چند دلیل برای اینکه نباید طلای آب شده بخرید و سرمایه‌گذاری کنیم!

کد خبر: 1061773

image_e2e8ac111f7dab928a4ca9079df84a42c709b5b7

بسیاری از مردم برای سرمایه گذاری و پس‌انداز خود در مواجهه با تورم، طلا خریداری می‌کنند. طلاها  دارای أنواع مختلفی هستند. یکی از آنها طلای آب‌شده است. اما چرا ما نباید طلای آب شده را خریداری و سرمایه گذاری کنیم ؟طلای آب شده در مقایسه با شمش، سکه و مصنوعات طلا (زیور آلات) یک سری ویژگی‌های خوب و بد دارند. ویژگی‌های خوب همیشه وسوسه برانگیز هستند. اما باید توجه داشت که برخی ویژگی‌های بد، ممکن است زندگی و سرمایه ما را بر باد دهد. پس باید با اطلاعات کافی به خرید طلا، مخصوصا آب شده‌ی آن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایلی را با شما در میان بگذاریم.

چرا نباید طلای آب شده را خریداری کنیم و چرا عده‌ای تمایل به خرید آب شده دارند؟

طلاهای دست دوم و از کار افتاده‌ای که طلا فروشان آن‌ها را از مردم می‌خرند، به کارگاه‌های ساخت طلا ارسال می‌کنند. سپس آن‌ها را به شکل مفتول یعنی نازک و  نسبتا دراز، به فروشندگان طلا بر می‌گردانند. فروشندگان ‌هم نیز مستقیم طلای آب شده را به فروش میرسانند یا در تعمیرات طلاهای دیگر مورد استفاده قرار می‌دهند.

شمش طلا یا طلای آب شده به چه صورت است؟

  • طلای آب شده بیشتر از طلاهایی ساخته شده که در گذر زمان کیفیت خود را از دست داده‌اند. اکثر آن‌ها طلاهای 18 عیاری هستند که کمی از عیار خود را از دست داده‌اند. پس با این وجود، عیار طلای آب شده چیزی حول 18 می‌باشد. در حالی که این عدد در شمش‌های طلا، 24 می‌باشد.
  • شکل ظاهر طلای آب شده، بسیار بی نظم است، در حالی که شمش‌ها از یک شکل خاص مستطیلی با ابعاد دقیق و مشخص، که از استانداردهای جهانی است، ساخته می‌شوند. به هر حال برای افرادی که می‌خواهند وارد یک شغل یا یک سرمایه گذاری شوند، قطعا نظم و زیبایی اهمیت بالایی دارد.

dVltCIVv9bmQ

  •  طلای آب شده به گونه‌ای است که امکان صادرات و خرید و فروش آن در بازار‌های جهانی، بسیار سخت می‌باشد. طلای آب شده در بسیاری از کشورها تایید شده نیست و یک نوع بازار بی مجوز هم می‌شود به آن، نام داد. علاوه بر این‌ها گواهی‌های استاندارد بین المللی را هم دریافت نمی‌کنند. در حالی که شمش مانند پول در جیب شما است و هر وقت در هر کشوری می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • مالیات آن پایین می‌باشد و فقط باید کارمزد آن را به محلی که از آن می‌خرید، پرداخت کنید. این کارمزد هم حدود یک چهارم کارمزد سایر انواع طلا است. ولی نباید تنها قیمت تمام شده‌ی کمتر، برای ما مهم  باشد. زیرا طلا یک کالا و فلز لجستیکی است و نگهداری و امکان فروش آن باید هر لحظه برای ما وجود داشته باشد. که در طلای آب شده این گونه نیست و حمل و نگهداری آن برای مردم ممنوع است.

تف‍اوت‌ طلای آب شده و مصنوعات چیست؟

  • یکی از معدود ویژگی‌های خوب طلای آب شده این است که شما اگر طلا را با قیمت عیار 18 یا همان 750 بخرید، با قیمتی پایین تر هم میتوانید بفروشید ( البته که با توجه به غیر قانونی بودن آن ، ممکن است خرید و فروش آن بطور کامل ممنوع شود. )
  • دستمزد طلای آب شده را اگر 4 واحد پولی در نظر بگیریم(البته در ماکسیمم حالت)، همین میزان دستمزد برای مصنوعات طلا، 20 واحد پولی است. یعنی با پول کمتر طلای بیشتری می‌خرید.
  •  مالیات طلای آب شده صفر می‌باشد، اما مصنوعات طلا مالیات دارند.

1NGhur7yDeSP

  •    با وجود این همه ویژگی های طلای آب شده، اما باز هم کسی آن را توصیه نمی‌کند. چون که خرید و فروش طلای آب شده در ایران حالت ممنوعیت دارد. یعنی این که ضرر و زیان و سود همگی به پای خریدار و فروشنده است. البته در اوضاع نابسامان بازار، پلیس از فروش آن‌ها جلو گیری می‌کند. پس متوجه شدیم که با وجود این ویژگی‌های به ظاهر خوب، چرا نباید طلای آب شده بخریم ؟

نکته پایانی

در دنیا و بازار هیچ چیز مطلقا بد و خوب نداریم. باید بررسی کنیم ببینیم که با کدام شرایط راحت‌تر هستیم. اگر به بازار آشنا هستید یا تجربه زیادی دارید و نحوه‌ی فروش و خرید آن را بلد هستید، می‌توانید با احتیاط در این بازار شروع به کار کنید. اما اگر هیچ اطلاعاتی ندارید، پس بهتر است، در معاملات خود، از طلای آب شده دور باشید، تا ضرر و زیانی درگیر شما نشود. به طور کلی از بین انواع شکل‌های طلا، اگر بخواهیم رتبه بندی براساس مفید بودن آن‌ها در افزایش سرمایه شما، ارائه دهیم، به این ترتیب است.

  •   مصنوعات طلا
  •   سکه
  •   طلای آب‌شده

نتیجه گیری

طلای آب شده از طلاهای کار افتاده و دست دوم ساخته می‌شود. طلای آب شده در مقایسه با شمش، نقاط ضعف بسیاری دارد. از جمله رسمی بودن شمش، شمش دارای شکل مشخص است، شمش 24 عیار است و تنها نقطه قوت طلای آب شده، کم بودن مالیات و کم بودن اجرت است. که قابل صرفه نظر است. در قسمت مقایسه طلا و سکه، پی بردیم که سکه همواره بسیار مطمئن‌تر از طلای آب‌شده است و قیمت تمام شده آن هم، خیلی بالاتر از طلای آب شده نیست. اما در مقایسه مصنوعات طلا و طلای آب شده، متوجه برتری طلای ساخته شده بودیم. اما باز هم با دلایل محکم، ثابت کردیم که بدون اطلاعات کافی، چرا نباید طلای آب شده بخریم ؟ چون ممکن است سرمایه شما را بر باد بدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با سایت گالری ربیعی همراه باشید.

آدرس وبسایت:  https://rabieigallery.com/

آدرس صفحه اینستاگرام : @ rabieigoldgallery

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها