سازگاری چراغ خطی با انواع سبک‌های معماری:

کد خبر: 1266901

توجه به جزییات در طراحی و معماری مدرن به عنوان یک اصل مهم و اساسی به شمار می‌رود. نورپردازی و روشنایی فضاهای معماری نیز از این موضوع جدا نیست. از این رو چراغ‌های خطی برای تامین نور عمومی و روشنایی دکوراتیو هرروزه مورد استقبال بیشتری در طراحی و نگاه معماران و طراحان قرار گرفته‌اند. چراغ‌های خطی اکووات با تنوع بالا به منظور تأمین نیاز معماران و کارفرمایان و مصرف کنندگان در حوزه روشنایی توسط این شرکت تولید گردیده است.

سازگاری چراغ خطی با انواع سبک‌های معماری:

 

استفاده از چراغ خطی به عنوان یکی از روش‌های طراحی نورپردازی مدرن شناخته می‌شود که به معماران و طراحان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از نور و سایه، ابعاد و حس فضای جدیدی به محیط‌های طراحی شده بخشند. این نوع از نورپردازی با ایجاد خطوط نوری ممتد و استفاده از تکنولوژی‌های نوین، باعث ایجاد فضایی پویا و در عین حال تأمین نور محیطی آن فضا می‌شود.

 

 

• چراغ خطی روکار:

این چراغ‌ها برای نصب نیازی به ایجاد حفره و برش در سقف ندارند و به صورت روکار روی دیوار یا سقف محیط های مختلف نصب می شوند پس اگر شما قصد نورپردازی فضایی را دارید که سقف های آن از قبل طراحی و اجرا شده است بهترین گزینه استفاده از چراغ های خطی روکار یا آویز است که مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد این چراغ ها در سقف های کاذب مجتمع های تجاری، ساختمان های اداری ، هتل ها، راهروها، رستوران ها، کافی شاپ ها بیشتر می باشد.

  •  

چراغ خطی توکار

1.توکار لبه‌دار:

در این مدل لبه‌ای برای پوشش دادن محل اتصال چراغ و سقف وجود دارد که باعث زیباتر دیده شدن لبه‌های شکاف کناف می‌شود، به طوری که اگر در برش کناف و ایرادی وجود داشته باشد این لبه آن را پوشش می‌دهد.

 2. توکار بدون لبه:

 همانند چراغ خطی توکار لبه دار اما بدون هیچگونه لبه‌ای در اطراف خود و در تماس مستقیم با کناف سقف نصب می‌شود به شکلی که لبه کناف هم تراز با چراغ دیده می‌شود.

  •  

چراغ خطی آویز:

چراغ خطی آویز معمولا برای فضاهایی استفاده میشود که سقف‌های بلندتری دارند و این چراغ ها به دو صورت تولید میشوند هم یک طرفه هم دو طرفه. که در حالت دو طرفه آن قابلیت روشن شدن جداگانه وجود دارد و نور هم از بالا و هم از پایین تابیده میشود به فضای مورد نظر.

چراغ خطی به یک نقطه خاص از فضای شما محدود نمی‌شود و نور متمرکز ندارد و می‌توان از آن برای برجسته کردن ویژگی‌های معماری، روشن نمودن آثار هنری یا حتی ایجاد یک خط بصری خیره کننده استفاده کرد. با قرار دادن درست و طراحی مناسب چراغ های خطی در امتداد دیوار، سقف یا کف، می توانید در فضای خود عمق، بعد و حرکت را ایجاد کنید.

نورپردازی با چراغ خطی طیف گسترده‌ای از گزینه‌های سفارشی سازی را نیز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید طول‌ها، رنگ‌ها و عرض‌های مختلف را مطابق با سلیقه و سبک شخصی و یا طرح معمار خود انتخاب کنید.

برای ایجاد یک طراحی جذاب و زیبا می‌توان نورپردازی با چراغ خطی را یک گزینه همه کاره دانست که می تواند بر جذابیت هر فضایی بی‌افزاید. فرقی نمی‌کند که فضای شما به چه سبکی طراحی شده باشد؛ مدرن، معاصر و یا حتی کلاسیک، استفاده از چراغ خطی می تواند محیط و فضای داخلی شما را کاملا تغییر دهد.

یکی از مزایای مهم چراغ‌های خطی، توانایی آن‌ها در ایجاد نوری پر قدرت است. بر خلاف محصولات روشنایی قدیمی که برای روشن ساختن فضا باید در ابعاد بزرگ طراحی و تولید می‌شدند، چراغ خطی مدرن طراحی ظریف و مینیمالی ارائه می‌دهد. همین امر باعث می‌شود که چراغ خطی به صورت یکپارچه با هر فضایی ترکیب شود و آن را به انتخابی ایده آل برای هر فضایی با ابعاد مختلف تبدیل کند.

روشنایی عملکردی با چراغ خطی

نورپردازی با چراغ خطی نیز با برجسته کردن ویژگی‌های معماری یا نقاط کانونی به بعد یک اتاق اضافه می‌کند.

با قراردادن چراغ های خطی در امتداد لبه های دیوار یا مثلا اطراف شومینه، می‎توانید توجه را به این نقاط جلب کنید و آنها را از نظر بصری چشمگیر کنید. این باعث ایجاد حس جذابیت بصری می شود و لایه ای از پیچیدگی را به طرح کلی اضافه می کند.

علاوه بر این، از چراغ خطی می توان برای ایجاد مسیرهای بصری یا هدایت افراد در یک فضا استفاده کرد.

با نصب چراغ های خطی در امتداد راهروها یا راه پله ها، نه تنها باعث ایجاد روشنایی عملکردی می‎شوید، بلکه حس حرکت و جریان را نیز می‌توانید ایجاد کنید. این موضوع به‌ ویژه در فضاهای تجاری مانند هتل‌ها یا فروشگاه‌های خرده‌ فروشی نیز مفید است، جایی است که هدایت مشتریان به سمت مناطق خاص مهم تلقی می‌شود.

چراغ خطی در طراحی داخلی مزایای بسیاری را به طراحان و معماران یا حتی مصرف کنندگان ارائه می دهد که یکی از اصلی‌ترین جنبه ها تطبیق پذیری آن با انواع سبک های طراحی است.

برای گرفتن مشاوره و استفاده از ایده‌های مهندسین مشاور اکووات میتوانید با شماره 58642-021 تماس بگیرید.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها