تلویزیون کیولد چیست ؟ معرفی بهترین مدل ها 2020

کد خبر: 1049667

معرفی QLED

کیولد یک فناوری است که در آن تلویزیون های LED ارتقا یافته و در تلویزیون های LED از یک صفحه نازک استفاده شده که در آن ذرات کریستالی با اندازه های مختلف اتخاذ شده است. اساس کار فناوری OLED شدت بخشیدن به نور پس زمینه است که در همین رابطه رنگ های غنی، اشباع و کارا نمایش داده می شود.

سامسونگ تعداد محدودی از تلویزیون های QLED را روانه بازار کرده است که این تلویزیون از لحظه ورود به بازار مخاطبان زیادی را به خود جذب کردند. از این تلویزیون ها می توان به مدل های Q60T، Q70T،Q80T و Q90T اشاره کرد که در این میان تلویزیون  کیولد مدل های q60t و q70t  و q80t بسیار پرطرفدار و پرفروش بوده اند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

تلویزیون کیولد سامسونگ

3- تلویزیون سامسونگ Q60T

سامسونگ در زمستان ۱۳۹۸ مصادف با زمستان ۲۰۲۰، در ماه دوم سال یعنی فوریه در ادامه‌ی معرفی اعضای جدید خانواده 8K کوانتومی خود که ۳ رقمی بودند یعنی پرچمدار Q950TS و دو عضو پایینرده تر Q900TS و Q800T به معرفی سری خانواده شناخته شده‌ی کوانتومی های 4K خود پرداخت. سامسونگ Q60T که بتازگی از آن پرده برداشته شده و قرار است در پاییز ۲۰۲۰ همراه با دیگر مدل های سامسونگ روانه بازار شود از کوانتومی های ارزشمند 4K و اقتصادی سامسونگ در سال جاری محسوب میشود که به قابلیت های بالارده و کیفیت ساخت بسیار خوبی همراه است. این تلویزیون میان‌رده‌ی سامسونگ ره‌روی Q60R محبوب سال گذشته بوده و تلویزیونی باکیفیت و ارزشمند در قالبی بسیار خوش‌قیمت است که تمرکز بسیاری بر روی قیمت مناسب تر دارد. مدل های سامسونگ همانطور که مطلع هستید در سال جدید، از کد سال R به معنی 2019 به T یعنی 2020 تغییر کرده که با پرده‌برداری سامسونگ از تمامی مدل های QLED و غیر QLED از آن اطمینان حاصل کردیم؛ سامسونگ Q60T مدل جدیدی است که در لاین آپ کوانتومی های سامسونگ در سال جاری جای گرفته است و مانند همیشه به عنوان میان‌رده‌ی خوش قیمت با مشخصات خوب از جانب سامسونگ، بسیار دست پر به میدان رقابت ها آمده و از هر نظر با یک تلویزیون ارزشمند طرف هستیم. تفاوت این مدل با Q70 میتوان به طراحی ساده‌تر آن با پایه‌های کناری و همچنین بکلایت ساده‌تر Edge-lit LED. این تلویزیون کوانتومی در سایز های ۵۵، ۶۵، ۷۵، ۸۲، ۸۵ اینچ تولید و عرضه میشود.

کیفیت تصویر

سامسونگ Q60T به صورت کلی کیفیت تصویر بسیار خوب و قابل قبولی داره و با اینکه در آن شاهد قابلیت نوردهی موضعی نیستیم اما کنتراست و یکنواختی مشکی اون بی‌نظیر هست و موجب میشه تا تصویر فوق‌العاده ای داشته باشیم. روشنایی Q60T متوسط بوده و در هردو شاخص روشنایی SDR و HDR شاهد نتیجه‌ی رضایت بخشی بودیم. این تلویزیون با پنل کوانتومی و چیپ کوانتومی بالارده خود از طیف گسترده‌ی رنگ ها پشتیبانی میکند و علاوه بر طیف رنگ، شیب رنگ و عمق رنگ به علاوه‌ی حجم رنگ قابل قبول این تلوزیون موجب میشه تا پخش محتوای استاندارد HDR نیز در این نمایشگر بسیار ایده‌آل باشد و ضعف خاصی رو شاهد نباشیم. سامسونگ Q60T رفلکس نوری پنل مورد قبولی دارد و بواسطه‌ی روشنایی متوسط و یکنواختی مشکی بسیار خوب، رضایت طرفدار های محتوای ورزشی و اسپورت را حتی در روز روشن و فضای حتی بدون نور و بسیار تاریک به همراه خواهد داشت البته در محیط های روشن‌تر ممکنه کمی نتیجه مورد رضایت نباشه چراکه روشنایی تلویزیون و نمایشگر Q60T متوسط است. در آخر باید گفت که یک ضعف همیشگی نمایشگر های VA که زاویه دید هست این تلویزیون رو نیز بی‌نصیب نگذاشته و در حد ایده‌ال نبوده و مانند سایر VA پنل ها زاویه دیدی در حد تلویزیون های IPS و OLED در اختیار بیننده نمیگذارد اما باز هم به‌هیچ وجه به این معنی نیست که بد است و نشه به تماشای آن پرداخت بلکه تا زاویه‌ی 45درجه کیفیت تصویر به خوبی حفظ میشود که برای اکثر افراد کافی است.

کیفیت صدا تلویزیون Q60T

صدای تلویزیون سامسونگ Q60t بالاتر از متوسط تلویزیون های این رده است و تقریبا نتیجه ای برابر با Q8fn سال گذشته رو از آن شاهد هستیم. این تلویزیون خروجی صدای قدرتمند و بلندی دارد که ۴۰وات بوده و ۲۰وات از آن به ووفر اختصاص داده شده که حتی شاید مناسب برای محیط های بزرگ و نسبتا شلوغ. بیس و کوبش در سیستم صوتی این تلویزیون بینظیر نیست اما در نوع خود بسیار خوب و قابل قبول است و خوشبختانه وضوح و دقت صدای دیالوگ ها بسیار خوب پرداخته و پخش میشود. در هر حال سیستم های صوتی تلویزیون حداقل ها رو رعایت میکنند و برای تجربه‌ی صدای بهتر پیشنهاد میشه از ساندبار یا سیستم های صوتی مجزا استفاده کنید.

تلویزیون هوشمند

قابلیت های هوشمند Q70R بسیار خوب، کامل و جوابگو هست. این تلویزیون بر روی آخرین ورژن تایزن اجرا میشود و بسیاری از قابلیت های هوشمند و جدید با استاندارد های نوین در دسترس خواهند بود، مانند جستجو و کنترل صوتی. پلتفرم به کاربر دسترسی وسیعی به انبوهی از اپلیکیشن های مفید و کاربردی با سهولت استفاده بسیار بالا را میدهد. ریموت کنترل این تلویزیون مشابه مدل سال گذشته مدل هوشمند TM950T میباشد که البته 3 دکمه‌ی اضافی Hulu، Netflix و Prime Video نیز به آن افزوده اند.

تلویزیون سامسونگ q60t

2- تلویزیون سامسونگ Q70T

تلویزیون Q70T QLED یک تلویزیون 4k خوب است که در اکثر موارد عملکرد مناسبی دارد. این تلویزیون سامسونگ علی‌رغم کمبود ویژگی تاریکی موضعی، به دلیل نسبت کنتراست بالای بومی ‌پنل VA قادر به تولید رنگ‌های سیاه و عمیق است. علاوه بر سرعت تازه سازی 120Hz و زمان پاسخ دهی مناسب، گیمرها باید از شنیدن این نکته که این دستگاه دارای تاخیر ورودی فوق‌العاده و پشتیبانی از FreeSync است، خوشحال شوند. متاسفانه، زاویه دید در جهات فرعی آن برای اتاق‌های بزرگ با چیدمان‌های گسترده صندلی ایده آل نیست و حداکثر روشنایی HDR متوسط ​​آن قادر به نمایش نکات برجسته در محتوای HDR نمی‌باشد. این مدل در روند صعودی از دقت رنگ چشمگیری برخوردار است و سیستم عامل تایزن سامسونگ نیز یک بستر عالی دارد که کاربر پسند است.

طراحی و کیفیت ساخت Q70T

طراحی تلویزیون کوانتومی ارزشمند سری ۷ سامسونگ مانند مدل سال گذشته توسط تیم خلاق و حرفه ای دیزاین شده و بینهایت زیباست و بهترین حالت یک تلویزیون پایه‌کناری رو از آن شاهد هستیم. طراحی این مدل بسیار شبیه به Q70R سال گذشته است و تنها در ریزه کاری های خاصی شاهد تفاوت هستیم یعنی نمای کلی، حاشیه ها و ضخامت آن عالی و مانند Q70R هستند حتی ظریف تر و خوش نما تر چراکه بکلایت ضخیم FALD با بکلایت سبک و ساده‌ی Edge جایگزین شده و در طراحی زیباتر و ظریف تر بسیار کمک تلویزیون Q70T کرده است؛ همچنین طراحی اسپیکر های چندگانه، ورودی و خروجی ها و پنل پشتی تلویزیون به شکلی استادانه بوده تا ما ضخامت تنها چند سانتی‌متری از این تلویزیون LED پیشرفته رو شاهد باشیم. پایه های این زیبای دوست داشتنی نیز از نوع کناریِ حالت خرچنگی بوده و کیفیت لازم رو دارد، این پایه فضای اشغالی نسبتا زیادی رو طلب میکند و البته بین دو پایه‌های کناری فضایی متنساب با قرار گیری انواع ساندبار در نظر گرفته شده.

کیفیت تصویر

نمایشگر تلویزیون سامسونگ Q70T که متوسط خانواده های کوانتومی سامسونگ است تمام آن‌چیزی است که انتظار داریم. در این‌جا با تکامل یافته ترین نوع نمایشگر LCD Backlight-LED به روزترین تکنولوژی بکلایت Edge-lit یعنی Dual LED که به تازگی معرفی شده و تاثیر بسیاری در کنتراست و رفلکس پنل دارد و همچنین در نبود تکنولوژی زاویه دید کمک زیادی به بهبود زاویه دید دارا است که شاید در زمره‌ی بهترین Edge-lit ها در کنار سونی X9300e جای بگیرد. دقت نمایشگراین تلویزیون به شکل واقعی 4K بوده و آرایش دقیق RGB دارد که در کنار آن لایه‌ی ذرات کوانتومی منشور نوری و رنگی در تکامل یافته ترین حالت یافت میشود. چیپ پردازش تصویر این مدل پیرو نمونه‌های بسیار موفق سال گذشته، جدید ترین نمونه چیپ سری موفق Quantom Processor 4K بوده، یعنی پیشرفته ترین چیپ تصویر سامسونگ که مبتنی بر هوش مصنوعی نیز بوده، میباشد که بیش از پیش با قابلیت های هوش مصنوعی و درک محتوای پخش سازگاری پیدا کرده و حالا بهترین پرفورمنس تصویر ممکن را قادر است از تمامی ورودی ها با بالاترین استاندارد تصویر ممکن به نمایش بگذارد؛ یعنی بهترین چیپست ممکن در ارتقای تصاویر با بافت های ضعیف SD, HD و FHD به 4K و پخش بینفص آن ها در کنار کنتراست بالا، روشنایی ایده بالا تا ۷۰۰ نیت، دقت مشکی بسیار خوب، رنگ های غنی با پوشش عالی از دامنه های استاندارد رنگی، حفظ حجم رنگ فوق‌العاده تا نزدیک به ۸۰درصد در درجات روشنایی بسیار بالا به همراه چیپ تصویر قدرتمند و ورودی های کامل نتیجه ای کم نظیر از تجربه‌ی کاربری و بصری در اختیار بیننده قرار میدهد.

سیستم عامل Q70T

قابلیت های هوشمند Q70T بسیار خوب، کامل و جوابگو هست. این تلویزیون بر روی آخرین ورژن تایزن اجرا میشود و بسیاری از قابلیت های هوشمند و جدید با استاندارد های نوین در دسترس خواهند بود، مانند جستجو و کنترل صوتی. پلتفرم به کاربر دسترسی وسیعی به انبوهی از اپلیکیشن های مفید و کاربردی با سهولت استفاده بسیار بالا را میدهد. ریموت کنترل این تلویزیون مشابه مدل سال گذشته مدل هوشمند TM950T میباشد که البته 3 دکمه‌ی اضافی Hulu، Netflix و Prime Video نیز به آن افزوده اند.

تلویزیون سامسونگ q70t

1- تلویزیون سامسونگ Q80T

تلویزیون سامسونگ Q80T یک تلویزیون 4K QLED  عالی است، کیفیت تصویر خارق العاده ای را تقریباً برای هر نوع محتوا ارائه می دهد. این تلویزیون دارای پنل VA است که می تواند رنگ سیاه را با عمق بسیار زیاد نشان دهد. همچنین دارای دقت رنگی بسیار بالایی می باشد و طیف گسترده ای از رنگ های  HDR بر روی نمایشگر تلویزیون نشان خواهد داد. زاویه دید تلویزیون سامسونگ Q80T  به دلیل فناوری “Ultra Views Angle” سامسونگ بسیار مناسب است ، بنابراین هنگام مشاهده از کنار ، دقت تصویر زیادی را از دست نمی دهید.

کیفیت تصویرQ80T

تلویزیون سامسونگ q80t برای تماشای فیلم عالی است. به دلیل نسبت کنتراست بالا ، فناوری full-array local dimming و یکنواختی چشمگیر رنگ سیاه ، برای دیدن فیلم ها در اتقا تاریک یکی از بهترین گزینه هاست. فیلم های 1080 پیکسل تقریباً به خوبی 4K نمایش داده می شوند و هیچ نشانه ای از خراب شدن تصاویر درهنگام ارتقاء آن ها نیست. با توجه به زمان پاسخگویی سریع تلویزیون ، به نظر می رسد محتوای دارای سرعت فریم کمتر هستند کمی نویز داشته باشند بنابراین بهتر است از محتویات مناسب استفاده کرد. تلویزیون سامسونگ Q80T نمایش های تلویزیونی را نیز بسایر عالی و با کیفیت بالا برای کاربران نشان می دهد.کیفیت محتوای با وضوح پایین بدون هیچ گونه مشکلی افزایش می یابد و تلویزیون می تواند به اندازه کافی برای دیدن در اتاق های روشن در طول روز روشن شود.

تلویزیون هوشمند Q80T

سیستم عامل و پلتفرم هوشمند این تلویزیون بالارده پیرو مدل های گذشته، جدیدترین و به روز ترین نسخه‌ی پلتفرم بسیار محبوب و کاربر پسند تایزن Tizen 2020 است که سازگاری های بسیار در سهولت استفاده و رابط کاربری جدید پیدا کرده تا هرچه بهتر کاربر بتواند با تلویزیون تعامل داشته و نیاز ها و دستورات خود را به ساده ترین و سریع‌ترین شکل ممکن عملی سازد. این پلتفرم هوشمند به هوش مصنوعی نیز مجهز است و دستیار های صوتی گوگل و سامسونگ بیکسبی در درک پذیر ترین حالت در آن به‌کار گرفته شده اند تا به تمامی دستورات و فرامین صوتی کاربر واکنشی صحیح نشان دهند.

تلویزیون سامسونگ q80t

برای خرید و مشاوره در مورد این محصول پیشنهاد ما فروشگاه اینترنتی سلام بابا هست که هم ضمانت 150 درصدی کالا دارد و هم گارانتی معتبر با سرویس کار در سراسر کشور دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها