ارز دیجیتال پولکادات کلیدی برای حل مشکلات

کد خبر: 1077291

امروزه با پیشرفت بیش از پیش تیم‌های مختلف سازنده ارز دیجیتال و توسعه دهندگان شبکه‌های بلاک چین، تعداد زیادی ارز دیجیتال توسط افراد مختلف ساخته شده است که هر کدام از آن‌ها ادعای بهترین بودن را دارند. اما آیا می‌توان مشخص کرد واقعا کدام یک بهتر است؟

یکی از این ارزهای دیجیتال که ادعای «کلید مشکلات» موجود در شبکه‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال قبلی را دارد، ارز دیجیتال پولکادات است که در این مطلب سعی داریم آن را بررسی کنیم.

قبل از بررسی این ارز دیجیتال بهتر است بدانید اگر در جستجوی یک صرافی معتبر و قابل اعتماد برای خرید یا فروش امن ارزهای دیجیتال خود هستید، صرافی اکسیر بهترین گزینه شما است. شما می‌توانید با بهره‌گیری از این صرافی، با خیال راحت ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمام اطلاعاتی را که برای آغاز معامله با ارز پولکادات لازم دارید، در اختیارتان قرار دهیم.

پولکادات چیست؟

پولکادات نسل جدیدی از پروتکل‌های بلاک چین است که از آن به‌عنوان بستری برای ساخت برنامه‌های کامپیوتری غیر متمرکز ایمن از نظر خطر دستکاری شدن یا توقف، شبکه‌ای با تعداد هزاران بلاک چین و ارز دیجیتال در رتبه‌های بالا و بستری برای انجام تراکنش‌های بسیار سریع و ارزان یاد می‌شود.

نکته جالبی که درباره این بستر وجود دارد، این است که پولکادات خود را رقیب اتریوم می‌داند و مدعی است بسیاری از مشکلات موجود در این بستر را حل کرده است.

هدف پروژه پولکادات این است که شبکه‌ای واحد از بلاک چین‌های هدفمند و یکپارچه بسازد و به این وسیله، مشکلات مقیاس‌پذیری و تعامل پذیری موجود در فضای ارزهای دیجیتال دیگر را رفع کند.

البته تیم توسعه دهنده این بستر اظهار دارد که ادعایی مبنی بر این موضوع ندارد که یک بلاک چین برای همه امور است. بلکه ادعای اصلی آن قرار دادن شبکه‌ای از بلاک چین‌ها است که کاربران به کمک آن بتوانند به‌راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

ارز دیجیتال پولکادات

تا اینجای مطلب اطلاعات جامع و کلی را راجع به بستر بلاک چین‌های پولکادات بررسی کردیم. اکنون نوبت به ارز دیجیتال این بستر، یعنی ارز دیجیتال پولکادات یا به اختصار دات (DOT) است.

کاربرد اصلی ارز دیجیتال پولکادات این است که هزینه‌های شبکه را پرداخت کرده و علاوه بر این، برای آینده شبکه تصمیم گیری کند. در واقع می‌توان گفت هر فردی با داشتن این ارز دیجیتال می‌تواند یک حق رای برای مشارکت در آینده شبکه پولکادات به دست آورد.

ارز دیجیتال دات آینده روشنی دارد و مانند ارزهای دیجیتال مطرح دیگر مانند بیت کوین و اتر، با سرمایه‌گذاری روی آن در حقیقت روی آینده شبکه پولکادات سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

به‌طور کلی ارز دیجیتال پولکادات سه هدف اصلی را در این شبکه ارائه می‌دهد که به شرح زیر هستند:

  • حاکمیت: دارندگان ارز دیجیتال دات می‌توانند با اختیاراتی که به آن‌ها داده می‌شود نظیر تعیین ساختار کارمزد، تغییرات پروتکل و عملیات اضافه کردن یا حذف بلاک چین در این بستر، کنترل کاملی بر بستر پولکادات داشته باشند.
  • عملیات: دارندگان ارز دیجیتال پولکادات می‌توانند مکانیسم اجماع این شبکه را تسهیل کنند.
  • پرداخت: این شبکه به افرادی که صاحب ارزهای دیجیتال دات هستند یا کسانی که در این شبکه فعالیت بالایی دارند، پاداش‌هایی پرداخت می‌کند که در قالب ارز دیجیتال دات به آن‌ها اعطا می‌شوند.

همچنین بهتر است بدانید تمام توکن‌های موجود در بلاک آغازین این شبکه در ابتدا 10 میلیون واحد بود که 5 میلیون از این تعداد در اکتبر سال 2017 طی عرضه اولیه به مزایده گذاشته شد.

شما عزیزان می‌توانید با استفاده از سیگنال coinex، بهترین و مطمئن‌ترین سیگنال‌های خرید و فروش را دریافت کنید و همچنین با استفاده از صرافی اکسیر، دارایی خود را در مطمئن‌ترین و امن‌ترین جای ممکن ذخیره کنید.

تاریخچه مختصر پولکادات

با بررسی موارد بالا متوجه شدیم که هدف توسعه دهندگان پولکادات، اتصال با سایر بلاک چین‌ها و یکپارچه‌سازی این فناوری است.

گفتیم که پولکادات، عرضه اولیه یا ico خود را در 2017 به انجام رساند که همین عرضه اولیه در آن سال به‌عنوان یکی از موفق‌ترین ico ها شناخته شده و با فروختن آن حدود 1 میلیون اتر حاصل شد. بهتر است بدانید زمانی که توکن پولکادات در بستر اتریوم به فروش می‌رسید، قیمت آن 0.109 اتر بود.

ساختار بلاک چین پولکادات

اگر قصد دارید وارد حوزه خرید و فروش ارز پولکادات شوید، حتما باید اطلاعات کلی راجع به نحوه کارکرد و ساختار آن داشته باشید تا بتوانید عملکرد بهتری را ارائه دهید. ساختار این پلتفرم متشکل از بخش‌های زیر است:

  • ریلی چین: در این بخش از پولکادات، تمام بلاک چین‌های دیگر به آن متصل می‌شوند.
  • پارا چین: پارا در انگلیسی به معنای موازی است و بنابراین پاراچین یعنی بلاک چین‌های موازی. پاراچین‌های موازی پولکادات به این منظور طراحی شده‌اند که بلاک چین‌های تک زنجیره‌ای به‌صورت موازی با پولکادات ارتباط برقرار کنند.
  • بریج چین: به زنجیره‌ای گفته می‌شود که برای اتصال زنجیره‌هایی به کار می‌روند که قانون گاورننس آن‌ها را مورد استفاده قرار نمی‌دهد.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید راجع به ارز دیجیتال پولکادات در نظر بگیرید، این است که الگوریتم اجتماع شبکه پولکادات بر اساس پروتکل اثبات سهام ساخته شده است. ممکن است از خود بپرسید این موضوع به چه معنی است؟

در جواب باید گفت بر پایه پروتکل اثبات سهام بودن ارز دیجیتال پولکادات به این معنا است که این ارز دیجیتال فقط از طریق خرید آن در صرافی‌های معتبر امکان‌پذیر است و مانند بیت کوین قابلیت استخراج ندارد.

مقایسه پولکادات و اتریوم

شبکه اتریوم و پولکادات از نظر الگوریتم اجماع اثبات سهام، بسیار شبیه به یکدیگر هستند. به‌عنوان مثال هر دو بلاک چین برای مقیاس پذیری بسترهای خود، از فرآیند شاردینگ استفاده می‌کنند. این موضوع یعنی پردازش تراکنش‌ها با استفاده از شاردهای فردی و به شکل موازی انجام می‌شود.

یکی دیگر از زمینه‌هایی که پولکادات و اتریوم 2 در آن مشابه هستند، در مدل‌های اجماع ترکیبی، مکانیسم‌های اثبات سهام و توابع انتقال حالت‌های آن‌ها است.

مزیت‌های استفاده از پولکادات

به‌طور کلی، بلاک چین‌های نسل اول دوم با وجود تمام مزیت‌ها و پیشرفت‌هایی که به آن‌ها دستیابی پیدا کردند، ضعف‌هایی داشتند. به‌عنوان مثال، تعدادی از ضعف‌های آن‌ها سرعت پایین تراکنش‌ها، بالا رفتن غیر منطقی کارمزدها، به‌روزرسانی اساسی پی در پی و نداشتن قابلیت تبدیل مستقیم ارزهای دیجیتال به یکدیگر بودند.

اما پولکادات با طراحی منحصر به فرد خود بسیاری از این مشکلات را برطرف می‌کند و همچنین قابلیت‌های بی نظیری را نسبت به شبکه‌های قدیمی به کاربران ارائه می‌دهد که این مزیت‌ها عبارتند از:

  • مقیاس پذیری
  • قابلیت ارتقا شبکه بدون انجام به‌روزرسانی‌های اساسی
  • مدیریت شفاف و غیر متمرکز
  • تعامل پذیری و ارتباط زنجیره‌ای

کیف پول‌های پولکادات

با این که پولکادات کاملا نوپا و جدید بوده و شبکه تقریبا ناپایداری دارد، اما بر خلاف سایر ارز دیجیتال‌های نوپای دیگر کیف پول‌های زیاد و متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. مهم‌ترین این کیف پول‌ها به شرح زیر هستند:

  • Parity Signer قابل اجرا روی اندروید و iOS
  • Polkadot-JS قابل اجرا به شکل تحت وب
  • Polkadot{.js} قابل اجرا روی افزونه مرورگر
  • Polkawallet قابل اجرا روی اندروید و iOS
  • Math Wallet قابل اجرا روی اندروید، iOS و افزونه مرورگر
  • AirGap قابل اجرا روی اندروید، iOS و دسکتاپ
  • SafePal قابل اجرا روی اندروید، iOS و کیف پول سخت افزاری
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها