آنلاین کردن کسب و کار از کجا آغاز می شود؟

کد خبر: 1056294

کسب و کار آنلاین امروزه با توجه به گسترس سطح دسترسی مردم به اینترنت و انجام بسیاری از امور روزانه از جمله خرید از طریق اینترنت رونق زیادی به خود گرفته است. کسب و کار اینترنتی و فروشگاه آنلاین امروزه سهم قابل ‌توجهی از بازار خرده‌ فروشی را به خود اختصاص داده است. این شیوه کسب و کار این روز‌ها یکی از ترندهای اینترنت ایران است و هر روز طرفداران استفاده از این حیطه، رو به افزایش است. زیرا طبق پیش بینی‌ها، دیر یا زود بسیاری از مشاغلی که در حال حاضر وجود دارند و در حال کسب و کار سنتی هستند، در چند سال آینده به حالت اینترنتی و کسب و کار آنلاین تبدیل خواهند شد. از این رو در این گزارش سعی شده در مورد شیوه چگونگی آغاز کسب و کار آنلاین و اینترنتی، نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین و اپلیکیشن فروشگاهی، مزایا، امکانات، هزینه‌ها و ... اطلاعاتی را در اختیار متقاضیان این نوع کسب و کار ارائه دهیم. پس تا پایان گزارش ما را همراهی نمایید.

eBExoZdFUSl7

مزایای کسب و کار آنلاین و فروشگاه و اپلیکیشن فروشگاهی:

با توجه به حضور گسترده فناوری در زندگی امروزه افراد، می‌توان گفت که زندگی بدون اینترنت و برق قابل تصور هم نیست. حضور اکثر کسب و کارها در اینترنت از یادگیری چیزهای جدید، نحوه آرایش کردن تا خرید لوازم مورد نیاز، خرید و فروش املاک و ... می‌تواند این امر را با خود به همراه داشته باشد که فعالیت‌های تجاری شکل جدیدی به خود گرفته است اما در این شکل جدید فقط به جز فضای کاری، هیچ تفاوتی بین کسب و کار آنلاین و کسب و کار در دنیای واقعی وجود ندارد.

از طرفی نمی‌توان از اهمیت بازاریابی اینترنتی از طریق گوشی‌های تلفن همراه هم چشم پوشی نمود. اپلیکیشن‌های موبایل و به ویژه اپلیکیشن فروشگاهی با فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های تلفن همراه رونق زیادی به خود گرفته است اما در مجموع باید دانست که برای شروع کسب و کار آنلاین نیاز به تلاش، تحلیل بازار، بازاریابی و همچنین استفاده از نیروی انسانی است و در ساخت اپلیکیشن برای سایت، باید به نوع کسب و کار و ترجیح مخاطبان اهمیت داد. در ادامه با مزایا و نحوه شروع کسب و کار آنلاین و اینترنتی و همچنین مزایای فروشگاه آنلاین و اپلکیشن فروشگاهی و چگونگی ایجاد آن آشنا خواهید شد.

مزایای کسب و کار آنلاین و کسب و کار اینترنتی:

  1.  ارائه تصویر بهتر از کسب و کار با حضور در اینترنت (عامل جدی‌تر نشان دادن کسب و کار برای مشتریان)
  2. امکان دسترسی به خدمات کسب و کار به صورت 24 ساعته در هر مکان و در هر زمان
  3. امکان ارائه خدمات بهتر با پاسخ‌گویی به سوالات مشتریان، برگزاری وبینار برای فروش یا تبلیغات، رسیدگی به مشکلات مشتریان، ارائه اطلاعات مورد نیاز برای مشتریان به صورت دو دسته "اطلاعاتی برای تصمیم‌گیری قبل از خرید وحل مشکلی که در هنگام فرایند خرید بروز می‌کند"
  4. هزینه کمتر راه‌اندازی استارتاپ به جای خرید یا اجاره ملک، خودرو، لوازم اداری و ...
  5. از بین رفتن تمام فاصله‌ها با یک کلیک توسط مشتری
  6. امکان ارائه خدمات و کار کردن در هر مکان و در هر زمان برای صاحب کسب و کار و هماهنگ کردن کسب و کارش با سبک زندگی او
  7. کاهش هزینه‌های عملیاتی کسب و کار مثل پرداخت صورت‌حساب‌ها و قبوض، ردیابیِ سفارشات و فرستادن کالاها، ثبت آنلاین سفارشات و دریافت وجوه به صورت اینترنتی که باعث حذف کارکنان بخش خدمات مشتریان و در نتیجه کاهش هزینه‌های اداری و دفتری می‌شود.
  8. هدف قرار دادن بازار جهانی برای کسب و کار با بازاریابی و تبلیغات در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی
  9. بالا رفتن سرعت پاسخ‌دهی به سفارش‌های خرید، پیشنهادات و دیگر نیازهای مشتریان به سرعت و در لحظه

مزایای فروشگاه و اپلیکیشن فروشگاهی:

2FNoLt18EiDw

  1. دسترسی سریع و آسان نسبت به استفاده از مرورگر برای کاربران جهت ورود به وب سایت
  2. خرید آسان با ارائه اطلاعات کامل از محصولات، داشتن سبد خرید و اتصال به درگاه پرداختی مستقیم بانکی
  3. یک یادآوری ثابت برای کسب و کار با حضور دائمی برند در گوشی مشتریان و حضور دائمی در جلوی دیدگان آن‌ها و تبدیل شدن مشتریان به مشتری وفادار برند با توجه به نصب اپلکیشن در گوشی
  4. کاهش هزینه‌ها  با ایجاد دسترسی سریع و آسان به جدیدترین اخبار و اطلاعات وب سایت و تخفیف‌های ویژه، محصولات جدید و امکانات خاص به کمک نوتیفیکیشن
  5. چک کردن سریع و آنی سفارش‌‌ها، موجودی انبار، تعداد فروش روزانه
  6. پاسخ‌دهی سریع به نیازهای مشتریان و ایجاد رضایت آن‌ها
  7. کار اداری کمتر و...

برای خرید و طراحی اپلیکیشن اندروید فروشگاهی، ابتدا باید یک سایت فروشگاهی تهیه نمود. در همین راستا در ادامه نکاتی را که برای شروع کسب و کار آنلاین و تشکیل سایت لازم است مطرح خواهد شد.

نکات شروع کسب و کار آنلاین و طراحی وب‌ سایت:

  1.  سنجیدن شرایط کاری و پتانسیل تبدیل شدن  کسب و کار سنتی به آنلاین.
  2. مشخص کردن نوع ارائه خدمات در اینترنت به صورت ارائه مستقیم کالا و محصول به مشتری یا ارائه خدمات مربوط به محصولات
  3. بررسی و آنالیز بازار و رقبا برای برنامه ریزی و شروع کسب و کار آنلاین با بررسی بازار هدف و سلیقه مخاطبان و شناخت رقیبان و نوع خدمات آنان
  4. انتخاب حوزه فعالیت در حیطه و تخصص افراد به دلیل بالا بودن رقابت در فضای مجازی و ضروری بودن داشتن تخصص در حیطه کسب و کار ارائه شده

در اینجا لازم است که به انواع کسب و کار اینترنتی اشاره مختصری داشته باشیم.

حوزه های کسب و کار در اینترنت :

الف - عرضه و فروش کالاها با راه اندازی فروشگاه اینترنتی به صورت تخصصی و حرفه‌ای یا عمده و کلان

ب - ارائه خدمات به صورت فیزیکی و غیر فیزیکی مثل سایت‌های بازی، تعمیر و شست و شوی ماشین و ...

پ – سایت‌های آموزشی

ت - راه اندازی سایت خبری و یا تفریحی

ث - مشاور سئوجهت بهینه سازی موتور جستجو بر روی تجارت و کسب و کار

ج - مشاور شبکه‌های اجتماعی

    

وقتی این ارزیابی‌ها انجام شد و نوع کسب و کار و بازار ارائه محصولات آن، بررسی و تجزیه و تحلیل شد، باید برای کسب و کار مورد نظر یک سایت طراحی نمود. زیرا برای آنلاین کردن کسب و کار سنتی نیاز به یک بستر تحت وب می‌باشد و در هین راستا امن‌ترین، توصیه‌شده‌ترین و با اعتبارترین روش، داشتن و راه‌اندازی یک وب‌سایت اینترنتی است. در ادامه به چگونگی و نکات لازم برای آنلاین کردن کسب و کار خواهیم پرداخت.

uRAY612y5dBB

نکات لازم برای طراحی یک وب سایت برای کسب و کار آنلاین:

  1. انتخاب آدرس مناسب برای سایت و خریداری یک دامنه مناسب برای آن

(دامنه ی سایت، نام یا کلمه‌ای خواهد بود که به افراد کمک می‌کند که محصول را پیدا کنند و با کسب و کار آشنا شوند.)

  1. ایجاد وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خوب و کاربرپسند که بسته به نوع کسب و کار و نحوه پیاده سازی و طراحی می‌تواند شامل یک یا چند هزار صفحه باشد.
  2. تکمیل سایت با اطلاعات مهم و ارسال و تکمیل محتوا که نیاز به دانش و تجربه دارد و در این راستا می‌توان از متخصصین حوزه تولید و بازاریابی محتوا کمک گرفت. از ویژگی یک سایت خوب می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • درهم و بی‌نظم نبودن صفحات
  • دسته بندی محصولات جهت قابل فهم بودن برای مشتریان
  • مرتب بودن صفحات   

        4. جلب اعتماد مشتری با دریافت نماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران جهت احراز هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کار و جهت دریافت درگاه مستقیم پرداخت بانکی. همچنین جهت اعتماد مشتری بهتر است نکات زیر را هم در سایت کسب و کار اینترنتی در نظر گرفت:

  • طراحی و راه اندازی سایت استاندارد و در عین حال ساده
  • دادن هدیه به کاربر و بازدید کننده
  • ارائه معرفی نامه و خدمات
  • معرفی دستاوردهای موفق
  • افزودن امکانات اعتماد
  • ارائه درگاه پرداخت امن و مطمئن
  • پاسخگویی سریع به سوالات و نظرات کاربران
  • ارائه کد تخفیف محصولات به مناسب‌های خاص
  • اعتماد بازگشت وجه به کاربران

         5. شناسایی رقیبان کسب و کار آنلاین و رصد فعالیت‌شان و استفاده از تجربه آنان و اجرای نقات قوت کسب و کار آنان

  1. معرفی کسب و کار به کمک تبلیغ در رسانه‌های مختلف اجتماعی از جمله فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و هر کجا که امکان پذیر باشد که ضامن کسب و کار اینترنتی و اطلاع عموم مردم از کسب و کار ارائه شده و نوع خدمات و محصولات خواهد بود.

اکنون که با توجه به نکات گفته شده، یک وب سایت فروشگاهی برای کسب و کار آنلاین تشکیل شد، می‌توان برای رونق بیشتر این کسب و کار اینترنتی و فروشگاه آنلاین، برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی متصل به وب سایت اقدام نمود. هر امکانی که بر روی سایت‌های فروشگاهی قرار دارد، در اپلیکیشن فروشگاهی نیز فعال است و به صورت اتوماتیک به یکدیگر متصل هستند و نیازی به محتواگذاری جداگانه در اپ و سایت نیست. اپلیکیشن فروشگاهی این قابلیت را خواهد داشت که در اپ استورهای مطرح نیز قرار داده‌ شود.

HMfscFCea4Sj

آپدیت نگه داشتن سایت

شاید این روزها هر کسی بتواند یک فروشگاه اینترنتی برای خودش راه اندازی کند. یک نفر به کمک شرکت های طراحی سایت، یکی با استفاده از فریلنسرها، دیگری با استفاده از وردپرس و یا حتی استفاده از فروشگاه سازهای آنلاین ایرانی. اما بعد از راه اندازی وبسایت چالش اصلی آغاز می شود. یک کسب و کار سنتی ممکن است بیش از 1000 قلم کالا در فروشگاه خود داشته باشد که ورود اطلاعات این محصولات در سایت، کاری طاقت فرسا و بسیار زمان بر است. شاید یک مدیر با برون سپاری این کار، عملیات بارگذاری اولیه را با صرف هزینه های زیاد به سرانجام برساند. اما اینجاست که چالش دوم پیدا می شود، یعنی به روز نگه داشتن قیمت و موجودی محصولات!

با توجه به نوسانات فراوان قیمت در کشور ما قیمت هر محصول ممکن است چندین نوبت در ماه تغییر کند و مدیر کسب و کار علاوه بر آپدیت کردن نرم افزار حسابداری می بایست چند نفر را استخدام کند تا فقط قیمت جدید محصولات را در سایت آپدیت کنند. از این گذشته، قیمت شاید ماهانه تغییر کند، اما موجودی محصولات با توجه به فروش حضوری و همچنین حواله های خرید، هر لحظه در حال تغییر است. فرض کنید از یک محصول فقط یک عدد در فروشگاه موجود است. اگر نرم افزار حسابداری و فروش با سایت، هماهنگ و سینک نباشد، یک مشتری به صورت حضوری به فروشگاه می آید و آن محصول را خریداری می کند و دقیقا در همان لحظه یک مشتری مشغول خرید همان کالا از سایت فروشگاهی آنلاین است! چون موجودی محصول روی سایت به سرعت تبدیل به صفر نشده، مدیر فروشگاه بعد از اطلاع از سفارش آنلاین ثبت شده، باید با مشتری سایت تماس گرفته و ضمن غذرخواهی  وجه واریز شده را به حساب او مرجوع کند که این کار ضربه مهلکی به اعتبار سایت و کسب و کار می زند. 

 راهکار گروه نرم افزاری باران چیست؟ 

گروه نرم افزار باران سال هاست که در زمینه راهکارهای نرم افزاری و سخت افزاری به کسب و کارهای مختلف کمک می کند. از تجهیز کردن یک فروشگاه به صندوق فروشگاهی، چاپگر حرارتی، کیوسک سفارشگیر و بارکدخوان گرفته تا تولید و توسعه محصولات نرم افزاری. از جمله مهمترین محصولات نرم افزاری باران، نرم افزار رستورانی، نرم افزار فروشگاهی، نرم افزار باشگاه مشتریان، نظرسنجی، پیامک رسان، آنالیز تولید و... می باشد. با توجه به سابقه و تخصص شرکت باران و همچنین تمایل مشتریان به آنلاین کردن کسب وکارشان، تیم برنامه نویسی باران ساختاری فراهم کرده اند که اطلاعات پایه فروشگاه به صورت اتومات بین نرم افزار حسابداری فروشگاه و سایت فروشگاه آنلاین منتقل شود. یعنی کافی است موجودی یک محصول یا قیمت آن در نرم افزار حسابداری فروشگاه شما تغییر کند، دقایقی بعد همان تغییرات به صورت خودکار در سایت شما اعمال می شوند و مشتریان حاضر در سایت با اطلاعات جدید اقدام به ثبت سفارش آنلاین می کنند.

OXudwGZgeQdO

در پایان باید اظهار داشت که اجرای تمامی این فعالیت‌ها در فضای اینترنتی نیازمند مشاوره و مراجعه به متخصصان حوزه ساخت و طراحی سایت و اپلکیشن است. تیم حرفه ای و متخصص باران در زمینه ارائه نرم افزارهای تخصصی کسب و کار با انجام فعالیت‌های مبتنی بر تخصص و تعهد و بر پایه مشاوره‌های حرفه‌ای به صاحبان مشاغل گوناگون در صدد ایجاد تحول در نحوه فروش حالت سنتی به مدرن در خدمت متقاضیان این امر می‌باشد.

راه ارتباط با گروه نرم افزاری باران:

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها