اشتباهات مهلک سئو سایت از زبان شیراز دی ام

کد خبر: 1241204

تیم های سئو و کارشناسان سئو، در حین فرایند سئو کردن سایت ها ممکن است با اشتباهاتی خطرناک و مهلک، کل پروژه را به خطر بیااندازند. اما این اشتباهات کدامند؟

اشتباهات مهلک سئو سایت از زبان شیراز دی ام

آیا تا به حال به فکر افتاده‌اید که چرا گاهی وب‌سایت‌ها و شرکت‌ها به تلاش‌های بزرگی در جهت بهبود سئوی سایت خود می‌پردازند، اما نتیجه‌ای قابل قبول به دست نمی‌آورند؟ آیا به تجربه‌ای رسیده‌اید که در اجرای استراتژی‌های سئو، مانند راهی بی‌پایان و بدون نقشه‌راه پیش می‌روید؟

همچنین، آیا تصور کرده‌اید که هر چه پیشرفت‌هایی در دنیای سئو و بهینه‌سازی وب به وجود می‌آید، همان اشتباهات گذشته همچنان می‌توانند ما را در پیشرفت به عقب سوق دهند؟ آیا می‌دانید که اشتباهاتی چندان بزرگ که به نظر می‌رسند، ممکن است از جزئیاتی کوچک و پنهانی آغاز شده و باعث کاهش تلاش‌ها و هزینه‌های بیشتر شود؟

همه نکات مهم در جزئیات استاین نکته در سئو هم صدق می‌کند.

اگر پاسخ‌های شما همچنان در ذهنتان می‌آید، در این مقاله به بررسی ده اشتباه مهلک در دنیای سئو و بهینه‌سازی وب خواهیم پرداخت تا به این پرسش ها نیز پاسخ دهیم. از ناهماهنگی‌های تیم تا تمرکز نادرست بر کلمات، این داستان نه تنها به یادآوری اشتباهات پرخطر می‌پردازد، بلکه به شما راهنمایی می‌کند تا از این دام‌های پنهان دوری کنید و به بهبود قابل توجهی در راهبرد و استراتژی سئو خود دست یابید.

از زبان آژانس دیجیتال مارکتینگ شیراز دی ام بشنوید

قبل از شروع می‌خواهیم بگوییم چرا شیراز دی ام توانایی پاسخ گویی و بررسی این موضوع را دارد. در طی 5 سال فعالیت سئو مستمر، ما با تیم ها، کارفرما ها و پروژه های مختلفی (+30 پروژه رو به رو شدیم).

هر کدام از این قرارداد های سئو، شرایط خاص خودشان را داشتند، با این وجود طی چند سال گذشته مشکلاتی وجود داشته که باعث ایجاد اختلال در کار، افت پروژه، کندی سرعت در پیش رفتن سئوی سایت و... را برای ما پیش آورده است. بدترین این مشکلات، منجر به شکست دائمی پروژه شده است...

در ادامه می‌خواهیم به تعدادی از همین اشتباهات بپردازیم. امیدوارم این پست برای شما مفید و جذاب باشد. با ادامه مقاله، به تجربیات شیراز دی ام در شناسایی و رفع اشتباهات مهلک در سئو پی خواهیم برد.

  1. ناهماهنگی تیم سئو با کارفرما یا بقیه همکاران

بعضی از مواقع تیم برنامه نویسی وب سایت یا تکنیکال وردپرسی هماهنگی با تیم سئو ندارند. امور وبسایت را بدون در نظر گرفتن اصول سئو و خواسته تیم سئو، خود سرانه انجام می دهند.

حتی در بعضی از موارد کارفرما خود سرانه بدون مشورت با تیم سئو بک لینک هایی را خریداری می کند و یا محتواهایی تولید می کند که در تیم سئو سختی کار را دو برابر می کند و یک ناهماهنگی در تیم سئو با کارفرما ایجاد می شود؛ یا کارفرما پروژه سئو را به دو تیم متفاوت سئو نیز واگذار می کند و در نتیجه یک ناهماهنگی بزرگی نیز در پروژه سئو سایت بین دو تیم به وجود می آید.

این عامل از اصلی ترین دلایل شکست پروژه های سئو است.

  1. استراتژی بزرگ بدون اجرا

یکی دیگر از اشتباهات مهلک سئو سایت استراتژی بزرگ بدون اجرا هست. این اشتباه بدین صورت است که رپورتاژ های زیادی خریداری می شود و یا محتوا های زیادی در کیورد ریسرچ نوشته می شود ویک استراتژی بزرگی را در یک بازه زمانی کوتاه، تعیین می کنند اما اجرا نمی شود. به دلایلی مراحل پروپیزال اجرا نمی شود.

استراتژی های بزرگ اصلا مناسب سایت هایی با ابعاد کوچک نیستند و درنتیجه باعث شکست پروژه سئو سایت می شود.

  1. اجرای بدون استراتژی و نظم

منظور از اجرای بدون استراتژی و نظم بدین گونه است که تیم سئو کار وبسایت، فی البداهه محتوا و مقالاتی را مینویسند و بدون در نظر گرفتن کیورد ریسرچ ، duplicate content (محتوا تکراری) می سازند.

همچنین بک لینک هایی را خریداری می کنند، بدون اینکه از سئو کار قبلی بپرسند که چه بک لینک هایی را برای سایت استفاده کرده است. در نتیجه سئو وبسایت بدون استراتژی و نظم اجرا خواهد شد و پروژه با شکست مواجه می شود.

یکی از ملموس ترین اتفاقات این حالت، در پروژه هایی اتفاق می‌افتد که کارفرما به تیم سئو یا کارشناس سئوی تیم خودش دستمزد کافی ارائه نمی‌دهد؛ در نتیجه کارشناس سئو نیز به این نتیجه می‌رسد که وقت گذاشتن برای استراتژی و نظم یک اشتباه است و از نظر هزینه و وقت صرفه اقتصادی ندارد!

4. تمرکز بر روی کلماتی به جز buyer-keyword ها

منظور از Buyer Keywords کلمات کلیدی پولساز است.

این مشکل از آنجایی ناشی می‌شود که در اول کار ما بر روی کلماتی که باعث افزایش فروش آن می شود تمرکز نمی‌کنیم. اصلاحاً فرایند چیدن استراتژی و کیورد ریسرچ سایت، با تمرکز بر روی ROI یا همان نرخ بازگشت سرمایه چیده نمی‌شود.

اگر شما بر روی یک وبسایت فروشگاهی کار می‌کنید و در نهایت هدف نهایی شما فروش است، صدرصد باید این نکته را مدنظر بگیرید.

مثلا وبسایتی بوده که ما بیشترین ورودی را داشتیم اما نتوانستیم بر روی کلمات مهم آن حوزه مثلا خرید عطر مردانه رتبه بگیریم و بر روی دسته بندی های آن هزینه نشد. در عوض بر روی بلاگ خیلی هزینه شد و در نتیجه ما یک وبسایت فروشگاهی با استراتژی محتوای بسیار قدرتمند را داریم که فروشی ندارد...

5-تمرکز بر روی کلمات صرفاً آسان

تمامی تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی که سرچ های کمتری دارند، باعث شکست پروژه می شود.مثلا می خواهیم با کلمه کلیدی خرید ویلا رتبه بگیریم، در وبلاگمون از کلمات طولانی استفاده کنیم و این استراتژی هیچگاه بست داده نشود. مثلا:

اجاره ویلای 3 روزه در رامسر با ویو جنگل، اجاره ویلای 3 روزه در تکابن با ویو دریا.

اگر تمامی محتوای بلاگ بر روی همین کلمات باشند ورودی های زیادی بدست نمی آورد. در نتیجه رتبه و ورودی کمتری می‌گیریم. تاثیر ورودی های زیاد به گونه ای است که اثرات لینکسازی داخلی را موثر می کند.

6. هزینه های هنگفت بر روی کلمات آسان

مثلا بر روی کلمه اجاره ویلای شمال 7 تا رپورتاژ رفته ایم، این یک استراتژی اشتباه است! هزینه های هنگفت رپورتاژ را باید صرف کلمات سخت شود ، نه کلمات آسان و کم سرچ.

باید بخش اعظم هزینه بر روی کلمات سخت و متوسط به بالا صرف شود. هیچگاه شما در وبسایتی با رقابت بالا نباید بر روی کلماتی که نسبتاً آسان هستند و با آپدیت محتوا و نوشتن محتوای مناسب رتبه می‌گیرند هزینه های آف پیج بزرگ کنید.

7. کیورد ریسرچ بدون جزئیات!

منظور ما از کیورد ریسرچ بدون جزئیات بدین گونه است که ما فقط رقبا را تحلیل کرده ایم، خودمون رو هم آنالیز کرده ایم کیورد ریسرچ ها را نوشتیم و کلمات را خروجی گرفتیم و در داخل اکسل قرار داده ایم. این روند یک اشتباه است که خیلی از سئو کار ها انجام می دهند. در اصل باید جزئیات، پیلار کلاستر ها و استراتژی های دیگر نوشته و پیاده سازی شود.

نمونه فایل نهایی تحقیق کلمات کلیدی برای سایت های رقیبو و همچنین سایت خودمان باید مقایسه شود. کلمات کلیدی رقبا که ورودی زیادی داشتند را شناسایی و یادداشت کنیم، عنوان های محتوایی رقبا را بررسی کنیم. همیشه باید جزئیات کیورد ریسرچ پروژه پیش از هر اقدامی وجود داشته باشد.

8. آنالیز نکردن رقبا در هنگام اجرای پروژه

در حال کارکردن بر روی رتبه گرفتن پروژه خودمان هستیم، ناگهان رقیب به سرعت تمامی کلمات کلیدی حوزه ما را در نوردیده و به سرعت خودش را به لینک 1 تا 3 می‌رساند!

فراموش نکنید که رقبا هم مانند خودمان در حال رتبه گرفتن هستند. اگر تمرکز بر روی رقبا داشته باشیم، میتوانیم کار هایی که رقیب بر روی وبسایتش انجام داده ولی ما انجام ندادیم را آنالیز کرده و از رقیبمان پیشی بگیریم .

اما، اگر وقت آنالیز را ندارید و به قول عامیانه همینجوری بریم جلو ، مانند این است که در دل تاریکی قدم برداریم، بدون اینکه چراغ قوه ای داشته باشیم. فقط به جلو حرکت می‌کنیم، نمی‌بینیم خودمان و رقبا چی کار هایی می کنند. حتما باید بر روی خودمان هم آنالیز شود، گزارش کار گرفته شود، تا نقاط ضعف و قوت کارمان را بسنجیم تا به جلو برویم و نتایج خوبی را مشاهده کنیم.

9. خرید بک لینک سایت واید در ابعاد زیاد

خرید یک یا دو بک لینک سایت واید بسته به ابعاد هر نوع پروژه ای بر روی نام برند مشکل ساز نیست. اما هیچکس 30 یا 50 عدد بک لینک سایت واید در سئو کلرک را بر روی صفحه خرید خود خریداری نمی کند. در یکی از وبسایت های ایرانی رقیب ما در حوزه لپ تاپ، با سایتی رو به رو شدیم که 1 میلیون بک لینک لاست شده داشت! این مورد ناشی از خرید چندین بک لینک از سایت هایی با ابعاد بزرگ است.

در ابعاد بزرگ بک لینک سایت واید نمی خریم تا زمانی که لاست شد چیزی در دست و بالمان داشته باشیم. تمرکز بر خرید زیاد بک لینک نداشته باشید.

تمرکز اصلی بر روی رپورتاژها ، بک لینک های دستی متمرکز، سوشال سیگنال ها و بقیه معیار های سئو خارجی هم می شود ترکیب کرد.

10. تخمین قیمت اشتباه در مرحله پروپوزال سئو

زمانی هست که شما با سرچ یک کلمه ساده لوکال، مثلا خرید گوشی در شیراز پروژه آسانی را بدست گرفته اید. اما فکر می‌کنید بدون آنالیز کردن رقبا می‌شود رتبه گرفت و در نهایت با قیمت 20 میلیون تومان شما به این وبسایت رتبه می دهید.

اما در فرآیند اجرا می‌بینید که حقوق خودتان را نیز بگذارید، رتبه ای کسب نمی کنید. زیرا 10 تا رقیب اولتان هزینه های زیادی کردند. تخمین قیمت اشتباه ممکن است به شکست کامل مواجه شود.

شاید برای شما هم پیش بیایید...

در انتها باید بگوییم که احتمالا یکی از این موارد تا به حال برای شما پیش آمده است، صرف دقت کردن به آنها و استفاده از تجربیات دیگران می‌تواند کمک کند تا شما گرفتار این مشکلات نشوید. به جز این موارد، ممکن است در حین اجرای پروژه سئو، شما با خطا های دیگری رو به رو شوید که پروژه را به فنا بدهند!

مثلا موارد زیر از مهارت های ضروری یک کارشناس سئو محسوب می‌شوند که شما باید آنها را داشته باشید:

آرشیو و ذخیره کردن فایل ها: اگر شما به این مورد اهمیت ندهید، چگونه می‌خواهید پس از تحویل پروژه به سئوکار دیگر، اطلاعات کامل این پروژه را به او بدهید؟ فرایند تحویل را چطور باید مدیریت کرد؟

مهارت تعامل با کارفرما به زبان خودش: کارفرمای پروژه خودرو با کارفرمای پروژه استارت آپ فناوری متفاوت است. هر کدام زبان و ادبیات خاص خودشان را دارند. چه بهتر که شما نحوه تعامل با هر کدام را بدانید.

مهارت حل مسئله و چالش پذیری: هر روز گوگل آپدیت های جدیدی ارائه می‌دهد. بدون مهارت خلاقیت در حل مسئله و نداشتن روحیه چالش پذیری دقیقا چطور می‌خواهید با این اتفاقات روزمره مواجه شوید؟

امیدوارم حالا که تا به انتهای مقاله را مطالعه کردید، تلنگری به خودتان بزنید و کمی در اجرای پروژه های مختلف خودتان دقت بیشتری به خرج بدهید تا کمتر با این مشکلات رو به رو شوید.

ممنون که تا انتها این پست را خواندید. در صورتی که نظر یا سوالی در این باره دارید در بخش کامنت ها مطرح کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها