معرفی مزایا و ویژگی های مخازن عمودی برای نگهداری آب

کد خبر: 1068893

حتماً بر روی بام ساختمان ها و یا خانه های ویلایی مخازن آبی را مشاهده کردید که در ابعاد و اشکال و جنس های مختلفی وجود دارند. مخازن آب برای نگهداری و ذخیره کردن آب و یا بسیاری از مایعات استفاده می شود. شکل های مختلف مخزن ها با انواع مختلف آهنی و پلاستیکی این تنوع را به وجود آورده است تا هر کس با استفاده از ظرفیت مد نظر و همچنین موقعیت مکانی بتواند نوع خاصی از مخازن را انتخاب کند. مخزن آب عمودی یکی از انواع مخازن است که بنا داریم با بررسی مزایا و معایب آن بتوانیم به شناخت بهتری از این محصول دست یابیم. بررسی مولفه های زیادی از جمله قیمت و حجم مخازن عمودی برای خرید این نوع مخازن به شما کمک می کند.

3O6PxUMGKKHA

ویژگی های مخزن آب عمودی

یکی از انواع مختلف مخازن، مخزن آب عمودی می باشد که برای ذخیره سازی آب از آن استفاده می شود. علت آنکه به عنوان عمودی مشهور می‌باشد این است که ارتفاع آن بیشتر از مجموع قاعده و یا مساحت کف آن است. این نوع مخازن قابلیت های متفاوتی دارند و همین قابلیت ها سبب شده تا نظر مشتریان را به خود جلب کند. مخزن عمودی در انواع مختلف پلاستیکی و برخی انواع فلزی طراحی می‌شوند، البته مخازن عمودی بیشتر پلاستیکی هستند. مخزن آب عمودی دارای قابلیت ها و مزایای متعددی است که در ادامه به آنها می پردازیم. مخزن آب عمودی حجم های مختلفی از ۸۰ لیتر تا ۲۰۰۰۰ لیتر را پوشش می‌دهند و برای آب و بسیاری از مایعات برای مصارف شخصی و یا صنعتی کاربرد دارند. مخزن آب عمودی برای نگهداری و ذخیره آب برای ساختمان ها، ذخیره آب برای باغ ها و یا برای انواع سازمان ها و ادارات قابل استفاده میباشد اما چه نیازی به وجود مخازن است؟ با توجه به یکسان سازی شبکه آبرسانی و وجود آب دائمی در ساختمانها این پرسش مطرح می شود که چه نیازی به وجود مخزن آب عمودی و یا به صورت کلی مخزن برای نگهداری آب است؟ در کشور ما و در سراسر دنیا علل مختلفی وجود دارند که سبب می شوند شبکه های یکپارچه اعم از آب و گاز در زمانهای خاصی دچار اختلال شوند و اتفاقات مختلفی سبب شود تا آبرسانی به شهروندان دچار مشکل شود. در این حالت با وجود انواع مخازن عمودی می توان در زمان کمبود یا نبود آب از آن استفاده شود.

 مزایای مخازن عمودی 

 برخی از مزایا و ویژگی ها سبب شد تا مخزن آب عمودی نسبت به سایر مخازن با ابعاد و شرایط مختلف مزیتی داشته باشد. یکی از آن مزایا نصب سریع و آسان است. برای انواع مخازن به دلیل آن که نیاز به نصب شیرالات فراوانی در استفاده از آنها داریم گاهی دچار مشکل میشویم. در صورتی که مخزن آب عمودی با یک محل خروج، از نصب و استفاده آسان برخوردار است. یکی دیگر از مزایای بسیار مهم انتقال حرارت کمتر نسبت به سایر مخازن است. همانگونه که در انواع تصاویری از مخزن عمودی آب مشاهده کردید به دلیل کم بودن سطح قاعده آن و ارتفاع بیشتر، زمانی که آفتاب به صورت عمودی بر سطح زمین می تابد، سطح کمتری از مخزن را پوشش می دهد و همین امر سبب می‌شود تا حرارت آفتاب با نسبت کمتری بر مخازن عمودی برخورد کند. از طرفی در صورتی که جنس مخزن پلاستیک باشد به دلیل رسانایی کمتر پلاستیک نسبت به فلزات این نوع از مخزن حرارت کمتری را به درون خود منتقل می کند و همین امر سبب می شود تا هم گرما و هم سرما تاثیر کمتری بر آب ذخیره شده در مخزن آب عمودی داشته باشد. یکی دیگر از مزایای بسیار مهم مخزن های آب عمودی قابلیت حمل آسان است به دلیل فرم عمودی آن، در زمان جابجایی کار راحت تری داریم. یعنی در صورتیکه شما یک جسم عمودی را بخواهید جابجا کنید نسبت به انواع مربعی آن کار ساده تری دارید. اما مزیت بسیار مهم دیگری که مخزن آب عمودی دارند، آبرسانی قوی می باشد، به دلیل اینکه مخزن به صورت عمودی قرار دارد فشار آب سبب می‌شود تا با سرعت بیشتری از دریچه خروجی یا لوله خروجی مخزن انتقال پیدا کند و از طرفی زمانی که مخزن رو به خالی شدن می‌روند مقدار کمتری آب در کف ظرف یا مخزن باقی می ماند. در صورتی که اگر همین نوع از مخزن به صورت افقی باشد، در زمانی که حجم آب درون مخزن کم می شود. مقدار بیشتری آب در کف آن باقی می ماند و در زمان خالی شدن، انتقال آب با مشکل مواجه می شود.

انواع مخازن عمودی آب

افراد زیادی وجود دارند که برای منازل خود و یا برای مصارف دیگر نیاز به استفاده از مخزن دارند. اینکه چه نوع مخزنی انتخاب کنند یکی از پرسش های معمول آنان است. انواع مختلفی از مخازن عمودی وجود دارند که می‌توانند نیازهای افراد را برآورده کنند. مخزن آب عمودی پلاستونیک یکی از مخازن عمودی است که با دارا بودن ویژگی هایی شامل کاملاً یکپارچه بودن ، مقاومت در برابر اسیدها و بازها و مواد خورنده همچنین با قابلیت تهیه شدن از مواد کاملا بهداشتی و وجود گارانتی ۶۰ ماهه تعویض و ده سال خدمات پس از فروش سبب شده تا این نوع از مخازن نسبت به سایر موارد مشابه مزایای بیشتری داشته باشد. مخزن آب عمودی در اندازه ها و قالب های مختلف با رنگ های متفاوت تولید می‌شود با توجه به اینکه در مطالب گذشته به برخی از مزایای مخزن اشاره شد. اما مشخصات آنان نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارند این محصولات در اندازه، حجم و ابعاد همچنین در جنس تهیه شده از مصارف بهداشتی با یکدیگر متفاوت اند. از طرفی تولید این محصول   به صورت بی رنگ یا تک لایه دو لایه وسه لایه صورت می پذیرد. برخی از انواع پلاستیکی مخزن آب عمودی از پلی اتیلن ساخته شدند و  این مخازن برای نگهداری آب شرب، مواد شیمیایی و دارویی استفاده می شوند. لازم به ذکر است در مخازن آب عمودی که از پلی اتیلن سه لایه ساخته شدند لایه میانی مشکی رنگی وجود دارد که مانع از نفوذ نور به داخل مخزن می شود. همچنین از رشد جلبک در جداره‌های آن جلوگیری می‌کند. این مخازن در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت مقاوم هستند. همانگونه که ذکر شد در برابر اسیدها و بازها مقاومت بالایی دارند این ویژگی ها سبب شده تا استقبال فراوانی از آنها صورت گیرد.

bIS3uPsllybB

مخزن آب عمودی با مقاومت بالا

قیمت مخازن عمودی آب در اندازه های مختلف متفاوت می باشد. به نحوی که از مخازن ۷۰ یا ۸۰ لیتری با ارتفاع نیم متر و قیمت ۳۵۰000 تومن شروع شده و تا مخازن بزرگ تر با اندازه های ۲۰۰۰۰ لیتری  3 متر قطر دارند و تقریبا با 3 متر ارتفاع طراحی شده‌اند.

 جمع بندی

 برای نگهداری و ذخیره سازی آب از مخزن هایی استفاده می شود که قابلیت های متعددی دارند و همواره مشتریان را ترغیب می‌کند که از این محصول استفاده کنند. این محصول در اندازه های مختلف حجم های مختلف از آب را پوشش می دهد. و همین هم سبب می‌شود تا تنوع اندازه، دست مشتریان را در انتخاب باز بگذارد. افرادی که نیاز به تهیه محصول دارند می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های معتبر و استفاده از آن یا مراجعه به فروشگاه های معتبر ارائه دهنده این محصول از محصول و خدمات جانبی آن بهره ببرند همواره می توان به صورت آنلاین نیز نسبت به تهیه این محصول اقدام کرد یعنی با مراجعه به سایت های معتبر مانند تهران پلیمر با آدرس tpy.ir  با مشاهده ویژگی ها و انواع مختلف مخزن آب عمودی نسبت به تهیه آن ها اقدام کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها