پنجره دوجداره چیست و کاربرد آن در خانه ؟

کد خبر: 1222274
پنجره دوجداره چیست و کاربرد آن در خانه ؟

 

 

شیشه دوجداره پنجره ای است که در آن از دو لایه شیشه استفاده شده است. به بیان علمی تر، این پنجره ها کمترین رسانایی گرما و صدا را دارند. در کشور ما پنجره های دوجداره با دو نوع پروفیل پی وی سی و آلومینیومی ساخته می شود که با توجه به نوع ساخت می توان از آن ها استفاده کرد. از گازهای بی اثر مانند گاز آرگون در پنجره های دوجداره استفاده می شود تا انتقال گرما و سرما از شیشه تا حد امکان کمتر باشد.

یکی از دلایل استفاده از پنجره های دوجداره در کرج عایق کاری خانه در برابر گرد و غبار و آلودگی صوتی است. همچنین با استفاده از پنجره های دوجداره UPVC و آلومینیومی می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

در این مقاله قصد داریم با پنجره های دوجداره بیشتر آشنا شویم و تمامی ویژگی های آن ها را از نزدیک بررسی کنیم.

 

معرفی پنجره های دو جداره

پنجره های دوجداره معمولا دارای فریم اصلی هستند که پروفیل آن می تواند از PVC یا آلومینیوم باشد. شیشه دوجداره که قسمت اصلی این پنجره ها است با قطعه ای به نام مولن از هم جدا می شود. قاب پنجره بازشو نیز به وسیله لولا به قاب پنجره متصل شده و با سخت افزار اسپندل، دستگیره و قفل در جای خود ثابت می شود.

ویژگی های پنجره های دوجداره

به لطف ضخامت پنجره دوجداره و پروفیل های پی وی سی و آلومینیومی، پنجره های دوجداره بهترین شاخص ها را برای عایق کاری خانه دارند. بنابراین استفاده از مدل پنجره راحتی بیشتری به شما می دهد. در ادامه با برخی از این ویژگی های پنجره های دوجداره آشنا می شویم.

عایق حرارتی

یکی از دلایلی که ما از پنجره های دو جداره استفاده می کنیم گرم و خنک نگه داشتن خانه در زمستان و تابستان است. به لطف ضخامت پروفیل و شیشه دو لایه، واحد شیشه ای کمترین گرما را وارد می کند.

عایق صوتی

عایق صدا

پنجره های دوجداره یکی از ملزومات ساختمان در محیط های شلوغ و شلوغ می باشد. با استفاده از نوع پنجره ها صدای بیرون کمتر وارد خانه می شود و این مشکل شما را آزار نمی دهد. اگر خانه ما به بزرگراه و مدرسه نزدیک است، بهتر است به جای مدل های قدیمی از پنجره های دو جداره استفاده کنیم تا از ورود صدا و عایق کاری خانه جلوگیری کنیم.

کاهش مصرف انرژی

عایق حرارتی خانه باعث تبادل انرژی کمتر از طریق پنجره ها می شود. بنابراین نیازی به صرف انرژی زیادی برای گرم یا سرد نگه داشتن خانه نیست و هزینه های آب، برق و گاز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

امنیت بالا

اگر تصمیم دارید خانه خود را در برابر سرقت ایمن کنید، پنجره های دوجداره به دلیل استحکام بالا بهترین گزینه برای تعویض پنجره های قدیمی هستند. همچنین در برخی موارد با تمپر کردن شیشه، مقاومت شیشه در برابر ضربه شدید چندین برابر افزایش می یابد.

انواع پنجره دوجداره

انواع پنجره های دوجداره

مدل لعاب با توجه به نوع پروژه، طراحی نما و بودجه شما انتخاب می شود. به همین دلیل انواع این پنجره ها در زیر ذکر شده است.

  • پنجره تک حالته
  • پنجره دو حالته
  • پنجره ثابت
  • پنجره کشویی
  • پنجره فولکس واگنی
  • پنجره کلنگی
  • پنجره رنگی و روکش لمینت

خرید پنجره دوجداره آلومینیوم البرز

آلومینیوم البرز به عنوان یک گروه تخصصی در زمینه تولید و نصب پنجره های دوجداره UPVC و آلومینیومی با کیفیت در بازار ایران فعالیت می کند و این گروه سابقه طولانی در ساخت درب و پنجره در بازار، بدون واسطه و مستقیم با تامین کنندگان در ایران دارد. یک ارتباط است.

مجموعه آلومینیوم البرز با شرکت های بزرگی مانند هافمن، واین تک، هابرمن، دل واین، پروفیل آرارات و ... همکاری می کند و با توجه به نیاز مشتریان خود پنجره هایی با بالاترین کیفیت تولید می کند.

درباره شراب خانگی بیشتر بدانید!

شرکت آلومینیوم البرز با هدف ساخت پنجره های دوجداره آلومینیومی و UPVC عایق و استاندارد با برندهای مختلف با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا، تخصص و تجربه 12 ساله کادر مدیریتی او توانسته است با در نظر گرفتن چشم اندازهای شما (تولید درب و پنجره های باکیفیت) به اهداف شما در راستای این چشم انداز دست یابد. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها