

از سوی دیگر، با توجه به نرخ ارز، گرانی پروازها، اقامت و...، روسیه یک مقصد عالی برای دیدن و شناختن است. در تور شفق قطبی دالاهو، علاوه بر نورهای رقصان آسمان شب، به دیدار جاذبه‌های دیگر روسیه هم می‌روید. در نتیجه نه فقط یک جاذبه نجومی، بلکه چندین جاذبه فرهنگی و طبیعی را نیز خواهید دید

شانس دیدن شفق قطبی چقدر است؟

مثل هر پدیده نجومی دیگری، برای دیدن شفق قطبی هم به آسمانی صاف و تاریک نیاز دارید. پس اگر می‌خواهید شفق قطبی طولانی و زیبایی ببینید، باید از شهر خارج شوید و در جایی که تاریک‌تر است، در انتظار برخورد ذرات خورشید، با جو زمین، بنشینید. نکته بسیار مهم این است که شفق قطبی خیلی قابل پیش بینی نیست اما از 2 الی 3 روز قبل، با توجه به گزارش‌هایی که از خورشید دریافت می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که شانس دیدن شفق قطبی بالاتر است. تور شفق قطبی دالاهو در بهترین زمان برگزار می‌شود تا شانس شما برای دیدن این پدیده در بالاترین حد خود باشد.

لباس مناسب برای تور شفق قطبی

برای شرکت در تور شفق قطبی و البته سفر به روسیه، باید لباس‌های مناسب و بسیار گرم داشته باشید. اگر اهل طبیعتگردی باشید، احتمالا اسم لباس‌های پلار که شامل کاپشن، شلوار، کلاه و دستکش هستند را شنیده‌اید. در لباس پوشیدن حرفه‌ای، لباس‌های پلار، لایه میانی پوشیدنی‌ها هستند. لایه‌ای که اگر آن‌را حذف کنید، سرما خیلی سریع به بدن‌تان نفوذ کرده و به ارگان‌های اساسی‌تان آسیب می‌رساند. لباس‌های پلار از پلی استر درست شده‌اند. آنها اگر خیس شوند خیلی سریع رطوبت را از دست می‌دهند و برای مدت طولانی، خیس باقی نمی‌مانند. از سوی دیگر، بافت آنها تنفس پذیری بالایی دارد و می‌تواند به گردش هوا، در حین فعالیت، کمک کند.

برای شرکت در تور شفق قطبی دالاهو باید به کفش‌های مناسب هم فکر کنید. کفشی که ضد آب باشد، کفه محکمی داشته باشد و البته کاملا برای پای شما مناسب باشد. پس اگر قصد دارید در بهمن 1401 به تور شفق قطبی دالاهو بپیوندید و کفش مناسبی ندارید، زودتر کفش‌تان را بخرید و بعد آن‌را چند باری بپوشید تا قالب پای شما را به خود بگیرد.

از تمام این‌ها که بگذریم، بردن چند وسیله اساسی را نباید فراموش کنید. پاسپورت، بلیط، پول نقد (حداقل 500 دلار) و هر مدرک مهم دیگری که در زمان ثبت نام در تور، الزام در آوردن آن تاکید شده است. قبل از سفر به روسیه، حتما تاریخ انقضای پاسپورت خود را بررسی کنید. اگر اخیرا مشکل قانونی داشته‌اید، ممنوع الخروج بودن خود را از قبل بررسی کنید. چرا که در زمان خرید بلیط این موضوع مشخص نمی‌شود. اگر بیماری خاصی دارید یا به داروی خاصی حساسیت دارید، آن را روی یک برگه بنویسید و همراه خود داشته باشید. فراموش نکنید که داشتن بیمه مسافرتی واجب است. این بیمه می‌تواند در زمان آشوب، مشکلات تردد، بیماری و هر مشکل دیگری حتی تاخیر در ساعت پرواز هواپیماها، به دردتان بخورد. پس حتما با آژانس گردشگری معتبری به تور شفق قطبی بروید که بیمه مسافرتی را برایتان با بهترین و بالاترین امکانات تهیه کند.

چرا با دالاهو به دیدار شفق قطبی برویم؟

دالاهو از قدیمی‌ترین آژانس‌های گردشگری است که برای بسیاری از نقاط توریستی ایران و جهان تور اجرا می‌کند. دالاهو از معدود شرکت‌های معتبر و قانونی است. در نتیجه از زمان ثبت نام تا زمانی که به کشور باز می‌گردید، تحت حمایت کامل دالاهو هستید. لیدرهای دالاهو، همگی کارت تورلیدری معتبر دارند و کاملا به مقصدی که به آن سفر می‌کنید؛ آشنا هستند. تمام مراحل اخذ ویزا، بلیط و بیمه نامه سفر شما به روسیه، در کانال قانونی و معتبر انجام می‌شود. در نتیجه کاملا قابل ردیابی است. درگاه‌های پرداخت بانکی در سایت دالاهو کاملا امن هستند. اطلاعات شخصی و بانکی شما نزد دالاهو در بالاترین شرایط محرمانگی نگهداری می‌شود و هرگز اطلاعاتی از شما برای کسی افشا نخواهد شد. در تور دالاهو می‌توانید با خیالی آسوده سفر کنید و تنها دغدغه‌تان لذت بردن از تور شفق قطبی و جذابیت‌های آن باشد. در صورتی که مایل هستید، بیشتر درباره این تور، قیمت تور شفق قطبی، شیوه ثبت نام در تور شفق قطبی و زمان حرکت تورهای دیگر مانند تور کوبا یا تور برزیل بدانید، کافی است با دالاهو به شماره 02141663000 بگیرید و یا به وب سایت این شرکت مراجعه کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها