همه چیز درباره توصیه نامه یا ریکامندیشن لتر Recommendation letter

کد خبر: 1052248
همه چیز درباره توصیه نامه یا ریکامندیشن لتر Recommendation letter

توصیه نامه نوشته ای است که توسط کارفرما، استاد دانشگاه، مشتری، معلم یا شخص دیگری که می تواند یک فرد عادی و یا دانشگاهی باشد، نوشته شود. هدف از نگارش توصیه نامه بیان مهارت ها، دستاوردها و توانایی شخصیِ فرد است. از این توصیه نامه ها به عنوان راهنمایی برای نشان دادن اعتماد به شخص مورد نظر استفاده می شود. اغلب توصیه نامه ها در خطاب به مدیر اجرایی شرکت ها یا ماموران پذیرش تحصیلی دانشگاه ها (به خصوص در مورد موقعیت های بورسیه تحصیلی) برای تسهیل مصاحبه یا معرفی کاندیدا نوشته می شوند.

چه بخش هایی در توصیه نامه آورده می شود؟

یک توصیه نامه، توصیفی از مهارت فرد در رابطه با اشتغال یا تحصیلات است. این نامه باید ویژگی ها و توانایی هایی کاندیدا را برای موقعیت مورد نظر مانند یک بورسیه تحصیلی خاص یا برنامه تحصیلی با موضوعی مشخص، به طور کامل بیان کند.

ریکامندیشن ها معمولا به طور مستقیم به به مقصد مسئول پذیرش دانشگاه یا استاد مورد نظر ارسال می شوند.

تفاوت های بین توصیه نامه و معرفی نامه (Reference Letter)

معرفی نامه مخاطب مشخصی ندارد و اغلب توسط معرف (فردی که توصیه نامه را می‌نویسد)  به خود دانشجو داده می‌شود و دانشجو می‌تواند در آینده نیز از آن استفاده کند برخلاف معرفی نامه ( Reference Letter ، اکثر توصیه نامه ها توسط متخصصان، نظیر سرپرستان قبلی، استادان و یا همکاران نوشته می شوند. توصیه نامه ها معمولا توصیف زمینه، تحصیلات و تجربیات متقاضی را به طریقی که مهارت و ویژگی خاصی را برجسته می کند، بیان می نمایند.

همچنین یک توصیه نامه بیشتر جنبه سفارشی دارد و فرد را به یک موقعیت خاص هدایت می کند، در حالی که معرفی نامه عمومی تر است و می تواند برای چندین مورد مختلف ارسال شود.

بیشتر: آسان ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

نحوه ارسال توصیه نامه ها به چه شکل است؟

نحوه ارسال توصیه نامه به سه شکل امکان پذیر می باشد:

  1.  ارسال آنلاین توصیه نامه : استاد توصیه گر می تواند با ورود به سایت دانشگاه مدنظر فرد متقاضی ، وارد قسمت ثبت توصیه نامه شود و برای فرد توصیه نامه ای بنویسد و با کلیک بر روی یک دکمه ، آن را ثبت و ارسال کند .
  2. ایمیل: بعضی دانشگاه ها در سایت خود امکان نگارش و ثبت توصیه نامه ندارند و استاد توصیه گر باید توصیه نامه متقاضی را تایپ کرده و از طریق ایمیل خود برای دفتر پذیرش دانشگاه ارسال کند .
  3. پست: استاد توصیه گر بعد از نگارش توصیه نامه ، آن را به متقاضی به صورت مهر و موم شده تحویل می دهد و متقاضی آن را به آدرس پستی دانشگاه ارسال می کند .
  4. ارسال آنلاین توصیه نامه توسط فرد متقاضیدر این حالت فرد متقاضی خود از استاد متن توصیه نامه را دریافت و در سایت دانشگاه در هنگام تکمیل اپلیکیشن فرم، آن را آپلود می نماید.

مهم نیست که فرد متقاضی از چه طریقی توصیه نامه خود را ارسال می کند ، مسئله مهم این است که تا فرصت پایانی که از طرف دانشگاه تعیین می شود ، توصیه نامه به دست دانشگاه برسد .

چه کسانی می توانند توصیه نامه تحصیلی بنویسند؟

علاوه بر معلمان، مشاوران راهنمایی، مدیران و سرپرستان نیز ممکن است توصیه نامه های تحصیلی را برای دانش آموزان بنویسند. قبل از فارغ التحصیلی می توانید توصیه نامه بخواهید. به این ترتیب نامه هایی آماده دارید و می توانید بلافاصله آن ها را به رزومه یا برنامه خود ضمیمه کنید. نامه هایی که پیش از موعد نوشته شده اند باید کلی تر باشند، بنابراین می توانند برای بیش از یک برنامه کار کنند. با توجه به یادداشت مشابه، هنگامی که از معلمان خود در پایان زمان تحصیل در مدرسه مراجعه می کنید، نسخه های رسمی و غیررسمی متن خود را از دفتر ثبت درخواست کنید. خوشحال خواهید شد که وقتی برای اولین کار خود درخواست می دهید این موارد را در پوشه ای در انتظار شما قرار دهید.

حتما بخوانید: آزمون جی ‌آر‌ ای (GRE) چیست؟

اپلای راحت

شرکت هدف‌سازان بین‌الملل الوند با نام تجاری اِسکورایز Scorize، از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را با برگزاری وبینارها و برنامه‌های آموزشی در زمینه مشاوره و اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی شروع کرد. خدمات این شرکت شامل موارد زیر است:

· مشاوره حضوری و غیر حضوری اپلای و مهاجرت تحصیلی

· اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ادمیشن در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری | اخذ پذیرش فول فاند و با بورسیه بسته به رزومه شما

· برگزاری کلاس‌های آمادگی زبان، تافل و آیلتس برای مهاجرت

· برگزاری وبینارها و کارگاه‌های آموزشی اپلای و مهاجرت تحصیلی

اخذ پذیرش تحصیلی برای شما‌ | در کمتر از ۱۸ ماه خارج از کشور تحصیلتان را شروع می کنید!

چه سوالی ذهنتان را درگیر کرده است؟

021-22360230

آموزش رایگان اپلای و مهاجرت تحصیلی به صورت ویدئویی:

scorize.com/course

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها