راهنمای خرید کاغذ دیواری، نکات مهم و جدید 1402

کد خبر: 1216001
راهنمای خرید کاغذ دیواری، نکات مهم و جدید 1402

 

 

 

کاغذ دیواری همیشه یکی از انتخاب‌های مناسب برای نِمای دیوارهای هر مکانی بوده است. در سال‌های اخیر، با متنوع‌شدن رنگ‌ها و طرح‌های موجود در بازار، دست مشتریان برای انتخاب گزینه‌های جذاب بیشتر هم شده است. حالا می‌توانید از میان جنس‌های مختلف و طرح‌های زیبا به‌ سراغ خرید مواردی بروید که برای منزل، دفتر کار، اتاق‌ خواب یا کودک و... مناسب هستند. دنیای کاغذ دیواری‌ بسیار رنگارنگ است و انواع طرح‌های دلخواه و حتی مواردی در بازار موجود است که فکرش را هم نمی‌کنید. اگر قصد دارید که با استفاده از کاغذ دیواری‌، فضای مکان موردنظرتان را جذاب یا آن را تمیز و متنوع کنید، بهتر است که نکات ادامه این مطلب را هم در نظر بگیرید.

توجه به مکان مورد نظر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید کاغذ دیواری در نظر بگیرید، توجه به موقعیت مکانی است که می‌خواهید کاغذ دیواری کنید. فضای موردنظر، دیوارهای پذیرایی است؟ سالن مهمان است؟ این کار را برای اتاق کار انجام می‌دهید یا خواب؟ هر فضایی نیاز به رعایت نکات مخصوص به خود دارد. برای نمونه، دفتر کار ویژگی‌ها و مختصاتی متفاوت با اتاق نشیمن یک آپارتمان متوسط یا کوچک دارد. طرح و جنس کاغذ دیواری با در نظرگرفتن مکان و فضا انتخاب می‌شود. پیش از هرچیز، به تناسب میان مکان و کاغذ دیواری دقت داشته باشید و بی‌گدار به آب نزنید. یادتان نرود که هر کاغذی برای هر فضایی مناسب نیست.

اهمیت به ایجاد فضایی مناسب

با توجه به اینکه فضای موردنظرتان چه ابعاد، شکل و ویژگی‌هایی دارد، دست به انتخاب کاغذ دیواری بزنید. بعضی‌اوقات، فضا بسیار بزرگ است و هیچ تقسیم‌بندی خاصی در آن وجود ندارد. در چنین حالتی، شاید بهتر باشد که به سراغ، انتخاب کاغذی بروید که به مکان موردنظر بعد و جذابیت اضافه می‌کند. گاهی هم فضا کوچک است و باید با انتخاب طرح‌هایی مناسب و رنگ‌هایی درست به بزرگ‌تر جلوه‌کردن آن کمک کنید. طرح‌ها و رنگ‌های کاغذهای دیواری می‌توانند حس و حال فضا و معماری‌اش را تحت تأثیر قرار بدهند.

کاغذ دیواری

برای محیط‌های کوچک و محدود به سراغ طرح‌هایی با درجه شلوغی کمتر بروید. کاغذ دیواری‌هایی روشن و با طرح ساده انتخاب کنید. اگر دوست دارید که دیوارها را باشکوه‌تر و بلندتر نشان بدهید، امکان انتخاب از میان مدل‌هایی هم وجود دارد که طرح‌هایی عمودی دارند؛ برای مثال، طرح راه‌راه عمودی. برخی از مدل‌های سه‌بُعدی هم می‌توانند به فضا عمق بیشتری بدهند تا بزرگ‌تر جلوه کند. در فضاهای بزرگ، دستتان برای انتخاب بازتر است و می‌توانید از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف برای ایجاد حس‌وحال دلخواه خود استفاده کنید.

جنس و کیفیت کاغذ دیواری

کیفیت کاغذ دیواری هم که بسیار مهم است و دیگر نیازی به قیدکردن اهمیت آن نیست. البته باز هم باید درباره جنس و کیفیت محصول موردنظرتان به بودجه خود نگاهی بیاندازید و از سوی دیگر ببینید که کاغذ در چه مکانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قرار است، دیوارهای فضایی را کاغذ دیواری کنید که تردد زیادی در آن صورت می‌گیرد یا در معرض آلودگی‌های بیرون از خانه است، باید در انتخاب جنس و رنگ و کیفیت توجه بسیاری به خرج بدهید. گاهی هم فضا آنچنان مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و در معرض آلودگی یا کثیف‌شدن نیست.

در چنین موقعیت‌هایی، دستتان در انتخاب از میان جنس‌هایی با کیفیت‌های مختلف باز خواهد بود. این را هم در نظر بگیرید که اگر از مرجعی معتبر خرید کنید، طیف وسیعی از انتخاب‌ها با قیمت‌های مناسب در اختیارتان خواهد بود. در ادامه فروشگاه‌های فعال و خوش‌نام در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد.

مدل و طرح کاغذ دیواری

این روزها، فناوری تولید کاغذ دیواری‌ها بسیار گسترده‌تر و پیشرفته‌تر از گذشته شده است. تقریباً هر طرحی که دلتان بخواهد در قالب پوستر و کاغذدیواری در بازار موجود است. دلتان می‌خواهد که منظره دشت شقایقی وسیع را روی دیوار اتاق نشیمن خود داشته باشید؟ به طرح‌های مدرن یا چندبُعدی علاقه دارید؟ هر سلیقه‌ای که داشته باشید و هر طرحی را که دلتان بخواهد، درمیان گزینه‌های در دسترس بازار پیدا خواهید کرد. این موضوع هم به سلیقه شخصی‌تان وابسته است و هم باید براساس اصول دکوراسیون و چیدمان انتخاب شود. نور و جلوه هر فضا تا حد زیادی در گروی طرح و رنگ دیوارهایش است. پس در انتخاب کاغذ دیواری به این موضوع هم دقت داشته باشید.

مقدار لازم کاغذ دیواری برای هر فضا

خرید کاغذ دیواری

برآورد دقیق مقدار کاغذدیواری لازم برای هر فضا را هم دست‌کم نگیرید. اگر بتوانید به‌درستی و دقت، این مقدار را تعیین کنید در هزینه‌ها صرفه‌جویی بسیار چشم‌گیری تجربه خواهید کرد. اگر از فروشگاه‌های به‌روز و مناسب خرید کنید، ابزارهایی در اختیارتان قرار می‌دهند که امکان برآورد دقیق مقدار کاغذ دیواری لازم برای فضا را فراهم می‌کنند. بزرگترین فروشگاه پوستر دیواری و کاغذ دیواری سایت منزل)از فروشگاه‌های معتبری است که ابزارهای اندازه‌گیری متراژ و مقدار لازم کاغذ دیواری را برای مشتریان خود فراهم کرده است. با وجود چنین چیزی، لازم نیست که براساس حدس و گمان پیش بروید. زمانی که دقت نظر کافی در این زمینه را به کار بگیرید، دیگر نه با کسری کاغذ مواجه خواهید شد و نه لازم است که مقداری کاغذ دیواری اضافی روی دستتان بماند.

نصب و اجرای کاغذ دیواری

روش‌های مختلفی برای نصب و اجرای کاغذ دیواری وجود دارد. بعضی از کاغذها را با چسب‌زدن به خود محصول به دیوار می‌چسبانند. بعضی از موارد هم با چسب‌زدن به دیوار و قراردادن کاغذ روی دیوار به سروسامان می‌رسند. مواردی هم در بازار موجود است که کاغذ دیواری حاوی برچسب‌هایی است. چسباندن این دسته از محصولات به دیوار بسیار ساده‌تر، سریع‌تر و تمیزتر از موارد دیگر پیش می‌رود.

دقت به وضعیت دیوارها

زمانی که می‌خواهید برای خرید کاغذ دیواری اقدام کنید، وضعیت دیوارها را هم بررسی کنید. باید ببینید که آیا نیاز به تمیزکاری وجود دارد؟ سطح دیوار دچار پستی‌ها و بلندی‌های مختلف است یا خیر؟ اگر لازم بود، حتماً دیوارها را با اسفنج و آب گرم تمیز کنید و بعد به سراغ رفع پستی‌ها و بلندی‌ها بروید. با کاردک، سعی کنید که نقاط برآمده دیوار را صاف و یک‌دست کنید. اگر می‌بینید که سطح دیوار با ناصافی‌های زیادی روبه رو است، شاید بهتر باشد که از خرید کاغذ دیواری صرف‌نظر کنید یا دست‌کم به‌سراغ مدل‌ها و طرح‌هایی بروید که خودشان هم شکل‌ها و طرح‌هایی برجسته روی سطحشان دارند. در این صورت، نمود و جلوه کاغذ روی دیوار مخدوش و نامناسب نخواهد بود.

امکان شست‌وشوی کاغذدیواری

محصولات مختلفی در بازار کاغذ دیواری موجود هستند. باید بدانید که برخی از آنها قابلیت شست‌وشو دارند و برخی هم خیر. کاغذهای قابل شست‌وشو انتخاب‌های بسیار بهتری نسبت به هم‌تایان دیگر خود هستند و به شما امکان نوسازی و تمیزکردن دیوارها را می‌دهند. این نوع از کاغذها هم درجات کیفی مختلفی دارند و در سه دسته، درجه یک، دو و سه تقسیم‌بندی می‌شوند. کاغذهای قابل شست‌وشوی درجه سه در مقابل نور دوام کافی دارند و به خوبی تمیز می‌شوند. درجه دوها دوامی به اندازه گروه قبلی ندارند اما باز هم امکان شست‌وشو و خشک‌شدن آنها در مقابل نور موجود است. گروه بعدی یعنی کاغذ دیواری‌های درجه یک هم نسبتاً دوام خوبی دارند. نوع دیگری از محصولات هم در بازار موجود هستند که امکان سابیدن آنها با برس نرم وجود دارد. چنین گزینه‌هایی کیفیت بالایی دارند.

نکات تکمیلی در انتخاب کاغذ دیواری

انتخاب کاغذ دیواری مناسب

پیش از واردشدن به فرایند خرید، به مکان و فضای تحت اختیارتان نگاهی دقیق داشته باشید. شما باید بدانید که با چه فضایی روبه‌رو هستید و چه می‌خواهید. اگر از پیش درباره طرح و رنگ مناسب فکر نکرده باشید در مواجهه با گزینه‌های رنگارنگ موجود در فروشگاه‌های تخصصی کاغذ دیواری یا پوستر دیواری مانند سایت والینو یا منزل، کمی مشوش می‌شوید. این فروشگاه، گزینه‌های پرشماری را برای انتخاب مقابل رویتان می‌گذارند. پس بهتر است که چارچوب و نمایی کلی از خواسته‌هایتان در ذهن شکل بدهید و براساس آن، فرایند خرید را پیش ببرید.

بعد از اینکه انتخاب‌هایتان را انجام دادید، به خرید رولی اضافه یا چند متر اضافه از کاغذدیواری منتخب هم فکر کنید. علت چیست؟ با این کار، در صورتی که به مرور زمان، خدشه‌ای در بخشی از دیوار به وجود بیاید، امکان اصلاح نِما را دارید و کل دیوار مخدوش نخواهد شد. در هنگام خرید می‌توانید از تجربه کارشناسان فروش، مَراجع و فروشگاه‌های باسابقه و معتبر هم کمک بگیرید. این افراد تجربه خوبی دارند و می‌توانند در شکل‌دهی دیدی دقیق به خواسته‌تان نقش داشته باشند.

در آخر

خرید کاغذ دیواری یکی از بهترین ایده‌هایی است که برای زیباسازی دیوارهای هر فضایی در اختیار دارید. فقط باید حواستان را به نکاتی جمع کنید که پیش‌تر در این مطلب گفته شد. با در نظرداشتن طرحی مشخص، توجه به ابعاد و ویژگی‌های دیوار و فضا به انتخاب‌های آگاهانه‌تری خواهید رسید که هزینه صرف‌شده برای خرید محصول و اجرای آن روی دیوارها را تلف نمی‌کنند.

کاغذ دیواری جدید

برای خرید انواع پوستر دیواری یا کاغذ دیواری مناسب می‌توانید به سایت معتبر مثل منزل، والینو(www.wallino.com) و... سر بزنید. این پایگاه فروش، ابزارهای لازم برای اندازه‌گیری متراژ و رول‌های کاغذ دیواری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. طرح‌ها، جنس‌ها و کیفیت محصولات موجود در آن هم بسیار زیاد است. خریدی آسوده با مراجعه به فروشگاهی حرفه‌ای با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و منصفانه، تجربه شیرینی خواهد بود. این روزها، با وجود انبوهی از انتخاب‌ها در بازار کاغذ دیواری باید به سراغ شناخت گزینه‌هایی بروید که خیالتان را بابت تنوع و کیفیت راحت می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها