خرید خانه در ترکیه و پیچ و خم های آن

کد خبر: 1080511

خرید خانه در ترکیه و پیچ و خم های آن

D9Zb0sp2Gkzb

ترکیه کشور همسایه ایران، با جمعیت حدود ۸۰ میلیون نفری، مکانی مناسب برای جذب سرمایه نه تنها کشورهای همسایه بلکه محلی برای سرمایه گذاری کشورهای اروپایی و حتی آمریکا شده. اما در این میان سهم ایرانیان هم در ترکیه کم نبوده است.

اما چرا ترکیه انتخاب اول ایرانی‌هاست؟

نزدیکی ایران به ترکیه، عدم نیاز به ویزا، مناسب بودن هزینه‌ها نسبت سایر کشورهای اروپایی، نزدیکی آداب و رسوم و فرهنگ، تنها بخشی از دلایل انتخاب ترکیه توسط ما ایرانی‌هاست.

کیفیت بالای ساخت در ترکیه

ترکیه به موازات پیشرفت‌های فراوانی که در طی ۲ دهه اخیر در زمینه رفاه اجتماعی، حمل و نقل عمومی، آموزش و پرورش ... داشته توانسته است در بهبود و ارتقا سطح ساخت و ساز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشد و هم‌گام با استانداردهای روز دنیا، ساختمان‌های لوکس و متفاوتی را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی ارائه نماید.

با رواج انبوه‌سازی در ترکیه، خانه‌هایی که در بالکن‌هایشان استخر دارند، فضاهای سبز گسترده و رویایی، برج‌هایی با امکاناتی مثل حمام ترکی، سینما و آمفی‌تئاتر، سوپرمارکت، لاندری و رستوران و کافه در کنار بهترین متریال ساخت، به جویندگان خانه معرفی می‌شوند!

امکاناتی که در جنوب اسپانیا، نیس فرانسه و یا انگلستان با هزینه‌هایی چند برابر در آپارتمان‌ها و یا ویلاهای قابل فروش عرضه می‌شوند.

این یعنی انتخاب ملک در شهری نزدیک‌تر با امکانات بیشتر؛ شهری با خصوصیات آسیایی که البته دروازه‌ای به اروپاست و می‌تواند در آینده شانس الحاق به اتحادیه‌ی اروپا را داشته باشد!

آیا خرید خانه در ترکیه محدودیتی دارد؟

 با توجه به قوانین مصوب شهروندی برای خرید خانه در ترکیه، اتباع خارجی برای خرید ملک در هر جایی در ترکیه بجز مناطق نظامی، آزاد هستند. نکته‌ی قابل توجه این است که افراد خارجی که املاک و مستغلات در ترکیه را به ارزش ۲۵۰  هزار دلار می‌خرند و خانواده‌های آن‌ها می‌توانند فورا شهروندی ترکیه را به دست بیاورند.

آیا خرید ملک در ترکیه سرمایه‌گذاری خوبی است؟

در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت اقتصادی و افزایش درخواست برای خرید ملک در ترکیه، بازار این نوع خرید و فروش برای افراد جالب توجه شده است. برای این‌که از سرمایه گذاری خود صد در صد راضی باشید، باید با تحقیق و یا به کمک یک کارشناس، ابتدا میزان بازگشت سرمایه‌تان را در هر شهر بررسی کنید و در مرحله ی بعد در مناطقی خانه بخرید که رشد اقتصادی و آینده‌ی خوبی پیش رو دارند. بررسی میزان رشد منطقه‌ای که تصمیم دارید در آن ملک بخرید به شما کمک زیادی خواهد کرد.

خرید ملک در استانبول؛ خطرات رایج

از سلامت ملک، سند و شرایط کامل هزینه‌ها و عایدات مطلع شوید و سعی کنید قبل از پرداخت وجه استعلامات لازم در خصوص سند را دریافت کنید. بازداشت سند، بدهی مالیات و دارایی یا وام‌های بانکی از جمله مشکلاتی هستند که کار انتقال سند را با مخاطره مواجه می‌کنند. هزینه عایدات سنگین، عدم پایان کار و خیلی از موارد دیگر را در هنگام خرید ملک، سرمایه شما را به خطر می‌اندازد، پس دقت کنید.

عدم دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی

یکی دیگر از مشکلات خانه‌های ارزان، عدم دسترسی به وسایل نقلیه عمومی است و امکانات شهری در سطح مطلوبی وجود ندارد. برای رفتن به بیمارستان، محله‌های تفریحی و ... شاید تنها وسیله ون باشد و یا برای ثبت نام در باشگاه‌های ورزشی و کلاس‌های مختلف و یا رفتن به دانشگاه مجبور شوید منطقه زندگی خود را عوض کنید. فرض کنید یک شب دندان درد به سراغتان بیاید! آن وقت برای پیدا کردن یک داروخانه شبانه‌روزی شیفتی باید مسافت زیادی را طی کنید و  هزینه زیادی بابت کرایه تاکسی بپردازید.

پرداخت اقساطی برای خرید ملک در استانبول به چه صورت است؟

خریدار باید در ابتدا حداقل۵۰ درصد از مبلغ ارزش ملک را داشته باشند. باتوجه به شرایط هر ملک و میزان پیش‌پرداخت مشتری، مدت زمان بازپرداخت‌ اقساط متفاوت است اما به طور معمول با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت، مشتریان می‌توانند الباقی را در بازه زمانی ۱ تا ۳ ساله بپردازند و سند ملک را دریافت کنند. حتما مشتری باید منبع درآمد مشخصی برای پرداخت اقساط خود داشته باشد چون باتوجه به نوسان نرخ ارز، بدون پشتوانه و درآمد کافی، خریدار در این پروسه با مشکل روبه‌رو خواهد بود.

در موقع خرید ملک در ترکیه به چه مواردی باید اهمیت داد؟

وجود یک وکیل، مشاور و مترجم در پروسه خرید خانه ضروری است. کسی که به قوانین خرید ملک در ترکیه توسط خارجیان مسلط باشد، تغییرات جدید را بداند و مناطق ممنوع را بشناسد و مراحل و نحوه دریافت و انتقال سند را به درستی بداند. علاوه بر این آژانس‌های املاک معتبر را در هر منطقه بشناسید. به صرف ایرانی بودن مشاورین به آن‌ها اعتماد نکنید و بدون بررسی‌های دقیق و موشکافانه، هیچ تصمیمی نگیرید.

اقامت ترکیه

شرایط اخذ اقامت ترکیه بسیار متفاوت است و این امکان برای هر شخصی فراهم است تا بتواند نسبت به شرایطی که دارد درخواست اقامت دهد.

QU0GVfqsxA6Y

دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار

nBtpBsHq1Epp

شما با خرید ملکی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا می‌توانید برای خودتان و خانواده‌تان درخواست شهروندی ترکیه دهید و ظرف کمتر از ۶ ماه پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

اقامت موقت:

اگر چنانچه ملکی در ترکیه خریداری کنید که ارزشش زیر ۲۵۰ هزار دلار باشد شما می‌توانید درخواست اقامت ۱ ساله بدهید و هر سال دولت ترکیه اقامت شما را تمدید خواهد کرد.

دریافت اقامت توریستی با اجاره ملک:

 چنانچه قصد مهاجرت به ترکیه را دارید و می‌خواهید قبل از سرمایه‌گذاری و خرید ملک بیشتر با فرهنگ و سبک زندگی در ترکیه آشنا شوید این امکان وجود دارد تا از طریق اجاره خانه برای ۱ سال اقامت بگیرید ولی باید بدانید این اقامت برای بار دوم قابل تمدید نخواهد بود.

پین تاتی همراه خوب شما

اگر تصمیم‌تان را گرفته‌اید و قصد زندگی در ترکیه را دارید بهتر است یک همراه مطمئن داشته باشید.

این را هم یادتان باشد که در تمام مراحل خرید خانه می‌توانید روی کمک پین تاتی حساب کنید. پین تاتی دوست مورد اعتمادی است که می توانید با خیال راحت با او همراه شوید و خانه مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها