چگونه می‌توان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری تشخیص داد؟

کد خبر: 1064980

ebFxaQ1vhqP1

نظام مالی و سرمایه‌گذاری در جهان در حال دگردیسی عظیمی است. در بطن این دگردیسی و تحولات که همسو با تغییرات تکنولوژی است ارزهای دیجیتال متولد شدند.

رشد ارزهای دیجیتال به قدری سریع بود که پیش از آنکه قوانینی توسط دولت‌ها برای انتشار آن‌ها تدوین شود توانستند جای خود را در میان بازارهای سنتی‌تر باز کنند؛ به گونه‌ای در سال ۲۰۱۷ پس از انفجار قیمتی که در این بازار اتفاق افتاد، هیچ سرمایه‌گذار جهانی به ویژه آن‌ها که در بازار ارز فعالیت می‌کنند دیگر نمی‌توانستند به این نرخ رشد بی‌تفاوت بمانند.

سودآوری در این بازار جدید به قدری است که حتی موسسات مالی و اقتصادی بزرگی همچون فیسبوک و بانک جی پی مورگان را نیز بر آن داشته که برای انتشار رمز ارز پایه خود تلاش کنند. البته حجم در گردش ارزهای دیجیتال در بازار جهانی در مقابل پول‌های رایج جهان که به آن‌ها فیات (fiat currency) گفته می‌شود بسیار کوچک است. ولی نباید از نظر دور داشت که سرعت رشد این ارزها هم از نظر تعداد و هم از نظر حجم بسیار سریع است.

تا پایان ۲۰۲۰ تعداد ارزهای دیجیتال به بیش از ۷۰۰۰ ارز رسید، هرچند که بخش قابل توجهی از آن‌ها رسمیت پیدا نکردند و وارد گردش اقتصاد نشدند، ولی همین مساله نشان می‌دهد که چگونه ارزهای دیجیتال به مرکز توجه بسیاری از بازیگران اقتصادی تبدیل شده‌اند و چگونه می‌توان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را تشخیص داد و به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مشغول شد.

ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل می‌شوند. این ارزها به‌عنوان یک واحد پولی یا واسطه تبادل (به غیر از واسطه‌های فیزیکی مانند اوراق بانکی، طلا، نقره، سکه یا سایر پول‌های فیزیکی) بر پایه اینترنت تعریف می‌شوند و ویژگی‌هایی مشابه با پول فیزیکی را دارا هستند، با این تفاوت که تراکنش‌های انتقال سرمایه را به شکل آنی و بدون مرز بین افراد انجام می‌دهند. پول‌های مجازی و ارزهای رمز پایه (رمز ارزها) هر دو نمونه‌هایی از ارزهای دیجیتال هستند.

AlyhaUeXkX7K

بازار ارزهای دیجیتال نسبت به سایر بازارها شفاف‌تر، دموکراتیک‌تر و بسیار رقابتی‌تر است، به همین دلیل است که ارزهای دیجیتال و به ویژه رمز ارزها در کشورهای مختلف جهان مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفته‌اند. بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ارزی است که به فرم دیجیتالی باشد، ولی لزوماً به طور ذاتی از تکنیک‌های رمزنگاری شده و تکنولوژی بلاک چین استفاده نمی‌کند. به بیان دیگر ماهیت اصلی آن‌ها متکی به رمزنگاری نمی‌باشد و تراکنش‌های آن‌ها نیز در شبکه بلاک چین انجام نمی‌شود. به طور مثال وقتی شما از کارت‌های بانکی، Visa/MasterCard و یا PayPal استفاده کنید، در واقع در حال استفاده از ارزهای دیجیتال هستید.

تفاوت عمده این ارزها در این است که نه تنها ماهیت اصلی آن‌ها دیجیتالی نیست (در واقع این ارزها معادل دیجیتالی اسکناس کاغذی دلار، ریال و …. هستند)، بلکه این ارزها در ذات خود متکی به تکنیک‌های رمزنگاری نیستند.

ممکن است برای افزایش امنیت تراکنش‌های آن‌ها از تکنیک‌های رمزنگاری استفاده شود، ولی در ذات خود وابسته به رمزنگاری نیستند. تفاوت بسیار بزرگ دیگر رمز ارزها با ارزهای دیجیتال در غیر متمرکز بودن آن‌ها است. تایید و نگهداری تراکنش‌های بیت کوین و آلتکوین‌ها (سایر رمز ارزها) توسط استخراج کننده‌های بسیاری که در سراسر جهان سیستم خود را در اختیار شبکه آن رمز ارز قرار داده‌اند، انجام می‌شود. در حالی که در تراکنش‌های ارزهای دیجیتال (به طور مثال Visa)، توانایی بررسی و تایید تراکنش‌ها تنها در دست عده‌ای محدود، از جمله بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ می‌باشد.

آکادمی علی ربیعی

سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال و رمز ارزها

نکته مهم در سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال این است که انتشار هر خبری در مورد ارزهای دیجیتال مثل تایید یا عدم تایید و ممنوعیت استفاده از آن‌ها در یک کشور یا مشابه آن می‌تواند به شدت روی نرخ ارزهای دیجیتال و ارزهای رمز پایه اثر بگذارد؛ بنابراین این ارزها به دلیل نوسانات بالا به سادگی مورد قبول بانک‌های مرکزی قرار نمی‌گیرند و به همین علت نمی‌توان از آن‌ها در مبادلات روزمره استفاده کرد.

برای مثال از ابتدای سال ۲۰۱۹ ارزش بازار رمز ارزها نوسانات شدیدی بین ۱۳۰ میلیارد دلار تا ۳۷۳ میلیارد دلار را تجربه کرده است. هر چند نباید این نکته مهم را نادیده گرفت که ارزهای دیجیتال شرایط اولیه و تولد خود را تجربه می‌کنند و از یک پدیده نوظهور نمی‌توان انتظار ثبات داشت. در واقع کارشناسان پیش بینی می‌کنند با همگانی شدن این ارزها و عدم توان دخالت بانک‌های مرکزی و دولت‌ها در گردش و تولید آن‌ها، حجم آن‌ها به صورت یک متغیر محاسبه‌شده درونی افزایش پیدا کرده و به تدریج می‌توان انتظار ثبات بیشتری را برای آن‌ها پیش‌بینی کرد.

هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ، بیت کوین را به عنوان پول قانونی پذیرفته‌اند. طبیعی است که هر‌چه ثبات این ارزها بیشتر و نوسان قیمت آن‌ها محدودتر شود، امکان استفاده از آن‌ها در معاملات تجاری بیشتر خواهد شد. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های ارزهای دیجیتال این است که در مقابل نوسانات اقتصادی بیرونی التهاب زیادی از خود نشان نمی‌دهند و چون حجم آن‌ها با یک قانون مشخصی افزایش پیدا می‌کند بانک‌های مرکزی نمی‌توانند در حجم آن‌ها دخالت کنند و قیمت ارزهای دیجیتال و رمز ارزها را در مقابل یکدیگر بالاتر ببرند.

به دلیل همین ویژگی است که بعضی از سرمایه‌گذاران از رمز ارزها به عنوان ابزاری برای پوشش ریسک همانند طلا استفاده می‌کنند. قابلیت سوداگری و نوسان گیری از این ارزها جاذبه دیگری است که سرمایه گذاران را به سمت خود می‌کشاند.

در حال حاضر با توجه به اینکه نوسان این ارزها بالاست، بسیاری از سرمایه‌گذاران راغب هستند که از بازار فارکس خود را به بازار ارزهای دیجیتال منتقل کنند. البته یکی از بحث‌هایی که در مورد ارزهای رمز پایه مطرح است این است که این ارزها دارای پشتوانه لازم برای رسمیت یافتن و مقبولیت نزد عامه مردم نیستند. موضوعی که مورد تایید متخصصان این بازار نیست. آن‌ها معتقدند که امنیت بسیار بالا در این ارزها یکی از فاکتورهای مهم ارزش آن‌ها است.

شما می‌توانید در سایت آکادمی علی ربیعی به یادگیری و آموزش جامع در رابطه با ارزهای دیجیتال پرداخته و سرمایه خود را تا چندین برابر در این بازار پر سود اما پر خطر افزایش دهید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها