خرید موکت مناسب منزل

کد خبر: 1044327
خرید موکت مناسب منزل

خرید موکت مناسب منزل

خرید موکت مناسب منزل

امروزه با توجه به آنکه استفاده از سنگ و سرامیک بیشتر شده است، افراد کمتر از موکت برای محیط خانه خود استفاده می‌کنند؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود، این است که موکت یک عایق مناسب در برابر حرارت و صوت به نظر می‌رسد و از آنجایی که در انواع و مدل‌های گوناگون به تولید رسیده‌ است، انتخاب مناسبی به عنوان کف‌پوش هستند. در این مقاله تصمیم داریم در رابطه با قیمت موکت مسکونی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا در زمان خرید موکت، انتخاب درست و مناسبی داشته باشید؛ بنابراین در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات لازم در اختیارتان قرار گیرد.

آشنایی با انواع موکت

پیش از آنکه به خرید موکت بپردازید، باید با انواع این محصول آشنا شوید. این آشنایی به شما این امکان را می‌دهد تا موکت مناسبی را برای محیط مورد نظر خود تهیه کنید.

موکت نمدی: استفاده از این نوع موکت در زمان گذشته نسبت به حال، شایع‌تر بوده است و افراد اکثرا این موکت را برای سالن پذیرایی یا اتاق‌خواب‌ها استفاده می‌کردند و بر روی آن فرش مورد نظر خود را می‌گستراندند. توجه داشته باشید که موکت نمدی از قیمت مناسبی برخوردار است، از همین جهت بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفته؛ البته این نکته را باید در نظر گرفت که این موکت نرم و لطیف نیست و می‌تواند مورد پسند نباشد.

موکت تافتینگ: اگر تا به حال برای خرید موکت اقدام کرده باشید، متوجه موکت‌هایی که پرز بلند دارند، شده‌اید. این دست از موکت‌ها که با نام موکت تافتینگ شناخته می‌شوند، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند؛ چرا که علاوه بر شیک بودن، عایق مناسبی نیز به نظر می‌رسند. همچنین این دست از موکت به طور معمول به صورت 100 درصد از پشم ساخته می‌شود؛ اما گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که درصد استفاده از پشم کاهش پیدا می‌کند و به جای آن از ترکیب پشم و دیگر مواد مصنوعی استفاده می‌شود.

موکت‌های طرح دار: اگر محیطی که تصمیم به استفاده از موکت برای آن دارید، به اندازه کافی فضا دارد و استفاده از موکت طرح دار آن را کوچک نشان نمی‌دهد، می‌توانید این انتخاب جذاب را داشته باشید. زمان خرید موکت با انواع موکت طرح دار مواجه خواهید شد که هر کدام طرح مخصوص به خود را دارند و شما می‌توانید متناسب با محیط مورد نظر خود، یکی از آن‌ها را تهیه کنید. البته باید متذکر شد که خرید موکت طرح دار، بیشتر برای اتاق کودکان انجام می‌شود که پدر و مادر متناسب با دکوراسیون اتاق فرزندشان، این خرید را انجام می‌دهند.

خرید موکت مناسب منزل

پیش از خرید موکت مشخص کنید که موکت را برای چه محیطی می‌خواهید!

در بخش قبلی مقاله با انواع موکت مسکونی آشنا شدید؛ اما در کنار آشنایی با انواع موکت باید نکات دیگری را نیز بدانید. برای مثال یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب موکت بر اساس نوع محیطی است که تصمیم به خرید موکت برای آن دارید.

انتخاب موکت نمدی: برای مثال اگر تصمیم دارید برای یک محیط پر رفت و آمد که در معرض آلودگی قرار دارد، به خرید موکت بپردازید، مدل نمدی مناسب خواهد بود؛ زیرا این مدل از موکت از قیمت کمتری برخوردار است و شستشو آن نیز کار سختی نیست.

انتخاب موکت تافتینگ و ضخیم: برای محیطی چون اتاق خواب از موکت تافتینگ استفاده کنید. این نوع از موکت به سبب نرمی و ضخامتی که دارد، حس خوبی را به شما می‌دهد. همچنین دقت داشته باشید که از موکت‌های تافتینگ و پرزدار، در محیط‌های پر تردد استفاده نکنید؛ چرا که تردد زیاد باعث خرابی و از بین رفتن این نوع از موکت می‌شود.

انتخاب موکت طرح دار: موکت‌های طرح دار یک انتخاب مناسب به عنوان موکت اتاق خواب است، البته باید متذکر شد که این مدل مناسب برای محیط‌هایی به نظر می‌رسد که فضای مناسبی دارند. اگر شما برای یک محیط کوچک از موکت طرح دار استفاده کنید، فضا کوچک‌تر می‌شود؛ اما اگر فضایی که در اختیار دارید، فضای مناسبی به نظر می‌رسد، خرید موکت طرح دار به ویژه برای اتاق خواب فرزندتان، مناسب به نظر می‌رسد.

قیمت موکت

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان خرید موکت به آن توجه داشته باشید، قیمت موکت است. از آنجایی که موکت‌ها در انواع گوناگون به تولید می‌رسند و هر کدام از جنس و کیفیت متفاوتی برخوردار هستند، شاهد در نظر گرفتن قیمت‌های متفاوت برای این محصول هستیم.

اگر تصمیم دارید یک موکت خانگی با کیفیت تهیه کنید، توصیه می‌شود بودجه مناسبی را برای آن کنار بگذارید؛ چرا که هر چه کیفیت مدل مورد نظر شما بهتر باشد، قیمت آن نیز طبیعتا بالاتر خواهد بود. توصیه می‌شود کیفیت محصول را قربانی قیمت موکت نکنید و خرید مناسب و خوبی را انجام دهید تا بتوانید مدت زمان مناسبی از موکت خریداری شده استفاده کنید.

خرید موکت مناسب منزل

موکت مناسب برای خانه‌ای که فرزند کوچک دارد

یکی از موضوعاتی که می‌تواند بر خرید موکت مورد نظر شما تاثیر داشته باشد، فرزند کوچک شما است. اگر شما فرزند کوچکی در خانه دارید که به تازگی راه افتاده، نمی‌توانید از موکت‌های پرز بلند استفاده کنید. شاید این موضوع برای شما عجیب به نظر برسد و دلیل آن را ندانید؛ اما باید متذکر شد که موکت‌های پرز بلند، از دسته موکت‌هایی محسوب می‌شوند که به سرعت آلودگی را جذب می‌کنند و خرده‌های آشغال نیز لابه‌لای پرزها قرار می‌گیرند. چنین موضوعی می‌تواند برای فرزند شما خطر آفرین باشد.

کودک شما به احتمال زیاد، زمان به نسب زیادی را بر روی زمین در حال بازی است و در این حین بسیاری از اجسام که بر روی زمین قرار دارد را داخل دهانش می‌گذارد. حال اگر شما از موکت پرز بلند استفاده کنید، احتمال چنین موضوعی بیشتر خواهد شد و می‌تواند خطر و حوادثی را به همراه داشته باشد. از همین جهت توصیه می‌شود برای خرید موکت در این دوران که کودک شما هنوز به مراقبت‌های ویژه نیاز دارد، سراغ موکت‌های پرزدار نروید.

در انتخاب اندازه موکت اشتباه نکنید!

یکی از مشکلاتی که در زمان خرید موکت با آن روبرو می‌شویم، انتخاب ابعاد و اندازه نامناسب برای موکت به نظر می‌رسد. در بیشتر موارد افراد زمانی که موکت را به خانه می‌آورند و تصمیم می‌گیرند که از آن استفاده کنند، متوجه می‌شوند که ابعاد موکت با ابعاد محیط همخوانی ندارد.

توصیه می‌شود برای جلوگیری از چنین موضوعی، ابعاد دقیق محیط را در بیاورید و تمام حاشیه و پستی و بلندی‌ها را نیز لحاظ کنید تا انتخابی که انجام می‌دهید، مناسب با محیط شما باشد و بتوانید از آن استفاده لازم را ببرید.

بررسی نکاتی که باید پیش از خرید موکت بدانید

  1. موکت‌ها عایق مناسبی برای صدا هستند؛ توصیه می‌شود از آن‌ها استفاده کنید تا کمترین صدا برای اطرافیان و همسایگانتان تولید شود.
  2. اگر منزل شما در فصول سرد سال به خوبی گرم نمی‌شود و به‌اصطلاح کف ساختمان سرد است، استفاده از موکت را توصیه می‌دهیم. (توجه داشته باشید که استفاده از موکت به عنوان عایق حرارت، یک انتخاب مناسب به نظر خواهد رسید.)
  3. در انتخاب رنگ نیز توجه داشته باشید. لازم به ذکر است که رنگ‌های روشن، فضا را بزرگ‌تر و رنگ‌های تیره فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند.
  4. در انتخاب انواع موکت، به میزان ترددی که انجام می‌شود نیز دقت داشته باشید.
  5. اگر مشکلاتی چون حساسیت پوستی دارید، در زمان خرید مطمئن شوید که مواد استفاده‌ شده برای تولید موکت، حساسیت‌زا نباشند.

همه نکات ذکر شده در این متن، می‌توانند بر خرید موکت شما تاثیر داشته باشند؛ از همین جهت توصیه می‌شود به موارد ذکر شده توجه کافی داشته باشید تا بتوانید با یک انتخاب مناسب محیط مورد نظر خود را به زیبایی کف‌پوش کنید.

توجه داشته باشید برخی از مدل‌ها مناسب برای استفاده در برخی از محیط‌ها نیستند، برای مثال اگر شما در منزل خود بچه کوچک دارید، نباید به سراغ انتخاب موکت ‌های پرز بلند بروید، چرا که این نوع از موکت می‌تواند خرده‌های غذا و دیگر مواد را لا به لای خود نگه دارد و کودک شما آن‌ها را برداشته و داخل دهان بگذارد و مشکلاتی را به بار آورد؛ بنابراین بهتر است برای جلوگیری از چنین موضوعی انتخاب مناسب تری داشته باشید.  برای مشاهده قیمت های موکت به https://gamantj.com/moquette-type مراجعه نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها