ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

کد خبر: 1054846

آیا می‌دانید دلیل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا چیست؟ امروزه محصلان و دانشجویان زیادی فکر تحصیل در کانادا را در سر می‌پرورانند. برخی نیز تحصیل را پلی برای مهاجرت خود به کانادا درنظر می‌گیرند. کانادا در چند سال اخیر جزو مهاجرپذیرترین کشورها شناخته شده است.

کانادا دومین کشور پهناور جهان است. این کشور از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، تحصیلی و فرهنگی در جایگاه خاص و ویژه‌ای قرار دارد. علاوه بر مهاجرت و اقامت در این کشور سالانه گردشگران زیادی تنها برای بهره‌مندی از جذابیت‌های گردشگری این کشور اقدام به اخذ ویزای توریستی کانادا می‌کنند.

ممکن است عده‌ای تصور کنند با داشتن یک دعوتنامه تحصیلی مهاجرت آنها صددرصد خواهد بود، اما متاسفانه عبور از افسر مهاجرت در سفارت کانادا امری بس دشوار است. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است عامل رد ویزای تحصیلی شما محسوب شوند.

در ادامه با ما همراه باشید که به بررسی دلایل ریجکت ویزا و نحوه رفع ریجکتی ویزای کانادا بپردازیم.

مواردی که باعث رد شدن ویزای تحصیلی کانادا می شوند

طبق آمار سازمان IRCC سالانه 10هزار دعوتنامه برای دانشجویان یا دانش‌آموزان بین‌المللی از جانب مدارس یا دانشگاه‌های بین‌المللی کانادا ارسال می‌شود. حدود 30درصد از این دعوتنامه‌ها بامشکل عدم پذیرش مواجه می‌شوند. این ممکن است یکی از بدترین حس‌هایی باشد که دانشجویان تجربه می‌کنند. زمانی که دانشجو تصور می‌کند تمامی مراحل را طی کرده است و تنها چند قدم با تحصیل در کانادا و مهاجرت به این کشور فاصله دارد همه‌چیز خراب می‌شود.

نگران نباشید با بررسی این دلایل حتما راه‌حل آنها را نیز خواهید یافت. در ادامه دلایل احتمالی رد ویزای تحصیلی کانادا را بررسی خواهیم کرد.

عدم اثبات برخورداری از تمکن مالی

یکی از دلایل بارز رد شدن ویزای تحصیلی کانادا عدم اثبات تمکن مالی است. شما باید مدارک معتبری را برای اثبات این امر در کنار سایر مدارک خود به افسر مهاجرت ارائه دهید. در واقع لازم است که شما افسر مهاجرت را متقاعد کنید که از پس هزینه‌ زندگی در کانادا برمی‌آیید.

در برخی شرایط ممکن است شما واقعا از تمکن مالی برخوردار باشید ولی افسر مهاجرت یا سازمان IRCC این موضوع را باور نکنند. البته عواملی مانند روحیات شخصی افسر مهاجرت در این موضوع بی‌تاثیر نیست! ممکن است یک افسر سخت‌گیر مسئول بررسی مدارک شما باشد. در این‌صورت باید گفت مراحل سختی را پیش‌رو خواهید داشت.

اگر برای اثبات تمکن مالی با مشکلاتی مواجه هستید، بهتر است برای خلاصی از این موضوع بورسیه تحصیلی داشته باشید. گاهی وجود یک دوست، فامیل یا حامی مالی در کانادا که اقامت دائم نیز در این کشور داشته باشد راه خلاصی شما از موضوع اثبات تمکن مالی محسوب می‌شود.

در چنین شرایطی شما قادر هستید افسر مهاجرت را متقاعد کنید که برای زندگی و تحصیل در کانادا با مشکل مالی مواجه نخواهید شد. یک روش دیگر که توصیه می‌کنیم تنها در موارد خاص و به‌عنوان روش آخر از آن استفاده کنید، روش پول نمایشی است.

در این روش شما با نمایش مبلغ قابل توجهی که جای عذر و بهانه برای افسر مهاجرت باقی نگذارد، قادر خواهید بود او را متقاعد کنید که از تمکن مالی لازم برخوردار هستید.

عدم وجود وابستگی برای اثبات بازگشت شما پس از تحصیل

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث رد شدن ویزای تحصیلی کانادا شود، اثبات نشدن وجود وابستگی در کشور مبدا است. برای صدور ویزای تحصیلی لازم است که افسر مهاجرت یا سازمان IRCC مجاب شوند که شما پس از تحصیل به‌دلیل وجود وابستگی در کشور خود، قصد بازگشت دارید و سربار دولت کانادا نخواهید شد.

مشاهده شده است که برخی از افراد پس از پایان دوره تحصیل به دلیل عدم وجود وابستگی در کشور مبدا در کانادا پناهنده شده‌اند. از این رو قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای رسیدگی به این موضوع وضع شده است. دولت کانادا برای جلوگیری از چنین پیش‌آمدی از سازمان IRCC و افسران مهاجرتی درخواست کرده است که این مورد را به‌صورت دقیق پیگیری کنند.

ویزای تحصیلی در واقع یک ویزای موقت است که تاریخ انقضا دارد. دانشجویان از روش‌های قانونی قادر به تمدید این ویزا خواهند بود. برای مثال اگر پس از اتمام دوره تحصیل یک موقعیت شغلی مناسب در این کشور برای شما وجود داشته باشد، به راحتی قادر خواهید بود اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

برخی نیز ممکن است از طریق ازدواج پس از تحصیل موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شوند. اینها روش‌های قانونی هستند که مشکلی نیز ندارند، اما منظور از اثبات وجود وابستگی در کشور مبدا این است که مهاجران پس از تحصیل به روش غیرقانونی در کانادا نمانند.

عوامل اثبات وجود وابستگی در کشور مبدا

با وجود مواردی که در ادامه ذکر خواهیم کرد شما به راحتی قادر به اثبات وجود وابستگی برای بازگشت خود خواهید بود.

  • وجود پدر، مادر، همسر یا فرزندان در کشور مبدا از عوامل مهم بازگشت مهاجران به کشور خود محسوب می‌شود؛
  • وجود سرمایه قابل توجه یکی‌دیگر از عوامل وابستگی به‌حساب می‌آید؛
  • وجود ملک، اموال و دارایی در کشور مبدا نیز از دلایل بازگشت شخص به وطن خود مشاهده شده است؛
  • داشتن شغل یا پیشنهاد شغلی مناسب درکشور مبدا یکی دیگر از عوامل وابستگی شخص برای بازگشت است.

قابل قبول نبودن هدف تحصیلی

از دیگر مواردی که ممکن است باعث رد شدن ویزای تحصیلی کانادا شود مشخص نبودن هدف تحصیلی شما است. اگر هدف از تحصیل شما در کانادا از نظر افسر مهاجرت یا سازمان IRCC غیرمنطقی به‌نظر برسد، با رد ویزای تحصیلی مواجه خواهید شد.

برای مثال ممکن است رشته تحصیلی شما با رشته انتخابی شما در کانادا مطابقت نداشته باشد. این یکی از دلایلی است که افسر مهاجرت را نسبت به اهداف شما مشکوک می‌کند. در این صورت باید شما ثابت کنید که به چه دلیل قصد تغییر رشته دارید.

شما باید علاقه‌مندی‌ها، امکانات تحصیلی سطح پایین در کشور خود یا وجود رشته تحصیلی مورد نظر خود را تنها در کانادا اثبات کنید که بتوانید از این مرحله سربلند بیرون بیایید.

رد دعوتنامه ارسالی از جانب مدرسه یا دانشگاه

گاهی ممکن است افسر مهاجرت به اصل بودن دعوتنامه دریافتی شما شک کند. اول از همه اینکه دعوتنامه شما باید از جانب مدارس و دانشگاه‌های رسمی و ثبت‌شده کانادایی باشد. مورد دوم اینکه باید ثابت کنید دعوتنامه دریافتی شما تقلبی نیست.

وجود چنین مواردی باعث رد شدن ویزای تحصیلی کانادا می‌شود. برای این کار تمام مدارک پشتیبانی را که برای اثبات تقلبی نبودن دعوتنامه وجود دارد، ارائه دهید. البته ناگفته نماند که این سخت‌گیری از جانب افسر مهاجرت کاملا منطقی است؛ چرا که اخیرا موسساتی در کانادا با ارائه دعوتنامه تقلبی اقدام به دریافت مبالغ قابل توجهی از افراد می‌کنند.

زیر سوال رفتن مدارک شناسایی و هویتی

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی تمامی نواقص را از مدارک ارسالی خود برطرف کنید. مدارک شما باید خوانا و واضح باشند. ممکن است گاهی سوابق سفر شما زیر سوال برود. برای مثال ممکن است افسر مهاجرت تصور کند که فضای خالی برای اقدام سفر شما وجود ندارد.

اگر این تصور او غیر منطقی است، با ارائه مدارک روشن و واضح ابهامات را برطرف کنید. ممکن است اثبات عدم سوابق کیفری و قضایی در شما به‌خوبی انجام نشود. شما باید مدارک دقیق و کافی برای اثبات این امر داشته باشید.

عملکرد علمی ضعیف از دیگر دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا

شما در کنار سایر مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ارائه می‌دهید، باید سوابق علمی و عملکردهای خود را نیز به افسر مهاجرت یا سازمان IRCC ارائه دهید. اگر عملکرد علمی شما ضعیف باشد یا سطح تسلط شما به زبان‌های انگلیسی و فرانسه پایین باشد، به‌طور قطع از اخذ ویزای تحصیلی کانادا منع خواهید شد.

با ارائه تحقیقات یا مقالات علمی شانس اخذ ویزای تحصیلی خود را بالا ببرید. برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی ارائه مدرک IELTS یا TOFEL با نمره بالا الزامی است.

اگر با مسئله رد شدن ویزای تحصیلی کانادا مواجه شدیم، چه کنیم؟

زمانی که شما با موضوع رد ویزای تحصیلی کانادا مواجه می‌شوید دو راه برای برطرف کردن این مشکل دارید. راه اول ارائه درخواست تجدید نظر است. راه دوم این است که مواردی را که به‌عنوان دلایل رد ویزای تحصیلی شما وجود داشته‌اند، برطرف کنید.

در بیشتر مواقع دلایل رد ویزای تحصیلی در نامه عدم پذیرش توضیح داده می‌شود. حتی این امکان برای شما فراهم است که از افسر مهاجرت بخواهید شما را در برطرف کردن موانع راهنمایی کند.

رد شدن ویزای تحصیلی کانادا پایان کار نیست

مهاجرت به کانادا از روش ادامه تحصیل در این کشور امروزه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. امری که باعث نگرانی می‌شود این است که دریافت دعوتنامه از جانب موسسات تحصیلی یا دانشگاه‌های کانادا دلیل قطعی برای مهاجرت محسوب نمی‌شود.

عوامل زیادی وجود دارند که ممکن است باعث رد شدن ویزای تحصیلی کانادا شوند. از طرفی وجود چنین موانعی پایان کار مهاجرت کانادا شما محسوب نمی‌شود. نگران نباشید. تنها کافی است دلایل رد ویزای تحصیلی خود را شناسایی کنید و درصدد رفع این موانع اقدام کنید.

زمانی‌که درخواست اخذ ویزای تحصیلی شما رد شود، دلایل آن نیز برای شما ارسال خواهد شد. همینطور ممکن است گاهی افسر مهاجرت نیز شما را در برطرف کردن موانع راهنمایی کند که دوباره درخواست خود را ارسال کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که برای جلوگیری از ایجاد چنین موانعی یا برطرف کردن آنها با کارشناسان ما در سایت تراست در ارتباط باشید. با مراجعه به این سایت قادر خواهید بود از خدماتی مانند مشاوره رایگان یا دریافت پیک‌آپ کانادا بهره‌مند شوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها