شناخت انواع سنگ لاشه

کد خبر: 1055669

از آن زمان که سنگ لاشه جای خود را در بین مصالح ساختمانی باز کرد، کمتر بنایی را می‌بینیم که از وجود این سنگ و مشتقاتش از جمله سنگ مالون بی‌نیاز باشد. مناسب بودن قیمت سنگ لاشه باعث شده است که همواره بر محبوبیت آن برای ساخت‌وساز افزوده شود. شناخت درست از انواع سنگ لاشه کمک می‌کند که بتوانید تمایز این نوع سنگ‌ها را با دیگر مدل‌ها و مثلا سنگ کوهی تشخیص دهید و بهترین گزینه را برای پروژه‌ی خود به کار بگیرید. با خواندن این مطلب تفاوت سنگ ورقه ای و دیگر مدل‌های سنگ لاشه را به راحتی متوجه می‌شوید و از سطح قیمت سنگ مالون و کوهی آگاهی پیدا می‌کنید و در نهایت با وب‌سایت سنگ نجفی که یکی از مراکز فروش و اجرای صفر تا صد انواع سنگ لاشه است، آشنا می‌شوید.

خانواده بزرگ سنگ لاشه در خانه سنگ نجفی

سنگ لاشه با سهم 24.6 درصدی از کل معادن کشور، بیشترین تعداد معدن را به نام خود زده است. به عبارت دیگر، از هر چهار معدن در ایران، یک معدن به سنگ لاشه اختصاص دارد. بنابراین مشخص است که سنگ لاشه خانواده‌ی بزرگی دارد و به همین دلیل اعضای آن، شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند که میزان قیمت سنگ لاشه تنها یکی از این موارد است. پس هرکدام را به اختصار بررسی می‌کنیم.

 

سنگ لاشه

سنگ لاشه به صورت طبیعی به کار می‌رود و پرداختی روی آن انجام نمی‌شود. همین موضوع است که قیمت سنگ لاشه را مقرون به صرفه می‌کند و آن را برای کاربردهای گوناگون، به عنوان گزینه‌ی اول سر زبان‌ها می‌اندازد. البته استحکام این نوع سنگ هم در کاربرد آن بسیار مؤثر است و آن را از سنگ‌های ضعیف و ظریف دیگر همچون پوکه معدنی متمایز می‌کند. تنوع سنگ لاشه باعث شده است که هم برای کاربردهایی که جنبه‌ی زیبایی دارند و هم به عنوان سنگی برای زیرسازی و پر کردن حفره‌ها قابل استفاده باشد.

سنگ لاشه زیرمجموعه‌هایی دارد که هرکدام با مشخصات خاصِ خود شناخته می‌شوند و حالا نوبت به مرور آن‌ها می‌رسد.  

سنگ مالون


سنگ مالون همان سنگ لاشه است با این تفاوت که پرداختی روی آن انجام شده و شکل و شمایلی هندسی‌تر به خود گرفته است. در واقع این نوع سنگ مزیت‌هایی از جمله مناسب بودن قیمت سنگ لاشه را دارد و علاوه بر آن، از نظر زیبایی نیز یک سر و گردن بالاتر از سنگ‌های طبیعی لاشه قرار می‌گیرد. البته واضح است که قیمت سنگ مالون به دلیل تراش و پرداخت، بیشتر از سنگ‌های دیگر لاشه است. سنگ مالون که نام سنگ بادبر را نیز یدک می‌کشد، هم در نماهای دیوارها و کف‌سازی به چشم می‌خورد و هم در پروژه‌های شهرسازی و جاده‌سازی مثل پل‌ها و تونل‌ها به کمک معماران می‌آید.

سنگ ورقه ای

سنگ ورقه ای نوعی سنگ لاشه است که چون به صورت ورقه‌ای استخراج می‌شود، به این نام معروف شده است. مناسب بودن قیمت سنگ ورقه ای که با نام سنگ اسلیت (Slate) نیز شناخته می‌شود، جذابیت آن را چند برابر کرده است. به  عبارت دیگر، نه تنها می‌توان از این نوع سنگ لاشه با قطری نسبتا باریک استفاده کرد، بلکه وقتی این ویژگی در کنار ارزان بودن قیمت سنگ ورقه ای قرار می‌گیرد، هرکسی را به خرید آن راضی می‌کند.

رنگ‌بندی سنگ ورقه ای از دیگر دلایلی است که کاربرد آن را شدت می‌بخشد. جالب است بدانید که بیشتر از سایر مدل‌ها، از این نوع سنگ لاشه برای ساخت آبنماها استفاده می‌شود؛ زیرا مقاومت سنگ ورقه ای در برابر شرایط محیطی به قدری بالاست که آن را به نماینده‌ای شایسته برای این کار تبدیل می‌کند.

سنگ کوهی

سنگ کوهی بیشتر برای کاربردهای تزیینی و نمای دیوارها و سنگ‌فرش به کار می‌رود. سنگ کوهی تفاوتی اساسی با دیگر مدل‌های سنگ لاشه ندارد و فقط نوع استخراج آن برجسته شده است. به همین دلیل است که مدل‌هایی به نام سنگ کوهی ورقه ای در بازار می‌بینیم. قیمت سنگ کوهی در رده‌ی سنگ مالون قرار می‌گیرد.

شاید بد نباشد در همین جا اشاره کنیم که در وبسایت سنگ نجفی می‌توانید پروژه‌هایی را که اعضای خانواده‌ی سنگ لاشه در آن‌ها استفاده شده‌اند، مشاهده کنید. 

تناسب کیفیت و قیمت سنگ مالون و ورقه ای

استقبال از سنگ‌های طبیعی فقط در ایران رو به افزایش نیست. موسسه تحقیقاتی Allied Market Research که بازارها و کسب‌وکارها را آنالیز می‌کند، اعلام کرده است که ارزش بازارِ سنگ‌های طبیعی که شامل سنگ ورقه ای و مالون می‌شود، تا سال 2018 بیش از 35 میلیارد دلار بوده و پیش‌بینی می‌کند که در پنج سال آینده و تا سال 2026، رشدی تقریبا 4 درصدی در درآمد این صنعت اتفاق بیفتد. این میزان رشد بحث قیمت سنگ ورقه ای را بیش از پیش برجسته می‌کند؛ چرا که مشوق‌های اقتصادی باعث می‌شود سنگ‌هایی با کیفیت پایین وارد بازار شوند و مشتریانی را که به دنبال پایین‌ترین قیمت سنگ مالون هستند، جذب خود کنند.

این موضوع همین حالا هم اتفاق افتاده و محمدرضا کارگر، رئیس انجمن تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت کرمانشاه، در مصاحبه‌ای گفته است که حدود 30 درصد محصولات معادن سنگ لاشه کیفیت لازم را ندارند. همه‌ی این شواهد نشان می‌دهد که باید در خرید انواع سنگ لاشه دقت بیشتری داشته باشید و فقط به جست‌وجو برای ارزانترین قیمت سنگ ورقه ای و مالون بسنده نکنید.


اگر پیش از این تجربه و تخصصی در زمینه‌ی سنجش کیفیت سنگ نداشته‌اید، حتما باید به فروشنده‌ای معتبر مراجعه کنید تا غیر از استعلام قیمت سنگ کوهی و مالون، دغدغه‌ی دیگری از لحاظ کیفیت نداشته باشید.

قیمت سنگ لاشه در سنگ نجفی

سنگ نجفی همان مرجع معتبری است که برای قیمت سنگ لاشه می‌توانید به سراغ آن بروید. البته عوامل خارجی دیگری هم هستند که می‌توانند بر بازار تأثیر بگذارند و قیمت سنگ مالون را بالا و پایین کنند.

برای نمونه، محمدنبی یوسفیان، رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان شن و ماسه استان تهران، در گفت‌وگویی که در تاریخ 4 بهمن 1399 در روزنامه‌ی دنیای اقتصاد چاپ شده، اشاره کرده است که معادن با مشکلاتی مثل تعطیلی اجباری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین دلیل ممکن است در پیدا کردن مناسب‌ترین قیمت سنگ لاشه به نسبت کیفیت، با دشواری مواجه شوید؛ اما سنگ نجفی نشان داده است که نمی‌گذارد مشکلات صنفی خللی در تأمین نیاز مصرف‌کنندگان ایجاد کند. می‌توانید با خیال راحت به وبسایت sangnajafi.com بروید و یا با شماره‌ی 09121962390 تماس بگیرید و غیر از استعلام قیمت سنگ کوهی، پرسش‌های خود را نیز مطرح کنید و مشاوره‌ی لازم را دریافت کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها