قبل و بعد از ثبت شرکت دانستن این نکات الزامیست

کد خبر: 1195543
قبل و بعد از ثبت شرکت دانستن این نکات الزامیست

ثبت شرکت : با انتخاب این مقاله برای خواندن شاید بهترین انتخابی باشد که تا به حال کرده‌اید. خواندن این مقاله باعث میشود تا شما پس از آن دیگر همان آدم قبلی نباشید و با دیدی بازتر نسبت به فرصت‌های زندگی‎تان عمل کنید. در موسسه ثبت شرکت فرهنگ شما میتوانید از کمترین فرصت‌ها استفاده کنید تا به قله‎های موفقیت برسید. خواندن این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید زیرا در این مقاله هرچیزی که برای ثبت شرکت لازم است بدانید را گفته‌ایم.

قبل از اینکه به سراغ انواع شرکت‎های تجاری، مدارک مورد نیاز و همچنین هزینه و مراحل ثبت آن بروید، بهتر است با فواید شرکت‎های تجاری بیشتر آشنا شویم.

قطعا همگی ما به دنبال استفاده از تک تک فرصت‎هایی هستیم که در زندگی به آن‎ها برمیخوریم و میخواهیم که بهترین استفاده را از آن‎ها ببریم.

ثبت شرکت یکی از فرصت‎هایی است که در زندگی‎تان به آن برخورد کرده‎اید پس بهتر است این فرصت را با انتخاب‎های نادرست و بیهوده از دست ندهید.

در موسسه ثبت شرکت فرهنگ به شما کمک میکنند تا از فرصت‎های به وجود آمده در زندگی‎تان بهترین بهره را ببرید زیرا یک ثبت خوب فرهنگ است و هیچ کس دوست ندارد که حسرت گذشته را بخورد پس وقت را از دست ندهید و برای تبدیل آرزوهای‎تان به واقعیت همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

فرقی نمیکند که شما از چه شهری هستید و یا در چه حوزه‎ای مشغول فعالیت میباشد در هر صورت اگر میخواهید که شاهد یک انقلاب در کسب و کار خود و همچنین شاهد رسیدنتان به قله‎های موفقیت باشید، همین حالا باید دست به عمل شوید.

با ثبت شرکت در ایران شما میتوانید کسب و کار خود را بسیار گسترده‎تر کنید و از سایر رقبای‎تان پیشی بگیرید، پس اگر میخواهید که در کسب و کاری که دارید شماره اول باشید باید هرچع سریعتر شرکت خود را به ثبت برسانید.

کسانی که تمایل به ثبت رساندن شرکت را دارند، سعی میکنند تا بهترین و سریع‎ترین روش را برای تاسیس شرکت تجاری پیدا کنند. در این مقاله سریعترین و بهترین راه تاسیس شرکت تجاری را به شما میگوییم.

بهترین و ماهرترین مشاوران در زمینه ثبت شرکت تجاری در موسسه ثبت شرکت فرهنگ جمع شده‎اند تا به شما کمک کنند که دیگر برای ثبت یک شرکت تجاری به مشکلات عجیب و غریب برنخورید.

در نتیجه بهتر است تا وقت خود را بیشتر از این تلف نکنید و همین حالا سریعا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا با شرایط ثبت شرکت تجاری آشنا شوید.

اکنون که با فواید شرکت‎های تجاری برای کسب و کارها آشنا شدید بهتر است در قسمت بعد با انواع شرکت‎های تجاری قابل ثبت در ایران آشنا شوید.

اگر آشنایی کلی نسبت به انواع شرکت‎های تجاری قابل ثبت در ایران نداشته باشید، نمیتوانید که بهترین نوع شرکت تجاری را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

شرکت‎های تجاری در ایران 8 نوع میباشند، بنابراین شمایی که برای ثبت شرکت بسیار مصمم هستید باید بدانید که هر کدام از این شرکت‎ها شرایط و قواعد مخصوص به خود را دارند و شما اگر میخواهید که وارد دنیای تجارت و معاملات شوید باید آگاهی کاملی نسبت به انواع شرکت‎های تجاری در ایران داشته باشید.

انواع شرکتهای تجاری قابل ثبت در ایران

در ایران طبق قانون تجارت 8 نوع شرکت تجاری قابل ثبت وجود دارد، بنابراین شما میتوانید با رعایت شرایط و قواعد هرکدام از این شرکت‎ها، آن را به ثبت برسانید.

اگرچه شرکت‎های تجاری هر کدام قواعد و ضوابط مخصوص به خود را دارند اما در بعضی از نکات تمامی شرکت‎های تجاری یک شکل میباشند که در ادامه بیشتر با قواعد عمومی شرکت‎های تجاری آشنا میشوید.

در ایران شرکت‎های تجاری به دسته بندی شرکت‎های سرمایه، شرکت‎های اشخاص، شرکت‎های ترکیبی، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تعاونی تقسیم میشوند.

به جز شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تعاونی که در هیچکدام از دسته بندی‎ها قرار نمیگیرند سایر شرکت‎های تجاری به سه گروه دوتایی تقسیم میشوند.

شرکت‎های سرمایه شامل شرکت‎های سهامی عام و شرکت سهامی خاص میشوند. شرکت‎های تضامنی و نسبی شرکت‎های اضخاص را تشکیل میدهند و شرکت‌های مختلط سهامی و غیرسهامی شرکت ترکیبی میباشند.

هر کدام از این شرکت‎ها فارغ از دسته بندی که دارند، قواعد و ضوابط مخصوص به خود را دارند که برای ثبت شرکت باید آن‎ها را رعایت نمود.

اگر قصد و تصمیم نهایی شما تاسیس یک شرکت تجاری است باید آگاهی نسبتا جامعی در رابطه با انواع شرکت‎های تجاری داشته باشید تا با توجه به نیاز کسب و کارتان بهترین نوع شرکت تجاری را برای ثبت انتخاب کنید.

در ادامه هر یک از شرکت‎های تجاری را به اختصار معرفی میکنیم.

  • شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام یکی از شرکت‎های قابل ثبت در ایران و از شرکت‎های سرمایه میباشد که برای ثبت شرکت میتوانید به سراغ آن بروید. در شرکت سهامی عام سرمایه شرکا به قطعات سهام تقسیم میشود، همچنین بخشی از سرمایه شرکت از طریق پذیره نویسی و اشخاص ثالث به دست می‌آید. طبق قانون نیز موضوع شرکت‎های سهامی حتما نباید حتما تجاری باشد و در هرصورت شرکت سهامی شرکت تجاری به شما میرود.

  • شرکت سهامی خاص

نوع دیگر شرکت‎های تجاری قابل ثبت در ایران شرکت سهامی خاص میباشد. برای تاسیس شرکت سهامی خاص به حداقل 3 شریک و 2 بازرس نیاز میباشد. در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت از طریق شرکا تامین میشود و این درست بر خلاف شرکت سهامی عام است. برای ثبت شرکت سهامی خاص باید حداقل 35% از میزان سرمایه تعهد شده شرکا پرداخت شود تا شرکت سهامی تشکیل شود، همچنین مسئولیت شرکا در شرکت سهامی عام به اندازه مبلغ سهام آن‎ها در شرکت است.

  • شرکت با مسئولیت محدود

به دلیل قواعد و ضوابط مجزا و متفاوتی که شرکت با مسئولیت محدود دارد، نمیتوانیم آن را در هیچ کدام از دسته بندی‎های شرکت‎های اشخاص یا شرکت‌ها سرمایه قرار دهیم زیرا در بعضی از قوانین شرکت با مسئولیت محدود با شرکت‎های اشخاص مشابه است و در بعضی دیگر با شرکت‎های سرمایه، در نتیجه شرکت با مسئولیت محدود در هیچ یک از دسته بندی‎ها قرار نمیگیرد.

شرکت با مسئولیت محدود محبوب‎ترین شرکت تجاری در ایران میباشد زیرا فرایند ثبت شرکت با مسئولیت محدود نسبت به سایر شرکت‎های تجاری بسیار ساده‎تر است. برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود شما تنها به 2 شریک نیاز دارید و سرمایه هر کدام از شرکا به اندازه مبلغ سرمایه آن‎ها در شرکت میباشد. موضوع شرکت با مسئولیت محدود باید حتما تجاری باشد زیرا در غیر این صورت شرکت با مسئولیت محدود قابل ثبت نمیباشد.

  • شرکت تضامنی

یکی دیگر از شرکت‎های قابل ثبت در ایران شرکت تضامنی میباشد. شرکت تضامنی جزو شرکت‎های اشخاص به شمار مریود. در شرکت تضامنی هر یک از شرکت مسئول تمامی قروض و بدهی‎های شرکت میباشند. به طور کلی کمتر کسی امروزه برای ثبت شرکت به سراغ شرکت تضامنی میرود زیرا مسئولیت‎های آن برای شرکای آن کشنده است!

  • شرکت نسبی

به صورت کلی شرکت نسبی بسیار شبیه به شرکت تضامنی میباشد اما در بحث مسئولیت شرکا شرکت نسبی و شرکت تضامنی تا حدودی متفاوت عمل میکنند.

در شرکت تضامنی هر یک از شرکا صرف نظر از اینکه میزان سرمایه‎اش در شرکت چقدر میباشد، در برابر تمامی قروض و بدهی‎های شرکت مسئول است و در صورتی که شخص ثالث به او مراجعه کند، مسئول پرداخت قروض شرکت میباشد، اما در شرکت نسبی مسئولیت شرکا نسبت به میزان سرمایه آن‎ها در شرکت مشخص میشود.

  • شرکت مختلط سهامی

شرکت مختلط سهامی یکی از شرکت‎های ترکیبی قابل در ایران میباشد. شرکت مختلط سهامی از ترکیب شرکت سهامی خاص و شرکت تضامنی است بنابراین قواعد هر دوی این شرکت‎ها راجب شرکای ضامن و شرکای سهامی این شرکت جاری میباشد.

  • شرکت مختلط غیر سهامی

برای ثبت شرکت مختلط غیر سهامی شما به شرکای با مسئولیت محدود و شرکای ضامن نیاز دارید، در اصل شرکت مختلط غیر سهامی از ترکیب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی میباشد.

  • شرکت تعاونی

عموما افراد هم صنف برای رسیدن و دست یافتن به منافع گروهی که دارند، شرکت تعاونی را به ثبت میرسانند.

اکنون که با انوع شرکت‎های تجاری قابل ثبت در ایران آشنا شدید و دید جامع و کاملی نسبت تنوع شرکت‎های تجاری دارید میتوانید با توجه به نیازی که کسب و کار شما دارد، شرکت تجاری مناسب را انتخاب کنید.

اگر نمیدانید که کدام شرکت تجاری مناسب کسب و کار شما میباشد، میتوانید همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا مشاورین موسسه بهترین نوع شرکت تجاری مناسب کسب و کار شما را پیشنهاد دهند.

اگر بدون دانش و آگاهی کامل نسبت به ثبت شرکت اقدام کنید نمیتوانید از فوایدی که شرکت تجاری دارد بهره‌مند شوید به علاوه ممکن است مشکلات حقوقی و قانونی بسیاری برای شما رخ بدهد تا حدی که مجبور به ترک کسب و کار خود شوید.

نام شرکت و نحوه ساخت آن

یکی از مراحل بسیار مهم ثبت شرکت، انتخاب نام آن میباشد. یک نام خوب تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شرکت شما دارد، بنابراین شما میتوانید با انتخاب یک نام مناسب تاثیر بسیار زیادی در موفقیت آینده شرکت خود داشته باشید.

به صورت کلی یک نام خوب و مناسب باید منحصر به فرد باشد و به گونه‌ای باشد که مخاطب با اولین تماس جذب آن شود. انتخاب نام یک موضوع بسیار مهم و حیاتی در ثبت شرکت میباشد.

در انتخاب نام شرکت باید قواعد عمومی نام شرکت‎ها و قواعد اختصاصی نام هر نوع شرکت تجاری را رعایت کرد. در ادامه ابتدا با قواعد عمومی نام شرکت‎ها اشنا میشویم و در پایان با قواعد اختصاصی نام شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص آشنا خواهیم شد.

قواعد عمومی نام شرکت‌ها

  • نام شرکت باید ریشه فارسی داشته باشد.
  • نام شرکت نباید لاتین باشد.
  • نام شرکت باید مطابق با شئونات اسلامی باشد.
  • نام شرکت نباید تکراری باشد.
  • نام شرکت باید خاص و ویژه باشد.
  • نام شرکت باید به صورت حروف نوشته شود.
  • از عناوین مانند عناوین شهدا و ایثارگران برای ثبت شرکت نباید استفاده شود.
  • از عنوان‎های شعرا، دانشمندان نباید برای نام شرکت استفاده شود.
  • نباید از نام مخفف برای نام شرکت استفاده کرد.
  • نباید حروف اول بعضی از کلمات استفاده کرد.

به صورت کلی برای نامگذاری شرکت شما باید این قواعد عمومی را رعایت کنید. اگر میخواهید بدانید که آیا نام شرکت شما تکراری است یا خیر میتوانید از طریق سامانه استعلام نام شرکت نام پیشنهادی‎تان را استعلام کنید.

شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص از محبوب‎ترین شرکت‎های تجاری در ایران هستند که بیشترین تقاضا را برای ثبت شرکت دارند.

نام شرکت با مسئولیت محدود

علاوه بر اینکه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود باید قواعد عمومی نامگذاری شرکت را رعایت نمود، باید نیز به قواعد اختصاصی شرکت با مسئولیت محدود برای نامگذاری شرکت توجه نمود.

اگر شرکت با مسئولیت محدود باشد باید حتما عبارت با مسئولیت محدود در نام شرکت ذکر شود، همچنین در نام شرکت نباید از اسم هیچ یک از شرکای با مسئولیت محدود استفاده نمود زیرا در این صورت شریک مذکور دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

نام شرکت سهامی خاص

در زمان ثبت شرکت سهامی خاص باید در نام شرکت حتما عبارت سهامی خاص ذکر شده باشد زیرا این شرط از شرایط حیاتی و ضروری برای تاسیس شرکت سهامی خاص میباشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

طبیعتا قبل از اینکه فرایند تاسیس شرکت خود را آغاز کنید، باید مدارک مورد نیاز برای به ثبت رساندن شرکت را فراهم کنید. به صورت خلاصه شما برای اینکه یک شرکت داشته باشید به مدارک زیر نیاز دارید اما مدارک زیر تنها چیزی نیست که برای ثبت شرکت باید فراهم کنید!

بهتر است تا قبل از اینکه دیر نشده است با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید زیرا مشاوران موسسه بر اساس حوزه کسب و کار شما تعیین میکنند که به چه مدارکی برای تاسیس شرکت نیاز دارید.

ممکن است حتی پس از به ثبت رساندن شرکت بخواهید پا را فراتر بگذارید و برند خود را به ثبت برسانید! بنابراین منطقی است که با مشاوران ماهر و زبده شرکت تجاری درمورد اهدافتان گفتگو کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت:

  • مدارک شناسایی شرکا
  • شرکت نامه
  • تقاضا نامه شرکت
  • کد ثنا
  • اساسنامه شرکت
  • آدرس و کد پستی محل شرکت
  • تعیین حق امضا شرکت
  • تعیین سهام و سمت هر یک از شرکا
  • آماده سازی 5 مورد اسم 3سیلابی به ترتیب الویت
  • ارائه مجوز در صورت نیاز
  • دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی و مجمع موسسین
  • وکالت نامه وکیل در صورتی که فرایند تاسیس  شرکت توسط وکیل انجام شود
  • ارائه فیش بانکی واریز سرمایه قانونی شرکت

تاسیس فوری شرکت

قطعا همه دوست دارند تا کارهای خود را در سریعترین زمان ممکن به انجام برساندد، زیرا سرعت و فوریت عاملی است که میتواند باعث موفقیت شما شود، البته قطعا هر سرعتی هم راه‌گشا نیست!

اجازه دهید روراست باشیم، اگر قصد دارید تا به صورت فوری شرکت تجاری‎تان را به ثبت برسانید و میخواهید که خودتان شخصا فرایند ثبت شرکت را پیگیری کنید پس بهتر است فکر تاسیس فوری شرکت را فراموش کنید.

قطعا میدانید که در فرایند به ثبت رساندن شرکت با چالش‎های حقوقی بسیاری روبرو خواهید شد، آیا شما توانایی حل مسائل پیچیده حقوقی و پشت سر گذاشتن موانع قانونی را دارید؟

بهتر است هر کاری را به دست فرد متخصص آن کار سپرد، شما قطعا در حوزه کاری خود یک تاجر بسیار موفق هستید اما با خودتان صادق باشید شما یک تاجرید نه یک مشاور حقوقی که به فرایند ثبت شرکت تسلط داشته باشد!

در نتیجه اگر میخواهید که فورا شرکت‎تان را به ثبت برسانید باید به سراغ افراد آگاه و با تجربه در زمینه حل مسائل حقوقی و چالش‌های قانونی بروید و چه کسی بهتر از موسسه ثبت شرکت فرهنگ!

ماهرترین و بهترین حقوقدانان در زمینه ثبت شرکت تجاری در موسسه ثبت شرکت فرهنگ آماده خدمت‌رسانی به شما هستند تا شرکت شما را در سریعترین زمان ممکن و به صورت فوری به ثبت برسانند.

قطعا در این مورد نیاز دارید تا اطلاعات بیشتری داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای تاسیس شرکت خود بگیرید، پس وقت را تلف نکنید و اولین گام تاسیس شرکت خود را با تماس با موسسه ثبت شرکت فرهنگ بردارید.

هزینه ثبت شرکت

از قدیم‌الایام تا به امروز هزینه و قیمت عاملی است که بیشترین نقش را در تصمیم‎گیری ما دارد، اگر شما قصد دارید تا شرکت خود را به ثبت برسانیذ حق دارید که از قیمت و هزینه‌های آن باخبر باشید.

به صورت کلی هزینه‌ای که تاسیس شرکت برای شما دارد به خودتان بستگی دارد، اگر قصد دارید تا شرکت‎تان را شخصا و از طریق سامانه اداره ثبت شرکتها به ثبت برسانید باید تنها هزینه‌های ثابت برای تاسیس شرکت پرداخت کنید.

ولی اما اگر قصد دارید تا فرایند به ثبت رساندن شرکت خود را به یک گروه ماهر و متبحر بسپارید پس باید هزینه‎های آن را هم در نظر بگیرید.

در موسسه ثبت شرکت فرهنگ ماهرترین و باتجربه‎ترین کارشناسان شرکت تجاری به شما کمک میکنند تا شرکت‎تان را به صورت فوری به ثبت برسانید و فرایند ثبت شرکت شما را به طور کلی بر عهده میگیرند.

هزینه‎های تاسیس شرکت بر اساس موضوع شرکت و نوع شرکت مد نظر شما متفاوت میباشد و نمیتوان هزینه‎ای ثابت برای به ثبت رساندن شرکت در نظر گرفت.

در نتیجه اگر قصد شما برای تاسیس شرکت جدی میباشد و میخواهید که از هزینه‎های آن با خبر شوید، همین حالا با مشاوران و کارشناسان موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

هزینه ثبت شرکت

مراحل تاسیس شرکت

اکنون که با پایان این مقاله نزدیک میشویم باید پس از خواندن تمامی این مقاله هرچه سریعتر برای به ثبت رساندن شرکت خود اقدام کنید. حالا دیگر شما در رابطه انواع شرکت‎های تجاری، نام شرکت و هزینه‎های ثبت آن آگاهی کامل دارید.

مراحل تاسیس شرکت در سال 1401 کاملا بستگی به شما دارد، همانطور که قبل‎تر اشاره کردیم شما شخصا میتوانید در سامانه اداره ثبت شرکت‎ها شرکت خود را به ثبت برسانید.

اگر که اکنون در حال خواندن این مقاله هستید پس قطعا شما میخواهید فرایند تاسیس شرکت خود را به دست افراد ماهر و با تجربه بسپارید و تنها میخواهید که اطلاعات بیشتری در رابطه با فرایند آن کسب کنید!

فرایند تاسیس شرکت به صورت خلاصه:

  1. تکمیل فرم تقاضا شرکت
  2.  تایید نام شرکت
  3.  دریافت مجوز در صورت نیاز
  4.  ارائه مدارک مورد نیاز
  5.  بررسی مدارک
  6.   پرداخت هزینه تاسیس شرکت
  7.  تحویل مدارک ثبتی شرکت به متقاضی

در این مقاله به تمامی چیزهایی که برای ثبت شرکت نیاز دارید پرداخته شد و شما با خواندن کل این مقاله آگاهی کاملی نسبت به شرکت‎های تجاری و فرایند ثبت آن‎ها خواهید داشت. اگر تمام این مقاله را خوانده باشید پس میدانید که فرایند تاسیس شرکت خود را باید از کجا آغاز کند، بنابراین وقت را تلف نکنید و همین حالا با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها