چگونه زبان انگلیسی را در خانه و بدون کلاس یاد بگیریم

کد خبر: 1084061

در این مقاله روش ها و راهکارهای مفید و عملی برای یادگیری سریع و عالی زبان انگلیسی در خانه و بدون کلاس ارائه شده است. اگر می خواهید در کمترین زمان و از صفر تا صد گرامر یا مکالمه زبان انگلیسی را در منزل یاد بگیرید ادامه این مطلب را بخوانید.

در این مقاله روش ها و راهکارهای متعددی برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی در منزل و بدون کلاس توضیح داده شده است. البته اگر در کنار خودتان یک استاد و معلم زبان آنلاین خوب و مجرب هم برای رفع اشکال و سرعت بخشیدن به روند یادگیری داشته باشید بسیار مفید است. در هر صورت، می توانید در منزل و با سعی و تلاش و مطالعه روزانه در گرامر و مکالمه زبان انگلیسی پیشرفت قابل توجهی داشته باشید. توجه داشته باشید که برای آموزش زبان مداومت بسیار مهم است و بهتر است به صورت روزانه برای یادگیری و مرور مطالب وقت در نظر داشته باشید و یادگیری را قطع نکنید. در ادامه راهکارهای خوبی برای آموزش سریع زبان در منزل ارائه شده است.

lNJwaZThL0vm

1- استفاده از فیلم های آموزشی گرامر و مکالمه زبان انگلیسی

یکی از بهترین روش ها برای یادگیری سریع زبان انگلیسی و یا هر زبان خارجی دیگری در خانه استفاده از فیلم های اموزشی است. به عنوان نمونه بر روی عبارت فیلم های آموزش و نمونه تدریس خصوصی زبان انگلیسی سایت ایران مدرس کلیک کنید تا ویدئوهای آموزشی مفیدی را به صورت رایگان مشاهده نمائید. با مشاهده این ویدئوهای آموزشی می توانید در منزل و با خیال راحت گرامر و مکالمه خودتان را تقویت نمائید. مدرسین مجرب زبان ثبت نامی در سایت ایران مدرس IranModares.com این ویدئوهای آموزشی را قرار داده اند و فیلم ها به صورت رایگان قابل استفاده هستند. در ضمن می توانید با خود اساتید هم در منزل کلاس انلاین داشته باشید و بدون اینکه از خانه خودتان خارج شوید و در کمترین زمان ممکن زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

2- برای یادگیری گرامر زبان از مطالب آموزشی موجود در اینترنت استفاده کنید

یکی از بخش های مهم زبان انگلیسی که باید آموزش دیده شود گرامر و قواعد زبان انگلیسی است. شما باید با انواع زمان های مورد استفاده در زبان انگلیسی، نحوه استفاده از جملات شرطی، چگونگی کاربرد افعال کمکی و منفی و سوالی کردن جملات و .... آشنایی داشته باشید تا هم بتوانید خوب حرف بزنید و هم اینکه وقتی متنی را به زبان انگلیسی می نویسید از درست بودن آن مطمئن باشید. البته نکته ای که وجود دارد این است افرادی که زیاد به اخبار و مکالمات انگلیسی و فیلم و .... گوش می دهند به صورت اتوماتیک ساختار درست جملات و گرامر زبان انگلیسی در ذهن آنها نقش می بندد. ولی به هر حال بسیار خوب است برای اینکه این روند تسریع پیدا کند خود شما هم همزمان با تقویت سایر مهارتهای زبانی خودتان، گرامر و قواعد زبان انگلیسی را مطالعه نمائید.

حتما بخوانید: دانلود رایگان بهترین جزوات آموزش قواعد و گرامر زبان انگلیسی

3- از اساتید تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم و آقا برای یادگیری زبان در خانه کمک بگیرید

اگر می خواهید در منزل و خانه خودتان زبان انگلیسی را یاد بگیرید و حال و حوصله یا زمان شرکت در کلاس های زبان که در آموزشگاهها برگزار می شود را ندارید، راهکار بسیار خوبی که وجود دارد این است که از اساتید خصوصی که کار تدریس زبان در منزل را انجام می دهند کمک بگیرید. می توانید سایر راهکارها را هم مورد استفاده قرار دهید و در کنار آنها هفته ای یکی دو جلسه کلاس خصوصی زبان در منزل خودتان و به صورت حضوری و یا حتی آنلاین داشته باشید. برای مشاهده لیست کامل مدرسین زبان انگلیسی به سایت تدریس خصوصی ایران مدرس teaching.iranmodares.com مراجعه کنید و در بخشی که برای جستجو در بالای صفحه اصلی ایران مدرس در نظر گرفته شده است عبارت زبان انگلیسی را وارد کنید تا لیست مدرسین زبان، شماره تماس مستقیم اساتید و نرخ کلاس ها را مشاهده کنید.

4- مداومت داشته باشید و هر روز برای یادگیری زبان وقت بگذارید

اگر می خواهید زبان انگلیسی را خوب یاد بگیرید، انگلیسی را روان صحبت کنید و در یادگیری این زبان پیشرفت قابل توجهی داشته باشید باید به جای اینکه یک روز 4 ساعت زبان بخوانید و 3 روز بعد اصلا مطالعه و مروری نداشته باشید، هر روز برای یادگیری این زبان وقت بگذارید و به صورت آهسته و پیوسته پیش بروید. علت یاد نگرفتن زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد این است که مدتی روی آن کار می کنند و بعد دوباره آن را رها می کنند و به جای اول خودشان برمی گردند.

5- فیلم ببینید و به موسیقی و اخبار انگلیسی زیاد گوش دهید

برای تقویت هر مهارتی که در نظر دارید گوش دادن به فیلم و اخبار زبان انگلیسی مفید است. حتی اگر در وقت های استراحت خودتان بتوانید موسیقی انگلیسی گوش دهید بسیار خوب است. اگر می خواهید گرامر و قواعد زبان انگلیسی را خوب یاد بگیرید باز هم گوش دادن به مطالبی که به زبان انگلیسی ارائه می شود بسیار فایده دارد. وقتی گوش می دهید ساختار درست جمله ها به صورت مرتب برای شما تکرار می گردد و در نتیجه به صورت ناخودآگاه وقتی حرف می زنید جمله بندی درست را استفاده می کنید. بسیاری از افرادی که زبان انگلیسی را خوب بلد هستند به این دلیل کلمات و جمله ها را درست استفاده می کنند که زیاد گوش داده اند و شکل درست استفاده از لغات و اضطلاحات در ذهن آنها شکل گرفته است. مانند کودکی که زبان مادری خودش را یاد می گیرد و فقط با گوش دادن بعد از 2 یا 3 سال خوب حرف می زند.

k4eNrNqsM4PY

6- دایره لغات خودتان را گسترش دهید

سعی کنید دایره لغات خودتان را هم افزایش دهید. بسیاری از لغاتی که بلد هستید را معمولا در مکالمات خودتان استفاده نمی کنید. این لغات اگر در جمله ای توسط کسی گفته شود معنی آن را می دانید ولی خودتان معمولا استفاده ای از آن نمی کنید و یا اگر جایی واقعا لازم باشد از ان استفاده نمائید یادتان نمی آید. این لغات برای مکالمه زبان شما خیلی مفید نیستند. باید سعی کنید هر لفتی را که یاد می گیرید به اندازه کافی مرور نمائید و با آن جمله بسازید و فرم های مختلف یک کلمه و نحوه کاربرد آن را هم بلد باشید. دایره لغات خودتان را گسترش دهید و کلماتی که بلد هستید را از حالت پسیو و یا غیر فعال به حالت اکتیو و یا فعال تغییر دهید. با کلماتی که بلد هستید و کمتر استفاده می کنید جمله بسازید و از انها استفاده نمائید.

کلیک کنید: مشاهده بهترین معلم های خصوصی زبان انگلیسی آنلاین

7- از سایت های مفید آموزش زبان در خانه استفاده کنید

می توانید خودتان در اینترنت عبارت یادگیری زبان را جستجو کنید تا روش های مختلفی به شما پیشنهاد شود. حتی سایت های زیادی در این زمینه فعال هستند. مثلا سایت learnenglish.britishcouncil.org   یا www.cambridgeenglish.org در این زمینه سایت های خوبی هستند. راهکار دیگر این است که به فیلم و اخبار انگلیسی گوش دهید. سعی کنید در اطراف خودتان محیطی فراهم کنید که به پیشرفت شما در این زمینه کمک زیادی بکند. می توانید برنامه روزانه خودتان را به زبان انگلیسی بنویسید، اگر خاطره می نویسید به زبان انگلیسی باشد، اخبار و فیلم های انگلیسی را گوش دهید و ببینید، حتی در بانک وقتی از عابربانک استفاده می کنید زبان آن را انگلیسی انتخاب نمائید. داستان ها و کتاب های انگلیسی بخوانید و جلوی آینه با خودتان به زبان انگلیسی حرف بزنید. مثلا وقتی کاری را انجام می دهید که تمرکز بالایی نمی خواهد (ظرف شستن، پیاده روی و ....) در ذهن خودتان به زبان انگلیسی وقایع و اتفاقات را توضیح دهید.

چگونه مکالمه زبان را در منزل یاد بگیریم؟

برای یادگیری مکالمه زبان در زمان کم و با کیفیت بالا باید در اطراف خودتان محیطی را فراهم کنید که به یادگیری شما کمک زیادی بکند و در ضمن از تمام فرصت هایی که دارید برای آموزش مکالمه استفاده کنید. اینکه بخواهید فقط در کلاسهای آموزش مکالمه شرکت کنید و در هفته 3 چهار جلسه در کلاس حضور داشته باشید کافی نیست. باید در تمام طول روز و در برنامه روزانه خودتان مکالمه زبان را تمرین کنید. برای موفقیت در یادگیری مکالمه زبان عاملی که خیلی اهمیت دارد حضور ذهن و تعداد کلمه هایی است که به صورت اکتیو بلد هستید. باید تلاش کنید دایره لغات خودتان را گسترش دهید و لغات را در داخل متن و جمله یاد بگیرید و در عین حال به صورت مداوم مرور کنید تا همواره حضور ذهن کافی داشته باشید و بتوانید در مکالمات خودتان از این لغات استفاده کنید. کلمات و لغات را در داخل جمله و متن یاد بگیرید و با آنها جمله هایی برای خودتان بنویسید تا در ذهن شما باقی بماند. اینکه فقط بخواهید معنی کلمات را تک تک حفظ کنید فایده ای ندارد. تعداد کلماتی که در مکالمه زبان می توانید به صورت عملی استفاده کنید مهم است.

kyvvpV6NiGJd

برای خودتان وبلاگی ایجاد کنید و مطالب را به زبان انگلیسی ثبت نمائید

اگر به وبلاگ نویسی علاقه دارید می توانید از این روش هم استفاده کنید. در ایران سیستم های وبلاگ نویسی زیادی مانند بلاگفا، میهن بلاگ، بلاگ اسکای و .... ارائه شده است و به صورت رایگان می توانید در یکی از این سیستم ها برای خودتان وبلاگی راه اندازی کنید. وبلاگ شما می تواند به زبان فارسی و یا انگلیسی و یا حتی دو زبانه باشد. در هر زمینه ای که قصد دارید در وبلاگ خودتان مطلب بنویسید می توانید این مطالب را به زبان انگلیسی بنویسید و باز هم تمرینی خواهد بود برای آموزش بهتر و سریعتر زبان. حتی می توانید از کاربران و بازدید کنندگان وبلاگ خودتان بخواهید که برای مطالب شما نظر بگذارند تا اگر اشکالی در مطالب وجود دارد اصلاح نمائید.

در انجمن ها و فرومهایی که به زبان انگلیسی است نظر بدهید و در شبکه های اجتماعی فعال باشید

با فعالیت در انجمن ها و فرومهایی که به زبان انگلیسی هستند می توانید خودتان را امتحان کنید. در رابطه با موضوع کاری خودتان و یا هر موضوعی که به آن علاقه دارید به زبان انگلیسی جستجو کنید و فرومهای مرتبط را پیدا کنید. در مکالمات و سوال و جوابها شرکت کنید و نظر بدهید. نظرات دیگران را بخوانید و به لغات و کلماتی که استفاده کرده اند دقت کنید. به این ترتیب می توانید هم در زمینه کاری و یا در زمینه مورد علاقه خودتان اطلاعات کسب کنید و هم زبان انگلیسی خودتان را تقویت نمائید.

با خودتان انگلیسی حرف بزنید

بسیاری از اوقات وقتی روی موضوعی فکر می کنیم حرفهایی را به خودمان می زنیم. خیلی از اوقات ممکن است نیم ساعت روی موضوعی فکر کنیم و با خودمان حرف بزنیم. بهتر است حتی از این فرصت هم استفاده کنید و به زبان انگلیسی حرف بزنید. وقتی در حال دوش گرفتن هستید و ممکن است 20 دقیقه طول بکشد. فرصت بسیار خوبی است که مثلا روی یک موضوع خاص به زبان انگلیسی با خودتان حرف بزنید. وقتی در مقابل آیینه ایستاده اید و برای رفتن به مهمانی، سر کار و یا بازار خودتان را آماده می کنید در این حالت هم موضوعی را انتخاب کنید و روی آن بحث کنید. خودتان مطالبی را مطرح کنید و جواب بدهید. مهم است که از لغات، گرامر و مطالبی که آموزش دیده اید استفاده کنید و سعی کنید جمله بسازید و حرف بزنید.

جمع بندی در رابطه با نحوه آموزش زبان انگلیسی در خانه و بدون کلاس

با توجه به مطالب ارائه شده، در صورتیکه در جستجوی برنامه ریزی خوب برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل هستید، هدف خودتان را مشخص کنید و در طول زمان و به صورت پیوسته زبان انگلیسی را بخوانید. استفاده از کلاسهای خصوصی برای یادگیری زبان در هر صورت مفید است. برای آموزش مکالمه زبان سعی کنید در اطراف خودتان یک محیط آموزنده ایجاد کنید و در منزل و حتی حین رانندگی هم تا جایی که ممکن است به مطالبی که با زبان انگلیسی ارائه می شود گوش دهید. اگر می خواهید به زبان انگلیسی خوب حرف بزنید تا جایی که می توانید گوش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها