راهنمای خرید فرش ماشینی، با خیال آسوده خرید کنید

کد خبر: 1238937

اگر که به دنبال خرید فرش ماشینی مناسب بوده‌اید، حتماً سؤال‌های مختلفی برایتان ایجاد شده است. فرش ماشینی خوب کدام است؟ نکات خرید فرش ماشینی چیست؟ طبق چه معیارهایی باید فرش ماشینی را انتخاب کرد؟ فرش‌های ماشینی چه ویژگی‌هایی دارند و کدام فرش ماشینی برای فضای شما مناسب است؟ در ادامه در مورد این مسائل صحبت خواهیم کرد و نکات خرید فرش ماشینی را با هم مرور می‌کنیم.

راهنمای خرید فرش ماشینی، با خیال آسوده خرید کنید

اطلاعات در مورد فرش ماشینی

 

فرش‌ دستباف به دلیل مهارت دقیق و مدت‌زمان مورد نیاز برای تولید سال‌هاست که به‌عنوان اوج فرش سازی در نظر گرفته می‌شود. این فرش‌ها اگرچه گران‌قیمت بودند، اما به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آمدند، اما این به زمانی برمی‌گشت که مردم تمام زندگی خود را در یک خانه می‌ماندند و انتظار می‌رفت فرش حتی از خود خانواده هم بیشتر عمر کند! تکنیک‌های مدرن تولید فرش، این روزها انتخاب‌های متنوعی را برای فرش ایجاد کرده‌اند.

فرش‌های ماشینی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و با مواد متفاوت بافته می‌شوند که هرکدام از آن‌ها می‌تواند با توجه به استحکام و طرح خود برای فضای خاصی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از نکات خرید فرش ماشینی مناسب سلیقه شماست. اینکه از چه نوع دکوراسیون با چه سبکی استفاده می‌کنید و سلیقه شما کدام است در این انتخاب بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

تنوع فرش‌های ماشینی سبب شده تا خریداران انتخاب‌های گسترده‌ای از فرش‌های کلاسیک تا فرش‌های مدرن و وینتیج با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف داشته باشند. اگر شما دارای فضایی کلاسیک هستید می‌توانید از یک فرش ماشینی کلاسیک زیبا به‌عنوان نگینی در اتاق پذیرایی خود استفاده کنید. اگر فضای مدرن را می‌پسندید، فرش مدرن در جنس‌ها و طرح‌های مختلف می‌توانند کارایی بسیار بالایی در اتاق شما داشته باشند.

 

 

مواد اصلی سازنده فرش

 

یکی از نکات خرید فرش ماشینی توجه به انتخاب متریال فرش است. این موضوع که متریال سازنده فرش طبیعی یا مصنوعی باشد، بستگی به خود شما دارد. هر دو مزایای خود رادارند، بنابراین عمدتاً این موضوع به انتخاب شخصی و بودجه شما بستگی دارد.

 

 

پشم

از دیرباز در تولید فرش مورد استفاده قرار می‌گرفته است و هنوز هم به‌عنوان بهترین الیاف برای فرش شناخته می‌شود. حس لوکس و تمایل کم به خاک گرفتن دارد. همچنین به‌طور طبیعی ضد شعله است. پشم انعطاف‌پذیر، نرم و گرم است و ظاهر خود را حفظ می‌کند. هر دو فرش 100 درصد پشم و مخلوط با الیاف مصنوعی در نسبت 80/20 یا 50/50 در دسترس هستند. دو مورد آخر ممکن است برای معابر شلوغ مانند سالن‌ها و پله‌ها بهتر باشند.

نایلون

نایلون از مواد مصنوعی بسیار سخت است و با مقاومت بالا در برابر سایش، نایلون به‌راحتی تمیز می‌شود. اغلب در ترکیب 80 درصد پشم و 20 درصد نایلون استفاده می‌شود.

پلی پروپیلن

این یکی دیگر از گزینه‌های خوب است. الیاف مصنوعی بسیار مقاوم در برابر لکه با مقاومت سایشی خوب.

فرش را می‌توان در هر اتاقی پهن کرد، اما برای آشپزخانه‌ها و مناطق خیس توصیه نمی‌شود. سالن‌ها، پله‌ها و مکان‌های پر رفت و آمد بیشترین فرسودگی و پارگی رادارند، بنابراین توصیه می‌شود در این قسمت‌ها یک فرش مقاوم با حداقل 80 درصد پشم انتخاب شود.

7

 

الیاف مصنوعی مانند پلی پروپیلن را برای اتاق بچه‌ها و فضاهای غذاخوری در نظر بگیرید زیرا بسیار مقاوم در برابر لکه هستند. همچنین شایان ذکر است که بیشتر فرش‌ها برای استفاده با گرمایش از کف مناسب هستند.

 

 

فرش ماشینی مناسب پله

 

وقتی صحبت از فرش کردن پله‌ها می‌شود، دو نوع اصلی فرش مناسب وجود دارد: تخت بافته و ویلتون.

ویلتون‌ها متراکم با حالتی صاف و مخملی هستند در حالی که بافت‌های مسطح انعطاف‌پذیرتر هستند و آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای راه پله‌های پیچ در پیچ تبدیل می‌کند. نصب فرش پهن روی پله‌های پیچ در پیچ کاری دشوار است که باید توسط یک متخصص انجام شود.

 

نکات خرید فرش ماشینی

 

قبل از خرید فرش باید به چند نکته توجه کرد:

  • مقداری که می‌خواهید خرج کنید. میزان هزینه‌ای که برای خرید فرش ماشینی خود می‌کنید می‌تواند کیفیت و نوع فرش شما را تعیین کند و یکی از مهم‌ترین نکات خرید فرش ماشینی است.
  • اینکه کاربرانی که از فرش استفاده می‌کنند چند نفر هستند و در چه نقطه‌ای می‌خواهد از فرش استفاده شود نیز نکته بعدی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به‌عنوان مثال مناطق پرتردد مانند راهروها به مواد بادوام‌تری نیاز دارند. اگر بچه دارید، به فرشی نیاز دارید که تمیز کردن آن آسان باشد. همچنین در صورتی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید از انواع مخصوصی از فرش‌های ماشینی باید استفاده کنید که پرزهای نسبتاً کوتاهی داشته باشند.
  • ظاهر فرش و احساس شما به ظاهر آن نکته دیگری است که باید به آن توجه نمود. از براق و مخملی گرفته تا محکم و متراکم، در شکل و ظاهر و همچنین احساس آن در زیر پا تأثیر می‌گذارد. به این فکر کنید که آیا فرش ماشینی با پرز نرم می‌خواهید که بتوانید انگشتان پای خود را در آن فرو کنید یا چیزی صاف‌تر و پایدارتر مدنظر شما است.
  • پرز یک فرش الیاف مجزای آن را توصیف می‌کند. پرز فرش می‌تواند تأثیر زیادی بر دوام آن داشته باشد.
  • اندازه‌گیری‌های کلیدی که برای ارزیابی دوام فرش باید بدانید، تراکم آن (چقدر الیاف آن به هم گره خورده است) و ارتفاع پرز آن است. به‌طور کلی، فرش‌های کوتاه، متراکم و سنگین نسبت به فرش‌های با الیاف شل و پشمالو، بادوام‌تر و سخت‌تر هستند.
  • زمانی انگشت شست خود را روی پرز فرش فشار دهید. هر چه سریع‌تر به عقب برگردد و بهبود یابد، چگالی بیشتری داشته و انعطاف‌پذیرتر است.
  • به پشت فرش نگاه کنید تا متوجه شوید که بافت ها چقدر به هم چسبیده‌اند. فرش‌های با رشته‌های بلند و شل نسبت به فرش‌های کوتاه و متراکم سبک‌تر و دوام کمتری دارند.
  • وزن فرش را نیز بررسی کنید. این موضوع باید در پشت فرش شما چاپ شود و جزو نکات خرید فرش ماشینی به شمار می‌رود.

 

فرش یا لمینت و پارکت؟

 

انتخاب بین فرش و سایر انواع کف‌پوش مانند لمینت یا چوب به نحوه برنامه‌ریزی شما برای استفاده از اتاق و همچنین ترجیحات سبک شما بستگی دارد.

کف‌پوش‌های لمینت یا چوبی برای مکان‌های پرتردد که نیاز به تمیز کردن مکرر دارند، مانند اتاق‌های نشیمن، مطالعه و اتاق‌های بازی، بسیار عالی است. در همین حال، موکت اتاق را گرم‌تر می‌کند و به عایق‌بندی کف‌های شما کمک می‌کند. در اتاق‌هایی که تمایل دارید با پای برهنه راه بروید، مانند اتاق‌خواب، فرش می‌تواند یک انتخاب عالی باشد.

در نوامبر 2021، 6381 نفر را که در پنج سال گذشته فرش خریده بودند، بررسی کردند. اکثر پاسخ‌دهندگان گفته بودند که فرش خود را برای راحتی، گرما و احساس آن انتخاب کرده‌اند. در اینجا خلاصه کامل دلایل اصلی مردم برای انتخاب فرش آورده شده است:

68٪ - راحتی زیر پا

67٪ - گرمی زیر پا

61٪ - احساس پا روی فرش

51٪ - ظاهر فرش

30٪ - عایق صدا

26٪ - عایق حرارت

12% - خرید و/یا نصب آسان‌تر

 6٪ - ارزان‌تر بودن

صاحبان فرشی که با آن‌ها صحبت کردند همچنین به تعدادی از دلایل عملی برای انتخاب فرش نسبت به سایر انواع کف اشاره کردند، از جمله:

کف برای گزینه‌های دیگر مانند لمینت نامناسب است

برای ایجاد سطحی بدون لغزش روی پله‌ها

سگ‌های خانگی لمینت را خیلی لغزنده می‌دانند که نمی‌توان روی آن راه رفت

بلند کردن فرش برای انجام کارهای روی تخته کف یا لوله‌کشی در زیر آسان است

راحت‌تر روی سطوح ناهموار قرار می‌گیرند و کار بهتری برای پنهان کردن عیوب انجام می‌دهند.

 

کلام آخر

 

از مهم‌ترین نکات خرید فرش ماشینی سلیقه مخاطب و محل مورد استفاده از فرش است. اگر شما از یک فرش لطیف در راهرو یا یک جای پر رفت و آمد استفاده کنید، قاعدتاً این فرش طول عمر کوتاه‌تری نسبت به سایر فرش‌های شما خواهد داشت. همچنین در فضاهایی مانند اتاق‌خواب، استفاده از فرش‌های مستحکم و سخت باعث از بین رفتن احساس راحتی برای افراد خواهد شد؛ بنابراین هر فضایی بنا به کارکردی که دارد باید فرش ماشینی مناسب خود را داشته باشد. در مجموعه آقای فرش تنوع فرش‌های ماشینی و فرش دستباف این امکان را به شما می‌دهد تا بهترین آن‌ها را برای خود انتخاب کنید. همچنین در صفحات فرش ماشینی می‌توانید فیلترهای مخصوص به خود را اعمال کرده تا گزینه‌های مناسب برای فضایی که دارید را مشاهده و سپس خرید خود را انجام دهید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها