فلاشینگ ساندویچ پانل؛ عایق بندی در کنار زیبایی سازه

کد خبر: 1211673
فلاشینگ ساندویچ پانل؛ عایق بندی در کنار زیبایی سازه

 

 

فلاشینگ ساندویچ پانل شامل ورقی است که در محل نصب پانل های سقفی و دیواری قرار می گیرد و درز بین آن ها را می پوشاند. فلاشینگ ابزار عایق بندی بوده و برای زیباسازی سازه ها نیز از آن استفاده می شود.

مصالح ساختمانی نوین به نسبت مصالح سنتی، مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارند و از نفوذ برف و باران به داخل ساختمان جلوگیری می کنند. ساندویچ پانل ها بایستی به طور صحیح نصب شوند تا عملکرد درستی داشته باشند.

فلاشینگ در نصب پانل ها نقش موثری داشته و نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان را غیر ممکن می کند. جنس آن از ورق گالوانیزه، آلومینیوم و یا آلوزینک بوده و با ضخامت های مختلف تولید می شود.

 

فلاشینگ چیست؟

فلاشینگ قطعه ای فلزی یا پلاستیکی است که به منظور جلوگیری از نفوذ آب به داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه به صورت عمودی و افقی در نقاط اتصال قسمت های مختلف ساختمان نصب می شود.

فلاشینگ ساندویچ پانل، یکی از المان های ضروری در ساخت ساختمان هستند و از ورود آب های ورودی به داخل ساختمان جلوگیری می کنند. بنابراین هدف این قطعه عدم نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان است.

فلاشینگ ها به دلیل قابلیت تحمل برای فشارهای بالا، مقاومت در برابر رطوبت و هوای سخت و همچنین ارائه پوشش هرچه بهتر برای محافظت از خطوط اتصالی در مقابل حفره ها و ترک ها، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و جزء المان های مهم ساختمان های صنعتی، تجاری و مسکونی محسوب می شوند.

مزایای فلاشینگ ساندویچ پانل

فلاشینگ یک نوع اتصال میانی بین دو پوشش ساختمان است و به‌عنوان یکی از مهمترین راه‌های حفاظتی در ساختمان‌ها محسوب می‌شود. مزایای فلاشینگ در ساختمان عبارتند از:

  • عدم نفوذ آب: فلاشینگ به عنوان یک راه حل اصلی در برابر نفوذ آب به داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

  • عدم نفوذ هوا: فلاشینگ همچنین از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

  • زیبایی و اهمیت طراحی: فلاشینگ همچنین می‌تواند به‌عنوان یک عنصر طراحی در ساختمان کاربرد داشته باشد. طراحی صحیح فلاشینگ باعث می‌شود که ساختمان زیبا و بی نقص به نظر برسد.

  • دوام سازه: فلاشینگ دوام ساختمان را بالا می برد و خطرهای احتمالی و تعمیرهای گسترده ساختمان را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

  • مقاوم در برابر حرارت: فلاشینگ به سازه ها کمک می کند تا در برابر حرارت و آتش سوزی مقاومت کنند و آتش کنترل شود.

در حالت کلی، فلاشینگ یک عنصر بسیار حیاتی در ساختمان است و با توجه به مزایای متعددی که دارد، عدم استفاده از آن می‌تواند منجر به مشکلاتی نظیر نفوذ آب و هوا، افت کیفیت ساختمان و خسارات جدی برای ساختمان باشد.

جنس و ضخامت فلاشینگ ساندویچ پانل

جنس و ضخامت فلاشینگ ها بسته به نوع ساختمان و شرایط محیطی متفاوت است. ورق فلاشینگ می تواند از جنس فولاد گالوانیزه، آلوزینک و یا آلومینیوم باشد.

ضخامت فلاشینگ نیز بسته به استفاده‌ی آن در نقاط مختلف ساختمان، متغیر است. برای نمونه فلاشینگ‌هایی با ضخامت حدود 0.2 تا 0.5 میلی‌متر برای استفاده در چهارچوب دریچه و درب در نظر گرفته می‌شود. برای استفاده در بلوک‌های بتنی و دیوارها معمولا فلاشینگ با ضخامت حدود 0.8 تا 0.9 میلی‌متر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در هر صورت، برای انتخاب بهترین جنس و ضخامت فلاشینگ در ساختمان، بهتر است با متخصصین و مشاورین شرکت پانل بارون Panel Baron تماس گرفته و انتخابی درست داشته باشید.

انواع فلاشینگ ساندویچ پانل

انواع فلاشینگ ساندویچ پانل برای قسمتهای مختلف ساختمان ساخته شده است تا هرفلاشینگ متناسب با زاویه پانلها، مقاطع مختلف را بپوشاند. در ادامه انواع مختلف فلاشینگ را بیان می کنیم:

انواع فلاشینگ ساندویچ پانل

فلاشینگ U

فلاشینگ U با زاویه ی خمکاری 90 درجه یکی از مدل های معروف و محبوب در میان مشتریان است. از این نوع فلاشینگ برای پوشش حاشیه  پانل های سقفی استفاده می شود.

برای پوشش پانل های دیواری نیز فلاشینگ U مناسب است. این نوع فلاشینگ استحکام ساختمان را بالا برده و نمای زیبایی به ساختمان ها می دهد.

فلاشینگ L (نبشی)

فلاشینگ نبشی به شکل L با زاویه 90 درجه در بازار موجود می باشد. کاربرد این فلاشینگ در گوشه های ساختمان برای اتصال دو دیوار به یکدیگر است. فلاشینگ L دو نوع رنگی و بیرون رنگی دارد و به پروژه های ساختمانی زیبایی می بخشد. 

فلاشینگ Z (پله دار)

فلاشینگ پله دار یا مدل Z برای نماهای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل آنکه طراحی آن به شکل Z است با این نام شناخته می شود. این قطعه در واقع یک قطعه فلزی است که در نقاط اتصال دیوار و سقف قرار می گیرد و هدف اصلی آن، ثابت نگه داشتن دیوار و سقف و جلوگیری از ورود آب به ساختمان می‌باشد.

فلاشینگ تاج (تیزه)

فلاشینگ تیزه برای اتصال دو سقف به یکدیگر که شیب برابری ندارند، مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فلاشینگ به درستی قسمت های مختلف سقف را درزگیری می کند و دارای طرح های مختلف و ابعاد گوناگون است.

فلاشینگ آبرو

فلاشینگ آبرو از نفوذ آب جلوگیری کرده و آب را به مسیر درست هدایت می کند. از این نوع فلاشینگ برای زیباسازی سازه ها استفاده می شود و شما می توانید جهت سفارش فلاشینگ آبرو و سایر فلاشینگ ها در اندازه های مختلف با پانل بارون تماس بگیرید.

 

کاربرد انواع فلاشینگ در ساخت سازه ها

در بالا به انواع فلاشینگ ساندویچ پانل اشاره کرده و آن ها را ذکر کردیم، حالا باید به این موضوع پی ببریم که هر نوع برای چه قسمتی از ساختمان کاربرد دارد.

فلاشینگ مدل U پانل های سقفی را به طور کامل درزگیری می کند و از ورود هرگونه رطوبت ناشی از برف و باران و هوا جلوگیری می کند. مدل های L یا نبشی برای درزگیری میان سقف و دیوار مناسب هستند و بیشتر برای این مصارف خریداری می شوند.

فلاشینگ های پله دار، در بخش جلویی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و تاثیر به سزایی در زیبایی و نمای ساختمان دارند. فلاشینگ های تیزه یا تاج نیز برای پوشش دو سقف با شیب های متفاوت استفاده می شوند تا سوله ها را در برابر نفوذ آب مقاوم کنند.

چرا باید از فلاشینگ در ساختمان ها استفاده کرد؟

از آنجایی که ساختمان ها برای داشتن عمر مفید، نیازمند مصالح مستحکم و مقاوم هستند، بایستی برای ساخت آنها از ساندویچ پانل و فلاشینگ ساندویچ پانل استفاده کرد.

فلاشینگ ساندویچ پانل ساختمان را در برابر زلزله و نفوذ آب به داخل مقاوم کرده و نمای بیرونی ساختمان را زیبا می کند. در صورتی که از فلاشینگ برای استحکام ساختمان ها استفاده نشود، ساختمان در مدت کوتاهی با مشکلات زیادی رو به رو می شود و هزینه های اضافی، بر جای می گذارد.

به همین منظور، استفاده از فلاشینگ در ساختمان ها امری ضروری است تا یک ساختمان تمام و کمال و بی نقص به نظر برسد. اگر درزها پوشانده نشوند، ظاهر کار خوب به نظر نمی رسد و از زیبایی آن کاسته می شود.

قیمت ورق فلاشینگ چقدر است؟

قیمت ورق فلاشینگ به عوامل بسیاری مانند ضخامت، طول و جنس آن بستگی دارد.  ضخامت فلاشینگ با توجه به کاربرد و کارایی آن در قسمت های مختلف، متغیر است.

طول فلاشینگ نیز بر اساس نظر مشتری تعیین می شود. جنس ورق ها هم با یکدیگر متفاوت است. تمامی این عوامل در وزن ورق ها موثر می باشد، هرچه وزن بیشتر باشد، قیمت ورق نیز بیشتر است.

خرید و فروش فلاشینگ بر حسب کیلو گرم است و شما می توانید برای دریافت قیمت دقیق انواع فلاشینگ با شرکت پانل بارون تماس گرفته و از تعرفه ها مطلع شوید.

نحوه نصب فلاشینگ ساندویچ پانل به چه صورت است؟

جهت فاینال سازی و اتمام کار از فلاشینگ برای پر کردن فضاهای خالی استفاده می شود. برای نصب فلاشینگ باید از افراد متخصص کمک گرفته و کار را با نهایت ظرافت انجام داد.

محل های اتصال باید به درستی آب بندی شوند و بدین منظور بایستی از چسب های مخصوص استفاده کرد. این قطعه های فلزی بیرون زدگی و فرورفتگی های ساختمان را می پوشاند و ظاهری یکدست و زیبا به ساختمان می دهند.

وزن ورق فلاشینگ ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل با توجه به نوع و شکل متغیر بوده و دارای وزن های گوناگونی است. به عنوان مثال فلاشینگ های هلالی با توجه به ابعادشان، وزن های مختلفی دارند.

اگر وزن مصالح برای پروژه های شما مسئله مهمی می باشد و می خواهید از وزن آن ها مطلع شوید، با پانل بارون تماس گرفته و تمامی سوالات خود را از کارشناسان فروش بپرسید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

نکات مهم برای استفاده از فلاشینگ در سقف ساختمان

سقف های ساختمان دارای نقاط آسیب پذیر هستند که آب از آن نقاط به داخل ساختمان راه پیدا می کند. بنابراین برای محافظت از نواحی آسیب پذیر، باید از فلاشینگ ها به گونه ای استفاده کرد که آب به سایر نقاط هدایت شود و نشتی ایجاد نکند.

برای اینکه از آسیب های احتمالی و تعمیرات پرهزینه جلوگیری شود، فلاشینگ ها بایستی سالانه بررسی شوند تا از صحت آن ها اطمینان حاصل کنید. فلاشینگ ها باید یکپارچه باشند و درزی میان آن ها وجود نداشته باشد. همچنین اگر به درستی کار خود را انجام دهند نیاز به تعویض و تعمیر ندارند.

مرکز فروش فلاشینگ ساندویچ پانل

شرکت پانل بارون با بیش از چند دهه سابقه، در زمینه تولید انواع ساندویچ پانل ها با پیشرفته ترین تجهیزات، همواره آماده خدمت رسانی به شماست.

شما می توانید برای دسترسی به کارخانه پانل بارون به آدرس مشهد، بزرگراه میثاق، میثاق ۳۴/۱ مراجعه کنید.

همچنین برای ارتباط با نمایشگاه به آدرس مشهد، بزرگراه پیامبر اعظم (ص)، بین سجادیه و آیت الله هاشمی رفسنجانی، روبروی پیامبر اعظم (ص) ۷۷، نمایشگاه فروش پانل بارون مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره و ارتباط با کارشناسان فروش نیز می توانید با شماره تلفن ۰۵۱۳۶۲۲۸۸۱۴ تماس حاصل فرمایید. 

قیمت فلاشینگ ساندویچ پانل

 

 

 

۴

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها