انگلیسی برای بچه ها: بهترین سن برای شروع یادگیری

کد خبر: 1221909

امروزه دانش زبان خارجی ( بالاخص زبان انگلیسی از آن جایی که ابزار اصلی ارتباطات بین المللی است) به یک ضرورت تبدیل شده است. این ضرورت برای اکثر والدین واضح و مبرهن است ولی سوال مهمی که باید به آن پرداخته شود این است که، از چه سنی باید آموزش زبان به کودکان را شروع کرد؟

انگلیسی برای بچه ها: بهترین سن برای شروع یادگیری

 

 

متداول ترین سوالی که خانواده ها از ما می پرسند این است که آیا آموزش زبان انگلیسی برای کودک من خیلی زود نیست؟ یا اینکه خیلی دیر نشده است؟ به راستی بهترین سن برای آموزش زبان چه سنی است.  

چطور می توانیم متوجه شویم که کودک ما آماده یادگیری است؟

حقیقت این است که زمان مشخص و دقیقی برای همه کودکان به طور یکسان پیشنهاد نمی شود .از آن جایی هر کودکی منحصر به فرد است  و البته روند رشد  متفاوتی را طی می کنند. اگر می خواهید کودک خود را دو زبانه پرورش دهید ، مراقب باشید در وهله اول بدون آنکه کودک خود را با دختر و پسر دوستان تان مقایسه کنید ، روی فرزند خودتان و ویژگی هایش تمرکز کنید.

البته فارغ از ویژگی های فردی کودکان، نظریات مختلفی در ارتباط با سن شروع یادگیری زبان ،از سوی متخصصان وجود دارد. در این جا به طور مختصر به شرح این نظریات مختلف می پردازیم :

  • گروهی از متخصصان سن 0 تا 3 سال را پیشنهاد می کنند ، از آن جایی که کودک در این دوره بیشترین و سریع ترین به خاطر سپاری را دارد. کودکان در این سن کلمات و اصطلاحات زبان خارجی را به موازات زبان مادری خود بدون هیچ دغدغه ای یاد ی گیرند . کودکان در این سن زبان را در حال بازی ، تماشای بزرگسالان  و تعامل با آن ها و گوش دادن به نواهای ریتمیک  یاد می گیرند.

کودکان در این سن از اشتباه نمی ترسند. ایراد این نظریه در این است که کودک بدون داشتن محیط و شرایط مناسب یادگیری، خودش را با سطح زبان پایه تطبیق می دهد. برای اینکه کودک بتواند بر زبان  دوم مسلط شود علاوه بر محیط طبیعی خانه، نیاز به محیطی دارند که به طور کامل با زبان دوم احاطه شود مثل یک مهد تخصصی زبان انگلیسی .

در ایران مهد های تخصصی زبان انگلیسی معمولا کودکان بالای 3 سال را پذیرش می کنند. آکادمی زبان فان انگلیش برای جواب گویی به نیاز این گروه از والدین که خواهان شروع پروسه زبان آموزی در سنین نوپایی هستند ، کارگاه های مادر کودک انگلیسی ویژه سنین 0 تا 3 سال را فراهم کرده است.

  • گروهی از متخصصان بر این باور هستند آموزش زبان انگلیسی نباید قبل از 7 سالگی شروع شود. حامیان این نظریه بر این باورند که آموزش زبان انگلیسی به کودکان زمانی باید شروع شود که کودک در سنین هشیاری نسبت به آموزش قرار دارد. آن ها  با این فرض که آموزش در سنین بین 0 تا 3 سال خیلی سریع تر رخ می دهد، موافق هستند. اما اگر کودک در محیط مناسب قرار نگیرد و یا والدین به زبان انگلیسی مسلط نباشند، یادگیری رخ نخواهد داد.

کودکان بالای 7 سال زبان مادری را به خوبی صحبت می کند و نظام مندی را یاد می گیرد. آن ها قادرند وظایف و تکالیف محوله در آموزشگاه و مدرسه را مدیریت کنند. آن ها توانایی گفتاری خوبی دارند و می توانند کلمات و عبارات انگلیسی را به خوبی تلفظ کنند.

یکی از معایب این روش این است که، کودکان در این سن به مدرسه می روند و زمان کافی برای آموزش زبان ندارند و به خاطر حجم تکالیف مدرسه از پی گیری تکالیف و آموزش زبان سر بازمی زنند.

آکادمی زبان فان انگلیش برای کودکان یالای 7 سال که با سیستم فونیکس یا حتی حروف الفبا آشنایی ندارند برنامه فشرده آموزش زبان برای کودکان 7 تا 10 سال را طرح ریزی کرده است.

  • تئوری سوم :عده ای از متخصصان براین باورند که سنین بین 3 تا 7 سال بهترین سن آموزش زبان به کودکان است. حامیان این نظریه اعتقاد دارند که کودکان بین 0 تا 3 هنوز با زبان مادری خود و البته با زبان های دیگر، احساس راحتی نمی کنند. کودکان بین 3 تا 7 سال با زبان مادری به طور کامل سازگار شده اند و شروع به پیوستن به گروه، ایجاد دوستی و مشارکت می کنند. این خود گام مهمی برای شروع آموزش زبان در قالب بازی خواهد بود .

آکادمی زبان فان انگلیش عمده آموزش خود را در فالب کلاس ترمیک زبان برای کودکان و مهد زبان انگلیسی متمرکز بر گروه سنی 5 تا 7 سال کرده است که بیشترین اثربخشی و بازدهی را در یادگیری زبان انگلیسی دارند.

12

مزایای تحصیل در آکادمی زبان فان انگلیش

  • آکادمی زبان فان انگلیش سیستم آموزشی خود را متناسب با گروه های سنی کودکان طرح ریزی کرده است .

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 3 تا 5 سال که متکی بر آهنگ و ریتم ، آموزش کلمات و مکالمات ساده در قالب بازی های حرکتی و به کمک فلش کارت های جذاب و رنگارنگ ویژه فان انگلیش است . داستان های ساده انگلیسی فان انگلیش به همراه عبارت های تکرار شوند و تصاویر جذاب منبع آموزشی بسیار خوبی برای این گروه سنی محسوب می شود. خواندن داستان و افسانه های کودکان با افزودن تدریجی کلمات انگلیسی به زبان مادری تا رسیدن به یک نسخه ساده و کاملا انگلیسی از داستان صورت می گیرد.

 

برخلاف بزرگسالان کودکان نیاز به کلاس های برنامه ریزی شده ندارند. زبان آموزان کودک نیاز است که علافه مند شوند و به هیجان بیایند. فرایند یادگیری کودکان باید پویا، متنوع و بدون توضیحات طولانی باشد. در تدریس به کودکان 3 تا 5 سال ،علاوه بر داشتن سلابس و طرح درس مشخص باید با جریان کلاس و حال و هوای کودکان  پیش رفت.

   آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 5  تا 7 سال نیز مشخصات ویژه خود را دارد که با نیازمندی و توانمندی این گروه سنی کاملا مطابقت دارد.

    بهره گیری از TPR برای آموزش عبارات جدید، استفاده از بازی های حرکتی برای تمرین کلمات و عبارات ، استفاده از جزوات آموزشی جذاب فان انگلیش جهت یادگیری خواندن و نوشتن به سیستم فونیکس ، بهره گیری از کتاب های داستان جذاب فونیکس برای تمرین خوان و نوشتن ، یادگیری گرامربه صورت کاربردی و همراه با بازی .

آکادمی زبان فان انگلیش سعی دارد علاوه برای اینکه یک برنامه مدون آموزشی و کاملا ساختارمند برای کودکان فراهم می کند ، کودکان را علاقه مند و مشتاق به یادگیری کند . به گونه ای که آموزش زبان برای آن ها لذت بخش و سرگرم کننده باشد.

آکادمی زبان فان انگلیش علاوه بر کلاس ترمیک زبان برای کودکان، کلاس آنلاین زبان کودک ویژه سنین 5 تا 10 سال برگزار می کند.

برای ثبت نام در آکادمی زبان فان انگلیش قبل از شروع ، یک جلسه رایگان آموزشی جهت ارتباط برقرار کردن با کودک و ارزیابی آمادگی کودک برای شروع پروسه زبان وجود دارد.

 

توجه داشته باشید ،آموزش زبان انگلیسی را برای کودکان خود در موارد ذیل با کمی تامل بیشتر شروع کنید.

  • کودک شما به زبان مادری خود اطمینان ندارد ( مشکلاتی نظیر واژگان محدود، نقص تلفظ و مشکلات در ارتباطات منطقی)
  • کودک شما مایل نیست به طور فعال دنیای اطراف خود را بشناسد.
  • خودتان از نظر روانی آماده نیستید.( لازم است یادگیری زبان انگلیسی را با کودک خود شروع کنید و از قبل با زبان انگلیسی حداقل در حد ابتدایی  آشنا باشید).

هنگامی که تعادلی بین مزایا و مضرات پیدا نمی کنید بهتر است با یک جلسه آزمایشی پیش بروید. اگر کودک شما در طی جلسه آزمایشی احساس بی حوصلگی و عدم علاقه داشته باشد، عجله نکنید. برعکس لذت بردن از جلسه آموزشی را به عنوان یک نشانه خوب تلقی کنید.

توجه داشته باشید هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست در حالی شروع زودتر از هنگام می تواند مخرب باشد. ضروری است که روش های تدریس درست و آزمایش شده را انتخاب کنید.

بر طبق مطالعات، بهترین زمان یادگیری در کودکان تا قبل از سن ده سالگی است، که کودکان در این دوره  نسبت به بزرگسالان بهتر می توانند با یک زبان جدید سازگار شوند .

12

استفاده از روش ها و متریال متنوع آموزشی ؛ مشارکت بخش های مختلف مغز در فرایند یادگیری را تضمین می کند.

آکادمی زبان فان انگلیش شامل یک مجموعه از روش ها و متریال آموزشی است که می تواند خود را با انوع یادگیری در کودکان تطبیق دهید. همچنین با گسترش آموزش های آنلاین در حیطه زبان ، کلاس زبان آنلاین فان انگلیش با بهره گیری از متد آموزش آنلاین برای کودکان ، خدمات آموزش زبان انگلیسی به کودکان عزیز را در هر کجای ایران ارایه می دهد.

 

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها