سفر به تهران از بازارگردی تا جاذبه های تاریخی!

کد خبر: 1206310

​ تهران پایتخت کشور عزیزمان ایران، یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای جهان که دارای ارزش فرهنگی بسیار بالایی است. تهران مانند کتابی است که هر صفحه آن قصه ای زیبا دارد و شما را دعوت می کند تا در خیابان های بزرگ و زیبایش قدم بزنید و به داستان هایش گوش فرا دهید. شهر زیبای تهران در دامنه ی جنوبی کوه های البرز قرار دارد و در گذشته یکی از روستاهای حومه شهر ری بوده است. طی سالیان دراز پس از حکمرانی پادشاهان متفاوت به این روستا توجه بسیاری شده و هم اکنون سهم بیشتری از نفشه ایران را از آن خود گرده است. شهر تهران هزاران جاذبه تاریخی، گردشگری و طبیعی دارد و هر سال پذیرای تعداد زیادی مسافر از سراسر ایران و خارج از کشور است.

سفر به تهران از بازارگردی تا جاذبه های تاریخی!

 

بازارگردی در پایختت

یکی از جذاب ترین قسمت های گردش در شهر بزرگ تهران بازارگردی است که مسافران همیشه از آن به عنوان تجربه لذت بخش سفر خود یاد می کنند. بازارگردی در تهران دنیای بزرگی دارد و شما می توانید از بازار های قدیمی مانند بازار بزرگ تهران، بازار تجریش، بازار شوش و بازار عودلاجان دیدن کنید. بازارگردی در قسمت بازارهای قدیمی تهران علاوه بر خرید، تجربه تاریخی نیز به شما می دهد. انواع مراکز خرید و پاساژ ها در تهران وجود دارند و با توجه به بودجه خود می توانید انتخاب کنید که از کجا خرید کنید. بازارهای ارزان قیمت تهران را می توانید در خیابان جمهوری، پاساژ شانزه لیزه، کوچه برلن، باغ سپه سالار، پاساژ کویتی ها، خیابان گیشا و غیره پیدا کنید. مرکز خریدهای لوکس تهران نیز مانند سام سنتر، گالریا ولنجک، پالادیوم، ارگ سنتر، اسکای سنتر لواسان، مدرن الهیه، اطلس نیاوران و غیره هستند.

تاریخ گردی در تهران

تهران یکی از کهن پایتخت های ایران است که در طی قرن ها، حکومت پادشاهان زیادی را به خود دیده است و داستان های فراوانی را در دل خود دارد. اگر به پایتخت می روید، حتما به این مکان های تاریخی سر بزنید:

موزه جواهرات ملی ایران

برای بازدید از جواهرات ملی مانند دریای نور باید از موزه جواهرات ملی ایران دیدن کنید و گنجینه ای از انواع طلا و جواهرات پادشاهان ایرانی را ببینید. جمع اوری جواهرات ملی ایران از دوران صفویه شروع شد و پادشاهان اقدام به خرید آنها از کشورهای دیگر کردند. تعداد زیادی از این جواهرات روی کره جواهر نشان مانند تاج کیان و تخت نادری بود که در کاخ گلستان از آنها نگه داری می شد. در نهایت با ساخته شدن ساختمان بانک ملی، این جواهرات به زیر زمین آنجا منتقل و پشتیبان اسکناس های ایرانی شدند.

موزه سینما

یکی از جاهای دیدنی تهران که در باغ فردوس واقع شده موزه سینما است و ساختمانی سفید با گچ بری های خیره کننده ای دارد. در این موزه تجهیزات قدیمی سینما، میز تدوین و دوربین های قدیمی بسیاری وجود دارند که متعلق به فیلم سازان معروف تاریخ ایران هستند.

کاخ گلستان

یکی از زیباترین کاخ های تاریخ ایران که تنها میراث جهانی ایران در یونسکو است، کاخ گلستان نام دارد و بیش از 440 سال قدمت دارد. کاخ زیبای گلستان متعلق به دوران صفوی است اما در دوره قاجار توسعه بیشتری پیدا کرد. این کاخ قسمت های مختلفی به نام شمس العماره، ایوان، تالار سلام، تالار آیینه، تخت مرمر، عمارت بادگیر، کاخ ابیض دارد و حیاطی پر از کاج های بلند و زیبا دارد.

مجموعه کاخ موزه نیاوران

کاخ نیاوران ابتدا نیزاری بود و به دستور فتحعلی شاه قاجار کاخ کوچکی در کنار آن ساخته شد، سپس محمدرضا شاه دستور تخریب آن را داد. کاخی بزرگتر در زمان پهلوی به جای کاخ قبلی ساخته شد که برای اقامتگاه تابستانی خاندان سلطنتی استفاده می شد. این کاخ موزه 11 هکتار مساحت دارد، گچ کاری ها، آیینه کاری ها و کاشی کاری های فوق العاده زیبایی توسط برگترین هنرمندان آن زمان در این کاخ اجرا شده است.

عمارت مسعودیه

یکی از جاهای دیدنی تهران عمارت بسیار زیبای مسعودیه است که با وسعت 15600 متر در میدان بهارستان تهران واقع شده است. این بنا به مسعودمیرزا فرزند ناصرالدین شاه تعلق داشته است که حاکم اصفهان بود و شامل قسمت های بسیار زیادی است. از بخش های مختلف این عمارت می توان به عمارت سید جوادی، حیاط مشیر الدوله، حیات خلوت، باغ دیوان خانه، عمارت سفره خانه و عمارت دیوان خانه اشاره کرد.

تفریح و هیجان در پایتخت

جاهای دیدنی تهران بسیار زیاد است؛ اما مکان هایی هم برای تفریح وجود دارند که در هر سن و سالی می توانید از تجربه آنها لذت ببرید. گاهی اوقات می توانید هیجان را انتخاب کنید، گاهی اوقات هم می توانید تجربه آرامش را امتحان کنید و در واقع تهران برای همه سلیقه ها جا دارد.

سورتمه سواری در پایتخت

یکی از مکان های بسیار خوش آب و هوای تهران در خیابان دربند، پارک گلابدره نام دارد که دارای سورتمه است و نمای بسیار زیبایی از پارک را نشان می دهد.

پیست اسکی شمشک

در بخش شمال شرقی تهران منطقه ای به نام رودبار قصران وجود دارد و یکی از محبوب ترین پیست های اسکی شهر تهران است. این پیست بین المللی هر سال از اواخر پاییز میزبان مردم و اسکی بازان برای تفریحات زمستانی است.

پارک آب و آتش

در پارک آب و آتش شهر تهران سازه ای معروف به نام پل طبیعت وجود دارد که تبدیل به یکی از نماد های شهر بزرگ تهران شده است. پارک آب و آتش طراحی بسیار منحصربه‌فردی دارد و در بخشی از آن ستون هایی با آتش و در بخش دیگر آن فواره ها با آب هنرنمایی می کنند.

در این مقاله جاهای دیدنی تهران را باهم بررسی کردیم، البته این موارد تنها بخش کوچکی از جاذبه های شهر تهران است. برای بررسی قیمت بلیط هواپیما تهران یا رزرو اقامتگاه به راحتی می توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. اگر نیاز به بلیط ارزان قیمت دارید، می توانید از بخش بلیط های لحظه آخری سایت فلای تودی استفاده کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها