اسکرابر، مدرن‌ترین دستگاه نظافت مراکز تجاری و صنعتی

کد خبر: 1239033

نظافت محیط‌های عمومی وسیع و بزرگ مانند مراکز خرید، فروشگاه‌ها، انبارها و بیمارستان‌ها با استفاده از روش‌های سنتی مانند تی و سطل و دستمال کارایی لازم و سرعت کافی را ندارد. به همین منظور اهمیت استفاده از دستگاه‌های نظافتی مدرن مانند اسکرابر می‌تواند به سرعت و کیفیت نظافت سطوح در محیط‌های عمومی کمک به سزایی کند.

اسکرابر، مدرن‌ترین دستگاه نظافت مراکز تجاری و صنعتی

 

فرآیند شستشو و رفع آلودگی‌ها از سطح زمین امری نسبتا دشوار و زمان‌بر است. امروزه با تولید دستگاه‌های مکانیزه نظافت صنعتی، نظافت سطوح مختلف بسیار آسان‌تر شده و به سهولت انجام می‌گیرد.

اسکرابر یک دستگاه مدرن و مکانیزه است که امروزه در بسیاری از محیط‌های تجاری، مسکونی و صنایع کوچک و بزرگ جایگزین روش‌های سنتی و قدیمی شستشوی سطوح شده است. نظافت توسط اسکرابر یا زمین شوی برقی بدین صورت است که ابتدا سطوح برس زنی می‌شود و سپس تی و موتور مکنده آلودگی‌ها را از سطح جمع می‌کنند. تمامی این فرآیندها بدون دخالت دست و کاملا مکانیزه صورت می‌گیرد و در مدت بسیار کوتاهی سطوح محیط‌های بزرگ نظافت می‌شود. اسکرابرها در ابعاد و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند که هرکدام ویژگی خاصی دارند و برای محیط خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

اسکرابر چه مدل‌هایی دارد؟

نظافت و شستشوی صحیح و به موقع محیط‌های صنعتی، تجاری و اداری، به میزان زیادی در ارتقا کیفیت بهداشت محیط تاثیر گذار است. استفاده از دستگاه اسکرابر می‌تواند کیفیت بالایی در نظافت ارائه دهد که جایگزین راهکار‌های سنتی و قدیمی مجموعه‌ها شود. اسکرابر یکی از انواع مختلف تجهیزات نظافت صنعتی است که در انواع مختلف دستی، سرنشین‌دار، برقی و شارژی ارائه می‌شوند. احتمالا برای شما سوال است که مزایای استفاده از اسکرابر چیست و یا تفاوت انواع دستی و سرنشین‌دار اسکرابر چیست؟ برای پاسخ این سوالات لازم است تا با خود با این دستگاه‌ها بیشتر آشنا شوید.

دستگاه اسکرابر را می‌توان به عنوان تخصصی‌ترین دستگاه شستشوی سطوح و کفپوش‌های مختلف شناخت. دستگاه‌های زمین شوی برقی اصولا برای جمع‌آوری انواع مختلف آلودگی‌ها مورد استفاده واقع می‌شوند.

 

اسکرابر دستی

دستگاه اسکرابر دستی از طریق قرارگیری اپراتور در پشت دستگاه هدایت می شود و در جهت مورد نظر حرکت می کند. دستگاه زمین شوی برقی در ابعاد و اندازه های کوچک طراحی می گردد و برای استفاده در محیط های کم وسعت گزینه مناسبی می باشد. اسکرابر دستی در فضا هایی مانند اتاق با فضای کوچک و تراکم بالا، همچنین راهرو ها، که در مسیر شستشو موانع مختلف وجود دارد، مناسب است. اسکرابر های دستی به وسیله برق و یا باتری فعالیت می کنند.

اسکرابرهای دستی در دو نوع برقی (کابلی) و باطری‌دار (شارژی) ارائه می‌شوند.

 

اسکرابر سرنشین‌دار

اسکرابر سرنشین‌دار یا زمین‌شوی خودرویی به منظور نظافت و شستشوی سطوح و محوطه‌های خیلی بزرگ می‌باشد. در طراحی اسکرابرهای خودرویی، هدایت دستگاه توسط اپراتور همانند یک خودرو می‌باشد. اسکرابر خودرویی میزان کیفیت و سرعت نظافت را افزایش داده و مشکلاتی که برای نظافت این محیط‌ها وجود دارند را به حداقل می‌رساند. اسکرابر سرنشین دار با مخزن‌های بزرگ‌تر نسبت به اسکرابر دستی، امکان شستشوی پهنای وسیع‌تری از محیط را فراهم می‌کند. منبع تغذیه انرژی این زمین‌شوی‌های صنعتی از نوع باتری است و محدودیت‌های کابل برق را ندارد. استفاده از این دستگاه در فضاهای بزرگ مثل کارخانه‌ها، سالن‌های بزرگ، بیمارستان‌ها و مجتمع‌های بزرگ تجاری مناسب بوده و قادر به ارائه کیفیت بالای نظافت می‌باشند. کار با دستگاه‌های اسکرابر صنعتی بسیار ساده بوده و کاربر به راحتی قادر به استفاده از آن در فرایند نظافت خواهد بود.

اسکرابر خودرویی و سرنشین‌دار

کارکرد دستگاه اسکرابر به چه صورت است؟

مکانیزم و عملکرد تمامی دستگاه اسکرابر صنعتی مشابه هم بوده اما تنوع طراحی و مدل‌های مختلف این دستگاه، کیفیت و کارایی آن را در محیط‌های مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهد. اسکرابرها دارای دو مخزن جداگانه برای نگهداری آب تمیز و کثیف است. این دستگاه آب و مواد شوینده را روی برس و سطح زمین اسپری می‌کند و با فشار برس بر روی زمین سطح مورد نظر را شستشو و نظافت می‌نماید. آب باقی مانده از شستشو و آلودگی سطوح توسط تی خشک کننده عقب دستگاه و سیستم مکش جمع آوری می‌شود و به داخل مخزن آب کثیف انتفال می‌یابد.

به طور کلی اجزای تشکیل دهنده دستگاه اسکرابر شامل زیر است:

آشنایی با بخش‌های مختلف اسکرابر

  • برس دستگاه: عملیات برس زنی و تمیز کردن سطح توسط برسی که در جلوی دستگاه قرار گرفته انجام می شود که نوع برس می تواند بر اساس جنس سطح انتخاب شود.

     

  • مخزن آب تمیز: در این مخزن آب به همراه مواد شوینده ریخته می شود.

     

  • مخزن آب کثیف: در این مخزن آب کثیف و پساب حاصل از شستشوی سطح جمع آوری می شود.

     

  • تی خشک کننده: وظیفه جمع آوری پساب و خشک کردن سطح را بر عهده دارد.

     

  • سیستم مکش: موتور مکنده قرار گرفته در این قسمت پساب کثیف و باقی مانده روی سطح را جمع آوری می کند.

     

  • لوله تخلیه: جهت تخلیه آب کثیف از مخزن به وسیله این لوله که در پشت دستگاه قرار گرفته، انجام می شود.

     

  • کنترل کننده دستگاه: کنترل و تنظیم سرعت چرخش برس، سیستم مکش و سرعت دستگاه را بر عهده دارد.

برای خالی کردن مخزن آب کثیف دستگاه، کافیست شلنگ تخلیه‌ای که به مخزن متصل است را باز کنید تا آب و آلودگی‌ها بطور کامل از مخزن خارج شوند. این نکته مهم است که پس از هربار استفاده از دستگاه، مخزن آن را شستشو دهید تا به طول عمر مفید دستگاه کمک کند. همچنین منبع تغذیه دستگاه که اغلب باتری یا جریان مستقیم برق است. ضمن اینکه هدایت کفشوی بصورت دستی یا خودرویی انجام می شود. ممکن است این سوال پیش آید که تفاوت های انواع اسکرابر های باتری دار و کابلی اسکرابر ها چیست؟ در ادامه به بررسی تفاوت ها و ویژگی های هر یک از این انواع زمین شوی های صنعتی خواهیم پرداخت.

 

مزیت استفاده از اسکرابر در نظافت چیست؟

دستگاه اسکرابر با پاشش آب، برس زنی، سپس مکش و خشک کردن، عملیات شستشو و خشک کردن سطح را به صورت همزمان انجام می‌دهد. با خرید اسکرابر کیفیت و سرعت نظافت شما افزایش پیدا می‌کند و از سوی دیگر با کاهش زمان شستشو و هزینه‌های نظافت موجب بالا رفتن بهره‌وری نیروی انسانی نیز می‌گردد. در ادامه مزایای استفاده از اسکرابر در مقایسه با روش‌های نظافت سنتی بیان شده است.

 

افزایش سرعت شستشو

دستگاه همزمان چند کار را انجام داده و درون اسکرابر ها از موتور های قوی استفاده می شود از این رو اسکرابر های زمین شوی به اندازه 3 تا 5 برابر سریع تر از یک نیروی انسانی کار و نظافت انجام می دهد. استاندارد و دقت بالا این محصول موجب شده هیچ نقطه کثیفی به جا نماند.

 

افزایش کیفیت شستشو

نظافت همیشه به این صورت بوده که بعد از شست و شو تازه عمل خشک کردن فرا می رسد و در این بین ممکن است اتفاقات ناگواری اعم از سر خوردن و لغزیدن پای کارگر و افراد عبوری در مجموعه و محل مورد نظافت اتفاق بیفتد. همچنین مرطوب ماندن زمین باعث آلودگی مجدد و باقی ماندن آثار لکه و کثیفی بر سطح می شود. جمع آوری آب های کثیف توسط اسکرابر پس از شستشو باعث می شود تا آلودگی از محلی به محل دیگر منتقل نشود. تیغه های لاستیکی و قسمت مکنده اسکرابر، آب کثیف را جمع آوری و به مخزن مربوطه انتقال می دهد.

 

کاهش هزینه های نظافت

گزینه هایی مانند صرفه جویی در آب، استفاده حداقل از نیروی انسانی، صرفه جویی در استفاده از مواد شوینده، سرعت بالا جهت نظافت کلی می تواند دلایل کافی جهت بهینه بودن مصرف اسکرابر می باشد.

کاهش مصرف مواد شوینده: می توان مهمترین عامل استفاده از اسکرابر یا کف شور صنعتی را در عدم جابجایی آلودگی و نظافت کامل دانست. بدین صورت که خشک کردن بلافاصله پس از شستشو، جدا بودن مخازن آب تمیز و کثیف و قابلیت استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی کننده نظافت کامل فضا را به ارمغان می آورد.

 

کاهش مصرف آب

استفاده از وسایل قدیمی همچون طی و جارو باعث نظافت نامنظم و در نتیجه افزایش مصرف آب می شود. اصولا نظافت کلی توسط اسکرابر ها، موجب صرفه جویی در مصرف آب خواهد شد.

سهولت در استفاده و کاربری: علم همیشه به خدمت گرفته شده است تا به کمک بشریت بشتابد و با توجه به این هدف، طراحی اسکرابر های زمین شوی صنعتی علاوه بر تمام مزایای گفته شده، باعث استفاده از حداقل نیروی انسانی در جهت شستشوی کف شده است.

دستگاه اسکرابر

معتبرترین ارائه کننده دستگاه‌های نظافت صنعتی در ایران

شرکت فرنام صنعت پاکسا با هدف رفع نیازهای بخش‌های صنعتی و تجاری کشور به تجهیزات نظافت صنعتی در سال ۱۳۸۶ تأسیس شد. این شرکت از نخستین روزهای تأسیس، تلاش خود را بر سه هدف تشخیص دقیق نیاز مشتریان، عرضه محصولات با کیفیت و برخورداری از قیمت رقابتی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، متمرکز نمود. 

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و خرید دستگاه زمین‌شوی برقی و اسکرابر با شرکت فرنام صنعت تماس بگیرید و مشاوره‌ای رایگان از کارشناسان فروش این مجموعه دریافت کنید. شرکت فرنام صنعت با بیش از 15 سال تجربه بعنوان یکی از معتبرترین تأمین‌کنندگان تجهیزات نظافت صنعتی شناخته می‌شود و آماده ارائه مشاوره و ارائه تجهیزات نظافتی به مجموعه‌های صنعتی و تجاری است.

شماره تلفن: 02158453000

آدرس وبسایت: farnamsanat.com

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها