لوازم جانبی غیر اصل مسبب افزایش قیمت موبایل!

کد خبر: 1197829
لوازم جانبی غیر اصل مسبب افزایش قیمت موبایل!

طبق آمار به دست آمده، نرخ خرید گوشی موبایل در ایران سالانه به 12 تا 15 میلیون گوشی هوشمند رسیده است! باتوجه ‌به اینکه اکثریت جامعه ایران از کارگرانی با حداقل درآمد 7 میلیون تومانی تشکیل شده، به نظر می‌رسد خرید گوشی هوشمند در ایران بیشتر به دلیل نیاز افراد است تا صرفاً جهت تنوع! از همین روست که تقاضای لوازم آنها مانند لوازم جانبی اپل نیز، افزایش یافته است.

متاسفانه عمر گوشی‎های هوشمند نسبت به گوشی‌های ساده بسیار کمتر است و به گفته کارشناسان عمر مفید این گوشی‌ها به‎طور میانگین بین 3 تا 4 سال است! البته عواملی مانند ضربه، گرد و غبار، عدم استفاده از محافظ LCD و استفاده از لوازم جانبی تقلبی و غیر اصل باعث می‎شوند تا میانگین عمر مفید گوشی‌های موبایل از 3 سال نیز کمتر شود.

طبق این توضیحات، اکثر مردم نهایتاً پس از یک تا دو سال مجبور به تعویض گوشی هوشمند خود هستند. در صورتی ‌که با خرید لوازم جانبی اپل، اصل و نگهداری صحیح از گوشی موبایل می‌توان عمر این وسیله ارتباطی را افزایش داد!

 

بررسی مضرات استفاده از لوازم جانبی اپل غیر اصل

طبق بررسی کارشناسان، میانگین عمر گوشی‎های اپل بین 4 تا 7 سال است؛ درصورتی‎که دیگر گوشی‌های هوشمند میانگین عمری بین 3 تا 4 سال دارند! اما متاسفانه میانگین عمر گوشی‎های اپل در ایران بسیار کمتر از آمار به‌دست‌آمده است که عمده دلیل آن مربوط به استفاده از لوازم جانبی اپل غیر اصل می‎شود.

به‌ همین ‎دلیل تصمیم گرفتیم تا در ادامه به بررسی مضرات استفاده از لوازم جانبی غیراصل بپردازیم:

مضرات استفاده از شارژر غیر اصل

مدتی است که اپل برای حفظ محیط زیست برخی از لوازم جانبی مانند آداپتور شارژر را از جعبه گوشی‌های هوشمند حذف کرده و خریداران باید به‌صورت جداگانه به خرید شارژر 20 وات اپل بپردازند. این اقدام اپل باعث شده تا برخی از سودجویان از موقعیت موجود سوءاستفاده کنند و به تولید و عرضه شارژر غیر اصل و فیک اپل مشغول شوند.

قیمت لوازم جانبی اپل نسبت به نمونه‌های اصلی ارزان‌تر است؛ به‌همین‎دلیل بسیاری از افراد با تصور کارایی یکسان این محصولات، شارژرهای غیر اصل و ارزان‎قیمت را ترجیح می‌دهند! اما شارژر غیر اصل چه آسیبی به دیوایس اپل وارد می‌کند؟

آیا انسان می‌تواند بدون غذای مقوی در صحت و سلامت به زندگی خود ادامه دهد؟ مطمئناً خیر! در رابطه با ربات‎ها هم همین مسئله صادق است. غذای گوشی موبایل شما انرژی است که از طریق آداپتور به کابل شارژر و از طریق کابل شارژر به باتری منتقل می‎شود.

اما با استفاده از شارژر و لوازم جانبی اپل غیر اصل در روند انتقال جریان برق به باتری اختلال ایجاد می‎شود و مشکلاتی مانند شارژ و دشارژ شدن باتری باعث آسیب به گوشی موبایل شما خواهد شد. بنابراین با استفاده از آداپتور شارژر فیک و غیر اصل عمر باتری و گوشی موبایلتان کاهش پیدا می‎کند.

مضرات استفاده از هندزفری غیر اصل

در هنگام خرید لوازم اپل، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با خرید هندزفری لایتنینگ اپل غیر اصل هزینه کمتری را متقبل شوند. اما مضرات استفاده از هندزفری غیر اصل بیشتر متوجه جسم شما است تا گوشی موبایلتان! هندزفری غیر اصل ساختار ارگونومیکی ندارد و ممکن است با ایجاد نویز و صدای غیر استاندارد باعث سردرد یا آسیب به سیستم شنوایی شما شود.

اما از مضرات هندزفری غیر اصل برای گوشی اپل می‌توان به امکان آسیب به جک هندزفری گوشی‌ موبایل اشاره کرد که تعمیر آن چندان کم‎هزینه نخواهد بود!

لوازم جانبی اپل

مضرات استفاده از باتری غیر اصل

در حین خرید برخی از لوازم جانبی اپل، سامسونگ، شیائومی و... ممکن است بتوان کیفیت را فدای قیمت کرد. اما در حین خرید باتری موبایل باید جوانب احتیاط را رعایت کرد زیرا هیچ‎کس دوست ندارد یک بمب ساعتی را کنار گوشش نگه دارد!

تمامی برندهای معتبر گوشی‌های هوشمند از اپل گرفته تا سامسونگ و شیائومی خطر انفجار گوشی موبایل بر اثر استفاده از باتری غیر اصل را به مشتریان خود گوشزد می‎کنند. در واقع باتری‌های غیر اصل از فاکتورهای ایمنی لازم برخوردار نیستند و ممکن است در حین شارژ یا استفاده دچار انفجار شوند!

از دیگر مضرات باتری غیر اصل برای گوشی موبایل می‌توان به کندشدن سیستم‌عامل اندروید و آیفون اشاره کرد.

تاثیر استفاده از لوازم جانبی اپل غیر اصل بر قیمت گوشی موبایل

عوامل بسیاری در افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند تاثیرگذارند که از این عوامل می‌توان به کاهش واردات گوشی موبایل، عدم ثبات نرخ تورم، عدم ثبات قیمت دلار، تحریم ایران و... اشاره کرد. اما یکی از عوامل بسیار مهم که کمتر کسی به آن توجه دارد تاثیر استفاده از لوازم جانبی اپل غیر اصل بر قیمت گوشی‌ موبایل است!

همانطور که گفته شد تحریم ایران توسط غرب باعث شده تا واردات گوشی‌های اپل با محدودیت‌های فراوانی همراه شود. در این شرایط افزایش میزان تقاضا باعث شده تا گوشی‌های اپل مانند الماس‌هایی کم‌یاب و ارزشمند، با قیمت‌های نسبتاً بالا به فروش برسند. اما چه چیزی باعث افزایش تقاضا برای خرید گوشی‌های هوشمند در ایران شده است؟

معمولاً قشر ثروتمند جامعه ترجیح می‌دهند آخرین مدل گوشی‌های هوشمند را بلافاصله پس از عرضه به بازار تهیه کنند اما قشر ثروتمند ایران در اقلیت هستند. بنابراین، نمی‌توانند تاثیر چندان زیادی در افزایش تقاضا در بازار داشته باشند. قشر فقیر جامعه نیز حتی در خرید کالاهای اساسی دچار مشکل می‎شوند. بنابراین نقشی در تغییرات قیمتی بازار موبایل ایران مانند لوازم جانبی اپل نخواهند داشت.

طبق این توضیحات بیشترین تقاضا در بازار موبایل ایران از طرف قشر متوسط جامعه است که اکثر این افراد مجبور به پرداخت درآمد یک تا چند ماه خود برای خرید گوشی موبایل هستند. بنابراین، چندان دور از ذهن نیست که برای صرفه‎جویی در هزینه‌ها، لوازم جانبی غیر اصل جایگزین لوازم جانبی اصل شود!

اما استفاده از لوازم جانبی برندهای اپل، شیائومی و سامسونگ غیر اصل باعث کاهش عمر گوشی موبایل می‎شود. کاهش عمر گوشی موبایل به معنای خرید مجدد و افزایش آمار خرید موبایل در ایران است! به این‎صورت میزان تقاضا برای خرید گوشی موبایل افزایش پیدا می‎کند اما به دلیل واردات کم این وسیله ارتباطی، شاهد افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

مزایای استفاده از لوازم جانبی اپل اصل

برای خرید لوازم جانبی اپل اصل نیاز به پرداخت مبلغ بیشتری نسبت به لوازم جانبی غیر اصل وجود دارد اما این فقط ظاهر ماجرا است! برای مثال فرض کنید با پرداخت 50 هزار تومان امکان تهیه کابل شارژر غیر اصل و با پرداخت 400 هزار تومان امکان خرید کابل شارژر اصل فراهم شود.

کسی که شارژر 50 هزار تومانی را انتخاب می‌کند، در ظاهر مبلغ کم‌تری پرداخت کرده اما پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی بین چند روز تا چند هفته مجبور به تهیه مجدد کابل شارژر خواهد شد. البته اگر خوش‎‌شانس باشد و مجبور به تهیه باتری جدید یا در بدترین حالت، گوشی جدید نشود!

در همین حین شخصی که کابل شارژر اصل 400 هزارتومانی را خریداری کرده، به‎راحتی از آن استفاده می‎کند و تا مدت‌ها نیاز به خرید کابل شارژر جدید نخواهد داشت.

دیگر مزیت های لوازم اصل اپل

از دیگر مزایای خرید لوازم جانبی اپل می‌توان به افزایش عمر باتری، عدم آسیب به اجزای داخلی موبایل، عدم کندشدن سیستم‌عامل و در یک کلام افزایش عمر گوشی هوشمند اشاره کرد. به‌همین‎دلیل شرکت اپل به مشتریان خود توصیه می‌کند تا تنها از لوازم جانبی اصل این شرکت استفاده کرده و به این‎صورت باعث جلوگیری از آسیب به خود و گوشی موبایلشان شوند.

در کنار تمامی این مزایا، نمی‎توان از تاثیری که استفاده از لوازم جانبی اصل در حفظ محیط زیست دارد، ساده عبور کرد. متاسفانه دفع زباله‌های الکترونیکی چالش بسیار بزرگی برای حکومت‌ها ایجاد کرده، با این حال با استفاده از لوازم جانبی غیر اصل و بی‎کیفیت هر روزه به میزان این زباله‌ها اضافه می‎شود.

در این شرایط با استفاده از لوازم جانبی اصل می‎توان میزان زباله‎های الکترونیکی خود را کاهش داده و باعث حفظ محیط زیست شد!

نحوه تشخیص لوازم جانبی اپل اصل

روش‌های مختلفی برای تشخیص لوازم جانبی اپل اصل از محصولات فیک و غیر اصل وجود دارد اما بسیاری از این روش‌ها در حین خرید اینترنتی ناکارآمد هستند. در هنگام خرید حضوری می‌توان با بررسی مواردی مانند نوع بسته‌بندی، جنس کالا، رنگ کالا و جزئیاتی مثل درج یا عدم درج نام برند تولیدی، در رابطه با اصل بودن آن اطمینان حاصل کرد.

البته امروزه لوازم جانبی تقلبی با شباهت زیادی به نمونه‎های اصل­شان تولید می‎شوند و تشخیص لوازم جانبی فیک را حتی در حین خرید حضوری مشکل می‌کنند! اما در حین خرید اینترنتی تشخیص کالای اصل از نمونه‎های فیک و غیر اصل کمی مشکل‎تر است. با این حال می‎توان با بررسی فاکتورهایی که در ادامه شرح می‌دهیم از اصالت کالای دریافتی اطمینان حاصل کرده و بدون نگرانی خرید خود را نهایی کرد.

شارژر اپل

بررسی مجوزهای موجود

تمامی فروشگاه‌های اینترنتی معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیک و نشان ملی ثبت هستند. این دو نشان معمولاً با اسکرول به پایین صفحه نمایش داده می‎شوند و با کلیک روی آن‎ها می‎توانید در رابطه با سوابق و عملکرد وب‌سایت مورد نظر اطلاعات کامل‌تری به دست آورید.

ضمانت بازگشت کالا

در هنگام خرید اینترنتی لوازم جانبی اپل و دیگر محصولات، حتماً در رابطه با رویه بازگرداندن کالا و قوانین فروشگاه اینترنتی مورد نظر مطالعه کنید. درصورتی‌که فروشگاه مورد نظر دارای ضمانت بازگشت کالا باشد می‌توانید بدون نگرانی خرید خود را قطعی کرده و در صورت نارضایتی از ضمانت بازگشت کالای سایت مذکور استفاده کنید.

درگاه پرداخت امن

اگر وب‌سایت فروشگاهی مورد نظر دارای درگاه پرداخت امن نباشد، امکان دسترسی به اطلاعات کارت بانکی شما توسط مدیران وب‎سایت یا هکرها فراهم می‎شود. بنابراین، این نکته را در حین خرید اینترنتی در نظر داشته باشید.

تضمین اصالت کالا

مهم‎ترین فاکتوری که با وجود آن می‌توان از خرید لوازم جانبی اپل اصل اطمینان پیدا کرد، تضمین اصالت کالا توسط فروشگاه اینترنتی مورد نظر است. در این موارد اگر کالایی غیر اصل برای شما ارسال شود می‎توانید به‌راحتی آن‌را مرجوع کرده و تمامی هزینه پرداختی را پس بگیرید.

خرید ایمن لوازم جانبی اپل اصل

در ایران فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری به فروش لوازم جانبی برندهایی مانند اپل، سامسونگ، شیائومی و... می‎پردازند؛ اما تنها فروشگاهی که از تمامی فاکتورهای بالا برخوردار است، فروشگاه اینترنتی ایمن خرید می‌باشد. ایمن خرید، خریدی ایمن را برای شما به ارمغان می‎آورد چراکه در این فروشگاه اینترنتی امکان خرید لوازم جانبی اصل اپل و سامسونگ اصل با ضمانت اصالت کالا و گارانتی 7 روزه بازگرداندن کالا فراهم است.

در ایمن خرید می‌توانید انواع پاوربانک، هدست و هندزفری، آدپتور و کابل شارژر و دیگر لوازم جانبی گوشی‌های سامسونگ و اپل را خریداری کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. شما عزیزان می‌توانید پیش از خرید با کارشناسان ما در تیم پشتیبانی مشورت کرده و سپس با اطمینان خاطر خرید خود را نهایی کنید.

 همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل کافی است با شماره 02191302151 تماس بگیرید و از راهنمایی کارشناسان ما استفاده کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها