بررسی مزایا و تاثیر ثبت برند بر روی کسب و کار شما

کد خبر: 1057073

علامت تجاری و ثبت برند یکی از مهم ترین موضوعاتی است که صاحبان کسب و کار ها باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند چراکه یک برند نشان دهنده هویت کاری شماست و عملا بدون آن راهی به جلو نخواهید برد! در این قسمت می خواهیم اطلاعات کامل تری در خصوص ثبت برند و مزایای آن بر روی کسب و کار شما در اختیارتان قرار دهیم تا بدانید که در صورت عدم ثبت شرکت از چه مزایایی غافل خواهید شد.

بررسی مزایای ثبت برند و تاثیر آن بر روی کسب و کار ها

بسیاری از افراد برای ثبت برند تعلل می کنند اما اگر بدانند که در صورت ثبت برند چه مزایای قابل توجه ای در اختیار آن ها قرار می گیرد، بدون شک در کمترین زمان ممکن اقدام به ثبت برند خود خواهند نمود. در ادامه ما به مهم ترین مزایای ثبت برند خواهیم پرداخت و اطلاعات کاملی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

در این خصوص اگر تصور می کنید که نیاز به ثبت برند دارید، می توانید به بخش "راهنمای جامع و کامل ثبت برند" مراجعه کنید و سپس مزایای آن را مطالعه کنید.

 

  1. قانونی شدن وجه کاری شما

یکی از مهم ترین فعالیت هایی که در بخش ثبت برند وجود دارد، قانونی شدن برند شما است. در این روش شما پس از انجام مراحل ثبتی و ثبت نمودن برند خود به عنوان یک برند حقوقی می توانید در بازار فعالیت کنید و با گروهی از اشخاص که از برند شما در حال استفاده هستند، شکایت کنید.

 

  1. عدم سوء استفاده از برند و یا علامت تجاری شما

هنگامی که یک برند ثبت می شود دیگر کسی نمی تواند فعالیتی در آن حوزه و سایر حوزه های دیگر با نام برند ثبت شده، انجام دهد. در این صورت شما می توانید به راحتی با اشخاصی که در حال استفاده از برند شما هستند، مقابله کنید و حتی از آن ها غرامت دریافت کنید.

 

  1. برند شما نسبت به سایر برند های دیگر تمایز قابل توجه ای دارد.

پس از ثبت برند مجموعه شما با سایر مجموعه های دیگر تمایز منحصر به فردی دارد و آن ها این است که شما می توانید مشتریان هدفمند خود را به راحتی پیدا کنید تا بتوانید خدمات و همچنین محصولات خود را به آن ها به فروش برسانید.

  1. شما می توانید برای کسب درآمد بیشتر و یا گسترش فعالیت کاری خود، نمایندگی اعطا کنید.

یکی از مهم ترین مواردی که از آن به عنوان مزایای ثبت برند یاد می شود، اعطای نمایندگی فعال به سراسر کشور می باشد. شما به واسطه ثبت شرکت می توانید برای اشخاص ثالث نیز فعالیت هایی را داشته باشید و امتیاز برند خود را در اختیار آن ها قرار دهید تا ضمن کسب درآمد، بتوانید فعالیت کاری خود را گسترش دهید.

 

  1. خود برند شما می تواند یک دارائی منحصر به فرد به شمار بیاید.

جالبی است بدانید که فعالیت شما تاثیر به سزایی در افزایش شهرت و همچنین ارزش برند شما در بازار خواهد داشت! اگر به گونه ای فعالیت کنید که بتوانید ارزش و شهرت زیادی را در بازار به دست آورید، بدون شک خود برند و یا مجموعه شما یک دارائی قابل ارزشمند تلقی خواهد شد.

 

  1. می توانید از وام ها و یا تسهیلات ویژه ای که در اختیارتان قرار می گیرد، استفاده کنید.

هنگامی که شما بتوانید برند خودتان را ثبت کنید، نزد  دولت، بانک ها و سرمایه گذاران به عنوان یک برند شناخته شده تلقی خواهید شد و می توانید از تسهیلات آن ها استفاده کنید و یا اقدام به جذب سرمایه گذار کنید و تمامی این موارد هنگامی رخ می دهد که شما بتوانید برند خود را ثبت کنید!

 

حال اگر برند خود را ثبت نکنیم چه مشکلی برای کسب و کار ما به وجود خواهد آمد؟

هیچ اجباری وجود ندارد که برند خودتان را ثبت کنید اما زمانی که برای یک مجموعه می گذارید و هزینه هایی که در پی دارد عموما بخش مهم یک کسب و کار خواهد بود! به عنوان مثال نمی شود که شما چندین سال بر روی یک مجموعه و یا برند در مارکت خود فعالیت کنید اما برند خود را ثبت نکنید، در این صورت شخص دیگری که از شما زرنگ تر و باهوش تر است، به میدان خواهد آمد و برند شما را به اسم خود ثبت می کند. در این صورت شما موظف هستید فعالیت های خود را به صورت کامل با اسم خود متوقف کنید!

بنابراین ثبت برند موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید چراکه یک شبه ممکن است تمامی زحمات شما برای یک مجموعه و یک نام به هدر برود و این موضوع می تواند فعالیت کاری شما را دچار درگیری شدیدی کند! در این خصوص توصیه می کنیم حتما اگر قصد فعالیت به صورت جدی را دارید، برند خود را ثبت کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها