لیست لوازم سفر برای یک سفر خوب و لذت بخش

کد خبر: 1204045
لیست لوازم سفر برای یک سفر خوب و لذت بخش

 

 

از ملزومات یک سفر خوب و بی‌دغدغه داشتن تجهیزات لازم و کافی برای آن سفر است. هر فردی برای مسافرت، نیازمند ابزار و وسایلی است که این وسایل می‌تواند از لوازم شخصی تا وسایلی همگانی باشد و افراد آن‌ها را بر اساس نیازشان انتخاب می‌کنند. در این ‌بین با توجه ‌به نوع سفری که در پیش است افراد دست به انتخاب‌های گوناگونی می‌زنند.  برای مثال اگر بخواهیم به سفری یک‌روزه برویم به طور معمول نیازی به تجهیزات سنگین و پردردسر نخواهیم داشت یا اگر بخواهیم با کاروان یا تورهای مسافرتی به جایی برویم، معمولاً تأمین خوراک و محل اقامتمان بر عهده افراد مسئول کاروان یا تور خواهد بود و به همین شکل هر مسافرتی ابزار و لوازم موردنیاز خود را خواهد داشت. برای شناخت لوازم سفر مناسب هر سفری با ما در این مقاله همراه باشید.

ست ظروف مسافرتی، مهم ترین لوازم سفر

9

کسانی که اهل سفر باشند قطعاً کاربرد ظروف مسافرتی در هنگام سفر را می‌دانند. زیرا ظروف مسافرتی از ملزومات یک سفر بدون دغدغه هستند  که کار شما را در بسیاری از موارد تسهیل می‌کنند. ست ظروف مسافرتی معمولاً در جعبه‌ یا سبدهایی با اندازه‌های مناسب جای‌گذاری شده و اجزای یک ‌رنگی دارند تا از دیگر لوازم متمایز شوند. همچنین ست ظروف مسافرتی باید ویژگی و قابلیت‌های دیگری نیز برای شما داشته ‌باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

اندازه ظروف مسافرتی

ست ظروف مسافرتی در ابعاد مختلفی طبقه ‌بندی می‌شوند. اما به طور معمول افراد به دنبال بسته‌‌بندی‌هایی هستند که ابعاد بزرگی نداشته و حجم زیادی از کوله یا کیف را نگیرند. از این ‌رو اندازه‌ و ابعاد این پک‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وزن ظروف مسافرتی

وزن از دیگر معیارهای خرید ظروف مسافرتی است. پیاده‌روی‌های طولانی با لوازم سنگین خوشایند کسی نیست و برخی مواقع موجب خستگی و کلافگی افراد در طی مسیر می‌شود.

جنس ظروف مسافرتی

ظروف مسافرتی بسته به ‌نوعی که دارند می‌توانند از جنس‌های مختلفی باشند. ظروف پلاستیکی در مقایسه با استیل و ملامین سبک‌تر بوده و عایق حرارت هستند. اما از طرفی ظروف مسافرتی که از جنس استیل هستند، نمی‌شکنند، زنگ نمی‌زنند و تغییر شکل نمی‌دهند. همچنین ظروف مسافرتی ملامین در برابر ضربه مقاوم‌اند و ظاهری شبیه به ظروف چینی دارند. بر همین اساس انتخاب‌های گوناگون و متنوعی وجود دارد و ما باید با توجه ‌به نیازمان بهترین گزینه را انتخاب کنیم.  

طراحی

نحوه جای‌گیری و در دسترس ‌بودن اجزا در جعبه‌های ظروف مسافرتی از مواردی است که معمولاً به آن توجه کم‌تری می‌شود؛ اما این نکته در هنگام سفر خودش را نشان می‌دهد. چرا که در هنگام سفر خارج کردن و جای‌گذاری دوباره اجزای ست در زمانی که اجزای ست جای مشخصی برای خود نداشته باشند، تنها موجب بی‌نظمی، اتلاف وقت و کلافگی برای فرد مسافر می‌شود که این موضوع می‌تواند اهمیت ویژه‌ای در سفر افراد داشته باشد. پس خوب است قبل از انتخاب ست ظروف مسافرتی به این نکته نیز توجه شود.

همه ‌جانبه بودن

وسایل و ابزار اضافی مانند درب بازکن، فلاسک، کلمن، جایخی و... در کنار ست ظروف مسافرتی، کیفیت و لذت سفر شما را دو چندان می‌کنند که اگر در فکر تهیه آن هستیم، باید قبل از سفر جای مشخصی را برای آن‌ها اختیار کنیم.

انواع چاقو و ابزار برش از دیگر لوازم سفر

10

از دیگر لوازم سفر می‌توان به چاقو اشاره کرد. برخی چاقوها مناسب سفر هستند و برخی دیگر برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما چاقو و ابزار برش از نیازمندی‌های هر سفری هستند. زیرا شما به کمک چاقو یا ابزار برش است که می‌توانید کارهای متفاوتی از قبیل قطع شاخه‌ یا تنه مرده برای هیزم یا چادر، حفر گودال یا کندن زمین، آماده‌کردن غذا و میوه، شکار، نجات و... انجام دهید. ابزار و وسایل متفاوتی نظیر چاقو، بیل، تبر و... می‌توانند برای سفر استفاده شوند؛ اما از میان آن‌ها چاقو از همه پذیرفته ‌شده‌تر است. البته در نظر داشته باشید که چاقوها امروزه در شکل‌، ابعاد و مدل‌های متفاوتی ساخته می‌شوند که هر کدام را مناسب عملی می‌کند. چاقوهای سفری می‌توانند به انواع جیبی، تیغه ثابت، تیغه قفل‌دار، چندکاره و چاقوهایی با مکانیسم باز شدن سریع دسته‌بندی شوند که در ادامه با برخی از کارآمدترین آن‌ها، آشنا خواهید.

چاقوی جیبی

چاقوهای جیبی یا همان تاشو از چاقوهایی با ابعاد کوچک هستند که فضای زیادی اشغال نمی‌کنند، سبک بوده و همچنین مناسب پیاده‌روی می‌باشند. از این چاقوها به طور معمول در کارهای روزمره استفاده می‌شود. اما از نکات منفی این چاقوها می‌توان به پایداری و ارگونومی پایین آن‌ها نسبت به چاقوهایی با تیغه ثابت اشاره کرد.

چاقوهایی با تیغه ثابت

این مدل‌ها با تیغه‌هایی ثابت و مستحکم، راحت تمیز می‌شوند و ارگونومی بهتری دارند؛ اما در مقابل نسبتاً سنگین هستند، ابعاد بیش‌تری دارند و برای حمل ایمن نیاز به غلاف دارند.

چاقوهای تیغه قفل‌دار

این چاقو ترکیبی از چاقوهای تیغه ثابت و تاشو است.

چاقوهایی با ساختار باز شدن سریع

برخی از چاقوهای جیبی یا تاشو با داشتن این ساز و کار و تنها با یک‌دست باز می‌شوند. این قابلیت باعث سرعت در کار و عدم استفاده از دو دست هنگام باز کردن چاقو می‌شود.

چندکاره

چاقوهای چندکاره مانند یک جعبه ابزار کوچک در بین سایر لوازم سفر است که علاوه بر برندگی می‌تواند به انبردست، قیچی، اره کوچک و... بسیاری از ابزار کاربردی دیگر تبدیل شده و انواع کارها را برای شما انجام دهد. اما ویژگی چندکاره بودن آن‌ها باعث می‌شود تا اندازه کوچک‌تر و ارگونومی کمتری نسبت به یک چاقوی کامل را داشته باشد.

تیغه‌ی چاقوها

چاقوها بر اساس نوع تیغه‌ای که دارند هم می‌توانند در دسته‌های مختلفی مانند تیغه‌های قطره‌ای، خنجری، تانتو، سوزنی و سانتوکو قرار گیرند که هرکدام بر اساس شکل و ظاهرشان کاری متفاوت انجام می‌دهند. برای مثال تیغه‌های قطره‌ای ظاهری شبیه به اشک دارند و از معمول‌ترین تیغه‌ها هستند. همچنین تیغه‌هایی مانند تیغه‌خنجری  برای برش‌های مستقیم و صاف کاربرد دارند و عمودی به سطح نفوذ می‌کنند. دیگر تیغه‌‍ها مانند تانتو طوری طراحی شده است که نسبت به تیغه‌های دیگر نفوذ بیش‌تری داشته باشد و سوزنی‌ها تنها کاربردشان ورود مستقیم به هدف است. آخرین نمونه نیز که سانتوکو نام دارد در ساطورها استفاده می‌شود و در هنگام ضربه‌زدن باعث شکاف می‌شوند.

میز و صندلی مسافرتی

11

میز و صندلی یکی از ابزار جالب و دلپذیرتر در هنگام سفر است که وجودشان در کنار سایر لوازم سفر ضروری می‌باشد. این نوع از میز و صندلی‌ها قابلیت تا شدن دارند و در نتیجه حجم خیلی کمی از فضا را هم اشغال می‌کنند. همچنین این مدل از میز و صندلی‌ها به دلیل اینکه معمولاً در فضای باز استفاده می‌شوند دارای چتر هستند که مانع از تابش مستقیم نور آفتاب و بارش برف ‌و باران بر روی شما می‌شوند. میز و صندلی مسافرتی از دیگر وسایلی هستند که می‌توانند سفر را برای شمار لذت کنند و به ‌نوعی میز و صندلی‌های مسافرتی به سفرهای شما شخصیت خاصی خواهد بخشید. معمولاً جنس میز و صندلی‌های تاشو و مسافرتی می‌تواند از چوب، فلز و یا پلاستیک باشد که هرکدام مزیت و معایب خودشان را دارند.

میز و صندلی مسافرتی چوبی

مدل‌هایی که با چوب ساخته می‌شوند سبک هستند، کلاس کار بالایی دارند و جابه‌جایی آن‌ها راحت است. اما مشکلی که میز و صندلی‌های چوبی دارند پوسیدگی در برابر رطوبت و آب است که باید به آن توجه شود. مدل‌های چوبی بیش‌تر در تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میز و صندلی مسافرتی پلاستیکی

پلاستیک‌ به دلیل ویژگی‌های شناخته‌شده‌اش مانند مقاومت در برابر عوامل طبیعی و همچنین وزن مناسب، از گزینه‌های ایده‌آلی برای ساخت میز و صندلی به شمار می‌روند. میز و صندلی‌های مسافرتی که از پلاستیک ساخته‌شده‌اند از ارزان‌ترین نمونه‌های میز و صندلی  به شمار می‌روند البته گفتی است که این مدل از میز و صندلی‌ها ترکیبی از فلز و پلاستیک هستند.

میز و صندلی مسافرتی فلزی

این مدل از میز و صندلی‌ها می‌توانند از فلزات مختلفی ساخته شده باشند که بر اساس آن ویژگی فیزیکی متفاوتی دارند؛ اما به‌طورکلی میز و صندلی‌های فلزی در برابر ضربه مقاوم‌اند و اگر از جنس آلومینیوم باشند مناسب چهارفصل سال هستند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها