درصد افزایش جمعیت شهرهای بزرگ به واسطه سفرهای روزانه

کد خبر: 1051001

امروزه افزایش کیفیت زندگی در کلان شهر هایی مثل بلیط اتوبوس تهران، مشهد و اصفهان و همچنین سهولت رفت و آمد به این شهر ها باعث شده تا این شهر ها با افزایش جمعیت بسیار زیادی رو به رو شوند که البته شایان ذکر است که این افزایش جمعیت مشکلات زیادی را نیز برای ساکنان این شهر ها به همراه داشته است.

طبق آمار های منتشر شده از سازمان آمار ایران، تنها شهر تهران در 15 سال گذشته شاهد افزایش رشد جمعیت تقریبا 2 برابری بوده است.

طبق آمار های این سازمان و منابع اطلاعاتی دیگر، جمعیت شهر تهران در سال 1385 برابر با 7.5 میلیون نفر بوده است، این درحالی است که همین آمار و ارقام نشان می دهند جمعیت این شهر در طی ده سال بعد یعنی تا سال 1395 به نزدیک 13 میلیون نفر رسیده است.

اما این افزایش جمعیت چه مشکلاتی را برای ساکنان این شهر ها به وجود می آورد، و اصلا اگر این جا به جایی باعث ایجاد مشکل می شود، چرا صورت می گیرد؟

پایانه ها، مرکز فروش بلیط از ترمینال جنوب ، یکی از بزرگ ترین، اصلی ترین و شناخته شده ترین مراکز جا به جایی میان شهری امروز اینجاست تا به این سوالات پاسخ بدهد.

بلیط اتوبوس تهران

افزایش کلان شهر نشینی

همه ی ما می دانیم که هیچ چیز در دنیا وجود ندارد که فقط دارای اثرات منفی یا مثبت باشد. این امر در افزایش مهاجرت به شهر ها نیز دیده می شود. در ادامه به برخی از مزایا و معایبی که این امر می تواند داشته باشد می پردازیم.

مزایای مهاجرت به شهر ها:

  • افزایش کیفیت زندگی روستاییان

واضح است که در شهر هایی مثل تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز و غیره امکانات تفریحی مثل فروشگاه ها، مراکز خرید، سینما ها، تئاتر ها و ...، و همچنین امکانات سلامتی مانند مراکز پزشکی، بیمارستان ها و درمانگاه ها بیش تر از روستا ها و شهر های کوچک در دسترس می باشند.

یکی از مزایای مهمی که مهاجرت به شهر ها می تواند برای افراد داشته باشد افزایش کیفیت زندگی نسبت به زندگی در روستا ها می باشد که باعث می شود افراد از نظر کیفی زندگی بهتر و مرفه تری را تجربه کنند.

  • افزایش اشتغال زایی

هنگامی که جمعیت یک شهر افزایش پیدا می کند، نیروی کار در آن شهر افزایش پیدا می کند و به سبب آن نیاز به فرصت های شغلی نیز بالا می ورد که این امر باعث می شود افراد و مسئولان به فکر اشتغال زایی برای افراد جدیدی که به تازگی به شهر مهاجرت کرده اند باشند.

اما معایبی که مهاجرت به شهر ها می تواند برای افراد داشته باشد نیز قابل ذکر هستند که شامل موارد زیر می باشند:

  • آلودگی هوا

افزایش تعداد افراد در یک شهر باعث به تدریج باعث افزایش مصرف سوخت در شهر و افزایش آلودگی هوا می شود. این آلودگی به وضوح در شهر هایی مانند تهران به چشم می خورد.

  • افزایش میزان ترافیک

ترافیک بخش جا نشدنی در شهر های بزرگ دنیا و نه فقط کلان شهر های ایران می باشد. با افزایش جمعیت، تعداد خودرو ها و وسایل نقلیه در شهر نیز بالا می روند که این امر باعث ایجاد ترافیک های گاها سنگین در مناطق مختلف یک شهر خواهد شد.

دلایل مهاجرت به شهر ها

دلایل متعدد و بسیار زیادی برای اینکه ببینیم چرا روستاییان ترجیح می دهند به کلان شهر ها بیایند و در آنجا زندگی کنند وجود دارد. از جمله برخی از این دلیل ها شامل موارد زیر می باشند:

  • تمرکز بیش تر سیاسی و اداری در کلان شهر ها،
  • وجود فرصت های شغلی بیش تر،
  • کمبود امکانات آموزشی و رفاهی در روستا ها و شهرستان ها،
  • راحت تر بودن سفر به شهر ها نسبت به گذشته.

اینها اصلی ترین مواردی هستند که باعث افزایش میزان مهاجرت روستاییان حاشیه نشینان به کلان شهر ها می شوند. اما در این مقاله قصد داریم به راحت تر بودن امکان سفر و مهاجرت به شهر ها بپردازیم.

سفر کردن امروزه از هر زمانی آسان تر است

با پیشرفت تکنولوژی و امکانات حمل و نقل بین شهر ها و کشور ها با استفاده از وسایل نقلیه مانند خودرو های شخصی، قطار، هواپیما، کشتی و اتوبوس، امروزه شاهد افزایش نرخ بی سابقه ای در زمینه ی جا به جایی و سفر ها به شهر های مختلف هستیم.

افزایش دسترسی و کیفیت ساخت وسایل نقلیه بخصوص اتوبوس ها که ارزان ترین راه مسافرت های بین شهری و امروزه خارج از کشور هستند نیز یکی از دلایل اصلی مهاجرت و سفر های یک روزه به شهر ها می باشد.

- سفر با اتوبوس ارزان ترین راه مسافرت است

یک نگاه ساده به قیمت بلیط های هواپیما، قطار و کشتی ها و همچنین قیمت بنزین و سوخت خودرو های شخصی کافی است تا متوجه بشویم که امروزه سفر کردن به مناطق مختلف کشور با استفاده از اتوبوس ها تا چه حد می تواند هزینه ی سفر ها و جا به جایی افراد بین شهر های مختلف در کشور را کاهش بدهد.

همین امر باعث شده تا هر روزه افراد بیش تری به سفر کردن به اتوبوس های با کیفیتی که جدیدا وارد صنعت حمل و نقل و سفر شده اند روی بیاورند و با خرید آنلاین بلیط اتوبوس از مراکز بزرگ مثل پایانه ها به راحتی در چند ساعت از شهری به شهر دیگر بروند.

مزایای سفر با اتوبوس

قبل از اینکه به ادامه ی مقاله بپردازیم جا دارد از شما دوستان عزیز بابت همراهی ما تا اینجای کار تشکر کنیم. تا به اینجای کار متوجه شدیم که درصد مهاجرت ساکنان شهر های اطراف و بخصوص روستا ها به کلان شهر ها افزایش چشم گیری داشته است، و همچنین به مزایا و معایب و دلایلی که باعث این مهاجرت می شوند نیز اشاره کردیم و گفتیم که جا به جایی و امکاناتی که باعث سهولت سفر شده اند از اصلی ترین دلایل این مهاجرت می باشند.

در ادامه قصد داریم به برخی از مزایایی که امروزه سفر کردن با اتوبوس می تواند در اختیار هموطنان ما بگذارد بپردازیم.

- صرفه جویی در هزینه های سفر

از جمله مهم ترین دلایلی که سفر کردن با اتوبوس ها در چند سال اخیر با استقبال بسیار بالایی رو به رو شده اند این است که قیمت خرید بلیط اتوبوس نسبت به بلیط سایر وسایل نقلیه مانند هواپیما، کشی و قطار بسیار پایین تر می باشد، که این امر باعث می شود افراد تا حد بسیار زیادی در هزینه ی رفت و آمد سفر های خود صرفه جویی کنند.

- عدم نیاز به زیر ساخت های اختصاصی

دیگر دلیل بزرگی که باعث شده تا مسافرت با استفاده از اتوبوس ها گسترش زیادی پیدا کند این است که اتوبوس ها، بر خلاف وسایل نقلیه دیگر مانند قطار ها، هواپیما ها و کشتی ها نیازی به زیر ساخت های اساسی مانند ریل قطار، باند های هواپیمایی و بندر ها ندارند.

امروزه تقریبا تمامی شهر ها با استفاده از جاده ها به یکدیگر متصل هستند و اتوبوس ها می توانند به راحتی مسافران را از شهری به شهر دیگر منتقل کنند.

- افزایش کیفیت اتوبوس ها نسبت به گذشته

یکی از دلایلی که افراد در گذشته و حتی در حال حاضر از سفر کردن با اتوبوس خودداری کنند این بود که چند سال پیش برخی از اتوبوس هایی که مسافران را از شهری به شهر دیگر منتقل می کردند از کیفیت و استاندارد های راحتی و ایمنی بالایی برخوردار نبودند که این امر باعث میشد تا سفر کردن با استفاده از این وسایل نقلیه برای افراد سخت باشد.

اما امروزه افزایش کیفیت اتوبوس ها بخصوص اتوبوس هایی که توسط شرکت ها و مراکز بزرگ و با کیفیت مثل پایانه ها ارائه می شوند از تمامی استاندارد های لازم برای راحتی، امنیت و آسایش مسافران برخوردار باشند.

- عدم محدودیت در جا به جایی بار و وسایل

یکی از بزرگ ترین مزیت هایی که سفر با اتوبوس می تواند داشته باشد این است که اتوبوس ها به دلیل داشتن فضای کافی برای جا به جا کردن وسایل مسافران، محدودیتی در این امر نداشته باشند، و به ندرت پیش بیاید که مسافری نتواند تمامی وسایل مورد نیاز خود را با استفاده از اتوبوس با خود حمل کند.

بلیط اتوبوس تهران

پایانه ها به سفر های پر دردسر پایان می دهد

پایانه ها، مرکز فروش بلیط از ترمینال تهران، یکی از اصلی ترین، بزرگ ترین، شناخته شده ترین و با کیفیت ترین مراکز و شرکت هایی است که چندین سال است فعالیت خود را در زمینه سیر و سفر آغاز کرده است و به لطف خدمات و سرویس های با کیفیت و کم نظیر خود موفق شده است تا رضایت کامل تمامی مسافرانی که به آن اعتماد کرده اند را به دست بیاورد.

ارائه اتوبوس های درجه یک استاندارد VIP و همچنین خدمات پس از فروش بلیط اتوبوس از جمله وظایف هر شرکت اتوبوس رانی موفق و حرفه ای است که پایانه ها آن را به نحو احسنت در اختیار مسافران قرار می دهد. 

همچنین پایانه ها امکان سفر به کشور های خارجی همسایه از جمله ترکیه، ارمنستان و عراق با بهترین و با کیفیت ترین اتوبوس ها را فراهم می کند تا تجربه ای بی نظیر در سفر های زیارتی و تفریحی شما عزیزان ایجاد کند.

شما همراهان گرامی می توانید در صورت تمایل همین حالا نسبت به رزور بلیط اتوبوس خود از طریق وب سایت پایانه ها اقدام نمایید.  

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها