وارد کننده اتصالات هیدرولیک و پنوماتیک شیلنگ فشار قوی در کشور کیست؟

کد خبر: 1066572

امروزه با پیشرفت تکنولوی بسیاری از صنایع از جمله صنایع کشاورزی، صنایع تولید مواد غذایی، صنایع شیمی، ماشین سازی و غیره بر مایه سیستم هیدرولیک و پنتوماتیک فعالیت می‌کنند. این سیستم از اتصالات هیدرولیک و قطعات بسیاری تشکیل شده است و با طراحی خاصی که دارد امکان پیش‌برد سریع کارها و کنترل سیستم از راه دور را فراهم کرده‌اند. به این صورت که سیستم‌های مکانیکی صنعتی با استفاده از سیستم پیچیده‌ای می‌توانند از راه دور موتور را به حرکت در آورند اما در سیستم هیدرولیک به کمک اتصالات هیدرولیک و شیلنگ‌ها، نیرو به سادگی از یک موتور مولد نیرو به بخش دیگری که نیرو نیاز است، فرستاده می‌شود. قبل از هر چیزی بهتر است با سیستم هیدرولیک و پنتوماتیک آشنا شوید و تفاوت این دو مجموعه را بدانید.

f2Z9ESR1wE75

پایه و اساس فعالیت این دو سیستم ماده سیال است اما این ماده در هر کدام از دو سیستم متفاوت است. عنصر عامل یا ماده سیال در سیستم هیدرولیک، روغن هیدرولیک است که تراکم ناپذیر بوده و نمی‌توان آن را فشرده کرد. هیدرولیک یک سیستم مداربسته است و روغن به وسیله اتصالات هیدرولیک در کل مدار گردش کرده و در نهایت به مخزن بر می‌گرد. فشار کار در سیستم هیدرولیک بیشتر از پنتوماتیک است و اما در سیستم پنتوماتیک هوا به عنوان سیال استفاده می‌شود. هوا تراکم پذیر بوده و فشرده می‌شود. این سیستم به صورت مدار باز است و طی یک سیکل باز هوا را از محیط مکش کرده و به کمک اتصالات پنتوماتیک در لوله‌ها جریان داده و نهایتاً به محیط برمی‌گرداند. در ادامه خواهیم گفت که این اتصالات چه کاربردی دارند.‌

با توجه به نیاز روز افزون صنعت به اتصالات هیدرولیک و پنتوماتیک و نقش حیاتی آن‌ها ، فروشگاه‌های بسیاری درصدد واردات و تولید و عرضه این محصول برآمده‌اند که موفق‌ترین و بزرگ‌ترین آن‌ها فروشگاه عصر هیدرولیک است که سابقه کاری ۱۰ ساله در این عرصه دارد و به خوبی توانسته موفق‌های بزرگی در زمینه  تولید و ارائه قطعات و تجهیزات هیدرولیک و پنتوماتیک کسب کند. مهم‌ترین قطعات در سیستم هیدرولیک، اتصالات هیدرولیک شیلنگ فشار قوی، شیر برقی و لوله هیدرولیک هستند که هر کدام را به اختصار شرح می‌دهیم.

اتصالات هیدرولیک و اتصالات پنتوماتیک چه کاربردی دارند؟

این اتصالات  لوله‌ها، شیلنگ‌ها و سایر قطعات موجود در سیستم را به یک دیگر متصل می‌کنند. اتصالات پنتوماتیک ساختار محکم‌تری نسبت به اتصالات هیدرولیکی دارند. به همین دلیل فشار کمتری به قطعات موجود در سیستم پنتوماتیک وارد می‌شود. این اتصالات از لحاظ ظاهر و عملکرد با یک دیگر متفاوت‌اند. انواع مختلف این اتصالات می‌توانند یک یا چند شیلنگ و لوله را به هم وصل کنند و از لحاظ کاربرد طیف گسترده‌ای دارند. لازم به ذکر است طراحی و اجرای این دو سیستم با سیستم‌های معمولی کاملاً متفاوت است. در این دو سیستم مواد سیالی که جریان یافته و منتقل می‌شوند تحت فشار زیادی هستند. بنابراین اگر نقصی در سیستم به وجود آید، خسارت‌های جبران نا پذیری وارد می‌شود. به همین دلیل قیمت اتصالات پنوماتیک از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

شیر برقی چیست؟

شیر برقی که به آن شیر الکتریکی نیز می‌گویند از پرکاربردترین شیرهای صنعتی است که امروزه در صنایع مختلفی استفاده می‌شود و می‌توان برای مدیریت جریان سیال‌های مختلف از آن استفاده کرد. عملکرد این شیر از طریق نیروی مغناطیسی امکان پذیر است. یعنی در این شیر از نیروی مغناطیسی برای قطع و وصل کردن جریان استفاده می‌شود. این شیر در داخل خود یک هسته مرکزی و یک سیم پیچ دارد. هسته مرکزی سلونوئید است و که از داخل آن سوزنی شیر رد شده است. عبور برق از درون سیم پیچ نیروی مغناطیسی ایجاد می‌کند. اصلی‌ترین ویژگی و مزیت این شیر نسبت به شیرهای دستی و مکانیکی، کنترل از راه دور است یعنی از راه دور جریان الکتریکی برقرار شده و مسیر جریان سیال باز و بسته می‌شود.

QwCf03sGHxBq

این شیر ساختمان ساده‌ای دارد. بدنه آن از جنس فولاد ضدزنگ است، سیم پیچ هم از جنس مس روکش شده با روکش لاک بوده که به عنوان عایق استفاده شده است. قاب سلونوئید از جنس ورقه فولادی است و وقتی جریان برقرار شود مانند آهنربا عمل می‌کند. این شیر به وسیله اتصالات هیدرولیک در سیستم نصب می‌شود میزان فشار و جریان سیال داخل لوله‌های هیدرولیک را کنترل می‌کند.

لوله هیدرولیک و مزایای آن

لوله هیدرولیک  یا شیلنگ هیدرولیک حمل و نقل و جا به جایی مایع سیال را از یک مکان به مکان دیگر امکان پذیر می‌سازد. این لوله برای این که بتواند مایع هیدرولیکی را به داخل قطعات هیدرولیک شامل دریچه‌ها و موتورها و سایر ابزارها انتقال دهد، به صورت خاص طراحی شده است. این لوله یا سیلنگ خاصیت انعطاف‌پذیری دارد و با چند لایه تقویتی به خوبی تقویت شده است چون در فشار زیاد عمل می‌کند. انعطاف‌پذیری شیلنگ هیدرولیک این امکان را فراهم کرده که از مکان‌های تنگ عبور دهد و در فاصله طولانی خم نشود. هنگام انتخاب لوله هیدرولیک پارامترهای مختلفی از جمله قطر داخل، قطر خارج، شعاع حداقل خم شدن و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرد و با توجه به آن اتصالات هیدرولیک نیز متفاوت می‌شوند.

اگر به نحوه طراحی و تولید و همچنین عملکرد و خرید لوله هیدرولیک توجه کنید، خواهید دید که این لوله از سه لایه با جنس‌های مختلف تشکیل شده است. لایه اول یا همان لایه داخلی از جنس لاستیک مصنوعی، تفلویا پلی استر که در برابر سیال مقاومت بالایی دارد. در واقع جنس این لایه با سیال سازگار است و انعطاف پذیری بالایی دارد.لایه دوم یا لایه مسطح خود از چندین لایه تشکیل شده و در واقع روی لایه اول بافته می‌شود. این لایه وظیفه دارد فشار داخل شیلنگ هیدرولیک را تحمل کند و باعث هدایت الکتریکی در لوله می‌شود. لایه سوم یا لایه خارجی و رویه از جنس لاستیک مقاوم مانند پلی استر است و وظیفه آن محافظت از شیلنگ در برابر عوامل شیمیایی، سایش، خوردگی ناشی از آتش سوزی، الکتریسیته و غیره است. مشخصات شیلنگ و در نهایت انتخاب اتصالات هیدرولیک برای آن از طریق لایه سوم مشخص می‌شود.

شیلنگ فشار قوی و کاربرد آن

شیلنگ فشار قوی صنعتی جزو کاربردی‌ترین تجهیزات در سیستم هیدرولیک است کع برای انتقال و پاشش پر فشار سیالات استفاده می‌شود. این شیلنگ به متظور مقاومت در برابر فشار بالای سیالات هنگام خروج، بسیار محکم و مقاوم است و ساختار آن با شیلنگ معمولی کاملا متفاوت است. این شیلنگ انعطاف پذیری بسیار زیادی دارد. وزن سبک، کیفیت بالای ساختار، عدم پیچیده شدن حین کار از دیگر ویژگی‌های این شیلنگ است. ساختار شیلنگ فشار قوی شبیه به ساختار لوله‌های هیدرولیک و از جنس آن‌ها است.

8Kl6VgsyjZr5

اتصالات هیدرولیک را از کجا تهیه کنیم؟

در صنایعی که از این اتصالات استفاده می‌شود قطعا ایمنی سیستم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل کیفیت این قطعات اتصال دهنده بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین باید آن را از مرکزی خریداری کنید که نسبت به کیفیت بالای آن اطمینان داشته باشید. فروشگاه بزرگ عصر هیدرولیک بزرگ‌ترین و معروف‌ترین تامین کننده و تولیدکننده انواع شیلنگ‌ها، اتصالات صنعتی هیدرولیک و پنتوناتیک و ابزار دقیق است و از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت جهت تأمین نیازهای شرکت‌های مربوط به صنایع مادر در حوزه های مختلف نفت، پتروشیمی، ماشین سازی، فولاد، کشتی سازی، کاشی و سرامیک و غیره فعالیت و عملکرد بی نظیری دارد. شما می‌توانید برای ثبت سفارشات و دریافت قطعات و اتصالات هیدرولیک با بالاترین کیفیت از طریق لینک زیر وارد سایت فروشگاه عصر هیدرولیک شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس https://asrehydraulic.ir/ مراجعه نمایید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها