تشخیص فرش 700 شانه واقعی

کد خبر: 1217969
تشخیص فرش 700 شانه واقعی

فرش 700 شانه با پیشینه ای طولانی به عنوان یک هنر جهانی از اقبال بالایی در میان خریداران برخوردار است. ویژگی های بصری مطلوب این فرش از جمله کیفیت عالی آن سبب شد تا رقیب فرش دستباف شناخته شود. تشخیص فرش 700 شانه واقعی با توجه به تراکم آن امری ضروری است؛ پس با همراه باشید تا فرش 700 شانه واقعی را بشناسید.

 

فرش 700 شانه در زمره مهمترین تولیدات صنعت نساجی با انواع تراکم های مختلف به صورت برجسته یا کف ساده تولید و توسط مجموعه های بزرگ مثل فرش کوروش، فرشیما، فرش امیرکبیر و... روانه بازار گردیده است. شناخت تراکم فرش به خریدار کمک می کند تا هنگام انتخاب فرش دچار شک و تردید نشوند و با توجه به محیط مورد نظر خود و میزان بودجه درنظر گرفته شده اقدام به خرید فرش 700 شانه نمایند.

شانه و تراکم در بافته های ماشینی مقادیر متفاوتی از فاکتورهای مقاومت فرش، ارتفاع نخ خاب، وزن فرش و فشردگی الیاف فرش را برای افراد مشخص می کنند. شانه و تراکم در زیبایی و ظرافت فرش تأثیر به سزایی دارند و از طرفی لطافت و دوام فرش به جنس الیاف نیز بستگی دارد. معمولا هر چه تعداد تراکم فرش بیشتر باشد از ضخامت فرش کاسته و مقاومت آن بالاتر می رود.

تشخیص شانه فرش 700 شانه واقعی از تقلبی

استقبال خریداران از فرش 700 شانه بر مبنای زیبایی ظاهری و باطنی آن بی شک جز ارزش های هنری بشمار می آید. تشخیص فرش 700 شانه واقعی با بالا بردن اطلاعات و اندکی آگاهی برای خریداران امکان پذیر خواهد بود. فرش 700 شانه جزو پرفروش ترین بافته های ماشینی است؛ لذا توانایی تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی و بی کیفیت ضروری است.

منظور از شانه فرش 700 شانه، یعنی تعداد ریشه های موجود در یک متر از عرض فرش که 700 ریشه می باشد. برای پی بردن به چند شانه بودن یک فرش باید در یک متر از عرض فرش، گره های پشت بافت آن را بشمارید. این کار اندکی زمان بر و وقت گیر است؛ لذا شما می توانید 10 سانتی متر از عرض فرش را در نظر گرفته و تعداد گره های آن را بشمارید. تعداد این ریشه ها 70 گره باید باشد و با مضرب عدد 10 تعداد گره ها 700 خواهد بود. در این صورت فرش 700 شانه واقعی را با شمردن ریشه ها شناسایی خواهید کرد.

فرش 700 شانه واقعی؛ تداعی گر تصاویر طبیعی در قالب تار و پود

خریداران برای اتاق نشیمن و سالن پذیرایی منازل خود در پی طرحواره های جلوه دار، با ظرافت و با نشاط هستند. جلوه دار بودن نگاره فرش با استفاده از نقوش اسلیمی، اسپیرال های ختایی و حاشیه های جذاب افزایش می یابد.

طرحواره زیبای فرش ماشینی در چینش دکوراسیون منازل مهم است؛ لذا خانه بدون فرش های خوش رنگ و لعاب ایرانی خانه ای ناقص است. خرید یک بافته زیبا در فرهنگ ایرانیان از دیروز تا امروز جزو سنت های اصیل است؛ ولی کیفیت و عمر مفید آن برای خریداران دارای اهمیت می باشد.

اطلاع یافتن از مشخصات ظاهری فرش 700 شانه واقعی یک تیر و چند نشان زدن است. با این شناخت دستیابی به کیفیت بالای فرش آسان می شود و از طرفی دنیایی از تار و پودهای هنر ایرانی را در دکوراسیون به نمایش می گذارد.

تفاوت اساسی فرش 700 شانه با 1200 شانه و 1500 شانه در بافت مختلف تراکم طولی است. این بافته دستبافت گونه در سه گروه فرش 700 شانه واقعی، فرش تبدیلی و طرح ۷۰۰ شانه تولید می شود. فرش 700 شانه واقعی با به روزترین دستگاه بافندگی بنام hcpx2 بافته می شود که معمولا تراکم آن از 2550 بالاتر است.

فرش 700 شانه بافته ای پرطرفدار و ماندگار در دنیای هنر فرش

نقش و نگاره های فرش 700 شانه واقعی با تراکم طولی مختلف مانند 2250، 2550، 2700 یا 3000 بافته می شود. زیبایی، ظرافت و طراحی هنرمندانه این بافته همانند قالی دستباف است. از آنجایی که در پشت هر طرح و نقش ایرانی، راز مهمی پنهان است برای ایرانیان ارزشمند است و ایرانیان به صورت ذاتی بدان علاقه مند هستند.

 

فرش 700 شانه

اولین تفاوت این فرش با دیگر بافته های 700 شانه در تراکم طولی فرش است. فرش 700 شانه واقعی در تراکم بالای 2100 بافته می شود و بافتی ریز و ظریف دارد. بهترین تراکم این فرش 2550 است که با نام فرش دستبافت گونه عرضه می شود. دستگاه بافندگی این فرش از جدیدترین دستگاه جهان محسوب می شود که با نام hcpx2 شناخته می شود.

فرش 700 شانه اصل دارای رنگ بندی و طراحی متنوع است که عاملی برای مورد استقبال قرار گرفتن خریداران شده است. در این بافته زیبا معمولا از الیاف درجه یک آکریلیک هیت ست شده استفاده می شود که باعث لطافت و نرمی فرش شود. این محصول ضد حساسیت بوده و بدون پرزدهی از دیگر مشخصات بارز آن است. تعداد رنگ به کار رفته در این فرش 8 رنگ یا 10 رنگ است.

فرش طرح ۷۰۰ شانه یعنی چه؟

بسیاری از تولید کنندگان برای بهبود صنعت فرش تغییراتی در طرح های فرش 500 شانه ایجاد نمودند و طرح های فرش 700 را در این فرش ها پیاده نمودند. در اصل می توان گفت فرش طرح 700 شانه همان فرش 500 شانه است که با تراکم 1000 دارای قیمت کمتر و کیفیت پایین تری است. با شناخت فرش 700 شانه واقعی خواهید توانست با بازارگرمی افراد سودجو مقابله کنید و فرش فیک و تقلبی را تشخیص دهید.

فرش طرح 700 شانه در پالت 7 الی 8 رنگ بافته می شود که با دستگاه های کامپیوتری پیشرفته تر از 500 شانه تولید می شود. قیمت ارزان این فرش با استقبال بی شمار خریداران روبرو شد و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

فرش 700 شانه

 

فرش 700 شانه تبدیلی را از فروشگاه معتبر بخرید

فرش 700 شانه تبدیلی نمونه ای از بافته های 700 گره ای است که با تراکم 1500 و در پالت 7 رنگ بافته می شود. این فرش با دستگاه 500 شانه بافته می شود؛ اما به علت تراکم پایین از قیمت کمتری برخوردار است. در فروشگاه های نامعتبر این نوع بافته های ماشینی مشاهده می شود که فرش 700 شانه تبدیلی را با نام فرش واقعی 700 شانه می فروشند. بدین خاطر پیشنهاد می شود به فروشگاه های معتبر فرش کاشان مراجعه و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

تولید کنندگان بی انصافی وجود دارند که فرش های بی کیفیت و نامرغوبی را در قالب فرش ارزان یا همان فرش 700 شانه تبدیلی به فروش می رسانند. این بافته ها با طول عمر یک گلیم یا موکت در دکوراسیون ماندگاری دارند و در کوتاه مدت از بین می روند.

فرش 700 شانه تبدیلی دارای تراکم پایینی است که از ظرافت کمتری در نشان دادن ریزنقش های فرش بهره مند است؛ اما در فرش 700 شانه واقعی به علت تعداد بیشتر گره و استفاده از الیاف ظریف تر فرشی ریز بافت بوده و گلبوته های فرش به وضوح نشان داده می شود.

با توجه به تنوع بالای 700 شانه ها و رقابت شدید میان تولید کنندگان بر اساس سلایق افراد و نیاز مصرف کنندگان، فرش 700 شانه ارزان قیمت وارد عرصه بازار فرش شد. فرش 700 شانه ارزان قیمت کاشان با تراکم 2100 انتخاب مناسبی برای مکان های شلوغ و خانه باغ ها می باشد. کیفیت خوب و قیمت ارزان آن از دلایل پرفروش بودن این فرش ماشینی است.

نکات مهم خرید فرش 700 شانه واقعی

  • یکی از راه های سریع تشخیص فرش واقعی از طرح 700 یا تبدیلی مشاهده شناسنامه فرش است که معمولا به عنوان یک برچسب پشت فرش زده می شود.
  • با وجود الیاف مختلف در صنعت فرش بافی تمامی محصولات به فرش درجه یک و درجه دو تقسیم می شوند که هر کدام دارای قیمت های مختلفی هستند. فرش های مرغوب و درجه یک از الیاف آکریلیک هیت ست شده بافته می شوند که دارای قیمت بیشتر و کیفیت عالی هستند.
  • فرش طرح 700 و تبدیلی دارای قیمت ارزان تری هستند و از نظر طرح و رنگ نسبت به فرش 700 شانه واقعی دارای تنوع کمتری هستند.
  • دو مقوله الیاف استفاده شده در فرش و نوع دستگاه بافندگی میزان کیفیت فرش را تعیین می کنند.
  • در مجموعه فرشیما فرش 700 شانه واقعی درجه یک با تنوع طرح و رنگ عرضه می شود که با قیمت کارخانه به دست مصرف کنندگان می رسد.
  • ارزان بودن فرش همیشه نشانه بی کیفیت بودن آن نیست؛ اما با وجود فروشگاه های نامعتبر کیفیت فرش را فدای قیمت ارزان آن نکنید.
  • فرش 700 شانه واقعی آکریلیک دارای ثبات رنگ بالا است و در برابر نور مستقیم دچار رنگ پریدگی نمی شود. گل بوته های فرش شاد و زنده جلوه می دهد و مقاومت بالایی در برابر پاخور بودن بالا دارد.
  • انعطاف پذیری فرش 700 شانه واقعی و یکرنگ بودن آن در برابر مواد شوینده و حرارت مستقیم از راه های شناخت یک فرش واقعی است.

فرش 700 شانه واقعی زاییده هنر زیبایی ها

فرش 700 شانه از متنوع ترین بافته با تراکم مختلف است که از میزان متفاوتی از توپری و انسجام تار و پودها برخوردار است. زیبایی طرح و نگار فرش 700 شانه اصل یا واقعی در دکوراسیون باعث درخشیدن چیدمان منازل شما می شود. تجربه لذت بخش یک خرید فوق العاده جذاب با فرش 700 شانه واقعی در فرشیما برای خریداران امکان پذیر است.

این بافته علاوه بر ظرافت و نمای ظاهری زیبا دارای ضخامت عالی است. هرچه فرش ضخامت بیشتری داشته باشد از لطافت و نرمی بالایی برخوردار است. زیبایی وصف ناپذیر کفپوش ماشینی در کنار تار و پودهای منسجم انتخابی زیبایی و شایسته برای چیدمان هر ایرانی است.

خریداران علاقه مند به دکوراسیون سنتی با گزینش فرش ضخیم اوقات فراغت بسیاری را در دورهمی و مجالس خود می گذرانند؛ پس ضخامت بالای فرش، فراخور این افراد می باشد. نقش و نگار فرش 700 شانه واقعی با ظرافت بی اندازه همچون ستاره ای درخشان در منازل شما می تابد و شباهت آن به فرش دستباف زبانزد خاص و عام است.

 محبوبیت این فرش هر ایرانی را شیفته خود کرده و در دل خریدار جای خود را به پهنای فرش دستباف باز نموده است. فرش 700 شانه واقعی در کنار رنگ های مکمل و متضاد بهترین فضا را در اتاق خواب، اتاق کودک و سالن پذیرایی شما به وجود می آورد.

نگاره های افشان در میان ترنج فرش 700 شانه واقعی

فرش 700 شانه واقعی در طرح های مختلف افشان، ترنج و لچک دار و خشتی زمین دکوراسیون شما را به باغی پرگل تبدیل می کند. درگیر نگاه مخاطب به اسپیرال ها و نقش مایه های ختایی در طرح افشان فضا را شاد و دلباز می کند. ترنج پنهان شده با نقش مایه های ختایی در طرح ترنج و لچک دار هنر اصیل ایرانی را به رخ بیننده می کشاند. نقش ترنج با پیچیدگی های حرکات تزیینی و نقوش اسلیمی انتزاعی شدند و نقش های ریز و درشت از مفاهیم رمزی بیشتری سخن می گویند.

قاب های منظم الهام گرفته از نگاره های سنتی در فرش خشتی یاد آور خانه های کاهگلی است که مملو از آرامش و نظم خاصی است. ترنج نقاشی شده در فرش 700 شانه واقعی، باغ بهشتی را در منازل شما به ارمغان می آورد و حوض کاشی شده نقشه خشتی را در خود ادغام می کند.

فرش 700 شانه واقعی جدید متناسب با دکوراسیون سنتی و مدرنیته طراحی شده است. آمیختگی شاخه های پیچان و اسلیمی در طرح های سنتی ایرانی با رنگ بندی خنثی از شگردهای طراحی امروزی در فرش 700 شانه واقعی کاشان است.

بررسی کیفیت فرش 700 شانه واقعی با مشخصه های اصلی

معیارها و فاکتورهای مهمی برای مشخص نمودن درجه کیفیت فرش 700 شانه واقعی وجود دارد که بررسی آن ها خالی از لطف نیست.

سنجیدن نوع الیاف خاب فرش

یکی از اشتباهات رایج در میان خریداران با شنیدن نام فرش 700 شانه واقعی، کیفیت بالای آن است. در صورتی که باید اذعان داشت کیفیت فرش بسته به جنس نخ خاب تعیین می شود. 70 درصد معین وزن فرش از جنس نخ خاب است که خریدار باید به این نکته توجه داشته باشد.

بهترین فرش 700 شانه واقعی بافته شده از نخ آکریلیک هیت ست شده است که نرمی لمس نمودن بافت فرش زیر دستان به خوبی احساس می شود.

تراکم بالای فرش نشانی از کیفیت بهتر

تراکم طولی فرش در فرش 700 شانه واقعی میزان انسجام و ظرافت آن را تعیین می کند.

هرچه تراکم فرش بیشتر باشد کیفیت، زیبایی و ظرافت فرش بیشتر است و شباهت آن به فرش دستباف نزدیک تر خواهد بود. با تراکم 2550 در بافته 700 شانه زیبایی را به رخ همگان می کشد.

خرید مستقیم فرش 700 شانه واقعی به قیمت کارخانه 

برای دستیابی به فرش 700 شانه واقعی بهتر است بطور مستقیم از کارخانه تولیدی خریداری کنید تا از تقلبی بودن محصول مطمئن بمانید. برندهای اصلی عرضه کننده فرش 700 شانه اصل در کاشان موجود هستند که محصولات ماشینی در خور تمامی دکوراسیون ها را با قیمت کارخانه به فروش می رسانند. از خصوصیات برازنده این فروشگاه ها همچون فرشیما ارائه فرش های با کیفیت و تضمین شده است که تلفیقی از ذوق و هنر ایرانی در میان گلبوته های فرش است.

پنداشتن خرید مستقیم از فرشیما به معنای حضور در فروشگاه فرش صحیح نیست؛ بلکه با روش خرید آنلاین و غیرحضوری از طریق سایت فرش کاشان فرشیما فرشی با قیمت کارخانه خریداری خواهید کرد. ارسال رایگان فرش یکی از مزایای کاهش هزینه است که برای رفاه حال خریداران در نظر گرفته شده است.

منبع: فرشیما

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها