گرجستان بهتره یا ارمنستان؟

کد خبر: 1196670
گرجستان بهتره یا ارمنستان؟

 

گرجستان و ارمنستان هر دو از گزینه های جذاب سفر ایرانیان برای گذران اوقات و تفریح هستند. افرادی که برای بار اول قصد سفر به یکی از این دو کشور را دارند ممکن است در انتخاب دچار مشکل شوند. پارامترهای مختلفی از جمله آب و هوا، هزینه سفر، مکان های دیدنی و... برای سفر مدنظر افراد هستند. برای انتخاب راحت تر به شما در این بخش کمک خواهیم کرد تا متوجه شوید گرجستان بهتره یا ارمنستان و در نتیجه سفری به یادماندنی را تجربه کنید.

 

آب و هوای گرجستان و ارمنستان

گرجستان آب و هوایی نیمه گرمسیری و قاره ای دارد و به علت مجاورت با دریای سیاه، رطوبت و میزان بارندگی در گرجستان بسیار بالا است. میانگین دمای هوا در تابستان 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد و در زمستان ۲ تا ۴ درجه سانتی‌گراد است. هر فصل از سال برای سفر با تور گرجستان مناسب است. ارمنستان در دسته کشورهای سردسیر قرار داشته و ایروان شهر زیبای ارمنستان هم آب و هوایی سردسیر دارد. تابستان بهترین تایم سفر به این کشور برای شنا و کوهنوردی است. در زمستان ها ارمنستان کاملا از برف پوشیده می شود و دمای هوا بسیار پایین خواهد آمد. در حقیقت تشخیص اینکه آب و هوای گرجستان بهتره یا ارمنستان برعهده شما خواهد بود.

بهترین مکان های دیدنی ارمنستان و گرجستان

بهترین مکان های دیدنی گرجستان شامل موارد زیر می شوند:

  • کلیسای گرگتی‌ترینیتی:

از جاذبه ‌های قدیمی و تاریخی کشور گرجستان این کلیسا است. قدمت این کلیسا به قرون چهاردهم میلادی باز می گردد. در نگاه اول شاید رسیدن و صعود به این کلیسا غیر ممکن باشد ولی با پیاده روی و طی کردن یک مسیر مارپیچ می ‌توانید به این منطقه برسید و نهایت لذت و استفاده را از این کلیسای زیبا و با ارزش ببرید. این کلیسا در سال ۱۹۹۰ پس از تعطیلی که به واسطه دولت شوروی سابق انجام شده بود مجدداً بازسازی گشت از آن زمان به بعد این کلیسا به عنوان کلیسای ارتودوکس مورد استفاده است.

  • قلعه ناریکالا در تفلیس:

این قلعه نماد اصلی شهر تفلیس است. دیوار‌های بسیار محکم و برج‌ های نگهبانی بسیار بلند قلعه سبب شده تا سال ‌های زیادی ماندگار بماند. سال ساخت این قلعه به قرن چهارم میلادی بر می‌ گردد. این قلعه برای حفاظت و دفاع بنا شد. برای بازدید و دسترسی به قلعه زیبای ناریکالا باید از تله کابین استفاده کنید. همچنین مسیر پیاده روی و یک رانندگی کوتاه از میان محل ه‌های قدیمی تفلیس برای رسیدن به این قلعه تعبیه شده است. ارتفاع قلعه ناریکالا، چشم انداز بسیار زیبایی در طول شب ایجاد می کند.

  • دره ‌های مارتویلی:

این دره بسیار شبیه به تنگه واشی در ایران است. امکان قایق سواری در این دره وجود دارد و مساحت تقریبی آن ۲۴۰۰ متر برآورد می ‌شود. افرادی که علاقه بسیار زیادی به سفر‌های ماجراجویانه دارند می ‌توانند از  دره مارتویلی دیدن کنند. ماجراجویی در این دره زمانی آغاز می‌ شود که شما ۴۰ متر در درون آن پیش می‌ روید.

  • موزه ملی گرجستان در تفلیس:

آثار ارزشمند بسیار زیادی که دارای قدمت ‌های کهنی هستند در این موزه نگهداری می ‌شوند. از مهم ترین جاذبه ‌هایی که باعث می ‌شود تا بسیاری از گردشگران از این موزه دیدن کنند؛ نگهداری بقایای انسان های ماقبل تاریخ که به ۱. ۸ میلیون سال پیش بر می گردد، است. انسان ‌های نخستین به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین آثار موجود در این موزه به چشم می ‌خورند. برای افرادی که به تاریخ اهمیت می ‌دهند این موزه یکی از بهترین مکان‌ های دیدنی محسوب می ‌شود. ‌اشیا تاریخی بسیار زیادی که به نیمه دوم هزاره سوم قبل از میلاد برمی گردد، در این موزه وجود دارد؛ آثاری که از طلا و جواهرات و نقره ساخته می ‌شدند و به دوران پیش از میلاد مسیح بر می‌ گردند.

  • مجسمه مادر گرجستان:

یکی از مهم ترین نماد‌های این کشور که باعث می‌ شود تا کشور گرجستان را با این نماد بشناسند، مجسمه مادر است. در واقع قدمتی که این مجسمه دارد، به سال ۱۹۵۸ مربوط می ‌شود. مجسمه مادر گرجستان دارای ۲۰ متر طول بوده و تداعی‌ کننده یک بانو است که در یک دست خود جام و در دست دیگر خود یک شمشیر دارد. در حقیقت این مجسمه بیانگر یکی از شخصیت‌ های و مهم اسطوره ‌ای گرجستان است. لازم است در سفر به گرجستان از نماد این کشور که به عنوان مجسمه مادر گرجستان معرفی می ‌شود، دیدن کنید.

بهترین مکان های دیدنی ارمنستان شامل موارد زیر می شوند:

  • دژ اربونی:

یکی از زیباترین دیدنی های ارمنستان که در سفر با تور ارمنستان حتما باید از آن دیدن کنید، دژ اربونی است. این دژ قدیمی ترین قلعه دست ساز انسان، دژ اربونی در ارمنستان است. این دژ در ۷۸۲ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است. آرگیشتی اول، پادشاه ارامنه، دستور ساخت این قلعه را داد و دستور نوشتن کتیبه ای با این مضمون را داد: "به بزرگی خداوند، ارگیشتی، پسر منوآ این دژ قدرتمند را بنا کرد و آن را برای ایجاد ترس در میان دشمنان پادشاه اربونی «قلعه خون» نام گذاری کرد."

  • خانه اپرا:

سالن بزرگ اپرای ارمنستان در ایروان قرار گرفته است که به دست الکساندر تامانیان در سال 1933 ساخته شد. آمفی تئاتر و سالن کنسرت این خانه اپرا هر کدام به طور جداگانه دارای 1400 صندلی هستند. در محوطه این خانه اپرا مجسمه های افراد مشهوری مانند آرام خاچاتوریان، الکساندر اسپندیریان، هوهانس تومانیان و آرنو باباجانیان قرار دارند.

  • مسجد آبی:

مسجد کبود یا مسجد آبی در ارمنستان در سال های حکمرانی ایران بر ارمنستان ساخته شد و به علت به کارگیری کاشی های آبی رنگ در ساخت آن، به این بنا مسجد کبود می گویند. زیبایی و جلال این مسجد چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

2

تفریحات گرجستان و ارمنستان

تفریحات گرجستان:

  • تله کابین تفلیس:

در بوستان قلعه ناریکالا که به عنوان بلندترین مسیر تله کابین در این شهر شناخته می‌ شود، می‌ توانید از این تله کابین استفاده کنید. به دلیل ارتفاع بلندی که قلعه ناریکالا دارد شاهد چشم‌ اندازی بسیار زیبا از شهر تفلیس خواهید بود. این در حالی است که در فصل پاییز، فضایی از جنگل‌ های رنگارنگ تفلیس باعث مجذوب شدن شما خواهد شد.

  • بالن سواری در تفلیس:

دیدن آسمان شهر تفلیس و همچنین نظاره ‌گر بودن مناظر این شهر از بالا برای بسیاری از افراد یک تفریح هیجان انگیز محسوب می‌شود. به همین دلیل در زمان سفر به گرجستان  حتماً هیجان یک بالن سواری خوب استفاده کنید. ظرفیت بالن ‌هایی که در این مجموعه در نظر گرفته شده است از ۲تا ۲۴ نفربوده و در طی انجام این تفریح پذیرایی‌های مناسبی انجام خواهد شد.

تفریحات ارمنستان:

  • پاراگلایدر:

یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در ارمنستان پاراگلایدر سواری است. ارمنستان به علت ارتفاعات و کوه های بلند خود بهترین مکان برای پاراگلایدر سواری است.

  • پارک آبی جرآشخارح:

در پارک آبی جرآشخارح تفریحات مهیجی مانند موج سورای، سرسره آبی و استخر برای هر رده سنی وجود دارد که می تواند از به یادماندنی ترین تفریحات برای شما باشد.

کلام آخر

ارمنستان و گرجستان دو کشور کوچک ولی زیبا و با تفاوت های زیادی هستند. هر دو کشور برای سفر و تفریح بهترین گزینه اند. آب و هوای آن ها در همه فصول سال خوب و مناسب تفریح است. اماکن دیدنی و تفریحات متنوع و بی نظیر ارمنستان و گرجستان می توانند تجربه یک سفر و تفریح به یادماندنی را برای شما به ارمغان آورند. اگر هنوز هم نمی دانید گرجستان بهتره یا ارمنستان می توانید با توجه به علاقه خود نسبت به آب و هوای گرم یا سرد، تفریحات مختلف و جاذبه های گوناگون به پاسخ سوال خود دست یابید.

3

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها