راهنمای خرید ساعت مچی مناسب از فروشگاه ساعت نیپون

کد خبر: 1214810
راهنمای خرید ساعت مچی مناسب از فروشگاه ساعت نیپون

امروزه خرید ساعت مچی مناسب (از لحاظ قیمت و کیفیت) کار بسیار دشواری شده است. چرا که ساعت مچی این روزها فقط زمان را نشان نمی دهد و به بخشی از صنعت مد تبدیل شده است. ساعت های مچی با برند های متفاوت در دسترس هستند. علت دشواری در خرید ساعت مچی را میتوان نبود محلی مناسب برای خرید ساعت مچی دانست به صورتی که در بازار امروز ساعت ایران ساعت های کپی و بی کیفیت بسیار زیاد شده است. این مقاله شما را در جهت انتخاب ساعت مچی مناسب یاری می نماید.

 

در ادامه به تشریح ویژگی های ساعت مچی مناسب می پردازیم :

·انتخاب استایل ساعت مچی

به صورت کلی ساعت های مچی به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند :

  1. گروه اول ساعت های کلاسیک هستند که اکثرا با استایل رسمی قابل استفاده هستند. تیپ غالب این استایل معمولا کت و شلوار و پیراهن و شلوار هستند و صفحه ساده ای دارند.
  2. گروه دوم ساعت های اسپرت ( به اصطلاح کژوال ) هستند که کاربری های متفاوت همچون ورزش ( دو میدانی ، کوهنوردی و .... ) و میتوان با تیپ های غیر رسمی استفاده نمود.
  3. گروه سوم ابزارهای دقیق می باشندکه برای مصارف در ارتش های کشورها می باشد و میتوان گفت که این دسته دارای مقاومت ، ضدآبی و سایر پارامترها در شرایط سخت هستند.

همانطور که شما هم می دانید ما در این مقاله فقط به دودسته اول خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید ساعت مچی مناسب از فروشگاه ساعت نیپون

·انتخاب ساعت بر اساس موتور

موتور ساعت یکی از قسمت های مهم تشکیل دهنده ساعت مچی می باشد. تنوع موتور ساعت ها و کشور سازنده مبدا موتور همواره مطلبی است که در بازار ساعت به آنها اشاره می شود. بیشتر فروشندگان ساعت مچی این قسمت از ساعت را مبنای تعیین قیمت قرار می دهند که البته کار اشتباهی است و در ادامه به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

oکشورهای سازنده موتور ساعت های مچی

کشورهای زیادی در جهان به ساخت ساعت های مچی می پردازند که در این مقاله به کشورهایی که در این صنعت بیشتر تلاش کرده اند می پردازیم.

سوئیس ، ژاپن ، تایوان و چین بیشترین تولید موتور ساعت در جهان را انجام می دهند که از این رو بیشتر ساعت های که به ایران وارد می شوند موتور ساعت  تولیدی این کشورها را با خود به همراه دارند.

oنوع موتور ساعت مچی

موتور ساعت های مچی به سه دسته بندی کلی تقسیم بندی می شوند:

دسته اول – ساعت های اتوماتیک که بدون باطری کار می کنند و در آن چرخ دنده ها نقش موتور الکتریکی را به وسیله قطعات پیزوالکتریک به عهده می گیرند.

دسته دوم – ساعت های باطری خور به دو دسته باطری  و باطری با تکنولوژی کوارتز تقسیم می شود که با منبع نیرو باطری به کار خود ادامه می دهند و این دسته از ساعت ها ابتدا توسط سازندگان ژاپنی ارائه شده اند که طرفدار زیادی هم دارند.

دسته سوم – ساعت های هوشمند که با رشد تکنولوژی و ورود صنایع کامپیوتر به این عرصه رشد و تولید شده اند ، این ساعت ها مصارف دیگری همچون شمارش ضربان قلب و فشار خون و ... را دارا هستند.

راهنمای خرید ساعت مچی مناسب از فروشگاه ساعت نیپون

 

·شکل قاب ساعت مچی

دایره، لوزی، مثلث، بیضی یا مربع- مستطیل انواع شکل های ساعت هستند که بیشتر از بقیه استفاده می شوند. ساعت های دایره ای شکل طرفداران بیشتری در بین جوانان دارد زیرا هم اسپرت است و هم تنوع مدلی بیشتری دارد. انتخاب شکل صفحه، رنگ و اندازه بیشتر از هرچیزی سلیقه ای است.

در گذشته ساعت های مستطیل شکل بیشتر مورد توجه قرار می گرفتند به همین دلیل تنوع ساعت های با قاب مستطیل در گذشته بیشتر از زمان حال بوده است ساعت هایی با قاب بیضی و مربع نیز ساعت های برای سلایق خاص هستند که اتفاقا بعضی از آنها مورد توجه برخی از مشتریان قرار گرفته اند که میتواند بازار را از انحصار ساعت های دایره شکل درآورند و تنوع بیشتری به ساعت های بازار بدهند.

·انتخاب ساعت بر اساس متریال بند

با توجه پیشرفت صنعت مد و فشن و ضرورت ست شدن ساعت با لباس ساعت های مچی امروزه در تنوع رنگی و متریال متفاوت تولید می شوند به طوری که سالیانه مدل های بسیار زیادی تولید شده و این صنعت یکی از پرسودترین صنایع مد جهانی به شمار می رود. بند ساعت در دسته بندی کلی با چند متریال مشخص تولید می شود : استیل ، چرم ، پلاستیک و پارچه

بند استیل برای ساعت های رسمی تر و دارای دوام بالاتر نسبت به سار بند هاست در گذشته بند استیل از رواج بالاتری نسبت به سایر بند ها برخوردار بوده است از این رو میتوان این بند را محبوب ترین بند ساعت میان مشتریان برشمرد.

و اما بند چرم که اگر بند چرم طبیعی باشد به عل تسختی فرآوری چرم قیمت ساعت را بسیار بالاتر خواهد برد بند چرم هم مانند بند استیل دارای خواهان زیادی است و شما میتوانید تنوع رنگی مناسبی در بند های چرم داشته باشید. البته با توجه به بالا بودن قیمت چرم طبیعی ، بند ساعت های چرم مصنوعی تولید شده اند تا بتوان قیمت ساعت را پایین نگه داشت و همینطور مشتریان بیشتری ساعت ها را تهیه کنند. بند چرم برای کسانی است که ست های چرمی استفاده میکنند و ساعت را به روزمره تبدیل میکند.

بند رابر پلاستیکی (سیلیکونی) بند هایی هستند که در سالهای اخیر توسط چند برند فشن به بازار ساعت ورود کردند. این بندها از جنس پلاستیک تهیه شده اند و مناسب ست های ورزشی و کسانی هستند که دستشان زیاد عرق می کند و مدت زمان پوسیدگی این بند ها نسبت به بند چرم مصنوعی بالاتر است. به علت فراوانی متریال پلاستیک میتوانیم بگوییم که بند رابر از تنوع رنگی فوق العاده ای برخوردار است و در سالهای اخیر مشتریان زیادی را به سمت خود سوق داده است. شما میتوانید ساعت رابر را به صورت روزمره اسپرت و حتی با بعضی از لباس های رسمی استفاده کنید.

و اما بند پارچه ای (برزنتی) گروهی از بند ها که از پارچه ساخته می شوند تنوع رنگی بالا و طر حای متفاوتی دارند که این روزها طرفداران آنها بیشتر شده است مخاب اصلی این بند ها خانم ها هستند . اکثر برند های فشن این روزها این بند ها را با لباس های خود ست میکنند و به صورت ست با لباس ارائه میکنند.

حال مسئله اینجاست که قیمت ساعت مچی را چه متریالی تعیین میکند ؟

بر خلاف دید عمومی قیمت ساعت  مچی را موتور ساعت تعیین نمیکند و متریال بند و قفل و سایر اجزا این قیمت را تعیین میکنند. اگر برای خرید ساعتی اقدام میفرمایید بهتر است از فروشنده متریال برند را جویا شوید علت این مهم این است که ساعتی تهیه شود که بتواند برای سالیان سال برای شما کار کند.

·برای خرید ساعت روی برند آن تحقیق کنید

برند ساعت یکی از عوامل تعیین کننده خرید برای مشتریان است ، برند هایی که با توجه به بودجه ، کیفیت و کارایی دسته بندی شده اند اما ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید برندی خاص به فروشگاه ساعت مراجعه کنید و با توجه به توصیه های فروشنده همچنین سوابق برند خرید خود را به برند دیگری تغییر دهید. منابع بسیاری برای تحقیق در مورد برند مناسب از قبیل ژورنال ها ، وبسایت ها و حتی معرفی دوستان وجود دارد که می توان قبل از خرید ساعت در این باره تصمیم بگیرید. ساعت های شما نشان از شخصیت شما دارند و میتوانید با خرید ساعت مناسب جلوه دست خود را بهبود ببخشید.

·سایز مناسب برای خرید ساعت مچی خود در نظر بگیرید

سایزمناسب، سایزی است که بتوانید ساعت را بر روی دست به اطراف تکان دهید. ساعتی را تهیه کنید که بندهای آن نه آنقدر محکم باشد که به دست بچسبد و نه آنقدر شل باشد که از دست آویزان شود.

به کوچکی و بزرگی آن دقت کنید که اندازه دست شما هست یا خیر.اگر نتواند حرکت کند خیلی کوچک است و اگر بتواند حرکت کند خیلی بزرگ است، اما اگر میانه ی این دو باشد ساعت مناسبی است.اگر شما بلند قد هستید ، باید مطمئن شوید که بند ساعت برای جثه شما کوچک نیست.

ساعت مناسب برای شما ساعتی است که وقتی به دست میبندید از دو طرف مچ شما پنج میلیمتر فاصله داشته باشد و به درستی رو دست شما بنشیند. بر خلاف علاقه عموم به ساعت های با سایز بالا توصیه میکنیم ساعتی به دست ببندید که جلوه خاصی به دستان شما بدهد نه ساعتی که بیشتر جلوه نماید. مشاوران ساعت نیپون میتوانند شما را در این مهم یاری رسانند.

·منطقه جغرافیایی خود را برای خرید ساعت در نظر بگیرید

یکی از پارامترهای مهم در انتخاب ساعت مچی منطقه جغرافیایی است که در آن زندگی میکنید به عنوان مثال در شمال کشور در فصل گرما هوا به صورت شرجی درمی آید و شما نمی توانید یک ساعت با بند چرم را انتخاب نمایید البته فقط برای فصل گرما به همین علت احتمالا ترجیح می دهید که ساعتی با بند رابر را جایگزین کنید شاید عده ای هم از ساعت های با بند استیل استفاده کنند که در این صورت اگر متریال استفاده شده استیل با کیفیت باشد میتوان روی آن حساب نمود. پس شرایط جغرافیایی زندگی شما میتوان تاثیر مستقیم بر خرید ساعت مچی و انتخاب برندی مناسب داشته باشد. از این رو قبل از خرید حتما مشاوره از چند فرد خبره بگیرید تا شما را در امر خرید ساعت مچی بیشتر یاری نماید.

·انتخاب ساعت با توجه به نیاز شما

تهیه ساعت بستگی به نیاز شما دارد اگر شما به دلیل بیزینس و تجارت، سفرهای بین المللی زیادی میروید باید به فکر یک ساعت رسمی ترجیحا با بند استیل یا چرم بیافتید. از طرفی به علت اینکه ساعت در کار شما به خوبی روی دستتان نمایان است باید ساعتی مینیمال و چشمگیر انتخاب بفرمایید تا با شرایط مذاکره شما همسان باشد. انتخاب ساعت پس از انتخاب عطر برای یک بازرگان در اولویت قرار دارد و شما میتوانید بهترین کیفیت ممکن را تهیه بفرمایید. برای این مهم میتوانید با کارشناسان ساعت نیپون در تماس باشید تا بهترین انتخاب را بعد از مشورت با کارشناسان داشته باشید.

اگر به کوهنوردی می کنید یا خلبان هستید باید ساعتی را انتخاب کنید که در فشارهای مختلف جوی به درستی کار کند ساعت هایی که برای این موارد کاربرد دارند ساعت های سبکی هستند که در شرایط سرما بیش از حد بتوانند بهترین کارایی را به شما ارائه بدهند ساعت هایی که شوک حرارتی و شوک میکانیکی را دفع می کنند، همچین ساعت هایی را در نظر بگیرید که تا حد بالایی ضدآب باشند و شما بتوانید براحتی در این محیط ها از آنها استفاده کنید.

اگر شرایط کاری شما در گرمای بالاست و در مناطقی مانند ایستگاههای نفتی مشغول به فعالیت هستید باید ساعت هایی به دست ببندید که رنگ آنها در مجاورت با مواد خورنده از بین نرود و بتواند بهترین کارایی را برای شما داشته باشد این مهم برای کسانی که در آزمایشگاه شیمی نیز مشغول به کارند توصیه می گردد. ساعت هایی با متریال مورد نظر شما از قیمت های بالایی برخوردار هستند و به همین علت باید در انتخاب ساعت مناسب دقت بالایی داشته باشید. بهترین ساعت در زمینه استفاده خود را میتوانید از کارشناسان فروش ساعت نیپون بخواهید زیرا فروشگاه تخصصی ساعت نیپون میتواند بهترین انتخاب برای شما را پیشنهاد دهد و فقط با چند کلیک بتوانید ساعت مناسبی تهیه بفرمایید.

·انتخاب فروشگاه مناسب برای خرید ساعت مچی

بهترین انتخاب ها همواره با به کمک گیری بهترین پیشنهاد ها صورت می گیرند. گروه فروش اینترنتی نیپون (ساعت نیپون) با ارائه 13 سال تجربه در فروش ساعت مچی میتواند بهترین انتخاب برای مشاوره گرفتن و در نهایت خرید ساعت توسط شما باشد. این گروه در سال 1389 در تهران کار خود را آغاز نمود و شما میتوانید برای خرید ساعت مچی مناسب خود به سایت این گروه به آدرس www.nipponshop.ir  همینطور با تماس با شماره 09386888727 بهترین مشاوره و خرید را داشته باشید. ساعت نیپون نمایندگی برندهای مطرح جهانی همچون گس ، بیگوتی ، دنیل کلین و کلبرت می باشد و همواره بهترین مدل های این برندها را ارائه می دهد. بر خلاف فروشگاههای اینترنتی دیگر این گروه از سال 1398 شعبه حضوری خود را در تهران محله مرزداران راه اندازی نموده است و مشتریان عزیز میتوانند به صورت حضوری ساعت موردنظر خود را به دست ببندند و با خیال راحت انتخاب کاملی داشته باشند. امیدواریم مطلب پیش رو تا حدودی بتواند دغدغه شما برای خرید ساعت را برطرف کرده باشد همینطور میتوانید اخبار روز دنیای ساعت را در نیپون مگ پیگیری بفرمایید. نظرات ارزشمند شما در جهت پیشرفت و بیشتر شدن ترجمه مقالات ما را یاری می نماید.

نیپون ، درخشش در تلالو زیبای ثانیه ها

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها