انواع سبک دکوراسیون داخلی در فروشگاه ویکی دکو در سال 1400

کد خبر: 1058468

دکوراسیون داخلی یکی از کارهای پر چالش و پر استرس اما بسیار جذاب و دلنشین است. هر ساله با پیشرفت تکنولوژی و ظهور سبک‌های متفاوت و ابزار آلات متنوع پر زرق و برق طراحی‌های متفاوتی نیز برای دکوراسیون منازل و ادارات توسط معماران و طراحان داخلی ارائه می‌شود. اصولا در دکوراسیون داخلی بایدها و نبایدهای زیادی وجود دارد که از طرح‌ها و ویژگی‌های خاص و متفاوتی پیروی می‌کنند. سبک‌های متفاوت و ابزار دکوراسیون متنوع باعث شده است که همه افراد با هر سلیقه و بودجه متفاوت بتوانند به راحتی و به دلخواه خود اقدام به تغییر فضای داخلی خانه و یا محل کارخود کنند و محیطی دلچسب و مدرن‌تری را برای خود و عزیزانشان تهیه نمایند. طراحان داخلی به غیر از در نظر گرفتن نکاتی همچون فضا، خطوط، اشکال، فرم‌ها، نور، رنگ، بافت و الگوها، المان‌های متفاوت دیگری را نیز در طراحی دکوراسیون در نظر می‌گیرند که برای هر طرح و سبکی می‌تواند به شکلی ویژه و خاص مورد استفاده قرار دهند.

HHfDxpO4g7v9

المان‌هایی همچون پرده، پاراوان، کفپوش، پارکت، پارتیشن، انواع دیوار پوش و... اجناسی هستند که به طور قابل ملاحظه‌ای بر نوع طراحی دکوراسیون تاثیرگذارند. انتخاب صحیح آن‌ها از لحاظ رنگ، اندازه، جنس و مدل به شما کمک می‌کند که حتی با ابزاری ساده و ارزان دکوراسیونی مدرن و شیک را برای فضای خانه خود ایجاد کنید. به علاوه نحوه چیدمان و قرار گرفتن مبلمان و نوع نورپردازی و استفاده از ابزار آلات زینتی و مدرن یا سنتی نیز بر زیبایی و جذابیت فضای داخلی شما بسیار تاثیر خواهد گذاشت. تمامی این ابزار آلات از پرده و کفپوش و پاراوان گرفته تا انواع کاغذ دیواری و پارتیشن و پارکت و... در طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف در بازار وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را در فروشگاه‌های مخصوص فروش لوازم دکوراسیون تهیه نمایید.

فروشگاه ویکی دکو یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌های سراسر کشور است که هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری اجناس خود را در تنوع بالا و بهترین کیفیت عرضه می‌کند. اجناس این فروشگاه در حدی متنوع و عامه پسند است که با هر نوع سبک دکوراسیونی می‌توان آن را منطبق کرد. در واقع برای تمامی سبک‌ها و سلیقه‌ها وسایل دکوراسیون با جنس‌ها و رنگ‌های مختلف در ویترین فروشگاهی ویکی دکو موجود می‌باشد و شما می‌توانید به صورت آزادانه و به راحتی به صورت آنلاین یا حضوری اجناس مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

دکوراسیون داخلی همانند دیگر هنرها از سبک و اصولی متفاوت و متنوع پیروی می‌کند که بر طبق سلیقه و نیاز جامعه در هر دوره زمانی دستخوش تغییراتی می‌شود. دکوراسیون داخلی در واقع نوعی خلق فضاست که علاوه بر ایجاد زیبایی، کارایی آن مکان را نیز بالا می‌برد. یکی از فاکتورهای اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی تعیین سبک دکوراسیون است که بر اساس فضای موجود، سلیقه کاربران و امکانات موجود طراحی و اجرا می‌شوند. سبک‌هایی همچون سبک مدرن نیمه قرن بیستم(ModernMid-Century) سبک مدرن کلاسیک (modern classic), سبک مدیترانه‌ای، سبک ساحلی، سبک بالیوودی، سبک روستیک، سبک صنعتی(Industrial)، سبک تلفیقی و... از معروف‌ترین و پر کاربردترین سبک‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌آیند. در ادامه به معرفی برخی از این سبک‌های معروف و پرکاربرد می‌پردازیم که آشنایی با آن‌ها به شما در انتخاب نوع طراحی و خرید وسایل مورد نیازتان کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان مطالب همراه ما باشید.

سبک مدرن نیمه قرن بیستم (ModernMid-Century)

AmgeFme0MPbb

معماری مدرن برای طراحی دکوراسیون داخلی از قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی هم‌زمان با جنبش بین‌المللی مدرنیسم به وجود آمد. سبک مدرنیسم دارای ویژگی‌های مشخص و منحصر به فردی مانند ترکیبات نامتقارن، استفاده از بتن مستحکم، به کارگیری از اشکال مکعبی و یا استوانه‌ای شکل، طراحی سقف مسطح، استفاده از قالب بندی‌های شیشه‌ای و فلزی، استفاده نکردن از گچ بری و زرق و برق در فضای داخلی و استفاده از رنگ‌هایی همچون سفید و کرم و.. بود. در اواسط قرن بیستم با ظهور سبک ModernMid-Century تغییراتی جزئی بر روی سبک مدرنیسم ایجاد شد و فرآیند تولید با توسعه دانش و صنعت هماهنگ و هم سو گشت.

در این سبک ظرافت عناصر مختلف نسبت به کارکرد و کاراییشان حفظ شد و از ویژگی‌های منحصر به فردی استفاده شد. از ویژگی‌های این سبک می‌توان به استفاده از اشکال ساده و خطی و یا بکار بردن فرم‌های یکدست در دکوراسیون اشاره کرد. در این نوع طراحی جزئیات غیر ضروری حذف شد تا ساختار و اشکال با وضوح بیشتری نشان داده شود و پنهان کاری در کار نباشد. همچنین در این نوع از سبک طراحان دکوراسیون وسایل تولیدی صنعتی را در طراحی‌ها گنجاندند و برای اینکه فضایی دلچسب و دلپذیرتری ایجاد کنند از ابزار آلات طبیعی همچون چوب استفاده نمودند و آن را با فضای خانه منطبق ساختند. در واقع در سبک مدرن نیمه قرن بیستم بین فضاهای مختلف داخل خانه هماهنگی و یکپارچگی ایجاد می‌شود و از ابزار آلاتی که منطبق و هماهنگ با فضا هستند جهت طراحی استفاده می‌گردد. مثلا نوع مدل، جنس و رنگ پرده را منطبق با نوع پاراوان، کفپوش، پارکت و یا پارتیشن انتخاب می‌کنند.

سبک مدرن کلاسیک (modern classic)

سبک مدرن کلاسیک از آخرین سبک‌های مورد استفاده طراحان داخلی در حال حاضر است و استفاده از آن در دکوراسیون از سال ۲۰۲۰ بسیار رایج شده است. در واقع نسخه‌ای جدید از معماری مدرن و کلاسیک است که علاوه بر طراحی بسیار ساده از زیبایی و جذابیت منحصر به فردی برخوردار است. این ویژگی باعث شده تا این نوع سبک بین مردم از محبوبیت و طرفداران زیادی برخوردار باشد. در این سبک طراحان دکوراسیون داخلی سعی می‌کنند بین رنگ دیوار و مبلمان تضاد ایجاد کنند. مثلا از رنگ سفید و روشن برای کاغذ دیواری یا پرده‌ها و از رنگ تیره برای مبلمان استفاده می‌نمایند. تزئیناتی سنتی همچون قاب روی دیوار و انواع لوسترها را برای این نوع سبک بکار می‌برند. از مبلمان ساده‌تر اما با کیفیت پارچه بسیار بالاتر در دکوراسیون استفاده می‌کنند. نوع پارتیشن، پارکت، پاراوان کفپوش کاغذ دیواری و حتی مدل پرده و جنسی که در این مدل پرده بکار گرفته می‌شود بر روی این نوع از دکوراسیون تاثیرگذار است.

فروشگاه ویکی دکو علاوه بر فروش تمامی اجناس مربوط به هر سبک، مشاورینی متخصص را در حیطه کاری خود دارد که شما عزیزان را جهت انتخاب بهترین نوع سبک و خرید لوازم مورد نیاز راهنمایی می‌کنند تا بدون صرف وقت و هزینه اضافه بهترین دکوراسیون را برای محیط داخلی خانه یا محل کارتان اجرا کنید.

سبک مدیترانه‌ای

xpcsptvZtvHY

سبک مدیترانه‌ای در دکوراسیون داخلی یکی از ساده‌ترین طرح‌ها و در عین حال یکی از متفاومت‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. در این سبک تلفیق بین بافت و رنگ اهمیت ویژه‌ای دارد و معمولا از رنگ‌های خالص در این دکوراسیون استفاده می‌شود. رنگ، یکی از عنصرهای اصلی این نوع سبک محسوب شده و معمولا یا از نوع جیغ انتخاب می‌شوند و یا از نوع خاکی. مثلا رنگ‌هایی مانند سبز زمردی، آبی لاجوردی یا زرد را در کنار زمینه‌های خاکی قرار می‌دهند تا تداعی کننده از رنگ‌های خنثی در این ناحیه باشند.

دیوارها در این نوع از سبک دکوراسیون بافت‌دار گچ بری شده است و کفپوش این سبک غالبا از جنس تایلی می‌باشند. مبلمان نیز در این نوع طراحی اغلب بزرگ، روستیک، محکم و دارای حکاکی دستی هستند و از روکش‌های چرم و طرح‌دار ساخته شده‌اند. پرده و کلیه لوازم پارچه‌ای در این نوع سبک از جنس ابریشمی و پنبه‌ای است و از آهن آلات به شکل فرفورژه استفاده می‌گردد. در خانه‌های مدیترانه‌ای نور به شکلی طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین دلیل از پنجره‌های بزرگ‌تر با پرده‌های نازک‌تر و دیوار پوش‌های روشن‌تر استفاده می‌شود. طراحان داخلی .پاراوان، پارکت، پارتیشن و هر نوع عنصر دیگر را بر حسب سبک مدیترانه انتخاب و در دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌دهند.

سبک صنعتی(Industrial)

ایده طراحی این نوع سبک از تزئینات کشتیرانی قدیمی نیویورک گرفته شده است که در آن همه چیز به صورت دست نخورده و خام قابل مشاهده است. سبک دکوراسیون صنعتی علاوه بر اینکه بسیار ساده و مقرون به صرفه است، از زیبایی و جذابیت بالایی برخوردار می‌باشد و نسبت به سایر سبک‌ها بسیار ارزان‌تر و شیک‌تر است. در این سبک از لحاظ معماری سعی می‌شود هیچ نوع پنهان کاری انجام نگردد به طوری که لوله کشی، چوب و آجرهای بکار رفته در ساخت این نوع سبک به راحتی قابل مشاهده‌اند. در این سبک از وسایلی کاربردی استفاده می‌شود و فضاها و پلان‌های باز بیشتری را نسبت به سایر سبک‌ها در این نوع از دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌دهند. در واقع به نوعی سعی می‌شود در این مدل از دکوراسیون فضاها به صورت یکسره و باز باشد و به ندرت توسط دیوار یا پارتیشن تفکیک می‌گردد.

v7AjXQtrRG8L

در طراحی صنعتی از متریال فلز همچون آلومینیوم در وسایل خانه استفاده می‌شود و مناسب با محیط از وسایل تزئینی منطبق و مناسب فضا استفاده می‌گردد که بیشتر جنبه کاربردی دارند و کمتر به وجه تزئینی بودن آن توجه می‌شود. رنگ‌هایی که برای پرده، پاراوان، کفپوش، پارکت در دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی استفاده می‌شود غالبا به رنگ‌های خنثی مانند سیاه سفید، خاکستری، قهوه‌ای و... است. در واقع این سبک تلفیقی از سبک مدرن و قدیمی است به همین دلیل از محبوبیت بالایی در میان افراد جامعه برخوردار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع‌تر در زمینه دکوراسیون داخلی و همچنین جهت بازدید از تمام اجناس و لوازم دکوراسیون داخلی نظیر پرده، پارکت، پارتیشن، پاراوان، کفپوش و...در کیفیت‌ها و برندهای مختلف می‌توانید به سایت ویکی دکو و یا Instagram ویکی دکو مراجعه کرده و از راهنمایی و مشاوره طراحان داخلی این فروشگاه نیز استفاده نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها